PDA

View Full Version : Null fremdrift TF-727

HardKåre
12-22-2011, 22:12
På tur hjem i går med Ramchargeren så merket jeg at automatkassen sluret mer enn normalt, og motoren gikk på et høyere turtall. Og i en motbakke merket jeg at jeg mistet all kraft, og begynte å se meg om etter en plass å stoppe. Men før jeg kom til neste avkjøring stoppet fremdriften helt... Når jeg hoppet ut av bilen lå det automatolje over hele veien under bilen, og en tynn stripe på veien frem til stopp.

Når jeg la meg under bilen så er det olje under HELE gearkassa... Kanskje mest i området rundt gearkassetraversen. Og der bilen hadde stått over natta så jeg en LITEN dam med olje, og ingen dryp før i den famøse motbakken.

God jul faen steiki.

EKJ
12-22-2011, 22:42
kjøle rør eller bunnpanne pakning? er du heldig er det bare å tette lekkasje og fylle olje:smile:

God Jul

Chevypickup
12-23-2011, 19:10
Akkurat det samme skjedde på K5,n min med TH400.. Fylte bare på med olje, og kunne heldigvis kjøre videre.. :beer: God Jul

HardKåre
01-16-2012, 07:49
Da ser det ut til at lekkasjen ligger mellom motor og gearboks. Så jeg har bestilt inn nytt front seal og alle pakninger og foringer i inntaket til gearkassen, så er det bare å brette opp armene og skru ut monsteret... :pissed:

Noclass
01-16-2012, 10:47
Helt sikkert bare simringen på inngående aksel som har sagt takk for seg..