PDA

View Full Version : Lufteskrue dieselpumpe?, Noen som vet hvor den er?

kortpajero
07-31-2011, 12:25
Heisann. Jeg har akkurat kjøpt meg en Isuzu trooper 90 mod. med 2,8 TD intercooler.

Den starter ikke fordi dieselrøret under er opprustet og jeg skal bytte. Har prøvd og få start med å koble en slange til håndpumpa og rett i dieselkanna som er surret fast oppå fangeren fram. Men får ikke start pga. luft. I dag blir det ny forbindelse mellom tank og motor.
Og da trenger jeg og vite hvor luftinga på pumpa er, siden jeg ikke har skrudd på denne før så lurer jeg på om noen vet hvor jeg enkelt kan lufte. Det er jo så trangt og komme til.
Lurer også på hvor "røykskruen" er i skrivende stund...:-)

Må vel få seg litt mere suppe etterhvert...:-)

Ove
07-31-2011, 20:42
Er ikke denne selvluftende ?

Hadde en 89-mod som jeg klarte å kjøre tom ettpar ganger , og jeg bare kjinnet den igang igjen .

sven
07-31-2011, 23:12
er det ikke et dieselfilter du ser forran bremsekraftforsterkeren, med primerpumpe på... Jeg vil tro ar den skruen du ser som stikker inn rett ved siden av slangen brukes til å lufte ut så du får fylt filteret...

kortpajero
07-31-2011, 23:40
Joda, dette gikk som smurt etter mye banning og styr... Problemet var en sikring som var deffekt. Den sto d "fuelcut" på... Den er sikkert til stopperen...?
Ivertfall lyste ikke glødelampa når den var gåen. Bytta den og da kom glødelampa og da starta bilen momentant. Filteret og slangene hadde jeg fylt til randen med ei salo pumpeflaske så jeg sjønte egentlig ikke hvorfor den ikke startet... Men nå går den som ei klokke :-)

kortpajero
08-01-2011, 20:19
Nå går bilen ivertfall. Men fy flate hvor dårlig den drar.
Noen som vet hvor dieselmengde skruen sitter på denne pumpa?
Er jo så trangt at det går ikke og se hvor den er i farta...
Hvor mye turbotrykk kan jeg ha på denne?