PDA

View Full Version : Ny på 4*4 fronten!

Demodex
10-23-2011, 12:34
Hei hei.

Er ny på dette forumet å i 4*4 miljøet skjenerelt....kjøpt meg en Opel frontera
å lurte på om noen her vet om hvor man får tak i diverse utsenemessig utstyr til disse??? Stigtrinn,Snorkel,kufanger å ellers div exteriør.

Mvh.
Morten - Renè

Hi-Power
10-23-2011, 15:09
Hei hei.

Er ny på dette forumet å i 4*4 miljøet skjenerelt....kjøpt meg en Opel frontera
å lurte på om noen her vet om hvor man får tak i diverse utsenemessig utstyr til disse??? Stigtrinn,Snorkel,kufanger å ellers div exteriør.

Mvh.
Morten - Renè

Hei og god dag.
Velkommen i miljøet, verdens beste hobby:smokin:
Kjenner lite til Frontera, men du kan prøve disse sidene. Der har jeg iallefall handlet en god del;
www.nordkystens4x4.dk
www.norskoffroadteknikk.no
www.bgnor.com

Lykke til med leting!
Ta deg en tur til Modalen på kjøretreffene der, sjekk terminliste:smile:
Alltid kjekt med nye folk!
MVH
Jan S

Demodex
10-23-2011, 20:37
Takk for svar,får lete litt der :smokin:
Ja tenkte å ta med familien på en tur inn til modalen neste gang det er kjøring å virkelig se å teste ut 4*4:wink_animate:

eimyr
10-24-2011, 16:42
Får vel hive meg på denne tråden, er ny i gamet eg og og vurderer etter å ha lest litt her å ta turen opp i modalen neste gang... men er det bare å stille så får mann kjøre ? Kjøre enn så lenge en 93 pajero av typen orginal... så lenge det varer...

Linda
10-24-2011, 19:09
Kjempekjekt med nye folk og biler:smile::smile:
Neste kjøring er vel søndag 06.11.11, der kommer invitasjon når det nærmer seg:smokin: med priser og annen info. Alle med 4x4 er velkommen på kjøring og alle som vil er velkommen til å se på/grille pølser og prate bil!:smile:

Hi-Power
10-24-2011, 19:10
Får vel hive meg på denne tråden, er ny i gamet eg og og vurderer etter å ha lest litt her å ta turen opp i modalen neste gang... men er det bare å stille så får mann kjøre ? Kjøre enn så lenge en 93 pajero av typen orginal... så lenge det varer...

Hei, å velkommen til deg også!:)
Jau, det er bare å stille. Går fint ann å kjøre en original bil, det er
Som regel sjåføren det står på;p

I Modalen er det en teknisk sjekk; batteri sitter fast, ingen løse deler i bilen, at bilen faktisk har bremser.. Så er det bare å betale- kjøre avgiften, og god tur!:)

Velkommen skal du være:)

eimyr
10-24-2011, 19:47
Hehe... ja håper jo kanskje på noen tips underveis i og med at 4*4er helt nytt for meg, gått mest i sportsbiler her:) planen er å løfte bilen litt og sette på litt dekk, men må undersøke litt om eg får godkjent noe av dette... men da tar eg turen til modalen for å kjøre meg litt fast:)

Hi-Power
10-25-2011, 06:53
Hehe... ja håper jo kanskje på noen tips underveis i og med at 4*4er helt nytt for meg, gått mest i sportsbiler her:) planen er å løfte bilen litt og sette på litt dekk, men må undersøke litt om eg får godkjent noe av dette... men da tar eg turen til modalen for å kjøre meg litt fast:)

Hehe, endelig en til som går konventert til offroad:smokin:
Det er mange guruer i klubben som kan gi deg litt tips!
Følg med på invitasjonen som blir lagt ut, velkommen ska du være!:smile:

Demodex
10-25-2011, 14:07

Fint å se det er flere som går fra sport/gatebiler å inn i 4*4 milljøet da ;)
Vi får kjøre oss fast sammen :P hehehe

eimyr
10-25-2011, 17:49
Fint å se det er flere som går fra sport/gatebiler å inn i 4*4 milljøet da ;)
Vi får kjøre oss fast sammen :P hehehe

Det er det vel ingen fare for at eg skal klare å få til;) ser frem til å få prøvd ut bilen litt, finne ut hva som må forandres for å få den til å fungere i skauen:)

Galskap
11-02-2011, 22:16
Bare å stille på treffene her ja... Hadde selv jomfruturen min sist det var kjøring, og er storfornøyd og på vei tilbake nå til helja. Greie folk som er lett å komme i kontakt med disse 4x4 menneskene. :) Snakkes på søndag.. :)

Forøvrig min den sorte Bronco'n som er merket med www.bergen-gatebilklubb.no Med i styre i klubben, men Gatebil til banebruk trenger jo en gang i blandt trekkbil til henger... Èn fot i hvert miljø.! :D