PDA

View Full Version : Armstraps / Vindusnett

Brynjar
01-12-2012, 14:12
Finner ikke mye spesifikt i reglene om kravene til armstraps annet enn at de skal festes under albuen etc.
Er det noe som sier hvor lange de skal være - hva slags materiale etc?

Må codriver ha det og?

martinj
01-12-2012, 14:27
Finner ikke mye spesifikt i reglene om kravene til armstraps annet enn at de skal festes under albuen etc.
Er det noe som sier hvor lande de skal være - hva slags materiale etc?

Må codriver ha det og?

ja codriver også..
lengden spiller ingen rolle. men de skal strammes slik at du ikke kan få armen ut av kjøretøyet.

de selger på autopower i arendal...

Brynjar
01-12-2012, 14:30
Ok, takk.
Må de være "godkjente" greier eller kan man bruke noe annet bare det begrenser armbevegelsene?

martinj
01-12-2012, 14:51
Ok, takk.
Må de være "godkjente" greier eller kan man bruke noe annet bare det begrenser armbevegelsene?

de koster bare småpenger, så det hadde jeg ikke vurdert,
de er ferdig med borelås og div:smokin:

unlimited
01-12-2012, 15:02
....ordentlig ubehagelige greier å kjøre med, og i praksis ikke så veldig sikkert.
Vindusnett eller nettingdør er absolutt å anbefale. Velger du vindusnett, så blir det best om du lager dette selv av tynnest mulig snøre, se krav. De som selges er laget av brede bånd og synet fokuserer helt feil.

Chevy-Sheriff
01-12-2012, 15:03
kanskje disse:

77733

:grinpimp: :grinpimp: :grinpimp:

Brynjar
01-12-2012, 15:47
kanskje disse:

77733

:grinpimp: :grinpimp: :grinpimp:

:laughing::laughing::laughing::laughing:

martinj
01-12-2012, 20:39
....ordentlig ubehagelige greier å kjøre med, og i praksis ikke så veldig sikkert.
Vindusnett eller nettingdør er absolutt å anbefale. Velger du vindusnett, så blir det best om du lager dette selv av tynnest mulig snøre, se krav. De som selges er laget av brede bånd og synet fokuserer helt feil.

godt poeng dette martin. jeg har kjørt 2 sesonger med nett..
armstraps skal jeg ikke bruke igjen....

AnitaW
01-12-2012, 21:48
Å kjøre med armstraps er nok en vanesak. Min kjære sjåfør har overhode ikke noe problemer med det. Vi har vurdert nettingdør flere ganger, men har aldri gjort alvor ut av det. Og heldigvis for det, da vi gikk rundt i den ene banen på Nordisk i Gausdal. Da ble vi liggende opp ned i en renne og hadde ikke hatt mulighet til å åpne dørene, verken på den ene eller andre siden. Så det ene er vel kanskje ikke så mye sikrere enn det andre alt i alt. Men det er nok helt klart enklere med større armslag uten armstraps.

Brynjar
01-12-2012, 22:27
Har vurdert vindusnett. Det hadde vært ganske enkelt å rigge noe ala Spiderene til Martin og Tommy.
Men ; Må nettet dekke hele vindusåpninga? Siden jeg har A-stolpen i buret frem foran dashbordet er det alvorlig langt bak til B-stolpen.

Holder det med et mere rektangulært nett som hindrer armen fra å ramle ut?

Brynjar
01-12-2012, 22:30
Teknisk reglement sier bare : Vindusnettet skal være sikkert montert ved hjelp av en enkel låsemekanisme, maksimum maskestørrelse 50 mm og minimum trådtykkelse 2mm.