PDA

View Full Version : Diesel UT - Bensin INN

Chevy-Sheriff
07-14-2007, 02:01
Ja da er oljebrenner'n hivi ut fra Pride'n.....crossboned

Bensin 350 er demontert fra Blazer helcab prosjektet og montert inn....crossboned

MEN, mye gjenstår......

Må bruke servopumpa fra diesel'n. Har servoass. bremser og bensinservopumpa har bare to uttak. Tror ikke den leverer nokk til styringa.....
OG brakettene er forskjellige, så det blir å mekke sammen noe......:rolleyes:

Dieseltanken er røska ut......tar ikke sjansen på å bruke den med restdiesel og dieseldyr....:cool:
Blir enten bensintank på orginalplassen eller en svær "fuellsell" i alu på planet eller under omtrent ved orginalplassering.

El.anlegg må legges opp....

Radiator, vifte må på plass...

Bensinpumpa fikk seg en smekk mår jeg slapp ned motoren........måtte bruke traktor'n og lassapperatet......elefantkrana løfta ikke høyt nok......crossboned

Eksosanlegg må monteres.....

Er noen timer igjen til oppstart.....:cool:

Chevysub
07-14-2007, 09:01
Ja ja, men det kommer seg :)

er du hjemme i dag ? Mulig jeg rusler stille oppom og ser på sakene :)

Noclass
07-14-2007, 15:51
Ja hva med noen bilder da?

Faan nå må vell jeg putte ned en bensin åtter i askebegeret mitt også...

Chevy-Sheriff
07-14-2007, 17:10
Har vært litt til og fra idag....måtte få hjem noen rømte hester og repparere gjærdet......:rolleyes:

Kamera mitt har gått i bakken......funker dårlig....skal se om jeg får lappa det sammen.....gammalt dritkamera.....kjøper vel nytt før ferien....

Tror jeg prøver Bensin-servopumpa......med T-grenrør......blir så mye jobb å lage brakketter.......vil ha start på dyret så fort som mulig....crossboned

I morgen skal dattera mi på rideleir, så da blir det vel dårlig med skruing....:(

Det ligger mange GROM motorer til salgs på dette forumet, Stein, så bare løp å kjøp.......crossboned

Noclass
07-14-2007, 17:14
Trenger ikke bare en bensin åtter, men ny girkasse, transferkasse og kanskje noen aksler som tåler litt juling også...

Ja ja, vi får se da...

Ingenting er umulig...;)

jan terje
07-14-2007, 17:43
Trenger ikke bare en bensin åtter, men ny girkasse, transferkasse og kanskje noen aksler som tåler litt juling også...

Ja ja, vi får se da...

Ingenting er umulig...;)

Hmmmm. Da bør du vurdere å stappe vinkelen i en Toyota, så slipper du å skifte ut hele bilenThefingerThefingerThefinger

Noclass
07-14-2007, 18:12
Ha ha ha...

Jeg har vell aldri lagt skjul på at jeg synns div Toyota er noe piece of shit...

Men det er jo min mening da...

Ps. jeg må faktisk innrømme at akslingene tåler mye juling......

Chevy-Sheriff
07-14-2007, 21:34
Ps. jeg må faktisk innrømme at akslingene tåler mye juling......

Ja,ja...men så skal man kjøre rundt i noe som er TØFFT da......så da får aksler være aksler.......crossboned

Chevy-Sheriff
07-14-2007, 22:28
Noclass! Fixa fotokameraet......crossboned

Bilder av prosjektet blir å finne her:

http://www.pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=4521

Noclass
07-14-2007, 22:30
Har sett det..

Supert med bilder...

Flott garasje du har fått deg...

Er litt missunnelig, men bare litt....

EKJ
07-16-2007, 02:59
Den servo pumpa trenger du ikke å bekymre deg over, det er minimale forskjeller ute og går på disse pumpene, den største er faktisk om det er separat tank eller "alt i ett"

Chevy-Sheriff
07-16-2007, 09:01
Den servo pumpa trenger du ikke å bekymre deg over, det er minimale forskjeller ute og går på disse pumpene, den største er faktisk om det er separat tank eller "alt i ett"

Ja, jeg så at de var like, når jeg hadde de ved siden av hverandre.
Eneste forskjell er at diesel-servo'n har 3 uttak (to ut, ett inn ?) og besinservo'n har to uttak (en ut, en inn).

Begge er "alt i ett", ikke seperat tank.

Vet du hva som er inn/ut (tur/retur) på servosnekka ?

EKJ
07-16-2007, 11:44
Pumpa har 2 inn og en ut. P port på snekka er somregel den nederste nermest lokket med 4 skruer som justeringsskruen sitter i. Hydroboosten er koblet i serie, med servopumpa, så hydro'n får trykk først på inntaket mot motor, trykket til pumpa går fra den fremste porten mot innerskjerm, den bakre på samme side er retur. den nermeste porten for rattakslingen på snekka er retur. Lykke til crossboned

Chevy-Sheriff
07-16-2007, 11:53
Tanx!
Ble mye klokere nå....:)

Da er det hjem å kople i kveld, etter jobb.....crossboned