PDA

View Full Version : Byttes: 2000mod Ford Mondeo MK2 stv

basmoen
01-26-2012, 06:48
Bilen ble kjøpt inn all hast da den forrige tok kvelden,og jeg måtte ha bil med en gang.
Men,nå har det seg sånn at jeg ikke helt klarer å slå meg til ro med denne bilen,
og samtidig har lyst på 4x4 igjen.

Litt kjapp info:
1,8l Zetec
5tr manuell
Skivebrems forran OG bak (ikke helt vanlig på disse bilene!)
Fjernstyrt sentrallås
A/C
Elektriske vinduer forran
"Color consept" innteriør som er mye finere enn det vanlige til ford.
Antispinn
Varmetråder forran/bak.
Varme i seter forran.
EUOK t.o.m. Juli.

Chassi har rullet ca 296',men motor skal bare ha rullet ca 190' iflg forrige eier. Har ikke papirer på dette. Motoren er identisk med den som skal sitte der orginalt.
Girkasse og clutch fungerer smertefritt,men kan vere litt tung å gire med med en gang du har startet opp og det er -20.

Venstre hjullanger bak må byttes,og jeg har kjøpt inn hjullagre,skiver og klosser til begge sider bak,så det er bare å bytte (ca 6000,- i deler!)
Kanal venstre side har hatt besøk av stålmarken i bakre del,så her må det sveises litt.
Vindusvisker bak fungerer ikke,og jeg har ikke orket å feilsøke dette enda.
Ellers kjennes bilen god ut å kjøre,og har alltid startet for meg,og det har ikke vert noe tull de 600mil jeg har kjørt den.

Jeg kan vere behjelpelig med å skaffe brukte deler og evt ekstrautstyr til denne da jeg har god tilgang på dette.

Bilder av bilen kommer så snart jeg får knipset noen.

Jeg kunne tenke meg å bytte denne bilen i noe som helst har 5dører,5seter og trekker i alle fire hjørnene.
Jeg er ikke så nøye på hvilket merke det er,eller hva drivstofftype den trenger,så lenge det er en pålitelig bil som vil starte og gå 365dager i året uansett vær og føreforhold.
Det hadde vert greit om det ikke var så ille mye rust,for når det kommer til sveising,er jeg analfabet. Men,evt elektriske problemer,og annet "småsnacks" kan jeg godt påta meg.

Jeg tenker meg en byttepris rundt 20.000,- men dette kan selvsagt diskuteres,og et lite mellomlegg den ene eller andre veien er helt greit.

Bilen står forresten i Marker,og kan sees/prøvekjøres på kveldstid etter avtale.

basmoen
02-22-2012, 00:28
Må nesten bumpe denne.
Har fortsatt behov for noe som trekker i alle 4 hjørnene her :P

Kom med bytteforslag!