PDA

View Full Version : Oljebehandling/drenerings "propper"

G350TD
11-24-2011, 09:19
Har nettopp vært å fått sprøytet bilen under og inne i alle hulrom med olje, ble gjort her i Vestfold, samme firma som har oljebehandlet bilene fra Fjellstad, 1600 kr, vel investerte penger.

Under bilen sitter en rekke med drenerings "propper" som skal slippe ut fukt fra karroseriet, disse er tette eller mangler helt.

Er det noen som vet hva disse proppene heter, event delenummer?

Vil helst ikke ha mer saltlake inn i karroseriet...

Rossi
11-24-2011, 09:36
Hei og velkommen til Pirate G350TD:smile:

Er det disse (http://www.eurotruck-importers.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2_91&products_id=1076) pluggene du tenker på?

G350TD
11-24-2011, 10:49
Ja, der var de gitt, tusen takk, viste jeg hadde sett dem på nettet men fant dem ikke igjen.

Rossi
11-24-2011, 11:05
My pleasure:smile:

Har du en 350 med turbo? Gjort noe med den bortsett fra å behandle den pent da?

G350TD
11-24-2011, 12:24
Har holdt den original, ikke hatt behov for noen offroad modder. Har AT dekk, kommer meg fram i terrenget der jeg vil, har ikke behandlet den superpent, men følger velikeholdet. Kjørt litt Finnmark på barmarksløyper så lenge det var lov. Endel vading men elv opp til luftinntaket har det blitt, men har ikke sett behovet for snorkel.

Ellers har bilen gått snart 400.000, bruker mobil 1 olje, ingen av 350TD motorne med mobil 1 olje har havarert av en eller annen mystisk grunn.
( i følge Fjellstad).

Ellers kjemper jeg mot rust grunnet veisalt.

Rossi
11-24-2011, 13:28
Fjellstad som selger Mobil 1-oljen til deg, eller? Problemet med de motorene har vel vært svakheter i kjølesystemet, ikke slitasje i motoren grunnet dårlig olje? Dette er slik jeg har tolket det ut fra det jeg har lest om fenomenet "havarert 350-diesel". Jeg tror det dårlige ryktet til den motoren er noe overdrevet, men det er nok viktig å passe på at den ikke går varm, eller liknende.
Ligger filmer på youtube av en svensk GD350 med Mynä-pumpe, og storturbo, og hvis den holder for 250-300Hk, så burde jo en original 350 gjøre det samme:smile:

Ellers noen problemer med bilen, bortsett fra rusten da, som jo er et problem på alle biler eldre enn rustgarantien?

Finnmark? Bott der før, eller? Ser det står Vestfold i profilen din.

G350TD
11-24-2011, 13:39
Kjøper olja på coop, hadde mye banking fra motoren når jeg hadde en annen olje på som forsvant etter jeg startet med mobil 1 så det er uansett en bra olje.

Har ikke problemer med særlig varmgang på motoren min, har forsterket topppakning og bruker original mercedes kjøle veske.

Bilen funker fint den til å snart være 20 år.

Rossi
11-24-2011, 14:08
Geländewagen er fantastiske biler ja, men det vet du jo allerede :smile:

Får se om jeg kanskje handler en GD350 etterhvert når jeg er ferdig med utdannelsen. Blir sannsynligvis en nyere Geländewagen enn den jeg har i alle fall....