PDA

View Full Version : the Chevy Garage

Pages : 1 [2] 3 4

Mad Max
04-08-2008, 09:13
Hvorfor finne opp hjulet på nytt sheriff?????

Jeg har vært igjennom akkurat det samme og JEG VET hvor den dimmensjonen er hylle vare.. og billig....!!!!!!!!

Kom til meg du kjekken så skal jeg finne arbeidslyst til deg..

Amund
04-08-2008, 09:18
Jeg har også Danfoss, vet ikke hva det var jeg fant, men fant noen amerikanske bolter, sannsynligvis fra en cherokee, som passa i festene. På slangene må du sannsynligvis ha med overganger, ta med hele sulamitten til Tess eller Hydroscand. Jeg holdt på i tre timer, hadde med meg to sylindre, filtre, pumpe, reservoar, sentraler og dingser til Tess, la igjen 5500 kr. Imponerende at de gadd å bruke så mye tid på meg, hehe.

Berge-Olsen
04-08-2008, 09:34
Det kommer 2 akslingstapper til meg i morgen som passer i ventilen, vil du ha den ene?

Mad Max
04-08-2008, 10:46
Jeg har også Danfoss, vet ikke hva det var jeg fant, men fant noen amerikanske bolter, sannsynligvis fra en cherokee, som passa i festene. På slangene må du sannsynligvis ha med overganger, ta med hele sulamitten til Tess eller Hydroscand. Jeg holdt på i tre timer, hadde med meg to sylindre, filtre, pumpe, reservoar, sentraler og dingser til Tess, la igjen 5500 kr. Imponerende at de gadd å bruke så mye tid på meg, hehe.

Glem Tess og Hydroscand...
Jeg stod i en halv time på Tess og så på en luring klø seg i ræva uten å skjønne en dritt.
Dyr rævkløing er det også, bare og lese hva Amund skriver.

Chevy-Sheriff
04-08-2008, 12:58
Det kommer 2 akslingstapper til meg i morgen som passer i ventilen, vil du ha den ene?

Ja takk.....:smile:

Chevy-Sheriff
04-08-2008, 13:03
Hvorfor finne opp hjulet på nytt sheriff?????

Jeg har vært igjennom akkurat det samme og JEG VET hvor den dimmensjonen er hylle vare.. og billig....!!!!!!!!

Kom til meg du kjekken så skal jeg finne arbeidslyst til deg..

Jeg stod i en halv time på Tess og så på en luring klø seg i ræva uten å skjønne en dritt.

Kjekken.......:eyemouth::smokin::eyemouth:

Jeg har litt ymse erfaringer med Tess sjøl.....og rævkløe har jeg ikke tenkt å betale for.....:shaking:

Jeg veit ennå ikke om jeg blir start klar til mai.......:crybaby2:

Amund
04-08-2008, 21:43

Jeg kan ikke klage på verken pris eller service, husk at dette er snakk om 20+ koblinger, alle med forskjellig dim og gjenger, og sikkert 20 meter slange fordelt på 9 stk, med koblinger, vinkler + div. ingen klødde seg i ræva der, det var løping fram og tilbake, en kappa slanger mens en annen lette etter koblinger og prøvde og feila på de amerikanske dingsene mine.... OK 5500 kr er mye penger, men jeg veit ikke om noe annet sted jeg kunne fått det billigere...

Men hvis du veit om et sted som har ting enda billigere, og like bra utvalg så mangler jeg fortsatt et par fittings de ikke hadde på Tess den gangen. (Var forresten Tess Drammen)

Chevy-Sheriff
04-09-2008, 13:00
Har vært hos GH fittings på Sofemyr idag....:smile:

God kundebehandling og hyggelige priser, dem hadde endel koplinger og fittings, det kan du trygt si....:smile:

Dem hadde desverre i slange.......så jeg tok turen til Tess for dette....

Tess driver rett å slett moderne landeveisrøverei.....261,- kr +mva for meter'n for ei jæveli slange......

Hvis noen vet om alternativ til Tess i Oslo området, så gi lyd!

ZukiJack
04-09-2008, 13:39
Skjer litt her også nå??

Synes Prid'n ser fin ut med bulker jeg...
Får det liksom til å se ut som det amerikanske flagget vaier i vinden...:grinpimp:

Chevy-Sheriff
04-09-2008, 14:12
Ja, det er umulig å kjøre fullsize i trail uten å krølle karosseriet litt....:smokin:

Chevy-Sheriff
04-09-2008, 15:00
Max, han duden på Alna hadde MEGET god greie på forgassere........:smokin::smile::smokin:

Amund
04-09-2008, 22:47
Hvis noen vet om alternativ til Tess i Oslo området, så gi lyd!

Hydroscand da? Har alltid hørt at de har hyggeligere priser enn Tess, men aldri prøvd sjøl.

Chevy-Sheriff
04-09-2008, 22:52
Hydroscand da? Har alltid hørt at de har hyggeligere priser enn Tess, men aldri prøvd sjøl.

Vet du hvor de holder hus....:question::smokin::question:....

BTW! vis noen lurer på hvorfor jeg bruker så mange :smokin::smokin::smokin: i meldingene, er det fordi jeg har slutta å røyke....:smokin::smokin::smokin:
....legen sier jeg er blitt sunnere....jeg mener jeg bare har blitt feitere.....:beer::smokin::beer::smokin::beer::smo kin::beer:

Amund
04-09-2008, 23:03
Hydroscand AS
Grorudv. 55 B, 0976 Oslo
22 91 89 00

Har som sagt ikke prøvd dem, tenkte at når jeg gikk inn på tess med 55% rabatt så burde det bli billig nok :) så det var vel slanger for 13000 jeg fikk med meg ut igjen egentlig...

Holten
04-09-2008, 23:07
så det var vel slanger for 13000 jeg fikk med meg ut igjen egentlig...

:question::question::question::question::eyemouth: :eyemouth:

Mad Max
04-10-2008, 05:59
Max, han duden på Alna hadde MEGET god greie på forgassere........:smokin::smile::smokin:

Vet det:smokin:
Maskinisten din kommer til og male som en katt nå..

Chevy-Sheriff
04-10-2008, 07:44
Hydroscand AS
Grorudv. 55 B, 0976 Oslo
22 91 89 00

Har som sagt ikke prøvd dem, tenkte at når jeg gikk inn på tess med 55% rabatt så burde det bli billig nok :) så det var vel slanger for 13000 jeg fikk med meg ut igjen egentlig...

Thanx :smile: prøver nok dem neste gang....

....slanger for 13K, da burde du få en hel stor-rull....

...tro hva de betaler inn for disse slangene da......fortjenesten må jo være enorm....

Chevy-Sheriff
04-10-2008, 07:46
Vet det:smokin:
Maskinisten din kommer til og male som en katt nå..

....vil heller at den skal brøle som en løve......Thefinger

...jeg fikk klager på at den var for stille ifjor......i år blir det uten potter.....crossboned

Berge-Olsen
04-10-2008, 10:44
Da ligger to flotte tapper på pulten min men jeg vet ikke hva de koster ennå. Skal jeg sende en til deg uansett?

Chevy-Sheriff
04-10-2008, 11:00
Da ligger to flotte tapper på pulten min men jeg vet ikke hva de koster ennå. Skal jeg sende en til deg uansett?

JA, gjør det......kan uansett ikke koste mer enn de slangene jeg kjøptehos Tess.....:pissed:

Berge-Olsen
04-10-2008, 11:13
Tess er ikke noe særlig nei for mannen i gata, man må ha en firma-deal for at prisene skal bli ok, selv da er den lokale sjappa (www.janshydraulikk.no) billigere. Skal få den i posten iløpet av uka.

Chevy-Sheriff
04-10-2008, 11:44
Skal få den i posten iløpet av uka.

NAIS !!!! :smile::smile::smile:

ser ut som jeg må jobbe med bilen i helga da.....:eyemouth:

Berge-Olsen
04-10-2008, 13:58
Da var tappen i posten :bounce2:

Chevy-Sheriff
04-10-2008, 14:18
:bounce::bounce2::bounce::bounce2::bounce::bounce2 ::bounce::bounce2::bounce::bounce2:

Chevy-Sheriff
04-11-2008, 21:28
...idag oppdaga jeg at det rant ut kjølevann av eksosanlegget på motoren i Pride'n.......:pissed::pissed::pissed:

......hvis ikke tiden var knapp før NC1 fra før, så er den det nå......:shaking:

Chevysub
04-11-2008, 23:22
Som jeg skrev, skulle holdt deg til 6.2 :eyemouth:

sikkert på at det ikke er kondens og regnvann da :)

Chevy-Sheriff
04-12-2008, 09:20
Som jeg skrev, skulle holdt deg til 6.2 :eyemouth:

sikkert på at det ikke er kondens og regnvann da :)

...det har ikke regnet blå-grønnt vann her.......:D.....

ja jeg skulle beholdt 6,2'n...... kanskje jeg setter i turbomotoren i Priden.

Den skulle i Huntern, men den har jo Regjeringa foreslått en avgiftsøkning på 11.000,- kr ......alle biler m diesel eldre enn 2006 og over 3500kg....

De som stemte rød-grønnt sist burde hatt seg juling......:pissed:

Nei.....jeg får bare starte opp og se hva som skjer......:beer:

Amund
04-12-2008, 09:29
De som stemte rød-grønnt sist burde hatt seg juling......:pissed:

Kompenserer ved å kjøre rød-grønn diesel jeg. :laughing:

Chevy-Sheriff
04-14-2008, 11:51
Nå har jeg akkurat henta en overhalt rochester gasser......

...skal bli gøy å sette den på en motor som lekker kjøleveske......:pissed:

...Mad Max bør begynne å kjøre Sugga igjen, da forsvinner uflaksen fra meg....Thefinger

Mad Max
04-14-2008, 13:57
...Mad Max bør begynne å kjøre Sugga igjen, da forsvinner uflaksen fra meg....Thefinger

Kanskje på tide......:smokin:

Chevy-Sheriff
04-14-2008, 14:14
Kanskje på tide......:smokin:

Er du klar til NC#1 ...... :beer::smokin::beer::smokin::beer::smokin::beer:

Mad Max
04-15-2008, 06:46
Er du klar til NC#1 ...... :beer::smokin::beer::smokin::beer::smokin::beer:

Klar har jeg vel aldri vært men når er det da:question::question:

Chevy-Sheriff
04-15-2008, 07:13
Klar har jeg vel aldri vært men når er det da:question::question:

Første hælja i mai - 3 og 4..... bare å ta fri 2. mai....så blir'e langhælj....:beer:

Mad Max
04-15-2008, 07:21
Første hælja i mai - 3 og 4..... bare å ta fri 2. mai....så blir'e langhælj....:beer:

Uffa meg da, hørtes da ut som mye stress..
Lasse og Åge, er dette over grensen til akseptabelt stress???

Chevy-Sheriff
04-15-2008, 07:23
innen Åge eller Lasse stresser seg til å svare på det innlegget, er NC1 over......Thefinger

...Hvis du kommer med Sugga, skal jeg spandere en :beer: eller :beer::beer:......:smokin:

Mad Max
04-15-2008, 07:30
En annen ting min venn, har du glemt det jeg fortalte deg i all fortrolighet?
(til dere som lurer så har jeg ikke fridd til sheriffen, det er enda håp for deg Åge)

Chevy-Sheriff
04-15-2008, 07:45
En annen ting min venn, har du glemt det jeg fortalte deg i all fortrolighet?

....nesten....blir du ferdig da...?...........

til dere som lurer så har jeg ikke fridd til sheriffen, det er enda håp for deg Åge

...nei, vi har vært hemmelig gift en årrekke.....:grinpimp:

...og nå legger du deg etter Åge.....Thefinger

Mad Max
04-15-2008, 10:56
....[SIZE="1"]
...og nå legger du deg etter Åge.....Thefinger

Åge er guttas Kari han :beer:

Chevy-Sheriff
04-15-2008, 21:09
Etter ei økt i garasjen, tror jeg jaggu orbitrolen funka.....:smokin:

Gjennstår å lage brakett på akselen, så jeg får festa sylindern...

....men det blir mange omdreininger fra side til side.....trur jeg må få meg ratt-kule.....:eyemouth:

Berge-Olsen
04-16-2008, 06:16
....men det blir mange omdreininger fra side til side.....trur jeg må få meg ratt-kule.....:eyemouth:

Hvilken sylinder har du siden du må snurre så mangen ganger? Har du forresten installert ventilen til rattstammen, evt. bilder :eyemouth:?

Uansett er det kult med styrekule :smokin:

Chevy-Sheriff
04-16-2008, 10:58
Hvilken sylinder har du siden du må snurre så mangen ganger? Har du forresten installert ventilen til rattstammen, evt. bilder :eyemouth:?

Uansett er det kult med styrekule :smokin:

....sylinderen fant jeg i garasjen....tror den har vært brukt til heving/senking av brøyteskjær til traktor.......:smokin:

Jeg har laget meg en brakett til ventilen. Skulle ta bilder igår, men batteriet på kamera var flatt........

Bilder kommer .....:beer:

Mad Max
04-17-2008, 11:07
Har du bare en????

Chevy-Sheriff
04-17-2008, 14:03
Har du bare en????

Ja...trenger jeg to.....:question::eyemouth::question:

Amund
04-17-2008, 21:14
Dette blir bra Sheriff, hydrostat er noe du har trengt siden tidenes morgen :)

Chevy-Sheriff
04-18-2008, 07:48
Dette blir bra Sheriff, hydrostat er noe du har trengt siden tidenes morgen :)

..hehe...DET er helt riktig....:smile:...ikke lett å ratte 2,5tonn bil med 44" og orginalstyring....

...har jo selvsagt forsterka ramma, for disse bilene er kjent for å sprekke i ramma rundt snekka......men ramma vrir seg uansett....

Løsningen nå blir grei. Ventilen er på plass, men trenger en "småjustering" på plassering før jeg er fornøyd.
Det blr også en mellomløsning med sylinderen. Skal etter hvert skaffe meg en D60 styrearm til, og en sylinder med stempel på hver side.
Til da får jeg leve med det orginale paralellstaget......

Chevy-Sheriff
04-18-2008, 22:44
Dem ble for små til pickupen, så jeg satt dem på van....

325x80x16

...skulle bli noe sånt som 37".......:smokin:

19220

19221

19222

Chevy-Sheriff
04-18-2008, 22:48
lyd eller ulyd....

i fjor fikk jeg klager på at Pride'n ikke hadde nok lyd....

Prøvde uten potter, men det ble bare bråk...

Prøver med disse små og 3" anlegg....

19223

Chevy-Sheriff
04-19-2008, 08:35
....ja tro om det funker....?......:shaking:

19224

19225

19226

19227

19228

19229

Sylindern går hvertfall ut og inn når jeg snurrer på rattet, og det er ett godt tegn......:smokin:

Det gjenstår å forsterke festet litt, fustere plassering av ventilen, og sette på ett eksosanlegg...
Ja også få testa den nyoverhalte rochestergasser'n....:beer:

Ove
04-19-2008, 09:25
Ser bra ut :smile:

Men tror jeg ville ha skaffet meg noen slanger med presset tilkoblinger på , er redd for at de som er brukt bare vil skaffe deg bry .....

.

Amund
04-20-2008, 00:44

Men tror jeg ville ha skaffet meg noen slanger med presset tilkoblinger på , er redd for at de som er brukt bare vil skaffe deg bry .....

.

X2... de kommer til å sprette av ganske fort... men prove us wrong :smile:

Chevy-Sheriff
04-20-2008, 17:13
...jeg har prøvekjørt litt idag.....slangene har ikke hoppa av ennå.....Thefinger

....dem hopper sikkert ikke av før i konkuranse.....:D:D:D

...blir det problemer, bruker jeg dobble slangeklemmer......det har funka før.....:smokin:

Chevy-Sheriff
04-20-2008, 17:37
Fikk ikke satt på ned nyoverhalte gassern.....

....mangler selvsagt noen lange tommebolter og en lengere "stang med vinkel" til luftfilteret......

Men styringa ble faktisk bra.....:beer: nå svinger'n faktisk....det er ikke bare ramma som vrir seg, og fjørene som vandrer......

Chevy-Sheriff
04-25-2008, 19:54
....ja da ble det litt mer skruing....

tilfeldigheter gjorde at jeg oppdaget dette........

må få tak i nye klosser.....så er'n klar igjen.....

19630

19631

19632

Chevy-Sheriff
05-01-2008, 20:35
Når jeg skulle kjøre Priden'n opp på lastebilen, ja da kutta selvsagt starter'n......:pissed::pissed::pissed:

Den forrige startern brant, så jeg heiv inn en jeg hadde liggende......denne er heller ikke helt god....:shaking:

...etter endel banning ...og smekk med hammer'n, gikk den rundt, og dyret starta.....:smokin::smokin::smokin:

har nå fått dyret opp på planet......imårra tar jeg med meg den defekte startern og bytter inn på Trikonor (hvis dem er åpent) ....

......sees på Brokelandsheia....:beer::beer::beer:

Mad Max
05-02-2008, 06:07
Hadde du ringt onkel Max så kunne du ha fått låne en starter av meg...Thefinger

Chevy-Sheriff
05-04-2008, 19:35

.

X2... de kommer til å sprette av ganske fort... men prove us wrong :smile:

....uff....jeg hater når pessimistene får rett.....ThefingerThefingerThefinger

Vier
05-04-2008, 20:44
....uff....jeg hater når pessimistene får rett.....ThefingerThefingerThefinger

Jeg trodde vi skulle holde dette hemmelig for pessimistene...

Ove
05-04-2008, 20:45
Men selv om vi fikk rett , var det likevel en vellykket dag for deg ...... tenk , Pride'n gjennomførte alle seksjonene ..... :D

Gratulerer med vel gjennomført , Sheriffen !!

Ove
05-04-2008, 20:48
Haha , så først nå at du har fått deg ny tittel under avataren :D

.

Berge-Olsen
05-05-2008, 06:53
Gratulerer med seieren!
Nå er 2 nye styredings på vei fra surpluscenter. Mulig jeg burde "tukle" litt med den jeg sender til deg slik at jeg kan slå deg i Modalen :smokin:

Mad Max
05-05-2008, 06:59
Hmmm har sheriff'n vunnet???

SATAN :beer:

Dette burde jeg egentlig satt en stopper for...:beer:

Chevy-Sheriff
05-05-2008, 08:18
Odd Arild og Gorm vant, jeg og broder'n fikk 2. og Øystein 3.

Det ble for mange brudte seksjoner til å nærme meg Hoel...

En seksjon ble brudt fordi jeg klarte å løse ut belte ved ett uhell....:shaking:
En seksjon ble brudt fordi styretappen hoppet ut av orbitrolen.....
En seksjon ble brudt fordi pessimistene fikk rett:smile: og slangen på trykksiden på orbitrolen hoppet av.

En av seksjonene var faktisk fysisk umulig for min bil å komme igjennom (for trangt mellom to trær og piler montert på treet) Denne seksjonen ble brudt begge gangene......

De seksjonene jeg gjennomførte endte jeg opp med 0 prikker.....:smile::smile::smile:

Ellers er jeg fornøyd med bilen. Innføring av hydraulisk styring i LT, er nok noe av det beste som kunne skje. Jeg har kontroll på bilen, hjulene går ikke i "hytt og pine" som de gjorde med orginalstyring.

Den nyoverhalte rochester-gasseren fikk bilen til å gå på tomgang, selv i bratte hellinger.....:smile:

Chevy-Sheriff
05-05-2008, 08:30
Gratulerer med seieren!
Nå er 2 nye styredings på vei fra surpluscenter. Mulig jeg burde "tukle" litt med den jeg sender til deg slik at jeg kan slå deg i Modalen :smokin:

Styre adapter skal bli bra! :smile:

...mulig jeg også må få tak i noen pressa koplinger.....:smokin::smokin::smokin:

Amund
05-05-2008, 09:27
De seksjonene jeg gjennomførte endte jeg opp med 0 prikker.....:smile::smile::smile:

Ellers er jeg fornøyd med bilen. Innføring av hydraulisk styring i LT, er nok noe av det beste som kunne skje. Jeg har kontroll på bilen, hjulene går ikke i "hytt og pine" som de gjorde med orginalstyring.

Den nyoverhalte rochester-gasseren fikk bilen til å gå på tomgang, selv i bratte hellinger.....:smile:

Dette høres veldig bra ut sheriff, hjulene i hytt og pine og går dårlig i helling er jo stort sett de eneste problemene du har hatt... ja dieser'n gikk på tomgang da. :) Dette blir bra!

Knut G
05-05-2008, 16:10
Diesel med Rockchester er gromme saker.
Flink gutt :)
Hehe

Chevy-Sheriff
05-06-2008, 13:40
:smokin:

20434

:smokin:

Geir
05-06-2008, 14:12
Odd Arild og Gorm vant, jeg og broder'n fikk 2. og Øystein 3.

Det ble for mange brudte seksjoner til å nærme meg Hoel...

En seksjon ble brudt fordi jeg klarte å løse ut belte ved ett uhell....:shaking:
En seksjon ble brudt fordi styretappen hoppet ut av orbitrolen.....
En seksjon ble brudt fordi pessimistene fikk rett:smile: og slangen på trykksiden på orbitrolen hoppet av.

En av seksjonene var faktisk fysisk umulig for min bil å komme igjennom (for trangt mellom to trær og piler montert på treet) Denne seksjonen ble brudt begge gangene......

så slangeklemmene holdt ikke helde dagen da hehe
-synes det så ut som en grei patent det der !

supersvein
05-08-2008, 10:24
...om vi tar med oss en tradisjon fra fotball-sendingene fra tippeligaen, så synes jeg Sheriffen skal tildeles "fair-play" prisen etter NC1.

Han meldte selv fra til seksjonsdommer når selen hadde løsnet - og fikk dermed brutt seksjon. Tror desverre at de fleste førere ville latt seg friste til å fullføre seksjonen i håp om å ikke bli oppdaget (og uten å velte).

Flott gjort Sheriff !!

Berge-Olsen
05-22-2008, 08:08
Er du klar for Bergen! Noen må gi Hiluxen(e) noe å bryne seg på, jeg for min del har konstatert at sperra i front er Fu.. up og satt inn original klokke i natt :rasta:

Chevy-Sheriff
05-22-2008, 08:13
Nope....blir ikke noe Bergenstur på meg......datteren min skal på hestestevne denne helgen.

Du får knuse disse low-Lux'ene med Patrolen.......crossbonedcrossbonedcrossboned

Amund
05-22-2008, 08:18
...om vi tar med oss en tradisjon fra fotball-sendingene fra tippeligaen, så synes jeg Sheriffen skal tildeles "fair-play" prisen etter NC1.

Han meldte selv fra til seksjonsdommer når selen hadde løsnet - og fikk dermed brutt seksjon. Tror desverre at de fleste førere ville latt seg friste til å fullføre seksjonen i håp om å ikke bli oppdaget (og uten å velte).

Flott gjort Sheriff !!

Sheriffen går jo selvsagt foran som et stjerneeksempel på en som vet forskjellen på rett og galt! :smokin:

Berge-Olsen
05-22-2008, 09:07
Du får knuse disse low-Lux'ene med Patrolen.......crossbonedcrossbonedcrossboned

Ja det er vel den eneste måten å sikre gullet på :smokin:

Berge-Olsen
05-22-2008, 09:10
Forresten så har jeg fått pakken fra surplus med styredelene, skal jeg sende det med noe i helgen?

hoel-in-one
05-22-2008, 09:21
Jeg kan ta med tingene til Trond - han elsker kaffen på jobben.:smile:

.... om dere skal knuse HiLuxen må dere begynne å kjøre bil da ! Nytter ikke å velte å vrake hele tiden. Man skal kjøre - ikke skru :smile:

... og det kommer flere HiLuxer gutter, kanskje jeg til og med må få gjestesjåfør i Toylet etter at den andre er ferdig. (Vil du prøve Trond - eller er det nederlag?)
Du kan jo prøve et par runder rundt parkeingsplassen på jobben der ingen ser deg :laughing:Thefinger

Berge-Olsen
05-22-2008, 09:46
Jeg kan ta med tingene til Trond - han elsker kaffen på jobben.:smile:

.... om dere skal knuse HiLuxen må dere begynne å kjøre bil da ! Nytter ikke å velte å vrake hele tiden. Man skal kjøre - ikke skru :smile:

... og det kommer flere HiLuxer gutter, kanskje jeg til og med må få gjestesjåfør i Toylet etter at den andre er ferdig. (Vil du prøve Trond - eller er det nederlag?)
Du kan jo prøve et par runder rundt parkeingsplassen på jobben der ingen ser deg :laughing:Thefinger

Ja himmelen må jo være at det kun er nylakkerte Hiluxer som tøffer rundt i løypene. :wink:

For meg som ikke skitner til fingrene i arbeidstiden er skruinga en del av hobbyen, ikke minst det å lage deler selv (Etter prøv & feile metoden) :smokin:

hoel-in-one
05-22-2008, 09:55
Ja da, jeg mobber litt !
Har gjort det samme selv i alle år - men er så heldig å jobbe med hobbyen og da blir det etterhvert litt lettere å finne de ferdige tingene... og ingen bil er det vel laget mer ferdig til enn HiLux.
Tro meg, jeg har bygd mange biler etter prøv og feil metoden !! Det er ikke negativ kritikk jeg kommer med gutter, kun lett harselas :smile:

Chevy-Sheriff
05-22-2008, 10:26
...meg i en hilux.....:eyemouth:......da må du sperre av trafikken som går forbi.....så absolutt ingen ser meg.....:laughing::laughing::laughing:

...mye er laget ferdig til Chevy også, men det koster.......

Jeg håper det bygges LT biler rundt omkring, for klassen trenger flere biler.

Jeg håper jo det bygges på annet en hilux også, for mangfoldet av biler har vært noe av det beste med klassen synes jeg.

Jeg tror vi må spe på med noen Chevys......må få tid til å bygge bur i PickUpen til Noclass og Stepsiden til Alex.......:smokin:

Btw: fint om du tar med delene Hoel, jeg stikker innom på kaffe til uka....:smile:
Send meg en PM ang. beløpet jeg skyleder deg, Øistein

wa-sho
05-22-2008, 19:31
...

Jeg tror vi må spe på med noen Chevys......må få tid til å bygge bur i PickUpen til Noclass og Stepsiden til Alex.......:smokin:

sant sant...
bare et par problemer..
jeg har f%¤n ikke tid.. å stein tør ikke..:laughing:

om du justerer døgnet for meg,eller skaffer meg en kyndig selvstendig snekker for ansettelse, kan det kansje løses;)

Noclass
05-22-2008, 19:53
å stein tør ikke..:laughing:

BahhhhThefinger

Mad Max
05-23-2008, 05:54
sant sant...
bare et par problemer..
jeg har f%¤n ikke tid.. å stein tør ikke..:laughing:

om du justerer døgnet for meg,eller skaffer meg en kyndig selvstendig snekker for ansettelse, kan det kansje løses;)

BahhhhThefinger

Ingen av dere tør..

Nutti
05-25-2008, 20:28
hur går det med turbomotorn? nåra framsteg? :grinpimp:

Chevy-Sheriff
05-27-2008, 09:44
hur går det med turbomotorn? nåra framsteg? :grinpimp:

Nei desverre......:blender:

....nå holder jeg på å bygge om stallen......:eyemouth::shaking::eyemouth:

Nutti
05-27-2008, 10:10
oh goddamn! blir intressant att se när du har den klar! jag har så supermycket tid just nu då jag har kvällsskift i jobbet, så jag får inget gjort :pissed: men inatt slutar jag 1 så då ska jag starta upp den, åka och tanka den :D skit mycket tid när man måste göra sånt på nätterna :D på freda ska jag prova ta upp pumpen 10min till, vad händer om jag tar för mycket?

Chevy-Sheriff
05-27-2008, 20:57
Srur du for mye, vil den ryke mye, og EGT vil øke.

Kolla alltid EGT metaren nå i børjan.

Chevy-Sheriff
06-05-2008, 20:45
Er det rart man ikke eier nåla i veggen.......:smokin:

22495

22496

22497

Detta har jeg venta på en stund nå......

Men det var verdt ventetiden.....nydelig maskinering, flott "håndarbeid".....

sivrt
06-05-2008, 20:57
Hva skal man med veggene fullt av nåler, når man har rig`en full av gromme deler?

hoel-in-one
06-05-2008, 21:04
Slående replikk !! :smokin: Den likte jeg !

Bronx
06-05-2008, 21:05
Nice! Hvor handlet du crossoversettet og hva kom det seg på?

Chevy-Sheriff
06-05-2008, 21:42
Kittet ble handlet hos :

22498

Etter mye reserch på nettet etter riktig leverandør med rett pris og bra kvalitet, endte jeg opp hos Sky's OffRoad Deisgn - Sky-manuacturing.

De lager "armene" i ett stykke, og festes med pinnebolter og konisk mutter.
Dralinkene er i 1" rør, høyre og venstre gjenget i endene.
Endeledda er "large GM", solid og vanlig hyllevare.

Jeg betalte $675 for settet. Så kommer innelandsfrakt i USA på $65.
Kursen var på 5,1 når jeg handlet.....:smile:
I tillegg mva av $675 og 995Nkr i frakt fra USA til mitt postkontor her hjemme.

De har utrolig mye gromt........skal ikke se bort ifra at det blir å kjøpe braketter til skivebremsombygging til bakakselen på Priden etter hvert.....

Berge-Olsen
06-07-2008, 20:15
Som du sikkert allerede har oppdaget sheriff glemte jeg å ta med delen din til Modalen og jeg kommer ikke hjem før i slutten av neste uke. Skal jeg like godt sende styrekolonna til deg?

Chevy-Sheriff
06-08-2008, 20:17
Kan du ta den med når du kommer til Herstua ?

For du skal vel kjøre...?

Hvis ikke kan du sende den i posten......:smile:

Du har adressen min?----og så må du PM'me meg hva jeg skylder deg.:smokin:

Chevy-Sheriff
06-08-2008, 21:16
Handlet denne pa fredag :smile:

22551

22552

1995 Blazer S/10 LT

Gatt litt langt, men prisen var veldig grei....:smokin:

Har alt utstyr. Sort skinn interor, alt elektrisk...osv....

hoel-in-one
06-08-2008, 21:56
Bur i og 4 punkt i denne så snakker vi Thefinger Det er jo det eneste de kan brukes til....

Chevy-Sheriff
06-10-2008, 17:42
Kjærringa snakket om å heve den.....:smokin::smokin::smokin:

....da må jeg smi mens jernet er varmt......:D.....gir du kreditt...:D:D:D:question::D:D:D

Chevy-Sheriff
06-11-2008, 17:30
Her er noen mål.....:smokin::smokin::smokin:

22757

22758

22759

:beer:

Chevysub
06-11-2008, 17:52
Sneglehus er tøft ja :eyemouth:

Chevy-Sheriff
06-11-2008, 19:42
Jepp, skal snegle meg frem i trafikken......:sleep:

Nutti
06-11-2008, 21:14
mycke bra! tuusen tack!

extremetoy
06-11-2008, 21:18
Jepp, skal snegle meg frem i trafikken......:sleep:
Er priden trimmet å klar til helga? tror faktisk du får plass i mellom portene på herstua å gitt:)

Chevysub
06-11-2008, 21:25
Er priden trimmet å klar til helga? tror faktisk du får plass i mellom portene på herstua å gitt:)

Dette er egentlig hemmelig, men Trond har satt inn 4 polakker under panseret. 3 som tråkker, og en som roper ÆRN ÆRN, HOSTHARK, ÆÆÆRN

Nilsh
06-12-2008, 17:35
Har kufanger til Blazern din. Med godkjenningspapirer og greier.

Chevy-Sheriff
06-12-2008, 20:41

Klar...? er vel det tror jeg........:eyemouth:

'hakke gjort en dritt siden 1-runde på Brokelandsheia.....:beer:

...skulle fiksa akseltappen inn på orbirtolen, slik at den ikke faller av, og så skulle jeg ha fixa meg pressa koplinger....ikke slangeklemmer......:beer:

....men går'e så går'e.........:smokin::smokin::smokin:

Chevy-Sheriff
06-12-2008, 20:44
Dette er egentlig hemmelig, men Trond har satt inn 4 polakker under panseret. 3 som tråkker, og en som roper ÆRN ÆRN, HOSTHARK, ÆÆÆRN

Han som sier ærn-ærn sier IKKE hosthark lenger..........:beer::beer::beer:

Chevysub
06-12-2008, 20:45
Han som sier ærn-ærn sier IKKE hosthark lenger..........:beer::beer::beer:

Åh ? Har´n fått hostesaft :eyemouth:

Chevy-Sheriff
06-12-2008, 20:46
Har kufanger til Blazern din. Med godkjenningspapirer og greier.

Takk for tilbudet :smile:

Men jeg takker nei. Er det den crom fangern som satt på den grønne du har/hadde til salgs ?

Chevy-Sheriff
06-12-2008, 20:48
Åh ? Har´n fått hostesaft :eyemouth:

nei........rochesterforgasser......:smokin::beer:: smokin:

Chevysub
06-12-2008, 20:49
nei........rochesterforgasser......:smokin::beer:: smokin:

AH......................40 meter, og tom for bensin da, hehe.

Blir gøy å se i helga, og høre også :smile:

Chevy-Sheriff
06-12-2008, 20:52
AH......................40 meter, og tom for bensin da, hehe.

Blir gøy å se i helga, og høre også :smile:

OBS....... DET var det godt du sa........:idea:

Chevysub
06-12-2008, 20:59
Jah, fyll er ikke alltid ØL veit du. Eller Diesel. Litt Bensin (Phøy) er jo greit også(phøy)

Nilsh
06-12-2008, 21:23
Takk for tilbudet :smile:

Men jeg takker nei. Er det den crom fangern som satt på den grønne du har/hadde til salgs ?

Ja det er den fangern. Bilen ble solgt/gitt bort i går.

Chevy-Sheriff
06-13-2008, 21:16
Da er Priden lasta på bilfraktern.....

Dressen er pakket sammen med BOOTS, BUCKELS & STETSON

....finner ikke sporene.....:shaking:

Ove
06-13-2008, 21:31
Lykke til i morgen da , og lov meg at du setter Holer'n på plass ..... han trenger litt å bryne seg på :grinpimp:

.

Chevy-Sheriff
06-13-2008, 21:50
Takk, men alt jeg kan love er å prøve å fullføre alle seksjonene......det gikk faktisk på Brokeland, og jeg er fortsatt i sjokk over hendelsen......:beer:

ZukiJack
06-14-2008, 18:54
Kjørte du i stykker tidlig i dag Trond???
Så deg ikke noe borte hos oss i seksjon 5.

Var det servoslangene dine som ikke ville i dag også?

Noclass
06-14-2008, 18:59
Takk, men alt jeg kan love er å prøve å fullføre alle seksjonene......det gikk faktisk på Brokeland, og jeg er fortsatt i sjokk over hendelsen......:beer:

Ikke lov noe som helst du Trond:D

Chevysub
06-14-2008, 19:24
Kjørte du i stykker tidlig i dag Trond???
Så deg ikke noe borte hos oss i seksjon 5.

Var det servoslangene dine som ikke ville i dag også?

girkassemos :shaking:

kjempesynd.

Og Trond som hadde fyllt bensin og greier.

BTW Trond, tusen takk for gave, den skal jeg sette på bilen min i iløpet av uka, den kommer godt med :smile:

extremetoy
06-14-2008, 19:25
I dag var du den gode gammle, å du er som vanlig Glad å fornøynd selv om bilen ikke vil..

må ut med girboks å hele dritten nå da?

Chevy-Sheriff
06-14-2008, 21:51
jepp kassa er mos i bakkant.
i adapteret mellom kasse og transfer sitter det igjen deler av gearkassehuset.....

<må nok ut med driten igjen, og inn med ny kasse.....

Chevysub
06-14-2008, 22:13
..

Chevy-Sheriff
06-14-2008, 22:24
AMRIKANSK KVALITET............:beer::shaking::beer:

Chevysub
06-14-2008, 22:28
SKJIKKLI BRRRA :eyemouth:

Men veldig tøft da :beer:

Holten
06-15-2008, 01:15
Du skal ha skryt for pågangsmot!! :smokin:

Amund
06-15-2008, 09:18
Lurer på hvorfor dette ryker hele tida på bilen din... så videoen, og det skjedde jo ikke så mye dramatisk der (annet enn at du nesten velta), ingen hopp eller harde landinger såvidt jeg kunne se... er det ramma som vrir seg og knekker den, mellomaksler som bånner og trøkker på transfer'n tro? Meget mystisk... og veldig synd :(

Vier
06-15-2008, 10:09
Lurer på hvorfor dette ryker hele tida på bilen din...

Jeg er redd mye av svaret inneholder ett sett med 44" Boggere...

Amund
06-15-2008, 10:35
Jeg er redd mye av svaret inneholder ett sett med 44" Boggere...

Joa, men jeg har 49" ca 150 kg tunge hjul, og drivverk og mellomaksler fra cherokee, spinkleste kjededrevne transferkassa i historien... ser ut som yoken bak røyk fordi hjulopphenget røyk først og bånna krysset. sheriffen har jo ganske kraftige greier. syns bare det er rart det er der det ryker, det har vel skjedd et par ganger før og?

extremetoy
06-15-2008, 16:51
Trond snakket om at bilen var så ramme skeiv at han har skimset opp traversen til girboksen 10 cm for å få den rett. så trodde han at en mellomaksel bunnet!

Mad Max
06-16-2008, 06:56
Har du delene Sheriff??

hoel-in-one
06-16-2008, 08:02
Hei Trond, har du allerede bestilt ?? Jeg kom etter en ekvipasje på motorveien på vei til jobb i dag- kjøpte du deletanks også ?

Chevy-Sheriff
06-16-2008, 14:02
Har du delene Sheriff??

Ja, jeg skal ha igjen ei 400 kasse som jeg trur er hel.....

...ellers tar jeg din....:smokin:

Chevy-Sheriff
06-16-2008, 14:02
Hei Trond, har du allerede bestilt ?? Jeg kom etter en ekvipasje på motorveien på vei til jobb i dag- kjøpte du deletanks også ?

En til trail, en til jobb og en kone-tanks............:smokin::smokin::smokin:

Mad Max
06-16-2008, 14:17
Ja, jeg skal ha igjen ei 400 kasse som jeg trur er hel.....

...ellers tar jeg din....:smokin:

Du vet hva jeg tenker på :grinpimp:

Chevy-Sheriff
06-17-2008, 20:17
...sikkert kjekt å ha.

23217

En på jobben har kvitta seg med S-10'n sin og hadde denne til overs....

....reine julaften for meg.....:smokin::D:smokin:

hoel-in-one
06-17-2008, 21:09
Den passer på diagnostikk-kontakten på Toylet`n også. Fint at du har en slik, man vet jo aldri når det trengs :smile:

Chevy-Sheriff
07-09-2008, 21:32
Jeg fikk en eske fra Summit Racing idag....

-oljefiltere
-luftfiltere
-automatfiltere
-plugger
-4 støtdempere Rancho
-bensinfilter
-RV sealant
++++ no småtteri :smile:

Mesteparten er til nybilen.
begynte en service ikveld.

24528

24529

24530

24531

Fant ut at transferkassa har samme oppheng som Sub/PU/K5 82-91....
...og det hadde jeg liggende, så jeg tok det samtidig....

Chevy-Sheriff
07-11-2008, 21:48
Fikk bytta luftfilter oljefilter + motorolje, gearkasseolje + filter og bensinfilter igår.
Bytta også olje på framakselen.

Dagens økt:

Bytte pinion simring og olje på bakdiffen.
Dette er den minste GM 10bolter'n med 7,5" kronhjul.
24597

Må merke av på muttern så man vet hvor mye man skall stramme til etterpå.
Da drar men til litt over merket. Det sitter en spennhylse der inne som skal være i spenn.
24598

HEY! Se det gitt, her er det orginal diff-brems! :smile:
24599

Neste på lista er støtdempere bak.
Gikk bra det, helt til den siste bolten bare gikk rundt.....:pissed:
På bildene under ser dere ett lite clips. demperboltene til det øverste festet sitter i disse. Når de ruster av, og bolten går rundt, ja da kommer det endel stygge ord og flyvende værktøy....:pissed:
24600

Endte opp med å bruke vinkelslipern og slegga på øyet på demperen.....faenskapet måtte gi tapt tilslutt.
24601

Gamalt skrap.....
24602

Nytt og fint......
24603

Satt i bolter i stedet , lettere neste gang de skal skiftes....
24604

I morgen er det dempere foran og plugger som står på lista....:smokin:

Chevy-Sheriff
07-12-2008, 16:08
Hmmm.....demperne foran var ikke så slitt som jeg trodde.....

...men bytta uansett....:smokin:.......greit når alt er nytt.....:smile:

Plugger får vente. Skal få tak i nye pluggkabler først, så byttes alt på en gang.

Men fikk bytta dørhengsel foringer + pinne idag.
Har vært litt vind-sus i 90+.....:smokin:.....
Ikke lett å bytte de foringene uten 3 hender......:eyemouth:......

ikke no bilder, kameraet ligger ett eller annet sted i dele-esker og verktøyrotet......100m2 garasje er litt å lete i.....:smokin:

Nå skinnes sola, så jeg tenkte på å begynne på Pride'n......må ha av karosseri, rette opp ramma, bytte gear og transfer og korte inn mellomaksel.

Noen som har en laaaaaang spline mellomaksel liggenede?
Trenger bare splines'en.....:smile:

Chevy-Sheriff
07-12-2008, 20:09
Gadd ikke begynne med å ta av karosseriet....:grinpimp:

Men fikk røska ned travers, transfer og automaten.

Gikk hardt ut over gearkassa sist løp ja, ikke mye å redde her.
Synd for innmatet var OK, var kassa fra militær-reservebilen.
Nå har jeg bare en 400 automat igjen på "lager".....:eyemouth:

24648

24650

24651

Her er restene etter garkasse/transfer opphenget.....:pissed:

24649

Det er for kort splines på denne mellomakselen. Enten hopper den ut, eller så bånner den.
Det siste gjorde den i siste løp.....:pissed:
24652

Fant no greier i garasjen til traktorn.......:smokin:

Hvordan er styrken på dette? Kan det brukes som mellomaksel...?
24653

hoel-in-one
07-12-2008, 20:28
Er ikke helt sikker på om det traktorgreiene der er egnet til annet enn snøfreser og vedkløyver. Kom en tur innom med lommeboka di, så skal vi se.. har longslip med 12" lengde.

Chevy-Sheriff
07-12-2008, 20:33
Ja den er til snøfreser, er nok best til det bruket......:smile:

Jeg skal ta en prat med lommeboka mi, så kan det hende jeg stikker oppom til uka......:smokin::grinpimp::smokin:

Amund
07-12-2008, 22:18
Ikke bruk aksler til kraftuttak, bestefattern lager alltid smijern av dem med snøfreser'n bare snøen er litt kram....

Chevy-Sheriff
07-13-2008, 09:50
Det er stor forskjell i snøfreseraksler også.
Har vridd noen jeg og, men ikke av den typen som er vist over. På denne er kryssa defekte....

Chevy-Sheriff
07-18-2008, 20:56
Var innom BG-Nor - 4x4Butikken idag, og fikk tak i en LAAAAAAAAANG spline aksel + akselrør......:smile::smile::smile:

24875

Nå gjenstår det bare å bli ferdig med ferien.....Thefinger

Chevy-Sheriff
07-18-2008, 21:32
Den tite reservehjulshilderen på van var beregnet for 225-75/16 hjul - altså trillebårhjul....Thefinger

Jeg sveisa'n om til HiLift og Jerry-kanne holder.....

24876

Måtte bare ha på denne......Thefinger

24877

Amund
07-19-2008, 01:17
Dritkult med jerrykanne i riktig farge i forhold til bilen! Takk for hjelpa i dag, du roundhouse-kicka felga rett nedi dekka så vi slapp å bruke dekkspaker. Som Jonny sa, 'du har hatt bråk på pub'en før du' - men han mente vel egentlig 'du har hatt bråk på prærien før' :smokin:

Geir
07-19-2008, 09:09
Norsk Sheriff som roundhouse-kick'er må være det nærmeste vi kommer Texas Ranger her til landet !!!

Amund
07-19-2008, 10:25
Jeg fikk bare beskjed om at 'du er for lett Amund - fløtt dæ' - så tok Sheriff og Hilux over. Det var jaggu bra, for jeg hadde ikke hatt sjans til å få nedi det som kjentes som 21" felger i 19" dekk aleine... :laughing:

jan terje
07-19-2008, 11:11
Var innom BG-Nor - 4x4Butikken idag, og fikk tak i en LAAAAAAAAANG spline aksel + akselrør......:smile::smile::smile:

24875

Nå gjenstår det bare å bli ferdig med ferien.....Thefinger

Mmmmmmmmm...........
Se det ja, deler beregnet til TOYOTA redder en Chevy. Du er på rett vei nå Sjeriff. Legger til att Chevy motoren og den nye mellom akslingen hadde kledd en HiLux, i likhet med deg.Thefinger

Chevy-Sheriff
07-19-2008, 16:09
hehe.....må ha litt tyngde vettu...og denne sjeriffen har passert 100 etter at'n slutta å :smokin:......

har foresten litt vondt i hælen ennå, ett av de dekka var vrange.....:eyemouth:

JT, etter å ha sett plassen inni hytta på en lux, er jeg helt sikker: dem er ikke bygd for sjeriffer.....:laughing:

Amund
07-19-2008, 19:43
JT, etter å ha sett plassen inni hytta på en lux, er jeg helt sikker: dem er ikke bygd for sjeriffer.....:laughing:

Ikke lange æljer heller... :idea:

Mad Max
08-04-2008, 07:13
Noen som har en laaaaaang spline mellomaksel liggenede?
Trenger bare splines'en.....:smile:

Du, hadde du tatt deg bryet med å titte litt på tomten din så hadde du funnet en helt ny en faktisk..:beer:Thefinger

Chevy-Sheriff
08-04-2008, 16:41
Ja, der ja...:beer:.......hadde glemt den haugen med deler som tilhører deg......er grodd igjen bak låven serru.....

---nå gjennstår det kun TID ......drar en snartur til Alta/Hammerfest nå, for der er hvistnok sola....Thefinger

Trur ikke jeg blir ferdig med bilen til Brummendal desverre......bilen sår ute, og jeg er for gammal til å skru i regnvær......

Da er jeg heller inne i garasjen og monterer TURBO......:smokin::smokin::smokin:

Nutti
08-04-2008, 21:18
hur går det med turbobygget? :grinpimp:

Chevy-Sheriff
08-08-2008, 18:33
hur går det med turbobygget? :grinpimp:

Det går framåt !!! :smile:

Har ikke mye igjen nå.....eksoskrossover passet ikke, så jeg må lage sjøl, må bruke litt av den som fulgte med kit'et og noe orginalt....mangler vel egentlig bare ett 90gr bend 2 1/4 " for å gjøre crossover ferdig.

Skal se om det kommer noen bilder snart....:D

Nutti
08-09-2008, 10:29
Det går framåt !!! :smile:

Har ikke mye igjen nå.....eksoskrossover passet ikke, så jeg må lage sjøl, må bruke litt av den som fulgte med kit'et og noe orginalt....mangler vel egentlig bare ett 90gr bend 2 1/4 " for å gjøre crossover ferdig.

Skal se om det kommer noen bilder snart....:D

ahaa....ett tips ifall du har ett orginalavgasrör liggandes till förarsidan av motorn: jag använde orginal avgasröret från förar sidan, det passade perfekt bara att kapa av rätt längd och vända det till passagerar sidan. fast det kanske inte passsar då du ska ha det till framsidan av motorn...

Chevy-Sheriff
08-10-2008, 20:50
Snart i mål.....tror gearkasse byttet får vente...

25859

25860

25861

Geared
08-10-2008, 21:11
Nice, men synes du kunne kasta no maling på den motoren.

Chevy-Sheriff
08-10-2008, 21:21
Nice, men synes du kunne kasta no maling på den motoren.

hehe...tja kanskje det, men den har gått 250K så jeg vet ikke hvor lenge den klarer turbo'n......desuten skal den ned i pickupen, og den er ikke akkurat no smykke....:grinpimp:

Geared
08-10-2008, 23:38
Alikevel, kjøp en sprayboks på Europris å få noe farge på den. Kjenner jeg klør skikkelig i fingrene når jeg ser sånt. Ting ser jo 20 år nyere med litt maling på.

Vier
08-11-2008, 08:32
Ha dette i bakhodet Trond; Motoren blir ikke bedre med maling, den blir bare dyrere... Funksjon foran form Thefinger

Nutti
08-11-2008, 08:48
jag har också målat min motor med mattsvart spraymål, funkkar skitbra! funderade nog ifall färgen skulle hållas kvar pga. värmen, men den har hållit hur bra som helst :grinpimp:

Chevy-Sheriff
08-11-2008, 13:33
....mangler vel egentlig bare ett 90gr bend 2 1/4 " for å gjøre crossover ferdig.....:D

Nå har jeg vært både på Biltema og Torshov Bilrek. ....ingen fører 2 1/4 tomms eksos......:shaking:

Men, jeg dro bortom Svendsen eksos, og de laget ett til meg....:smile:...
Det tok 5 min, og var GRATIS :smile: ....tusen takk, ikke mye som er det nå om dagen....:smile:

Øystein
08-11-2008, 17:40
Hva er vitsen med den boksen på innsuget?

Nutti
08-11-2008, 21:53
Hva er vitsen med den boksen på innsuget?

så ser banks tryckkammare ut :smile:

Chevy-Sheriff
08-13-2008, 20:07
Biltyv.......:question:

26025

....endelig er det skikkelig bløtt i skauen......:smokin::smokin::smokin:

26026

AH!!! MUD

26027

sukitom
08-13-2008, 21:40
hallo...
Er ikke bilen din ferdig til helgen??
Ser du har meldt at du ikke kommer?

Chevy-Sheriff
08-14-2008, 07:30
Nei, jeg har ikke fått i ny gearkasse og transfer.
Ny mellomaksel må også lages.

Det ble litt kort tid etter ferien for å få ferdig bilen. Har endel å få fedig på gården også, som må prioriteres først desverre....

Håper jeg blir klar til Trondheim, og at transport dit ordner seg.....:smile:

Paroon70
08-22-2008, 22:15
Dragmoen neste helg. Flere du vet om i light truck som kommer??:beer::beer::beer:

Chevy-Sheriff
08-23-2008, 20:50
Dragmoen neste helg. Flere du vet om i light truck som kommer??:beer::beer::beer:

Nei, jeg tror ikke det kommer så mange.

Slik det ligger an nå, er det ikke sikker jeg kommer heller.....:(

Paroon70
08-23-2008, 21:05
Nei, jeg tror ikke det kommer så mange.

Slik det ligger an nå, er det ikke sikker jeg kommer heller.....:(

Hm. er vel ikke mange i light-truck i norge.
men vi kommer no to fra Trøndelag og flere vil det nok bli. Folk liker litt show.
Appelerer til flere det. Ta med deg bråttet og kom.:beer::smokin::laughing::smile:

Mad Max
09-09-2008, 15:22
Sover du???

Mikael
09-09-2008, 19:29
Stor nok turbo hvertfall, jævla eksoshus til en original blokk hvertfall :smokin:

Chevy-Sheriff
09-29-2008, 19:58
Sover du???

no...I'm diggin'.......:pissed:

28868

28869

28870

Vier
09-29-2008, 20:24
Jøsses... hjulgående maskin. Sjeldent syn...

Chevy-Sheriff
09-29-2008, 20:30
Jøsses... hjulgående maskin. Sjeldent syn...

Njaaa......jeg ser da titt og ofte hjulgående maskiner av ymse slag hver dag, jeg da....ThefingerThefingerThefinger

Vier
09-29-2008, 20:40
Også kalt biler og sånt... hehe, tenkte mer på gravemaskinen jeg da... Her vest trives vi best med belter :smile:

Chevy-Sheriff
09-29-2008, 21:01
Belter er å fortrekke, men det er nå denne her jeg har da.....min bestefar kjøpte den for maaaaaange år siden......det er et generasjonskjøretøy :D

Det positive er at den lager ikke så mye merker i veien, men skal jeg ut i litt blaut jorde, ser det ut som faen etterpå......dritten spinner med en gang....må kanskje få noen BOGGERE på....:grinpimp:

3 sylindra Deutz motor på 50HK.....hvis du neeeesten kvælern, kan den begynne å gå motsatt vei.....da blir det mye eksos i hytta.....ja, mer enn vanlig......

På lørdag måtte jeg sveise/reparere i 4 timer, for da hadde det sprekkt noe jævli rundt svingkransen.....:pissed:

Snart ferdig å legge rør nå.......:beer:

Geir
09-29-2008, 21:03
Belter er å fortrekke, men det er nå denne her jeg har da.....min bestefar kjøpte den for maaaaaange år siden......det er et generasjonskjøretøy :D

Det positive er at den lager ikke så mye merker i veien, men skal jeg ut i litt blaut jorde, ser det ut som faen etterpå......dritten spinner med en gang....må kanskje få noen BOGGERE på....:grinpimp:

3 sylindra Deutz motor på 50HK.....hvis du neeeesten kvælern, kan den begynne å gå motsatt vei.....da blir det mye eksos i hytta.....ja, mer enn vanlig......

På lørdag måtte jeg sveise/reparere i 4 timer, for da hadde det sprekkt noe jævli rundt svingkransen.....:pissed:

Snart ferdig å legge rør nå.......:beer:

jeg har noen 30toms 33tommere som kanskje kan gjøre nytten !?!?!!

Vier
09-29-2008, 21:05
Det er klart du skal stelle med den når det er et familieklenodium som står i tunet. Det viktigste er å ha noe å skru&sveise på :wink_animate:

Chevy-Sheriff
09-29-2008, 21:11
Sorry Geir, men dem blir nok litt små.....må opp i minst 38"....

Chevy-Sheriff
10-21-2008, 21:31
....nei ikke meg, men bilen....Thefinger

"Vraket" er en '82 K5 jeg fikk billig i våres.....

Dat var en grunn til det.....har overhalt calippere for de var rusta dønn fast.

....har måtte starte vraket med startgass.....ikke så rart.....8 av 8 glødeplugger var defekt......Fikk bytta dem ikveld. :smile:...jævla knot på bil m AC.....:smokin:

Bilen har 1.gen glødeanlegg.......glødecontrollern er noe dritt!....men det har et fint rele! så jeg har bygd om til manuell gløding m byter innvendig.

Så nå fyrer'n på 1 runde....:smokin: :beer: :smokin:

Når jeg fikk røska opp i all spagetti som forrige "elektrikere" har montert, funka jaggu lysa også....:beer:

Nå gjennstår det å skifte litt eksosanlegg og sveise litt rust, så får jeg prøve en EU kantroll, og kanskje skilt.....:beer:

Geir
10-22-2008, 07:45
Bilder ?

Chevy-Sheriff
10-22-2008, 19:29
Bilder ?

Ja nå er jaggu batteriene til kamera ladet opp.....

....mitt digitalkamera er fra '90 tallet og har hele 8 bilder på max oppløsning...

....skal se det blir noen bilder snart......men først må jeg sende Odd avgårde med noen dekk og en spak til 4x4 shifter

Chevy-Sheriff
10-22-2008, 20:47
Høyt henger de, og........

30454

Denne har 12 bolt bakaksel og 10 bolt framaksel. Traversen er av den gamle typen, og bedre/kraftigere enn de nye.

30455

Det sår at det er '82 modell, men fronten og "taggen" på transfer sier '81
Custom rør grill, synd jeg liker best wiener......

30456

Gølder rele ved siden av spylerdunken.

30457

Motoren er hvertall orginal! Den aller første 6,2 dieselen kaller "red-block".
Den er i lakkert rød fra fabrikk. Skal etter ryktene være den mest solide 6,2 blokka.....

30458

For ett intereør! Dette står seg den dag idag....Thefinger

30459

For en flott patina.....:beer:

30460

Litt rust........:smokin:

30461

Eksosanlegg er røska ned, og stigbrett:shaking: er fjernet

30462

Amund
10-23-2008, 08:10
Denne må du selge til Large, de setene står til skjorta hans! :smokin:

Chevy-Sheriff
10-25-2008, 18:54
eksos fra Biltema.....:grinpimp:
Billig, ......men bra? .........det vil tiden vise......:smokin:

Siden jeg hadde 3 Simmons potter med 3" inn og ut, ble det 3" anlegg hele veien.
Ja hvertfall nesten. Skulle bygd headders med 1 1/2" rør som ender opp i ett 3" nedløp.....det hadde vært fett!

Men siden jeg ikke gadd det....Thefinger....blir det hvertfall 3" anlegg så langt frem som mulig.

Til Chevy Blazer K5 trengs følgende:

3,5 meter rør
1 x 90¤ bend
2 x 60¤ bend
5 x 45¤ bend
2 x 30¤ bend
10 klemmer

Det ble kjøpt inn div. rør og bend........tilslutt mangla jeg 2 45¤ og ett par klemmer. Fikk noen 30 og 60 gr tilovers.
Bikkja hjelper til med å bære....:smokin:
30540

Måtte bygge meg ned til orginal eksosflens mot manifoil:

30541

30542

30543

Sveisa endel av bendene, synes det så mer ryddig ut.....

30544

30545

Jeg brukte alle orginal festene. Orginalpotta har egen brakett påsveisa. Denne kutta jeg av og sveisa inn på Simmons potta.

30546

30547

30548

Fant også ut at det er slakk i begge hjullagera.....muligens er dette bare å etterstramme.
Stikkakselkrysset er defekt også.
Lekasje fra utgående bak på transfer og fra bakaksel yoke....

Jøss, blir snart bil detta jo.......Thefinger

Chevy-Sheriff
10-27-2008, 22:19
Grom-vraket.....:D

Var ute å kjørte en tur....ble jaggu fin lyd i'n.....:smokin:

30696

30697

30698

30699

Fare for SNØ! på onsdag, var det noen som sa.......

Pokker ta, måtte legge om på Blazern til kjærringa:

30700

30701

Tom K
10-27-2008, 22:23
Hadde sånne potter på Subben min også, bare vent til du har kjørt noen uker, da blir det litt dypere lyd :grinpimp:

Vier
10-27-2008, 22:33
Fare for SNØ! på onsdag, var det noen som sa.......

Pokker ta, måtte legge om på Blazern til kjærringa:

Stakkar, måtte du kjøre inn i garasjen og heise den opp på liften. Gikk vel nesten en hel halvtime på den jobben Thefinger

Tenk på oss som må bruke jekk...

Chevy-Sheriff
10-27-2008, 22:38
Stakkar, måtte du kjøre inn i garasjen og heise den opp på liften. Gikk vel nesten en hel halvtime på den jobben Thefinger

Tenk på oss som må bruke jekk...

Det gikk med det helt kvarter......har luftverktøy også....ThefingerThefingerThefinger

Ja, jeg tenker på dere.......og jeg....:laughing::laughing::laughing::laughing:... ......Thefinger

Chevy-Sheriff
10-29-2008, 19:22
.....Pro-Comp X-Terrain egner seg lite som vinterdekk.....:shaking::shaking::shaking:

supersvein
10-29-2008, 22:07
.....Pro-Comp X-Terrain egner seg lite som vinterdekk.....:shaking::shaking::shaking:

Ah - nå vet vi hvem som var ute og spaserte med vinterdekk i trillebåre i dag Thefinger

Chevy-Sheriff
10-30-2008, 22:56
Ah - nå vet vi hvem som var ute og spaserte med vinterdekk i trillebåre i dag Thefinger

hehe....så gale var det ikke....:D......men jeg la om på kvelden......kom meg jo fram, har arb både foran og bak på Van......men det var denne stoppingen da......:smokin:

Har lagt på mine BFG mud med hjemmelaget mønster.....:eyemouth:

Chevy-Sheriff
10-30-2008, 23:11
Har begynt å bygge om til crossover-steering på pickupen.
Til det har jeg bestillt fra firma i USA. Alle deler untatt ny snekke er med i kittet.
Ny snekke MÅ man ha. Man må få tak i en fra Van eller 2WD fullsize. Denne snekka har annen innfesting og går fra side til side, ikke frem-tilbake som orginalt.

Den S-dralinken er fra ProComp og inngår i hevesettet for K30 pickup, eller der hvor D60 framaksel er benyttet.
Kvaliteten på de kulene i endene er RÆVA!

30790

I tillegg går dekket å gnager litt på full sving.....

30791

Her er Høyre knokkelhus med orginal topp
30792

Så monterer jeg på ny topp. Denne er laget i "one-piece" og skal tåle litt juling...:D Klargjør for flytting av paralellstag, såkalt Hi-Steer
30793

HEr er den nye snekka fra Van montert.
30794

Har montert på ny pitmanarm:
30795

Høyre topp, med den orginale styrearmen fjernes, og her er ny topp montert.
30796

Chevy-Sheriff
10-31-2008, 21:10
Da var jeg ferdig da.....:smokin:

Gjenstår å få på hjula og fininstille slik at rattet kommer i senter....:eyemouth:

30805

30806

30807

30808

30809

30810

Chevy-Sheriff
11-01-2008, 18:31
....det dukker stadig opp ting jeg ikke viste om 80 talls Chevrolet Trucks.....

.....bl.a at VAN snekke har omvendt ROTASJON enn f.eks pickup , Blazer og Subb......:shaking::shaking::shaking:

hehe.....kan ikke annet enn å le...:laughing:.....styringa på pikckupen ble DRITBRA, hadde det ikke vært for den bittelille detaljen; når jeg svinger til venstre går hjula til høyre......:laughing:

...jaja....blir vel vant med det også.....Thefinger

Mikael
11-01-2008, 18:58
Hahahah !
Ser for meg første svingen du kommer i da ja, blir fort vekk litt overraska :laughing:

Chevy-Sheriff
11-02-2008, 21:17
ja, da er alt tilbake igjen.....:(

Jeg lot den høyre styrearmen stå igjen, for crossover skal på igjen.

Kommer til å få tak i ett hydralic assist kit.
Har sett på ett par bra kit på nettsider i USA, bare synd krona er svak, så dållarn blir høy......:eyemouth:
Kittet inneholder Ny snekke med egene uttak til sylinder, sylinder som boltes på styredemperinnfesting eller annet egnet sted, nu hi.flow pumpe, oljekjøler og alle slanger og koplinger...

DA blir'e styring.....:smokin:

Geared
11-02-2008, 21:42
Kunne du ikke bare kjørt med det slik det ble da, blir fort vant til sånne små detaljer alikevel.

T.o.m kjerringa lo godt nå:smile:

Chevy-Sheriff
11-02-2008, 22:55
Hehe...skulle tro det var 1.april.....:D

Det står i alle "manualer" og "how-to's" at man skal bruke 2WD snekke.
Dette fordi denne har en annen type innfesting til pitman-armen.
en van er jo 2wd tekte jeg, og sjekka ikke nærmer......:shaking:

...det burde jeg ha gjort.....trenger snekke fra 2wd pickup, suburban eller blazer.......får jeg tak i det, trenger jeg ikke ta inn det Hydralik assist kittet med fly, men kan ta det med båt.......hadde tenkt å ta inn noen fjører og stæsj, også, men det er denne dållarn da....jeg vil ha den ned i 5 kr igjen....

Chevy-Sheriff
11-05-2008, 22:16
Hvis jeg får tak i litt tiltakslyst, og noen deler, så blir det kanskje turbomotor i pickupen til helga.....:eyemouth:

Chevysub
11-06-2008, 07:37
Hvis jeg får tak i litt tiltakslyst, og noen deler, så blir det kanskje turbomotor i pickupen til helga.....:eyemouth:

Ah, da kommer ihvertfall jeg på besøk :) Kanskje du trenger en ekstra finger eller to :)

Fant fotbrekk i bua btw, hadde sjøl tenk, fra PU´n

Og ang den, tror jeg har styresnekke, hvis du trengte, fra 2wd. Tror jeg. Har jo ikke pælma den.

Tror jeg :eyemouth:

Chevy-Sheriff
11-07-2008, 15:23
Ah, da kommer ihvertfall jeg på besøk :) Kanskje du trenger en ekstra finger eller to :)
Fant fotbrekk i bua btw, hadde sjøl tenk, fra PU´n
Og ang den, tror jeg har styresnekke, hvis du trengte, fra 2wd. Tror jeg. Har jo ikke pælma den.
Tror jeg :eyemouth:

Såsant jeg ikke skal kjøpe hest, så blir det turbo i helgen.

Flott om du finner den snekka, men ikkeno hast :smile: jeg kjøper'n....:smokin:

Chevysub
11-07-2008, 23:40
Såsant jeg ikke skal kjøpe hest, så blir det turbo i helgen.

Flott om du finner den snekka, men ikkeno hast :smile: jeg kjøper'n....:smokin:

næhnæh. Ikke kjøpe, men få helt gratis.

Men, må bare finne den da. Ligger nok i bua blandt topper og kjeder etc.

Fant jo fotbrekket der også :eyemouth:

Chevy-Sheriff
11-09-2008, 22:15
Lørdag: motor ut

Søndag: turbomotor inn....

Jeg har to "elefanter" (motorløftere) hjemme, men ingen løfter høyt nok...:shaking:
Brukte traktorn og frontlastern, og det gikk sånn passe bra, tok laaang tid, da.....traverskran må bli neste inversering....:D

Mye jobb igjen, bankskittet er til 88-nyere karosseri, så det må moddes....

siden jeg har 2" bodylift må innerskjermen stusses litt.

Jeg håper 4" fjørløftet er stort nok til å klare eksos-crossovern uten å modde den igjen...hvis det ikke går, kan jeg jo hive på 6" fjører....:smokin:

Nutti
11-10-2008, 17:23
BILDER!!! :bounce2: :bounce2: :bounce2: :bounce2:

Chevy-Sheriff
11-10-2008, 22:48
Hehe...bilder ja....skal se hva jeg får til....digitalkameraet mitt, som er fra '95 med hele 1.2 megaP har tatt kvelden tror jeg.....for mye hardcorechevy bilder har nok gjort sitt.....Thefinger
Og mobilen med kamera, der har batteriet sagt takk for seg....

.....må finne på no lurt.....som å kjøpe nytt kamera f.eks.....:beer:

Men jobba litt idag også......

hadde det ikke vært for 2" løftet, hadde eksosrøret fra turbon ikke fått plass.

Måtte modde mer av innerskjermen, og må nok file litt på ramma......

detta tar tid, og jeg MÅ ha Pickupen kjørbar snart....skal hente høy til hestene...:smokin:....er ikke lett å få en rundballe inn i Van....:D

Chevy-Sheriff
11-17-2008, 08:57
The fxxing ting startet at last.....

Noen som har erfaringer med Holey blue matepumpe? Har denne ikke innebygd tilbakeslagsventil?

Hvor mye er 10 PSI i bar?

Holten
11-17-2008, 09:42
Vet ikke resten, men kan hjelpe deg med PSI greia Thefinger

10 psi = 0.689 bar

Chevy-Sheriff
11-17-2008, 09:45
Vet ikke resten, men kan hjelpe deg med PSI greia Thefinger

10 psi = 0.689 bar

Thanx :smile: Turbotrykk måleren min er i PSI serru....:smokin:

Holten
11-17-2008, 10:00
Syns du må opp på 20 PSI jeg :smokin: Da funker den vel....en stund.. :eyemouth:

Chevy-Sheriff
11-17-2008, 10:33
hehe....meteret går til 35.......crossboned

Chevy-Sheriff
11-19-2008, 21:50
Mulig det blir mer fres i'n nå....hadde glemt å stramme slangelklemmene på røret fra turbo til inntak....

Har justert timingen på pumpa også. Satt den i grunnstilling når jeg monterte.

Måtte juste gearcontrolleren også, den geara så bakakselen hoppet.....:smokin:

Mulig den går magert, for den ryker IKKENO....:eyemouth:....skal jo ryke litt....:beer:

Grei lyd også, for jeg fikk ikke tid å montere eksospotte....Thefinger

Nutti
11-20-2008, 16:40
hur justerar men timingen på pumpen?

när kommer bilder/film??? :grinpimp:

Chevy-Sheriff
11-20-2008, 19:14
hur justerar men timingen på pumpen?

när kommer bilder/film??? :grinpimp:

Du løsner de tre skruene som holder pumpa mot huset, så vrir du selve pumpa.
Blir omtrent som å vri en fordeler på en bensiner.....

Film...tja....si det.....bilder, ja da må noen med kaera ta seg en tur, hvis jeg ikke tar en tur på Tøyen med potetkanonen min......da kan du se det i avisen....:laughing:

Chevy-Sheriff
11-20-2008, 21:30
Fikk likra inn ett annet batteri i mobilen, og fikk tatt noen bilder.

Elendig kvalitet, men likevel bilder.......Thefinger

31541

31542

31543

Nutti
11-21-2008, 18:40
Enkelt och vackert! :smokin:

Hur vet man när man har ställt timingen på pumpen som den ska vara då? Hmmm, det var ju en massa jobb med att ställa den då...man måste säkert ha lös allt från pumpen+insug...suck...som tur är står min bil på pallbockar nu så jag tänker inte göra någonting innan jag har fått köpt en d60 :smokin:

Chevy-Sheriff
11-21-2008, 20:10
Jeg fant ut at jeg hadde minnekort i DV kameraet mitt.
Prøver nå å skise ut en filmstripe, men det er jo ikke enkelt....:pissed:

Sitter på den bærbare maskin min, for den har kortleser, men det er jo denne VISTA faenskapen på den...... mangler noe kodeks og drit, men får se hva jeg klarer.....holder på nå, men det blir faen så dårlig kvalitet....

Amund
11-21-2008, 20:19
Jeg fant ut at jeg hadde minnekort i DV kameraet mitt.
Prøver nå å skise ut en filmstripe, men det er jo ikke enkelt....:pissed:

Sitter på den bærbare maskin min, for den har kortleser, men det er jo denne VISTA faenskapen på den...... mangler noe kodeks og drit, men får se hva jeg klarer.....holder på nå, men det blir faen så dårlig kvalitet....

Last fila rett opp på Jutub, det har funka med ALLE rare formater jeg har snubla over hittil.... som ikke går an å spille av på noen jordisk kompjuter...

Chevy-Sheriff
11-21-2008, 20:57
Ja, jeg holder på med Utuben nå........måtte bare prøve 3097974094 ganger før jeg husket rett brukernavn og passord....:shaking:

Her kommer'n...uredigert å jævelig, dropp de første 30 sekundene, de ble stillbilde.....:laughing:

r1H0azNILNs

Vier
11-21-2008, 21:07
Herlighet for et spetakkel Thefinger

Chevy-Sheriff
11-21-2008, 21:44
Herlighet for et spetakkel Thefinger

....couldn't agree more.......:D:D:D

...glemte å slå av kamera på slutten der også.....:laughing:

Chevy-Sheriff
11-22-2008, 13:32
Kan vel nevne at det faktisk ikke bråker så jæveli i virkeligheten....Thefinger

Chevy-Sheriff
11-24-2008, 20:22
Har nå fått på lydpotte.......:eyemouth:

Nå ble jo selve LYDEN borte......:shaking:

Det positive er jo at jeg hører radio`n......Thefinger

Nutti
11-24-2008, 22:02
heeej! :grinpimp:
hur vet man när man har rätt timing på pumpen?

hur mycke laddtryck har du nu? jag funderar på att efter jag har bytt axlar skulle jag satsa på att byta pump+spridare från en 6,5 td för att få mer brännsle till bilen...

denhär suburban går på 1bars laddtryck: http://www.oliverdiesel.com/vehicles/bigbluesub.htm

Chevy-Sheriff
11-24-2008, 22:09
heeej! :grinpimp:
hur vet man när man har rätt timing på pumpen?
hur mycke laddtryck har du nu? jag funderar på att efter jag har bytt axlar skulle jag satsa på att byta pump+spridare från en 6,5 td för att få mer brännsle till bilen...
denhär suburban går på 1bars laddtryck: http://www.oliverdiesel.com/vehicles/bigbluesub.htm

Timingen tar jeg på hørselen, sånn ca.
har jo bytta ut reg. kjedet med geardrive og nyovehalt pumpe.

Satt også inn nye spredere bergnet for 6,5TD

tror jeg har litt mer å gi på pumpa, den går uten røyk....:smokin:

Jeg har opp imot 0,8 bar tenker jeg

Chevy-Sheriff
03-01-2009, 20:28
24.11 var siste oppdatering - faen heller, skjer det ikke noe her ellerThefinger

Jo det gjør det. :grinpimp:

Men dårlig med bilder :(

Idag har jeg sjekka S-10 for å finne feil før EU - fant ingen, men fikk fylt LSD-aditive i bakdiffen.

Så har jeg '82 K5'n som jeg pusler med nå og da....
Varmeapp har ikke fungert noe særlig, vifa går men gir ikke luft...

Jeg demonterte dashbordet idag. Under det var det gjort mye rart.....:shaking:
Alle vakumslanger var koplet feil, ingen av kanalene var satt skikkelig sammen, og innfestinga til et spjel var knekkt.....:shaking:
I tillegg var det i motorrommet brukt spyleslage som vakumslange, og den var sugd flat som ei ....flatlus?

Fikk fixa opp i det idag, nå virker alt.

Gikk løs på det elektriske, her var det og gjort mye rart.....:shaking:
Fikk rydda litt opp i det, så nå lyser hvertfall ikke 4x4lampa når jeg gløder før start.....:grinpimp:

Vier
03-01-2009, 22:08
Men hva med Pride'n????

Chevy-Sheriff
03-01-2009, 23:10
Men hva med Pride'n????

Den brukte jeg hele lørdagen på å grave frem fra snøen......:beer:

Vier
03-01-2009, 23:18
Godt, da vet jeg ihvertfall at den ligger og gnager i samvittigheten din. Håper å se dere i sporet i år og :grinpimp:

Mad Max
03-02-2009, 06:51
Den brukte jeg hele lørdagen på å grave frem fra snøen......:beer:

Du holder vel min snø fri også eller?

Chevy-Sheriff
03-02-2009, 08:43
Godt, da vet jeg ihvertfall at den ligger og gnager i samvittigheten din. Håper å se dere i sporet i år og :grinpimp:

Vi får se hva tid og penger rekker til.....
Å få den sammen igjen etter knust gearkasse ifjor, og så jeg må lage nye mellomaksler også.

Jeg har en terrasse som må bli ferdig, en stall som må fullføres, omkopling og oppsetting av ny strømtilførsel og fordeling av denne. Fortsatt noen grøfter som må graves og vannrør som skal legges om.

Chevy-Sheriff
03-02-2009, 08:44
Du holder vel min snø fri også eller?

Din er det bare en 40-50 cm på ennå, kun snø fra de siste ukene......:grinpimp:

Mad Max
03-02-2009, 10:08
Ja du har vel tenkt til å bruke kvelden til å måke snø av den går jeg ut i fra...:beer:

Jan
03-02-2009, 10:17
Dere må komme til Trøndelag på NC runde, På Oppdal er det boggerføre og 5 meter porter i LT.

Chevy-Sheriff
03-02-2009, 13:00
Ja du har vel tenkt til å bruke kvelden til å måke snø av den går jeg ut i fra...:beer:

Selvsagt.... men du har ikke nevnt noe om honoraret ennå....Thefinger

Chevy-Sheriff
03-02-2009, 13:01
Dere må komme til Trøndelag på NC runde, På Oppdal er det boggerføre og 5 meter porter i LT.

Ja Jan, det var planen å kjøre NC hos dere i år.
Men det er et bryllup den helgen jeg må prioritere....

Jan
03-02-2009, 13:14
Du blir full på kvelden der også, fins det ikke vikarer hos F.eks. adecco å sende i bryllup

Chevy-Sheriff
03-02-2009, 16:02
Du blir full på kvelden der også, fins det ikke vikarer hos F.eks. adecco å sende i bryllup

hehe....godt forslag.....:grinpimp:

Geir
03-27-2009, 15:03
så kjære venn , hvor mange runder blir det på deg i LT i år `?

Chevy-Sheriff
03-27-2009, 22:48
Tja si det..........

Hadde gravd frem bilen, men det er kommet 60cm snø etter det.....:(

Må bytte gearkasse og transfer og lage ny mellomaksel.....

Trondheimsturen går ikke - skal i bryllup.

tror ikke jeg rekker å få bilen ferdig til åpningsrunden hos dere.

....og så det største minuset: jeg har ikke transport til 2,5 tonn amrikansk rust.....:shaking:

Har også litt mye som må ordnes på gårdsbruket i år.......:eyemouth:

Ja vi får se.......:smile:......:smile:.......:smile:

Ja, så må jeg få tak i ullundertøy og spikre opp ei hodestøtte (kjekt å ha hvis en skulle ta seg en blund). Håper hjelmen holder mål.......

Chevy-Sheriff
04-14-2009, 08:30
Priden starta opp igår gitt......:eyemouth:

Startern ga opp, og startbrytern har irret istykker.....

fikk bytta starter, og etter ett minutts filing, fyra øsa....

Har fått dratt den inn i garasjen, og funnet frem ei brukt men hel gearkasse

Har begynt å sveise sammen en ny mellomaksel, med longspline fra Toyota.....:shaking:........ siden det nå sitter toyotadeler på den, har jeg fått høre fra sikkre kilder i trailmiljøet at dette kommer til å bli en killer i år.....:grinpimp:

Mad Max
04-14-2009, 08:50
Siden du snart er ferdig så kan du jo begynne på den svarte nede på tomten din....... Siden du har så stor arbeids lyst mener jeg....

Chevy-Sheriff
04-14-2009, 09:11
Er ikke det bare å fylle luft i høyre bakhjul....?

Mad Max
04-14-2009, 09:19
Neeeeei egentlig ikke.... er ett par timers arbeid så er den nok igang igjen...
Men du kjenner meg nå:smokin::smokin:

Chevy-Sheriff
04-14-2009, 12:13
Hva da? ...... mangler den klar-lakk....:grinpimp:

Mad Max
04-14-2009, 14:59
ja 10 lag....

Chevy-Sheriff
05-06-2009, 15:33
Har nå begynt å lage nytt bryterpanel.

En ev. hovedbryter, skal den sitte på/ved a stolpen? På min bil blir det jævlig høyt opp dit...:smile:

Siden det nå skal være lov å kople ut 4x4, har jeg forlenget gearspaken med en orginal GM dekkspak :smile:, slik at jeg kan nå spaken fastspent i setet.

Mangler skikkelige koplinger til orbitrol og sylinder......slageklemmene hopper av innimellom...:laughing:

Mangler også skikkelig styretapp til orbitrolen. Den som sitter der nå, hopper ut av og til.....:smokin:

Ellers må jeg lage en ekstra avstiver til transfer, muligens bygge om den orginale momentstanga som går fra motor til transfer.....har ikke fler gearkasser på lager nå, så denne må holde......:eyemouth:

Tror ikke det blir så mye skruing på Priden fremover.
Har 3 biler som skal inn til EU.....S10'n må jeg bytte hjelpesnekke på, så er den klar.
Men har igjen Van og PU........skulle vært inne innen april....:shaking:

Mad Max
05-09-2009, 18:47
I dag har vi vært en tur oppe på The Chevy Ranch og besøkt erremitten Chevy Sheriff....

Mad Max
05-09-2009, 18:50
Vi annkom selvfølgelig standsmessig...

Chevy-Sheriff
05-11-2009, 07:34
Eremitten.....Thefinger

Det ble trangt gitt......:grinpimp:......tror du må bytte til 235/70-15....Thefinger

BTW, tok du film/bilder av Priden ?