PDA

View Full Version : busshøggerier

martinj
12-07-2011, 09:19
noen som vet om noen busshøggerier i norge?:smile:

Noclass
12-07-2011, 09:34
Oppland Metall høgger vel noen busser

Ronny
12-07-2011, 10:41
Finnes en i kr.sand

Jørn Høidalen
12-09-2011, 21:33
Er i in Hvarnes i Vestfold, men det er litt opp å ned om han vil selge deler eller ikke.
Han har MASSE buss...., men eksporterer

martinj
12-09-2011, 23:37
Er i in Hvarnes i Vestfold, men det er litt opp å ned om han vil selge deler eller ikke.
Han har MASSE buss...., men eksporterer

hmmm. jeg er på jakt etter hovedkretskortet til bussen min, holder på å sjekke opp litt, det går an å få tak i nytt men det er litt i overkant dyrt.
har du noe mere spec om han dere fyren?:wink_animate:

Jørn Høidalen
12-09-2011, 23:40
Ketil har nummeret hans...

Ove
12-10-2011, 01:42
hmmm. jeg er på jakt etter hovedkretskortet til bussen min, holder på å sjekke opp litt, det går an å få tak i nytt men det er litt i overkant dyrt.

Har du pratet med Dag på Agder Industrielektronikk ?

Han reparerer det meste av el.kort , feilsøker og skifter ut på komponentnivå.

Siden han utfører rep på denne måten , spiller det liten rolle hva det er - og sjeldent han trenger noe elskjema .

Har brukt han mange ganger på kort det er lang leveringstid på , har bare gode erfaringer med han .

martinj
12-10-2011, 08:34
Har du pratet med Dag på Agder Industrielektronikk ?

Han reparerer det meste av el.kort , feilsøker og skifter ut på komponentnivå.

Siden han utfører rep på denne måten , spiller det liten rolle hva det er - og sjeldent han trenger noe elskjema .

Har brukt han mange ganger på kort det er lang leveringstid på , har bare gode erfaringer med han .

det må jeg sjekke. takk for opplysningene:smile:
har ikke hatt tid til å få demontert kortet enda, skal få det ut å kikke ordentlig på det. er det mulig å reparere er nok det klart det billigste:smile:

vaktmester
03-19-2012, 20:19
Hu-hei
Vet noen om noen som er god på bussdeler? Trenger f.eks en avlastningsventil, den som sier PSSHC når det er nok trykk, samt sylinder til motorbremsen.
Det er snakk om VOLVO B 58, Blå, også kjent som HVALKOKERIET, ett av de mest vellykkede bussbygg noensinne, som jeg helt objektivt kan påstå.
Hilsen Lasse