PDA

View Full Version : Vurderer å bytte Dodge Ram'n til fordel for excursion, er denne tanken hull i hodet?

Chevy Sjefen
12-25-2011, 16:02
Vurderer å bytte Dodge Ram'n til fordel for excursion, er denne tanken hull i hodet? Har lest litt rundt, forstillinger er jo som allt annet, men disse ford'ene har jo masse elektronikk sensorer som jeg ikke har på min gamle 12v cummins. Så blir litt usikker...

Lest litt om php,dp, tw tuners med 6-15 programmer, dette skal vist være mye bedre en edge og banks greier.
Gir dette virkelig den effekten de snakker om? op til 140hk+253? Noen som har prøvd?

Alle innspill motas med takk smile.gif

EKJ
12-25-2011, 17:56
Det er jo masse diagnoseverktøy å få kjøpt, og hvis man skal følge utviklinga så kommer man ikke utenom diverse givere og styreenheter. Det er vel behovet som styrer hva man skal ha. Klarer du deg med en pickup av denne årgangen hadde jeg nok holdt meg til den. At du må regne med litt mere ball med en excursion en en plain Dodge kommer du ikke unna. Er vel som å banne i kirka og skrive om chevy på denne avdelinga, men jeg hadde nok vurdert å prøve en suburban av nyere årgang før jeg hadde gått for excursion. Har en Tahoe med 5,3 og den bruker mindre bensin en 7,3 på blandet. Og da er ikke propan med i regnestykket, for det er jeg ikke noe tilhenger av:smile:

martinj
12-25-2011, 18:43
jeg har hatt excursion å var meget fornøyd, det var en 7,3 diesel. med en bil som veier over 3500kg egenvekt og med såpass motor, flytter det godt på seg synes jeg, Da må man jo også regne med litt forrbruk:smile:
Har ogå et godt intrykk av dodge, men jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe excursion igjen, jeg savner denne bilen støtt og stadig.

Chevy Sjefen
12-25-2011, 19:40
Det er jo masse diagnoseverktøy å få kjøpt, og hvis man skal følge utviklinga så kommer man ikke utenom diverse givere og styreenheter. Det er vel behovet som styrer hva man skal ha. Klarer du deg med en pickup av denne årgangen hadde jeg nok holdt meg til den. At du må regne med litt mere ball med en excursion en en plain Dodge kommer du ikke unna. Er vel som å banne i kirka og skrive om chevy på denne avdelinga, men jeg hadde nok vurdert å prøve en suburban av nyere årgang før jeg hadde gått for excursion. Har en Tahoe med 5,3 og den bruker mindre bensin en 7,3 på blandet. Og da er ikke propan med i regnestykket, for det er jeg ikke noe tilhenger av:smile:

Jeg har jo en 2500 1995 dodge ram, å er bortskjemt med plenty med dreimoment etter at 12v'n har blitt lettere modifisert :D chevy har jeg hatt, gammel 6.2 subb å 6.5 tahoe. Det blir for smått, å bensin er ikke noe å dra henger med. Ikke misforstå, flere kompiser har nyere tahoe med vortech, men det blir "konebil" i mine øyne ;) Heller mot excursion, den er vertfall like mandig som ram'n :) hva er spessielt kjente symtomer på ford'n? Aut kassa f.eks tåler den at 7.3'n går med 100hk tuner? Å hvordan er resten av driv verket.

HAK5
12-25-2011, 20:01
Jeg har jo en 2500 1995 dodge ram, å er bortskjemt med plenty med dreimoment etter at 12v'n har blitt lettere modifisert :D chevy har jeg hatt, gammel 6.2 subb å 6.5 tahoe. Det blir for smått, å bensin er ikke noe å dra henger med. Ikke misforstå, flere kompiser har nyere tahoe med vortech, men det blir "konebil" i mine øyne ;) Heller mot excursion, den er vertfall like mandig som ram'n :) hva er spessielt kjente symtomer på ford'n? Aut kassa f.eks tåler den at 7.3'n går med 100hk tuner? Å hvordan er resten av driv verket.

Godt sagt!:laughing:

Hadde jeg vært deg, hadde jeg beholdt dodge'n.
Eneste argumentet jeg ser for ford'n, er bedre komfort for flere.

EKJ
12-25-2011, 20:02
De har jo litt coverter problemer, hvis man skal nevne noe her. Disse tar ofte oljepumpa i samme slengen, og sender spon i kassa. Bremsene er flere hakk dårligere enn på Dodge. Dør lås actuatorer lever ett par vintere. Bærekuler likeså. Sjekk at gløding virker. Varmeelement i filterkoppen til dieselen har en tendens til å brenne opp/kortslutte. Auto NAV foran er vakumstyrt og er en liten utfordring på vinteren.