PDA

View Full Version : anbefalling av winch?

lunchbox
12-04-2011, 05:20
vurderer å gå til annskaffelse av en vinsj til å ha på land rovern min,
tenkte ikkje å bruke alt for mye penger på dette men vil ha noe som funker å holder en stund,
vinsjen blir nokk ikkje brukt so forferdeli ofte,
noen som har forslag til ka eg bør kjøpe.

Geir
12-05-2011, 07:58
jeg kjøpte en såkalt 'kinavinsj' , dvs slike dem selger på Netthandelen.

denne er montert på min LR S3 109" og fungerer utmerket,ble brukt flere ganger i går seinest,dro meg selv løs,rettet en støtfanger,samt dro en LC60 ut av ett gjørmehull

tror ikke den holder i evigheter , men om du kun skal bruke den til å få deg løs dann og vann,hadde jeg kjøpt en slik en

jeg betalte 1300nok inkl.frakt for min :smile:

(bydde på flere men hoppet av hver gang de gikk over 1000nok :smile:)

Brynjar
12-05-2011, 08:16
Jeg har 2 av de vinsjene, fungerer helt fint til en bil på drøye 1700kg.
Det virker som om finishen kanskje er litt under hva man får fra f.eks Warn så litt ekstra maling og en dose 5-56 i ny og ne er nok å anbefale.

Men de er absolutt det billigste man får tak i her på berget..

sivrt
12-05-2011, 15:45
Jeg har en Tabor 9K som er billigvinsjen til warn. Den er etter hva jeg har funnet ut bygget av eldre warn deler.
Det første du bør gjøre med enhver ny vinsj er å åpne den og fjerne fettet som ligger der for så å fette den opp igjen. Det orginale fettet er det ofte for lite av og har heller ikke en enorm kvalitet. På en Tabor vinsjen jeg har var det en type brunt fett som var seigt som juling. Dette vasket jeg ut og erstattet det med MoS2 fett. Gjorde dette etter at frikoblingen ikke funket etter bare 6mnd.
Nytt fett gjorde susen på både det og at vinsjen gikk lettere.

Har vinsjet både Excursion i oppoverbakke med flatt forhjul og 4x4 traktor ut av en myr med denne. Begge på enkel line.

Strålende fornøyd med andre ord og ser ikke behovet for en dyrere vinsj.

lunchbox
12-17-2011, 18:31
Vart en slik tabor 9000. Har ikkje fått testa den enda.