PDA

View Full Version : Sveise bur noen?

Balto
08-25-2011, 00:13
Tenkte jeg skulle få inn ett 4-punkts bur inn i min 413! Slik at jeg kan stille til TT i SC/Gjerstadsladden osv. Men til dette trenger jeg hjelp, ettersom jeg har null kunnskap innfor plate/sveise arbeid!

Derfor lurte jeg om noen her har tid, evne, verktøy og vilje til å hjelpe meg med dette en eller annen gang iløpet av septemer som bor på sørlandet?

Belønning er 1 kasse pils! :beer:

Thefinger

Balto
09-08-2011, 15:03
Må man sveise buret til rammen, eller kan man bolte det fast?
Fordi reglementet sier ingenting om dette til TT

6.3. Veltebøyle
Dersom kjøretøyet ikke har tak av metall, skal veltebøyle være montert. Bøylen skal være utført i stålrør av minimum 45x2,5mm eller 50x2mm og bestå av minimum tverrgående bøyle og 2 bakoverstrevere.

Bergum
09-08-2011, 15:06
Det kan boltes stort sett hvor du vil.
Det er ikke krav til innfestning.

Eneste kravet er heltrukket bøyle med 2 bakoverstivere

Mikael
09-08-2011, 17:29
For sikkerhets skyld ville jeg gått etter reglene til innfestning fra Biltrial klassene her, de gir en god pekepinn på forsvarlig innfestning både i TT og synes nå jeg :)

Brynjar
09-08-2011, 17:34
Du kan jo bare feste iht reglene til de andre klassene i biltrial, så er du sikker

toresailor
09-08-2011, 19:26
Da du skal sette dette i en bil du bruker langs veien, ville nok jeg gått for å bolte det fast. Men det jeg også ville gjort er å lage støtte fra der du velger og bolte det og ned til ramme. Da er du helt sikker på at det ikke gir seg, samt at du får ikke problemer med PKK. Buret kan taes bort før PKK.

På vår Standard klasse biltrial bil, så står bakover strebere i hjørnene på karroseri bak. Hovedbøylen går med en liten innsving ned rett over ramma. Det sitter doblingsplater sveiset i karroseriet på denne. Når denne bilen skal få en overhaling, kommer jeg til å lage støtter som går helt ned til ramme, noe alla hva jeg har gjort på modifisert bilen min.

Det ligger litt bilder å prosjekt trådene som nok viser litt av innfestning av bur. Ønsker deg lykke til, og håper du får tak i litt hjelp.