PDA

View Full Version : Teknisk reglement Terreng Touring mangler hos NBF

finnarne
01-08-2012, 22:29
Ble litt irritert når jeg på en teknisk kontroll fikk vite at det var nye regler som hadde tråd i kraft, når jeg leter på nett så er de nye tekniske reglene for Terreng Touring ikek lagt ut. dvs det er en feil der, så konkurransereglementet er lagt ut 2 ganger, og teknisk reglement er ikke lagt ut.

Nåja. Festing av batteri skal visstnok gjøres med metallklemmer nå. Tidligere så holdt det at det var festet med stropp på orginalplass. Det er det fortsatt i orginalklassen til biltrail, men altså ikke i Terreng Touring.

Jeg fikk lov til å kjøre under tvil.

Vet ikke om det er andre endringer som kan bite oss.

Bergum
01-08-2012, 23:33
Ettersom det nye reglementet ikke er gjort tilgjengelig, så gjelder det gamle fremt til det nye er ute....

Brynjar
01-09-2012, 07:50
Har sendt mail til bilsport.no om feil i linkene.

Bergum
01-09-2012, 14:15
Og DER var det fikset :-)

Da er det bare i gang å bytte ut det gode plastfestet som er laget i syrefast plast, med metall.... hrmnf....
Jaja, Det kunne vært verre..... :D

Brynjar
01-11-2012, 11:26
Her er linkene til reglement og tekn. regl.

http://bilsport.no/uploads/reglement_terreng_touring_2012_nett.pdf

http://bilsport.no/uploads/teknisk_reglement_terreng_touring_2012_nett.pdf

finnarne
01-11-2012, 13:17
Jepp. Fant det her om dagen, etter at de oppdaterte sidene. Prøvde også å lete fram utifra hva de andre lenkene var, men uten hell.

Ser at det bare er feste av batteri som er nytt som kan bite oss som kjører med standard biler.

Vet ikke helt hva denne kan ha å si:

2.3 Fjærer/hjuloppheng
I henhold til vognkort
Eventuelle krengningsdempere og/eller stabilisatorstag kan demonteres.

Brynjar
01-11-2012, 13:21
Registrerte den endringen der ja.
Før gjaldt heving opp til 75(?)mm uten at det stod i vognkort. Nå vil de ha ALL heving i vognkort??
Det kan fort ta livet av TT...

Chevy-Sheriff
01-11-2012, 15:19
Skjønner ikke det med batteri festet.
De aller fleste amerikanske biler, har et plaststykke som holder battereriet nede mot plata. Det holder i evig tid, plata ruster opp først.
Rar bestemmelse......

Brynjar
01-11-2012, 15:29
Huh? Har jeg ikke sett.. K5en min hadde stålfester med bøyle rett over batteriet og det har Jeepene og.
Mener du en sånn kile som presser på den leppa nederst på batteriet?

Regner med at regelen er der for at ikke nylonstropper svekket av batterisyre skal ryke, men den virka litt søkt :confused:

toresailor
01-11-2012, 16:45
Registrerte den endringen der ja.
Før gjaldt heving opp til 75(?)mm uten at det stod i vognkort. Nå vil de ha ALL heving i vognkort??
Det kan fort ta livet av TT...

Det finnes vel et sett til med regler litt lengre nede... For biler som ikke er registrert. Der var det vel litt friere. :-)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Brynjar
01-11-2012, 16:52
Steike! :laughing:
Der var det pinadø en seksjon til du, den så jeg faktisk ikke :D

Blir mye av og på med skilter for TT-folket å år da kanskje.. :grinpimp:

Hovatn
01-11-2012, 20:24
Steike! :laughing:
Der var det pinadø en seksjon til du, den så jeg faktisk ikke :D

Blir mye av og på med skilter for TT-folket å år da kanskje.. :grinpimp:
det ble praktisert i fjor også og for å være helt ærlig er det mye enklerer for en TT fører å bare pille av skiltene før teknisk for da slipper kontrolør å spørre å grave om dit og dat er godkjent.

Chevy-Sheriff
01-11-2012, 21:48
Huh? Har jeg ikke sett.. K5en min hadde stålfester med bøyle rett over batteriet og det har Jeepene og.
Mener du en sånn kile som presser på den leppa nederst på batteriet?

Regner med at regelen er der for at ikke nylonstropper svekket av batterisyre skal ryke, men den virka litt søkt :confused:

alle K5ene mine + S10n har den kila
jeepene vet jeg ikke - its a JEEP thing, I wount understand....:grinpimp:

A-Ball
03-15-2012, 21:31
Fortsettelse på den batterigreia, det står at batteriet skal ha væsketett lokk....
Gjelder det også batteri på orginal plass i motorrommet??

Brynjar
03-15-2012, 22:20
Fortsettelse på den batterigreia, det står at batteriet skal ha væsketett lokk....
Gjelder det også batteri på orginal plass i motorrommet??

Slik jeg leser det, ja.

Jeg har stroppa lokket til en batterikasse fra biltema over mitt.. godt nok :D

finnarne
03-16-2012, 08:30
Et panser er et vesketett lokk. SlIk er ihvertfall jeg blitt forklart tingene. Står batteri på et annet sted en orginalt, er det mer ett tema..

Brynjar
03-16-2012, 08:54
Dette skulle vi fått et konkret svar på fra NBF..