PDA

View Full Version : 15 10 felger?

Pantera
08-26-2011, 22:15
Hei. Er ny på forumet, og er nylig blitt stolt eier av en 88 GD300stt.
Nå som vinteren snart er i full anmarsj er jeg på utkikk etter nye, store sko til bilen. Har fått med meg at 33 tommere passer på GD uten heving og div..
Men hvor får jeg kjøpt 15*10 felger? Hva slags innpress bør jeg ha?

Rossi
08-27-2011, 08:11
Hei Pantera og velkommen hit:smile:

Spørsmålet om 15x10-felger har vært noe av et problem for oss som liker G-wognene våre med røffe hjul på. Det har blitt løst på flere ulike måter:

* Bredde originale stålfelger, noe Islandgutta er veldig ivrige på virker det som.

* Kjøpe RockCrawler-felger med riktig senterhull(84.1mm) og 5x5 boltsirkel, ca5x127mm. Noen har brukt de som de er, mens andre har boret hullene litt større. Andre har boret fem nye hull med riktig boltsirkel mellom de originale hullene, og noen har sikkert prøvd sk slingrebolter.

* Porschefelger der senterhullet dreies opp til riktig størelse.

* Spacere som endrer boltsirkelen fra 5x130 til feks Land Rover Defender-sirkel. Så handle billige felger fra UK, problemet med det er at hjulene kommer ganske langt ut. Noe som forsåvidt er et problem uansett hvilken løsning du går for:smile:

Når det kommer til 33" på G-wagen så er det litt avhengig av fjæroppsettet ditt og hvilke felger du bruker. Det kan hende at du må skråkappe rammerøret bak forhjulet litt, og eventuellt ha litt bodylift, men 33" er absolut mulig å få på en Geländewagen uten alt for mye styr:smile:

Legg gjerne ut noen bilder av G:en din:smokin:

Rossi
10-20-2011, 19:47
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31039306