PDA

View Full Version : hvor bør en godkjenne bilen?

eimyr
12-09-2011, 12:39
Nå har det seg slik at etter eg var i modalen i november å kjørte skjedde akkuratt det eg frykta skulle skje, fikk blod på tann... dette ar gøy men bilen svikta meg litt.. den ble for lav og dekka for pinglete, så nå er det bestilt trailmaster hevesett, ome torsjonsfjører.. har tenkt meg 33“ muddekk så eg fortsatt har litt bevegelse uten å ødelegge alt av skjermer og dekk :) Har snakket med biltilsynet og han eg snakket med der sier at så lengr kittet er forsvarlig montert og det har tuv papirer og eg fremlenger hjulstillingskontroll så er det ikke noe problem å få godkjent den biten, dekkene derimot kunne det bli litt trøbbel med slik eg forsto det. Snakket om at man måtte fremlegge noe papirer fra dem som leverte hevesettet osv... men snakket med janne på norsk offroadteknikk, og å få tak i noe papirer av den sortrn kunne bli trøbblete.. det ho sier og som eg egentlig var klar over var at det kommer veldig ann på hvem man treffer og hvor man reiser for å godkjenne...
er det noen som har noe erfaring med dette og vet hvir det er best å prøveseg på et slikt stunt? noen plasser eg må styre unna????

Demodex
12-09-2011, 15:08
Hey du :) fikk blod på tann du og ja :smile: handlet inn enda en bil jeg så blir nok å fortsette med det for meg og ;)
Hevesettet må du montere å vise på biltilsynet for å få registrert i vognkortet. Dekkene er litt verre ja :P se om du får papirer fra bilfabrikant på at det går fint å montere disse samt tuv eller noe lignende fra dekkprodusent,dekk må og godkjennes biltilsynet. Vanlig EU godkjenning da tar du NAF i Knarvik for han er Landrover å offroad man selv,var inne der med ene Fronteraen sist uke å det var ikke rare feilene han fant,fikset på nåen timer. Pluss at der kan du gå inne sammen med han når han holder på å tyte om allt mellom himmel å jord :smokin:

eimyr
12-09-2011, 16:04
Poenget er vel at det er tett på et ikke tema å få tak i papirer på dekk slik eg har forstått det. snaket med importør av mitsubishi og dem kan ikke hjelpe meg. Norsk offroad teknikk kunne heller ikke hjelpe så det må gå uten.....men som dem sa der inne var det mulig å få det godkjent uten papirer, kommer helt ann på hvem man treffer og så lenge man ukke overdriver. eu godkjenning er lenge til, er snakk om biltilsynet her

county
12-09-2011, 22:52
Vi bor nok i feilt land når det kommer til heving og store hjul. Iallefall om en vil ha det godkjent.. :pissed:

eimyr
12-10-2011, 03:06
Vi bor nok i feilt land når det kommer til heving og store hjul. Iallefall om en vil ha det godkjent.. :pissed:

Vel det bør jo absolutt vere mulig å få til.. heve settet tror eg ikke det blir noe problemer med, men det er jo mulig å godkjenne dekk. det er jo blitt gjort før så hvorfor ikke igjenn? :)
men om noen vet om det er noen stasjoner som er enklere å ha med å gjøre en andre så blir eg glad for et tips;) for at det er forskjell på plass til plass vet alle:)

Demodex
12-11-2011, 13:39
Biltilsynet på Voss er veldig greie hvetfall når det kommer til senking,bredding,dekkdimensjon og styling av gatebiler,de fleste pleier å dra opp dit. ellers er det førde og haugesund neste. Bergen er noe dritt vært hos de en god del ganger for små drit for å si det sånn!