PDA

View Full Version : Pirate4x4 Skandinavia VS Offroad.no

Tommy
07-27-2007, 15:02
Jeg vil bare skrive noen ord ang. dette emnet da jeg ofte ser at det er endel missforståelser ute å går her og der.

Først vil jeg si at jeg ikke er særlig glad for pirater som sprer møkk på offroad.no, heldigvis er det ikke mange eller ofte...
og litt takhøyde bør man ha både her og der, før man skriker over seg, man driver tross alt et offentlig forum.

Pirate4x4 ble startet etter at det i lengre tid hadde vært en uenighet ang driften av offroad.no, vi som er nøkkelpersoner her, så oss lei av å etterfølge regler vi selv var uenig i. og da vi ikke fikk noen forståelse for dette overfor eierne, begynte vi fundere på om tiden var moden for en skikkelig konkurrent, et entusiast forum, for entusiaster, drevet av entusiaster.
Et slik side skal etter vår mening formes av brukerene ikke av et strengt diktatur der sletting og sensur er viktige essenser..

Etter å ha forhandlet med amerikanerne en ukes tid, var saken klar, vi skulle starte Pirate4x4 Skandinavia, en søsterside til verdens desidert største offroad side, berømte Pirate4x4.com.
Interessen har vært overveldende, selv om det har gått noe tregere etter en pangstart i Februar.
Siden har blitt mere hardcore enn offroad.no, noe vi synes passer oss bra, vi har uansett plass til alle.
Vi tror også at det med tiden kun vil være en stor offroadside i Skandinavia, og skal jobbe knallhardt for at det blir oss.
Vi sitter med mange virkelig store og flinke ressurspersoner, og stadig flere dukker opp.

Vi skal ikke bare være et forum, vi skal være mye mere, i Juli arrangerte vi Pirate4x4 Jamboree som trakk deltagere fra alle de Nordiske land og alle grener innenfor hobbyen vår, treffet var en kjempesuksess.
Vi holder også nå på å sette sammen en eske som arrangører kan låne vederlagsfritt med alt man trenger for å stelle sammen et treff.
(Merkebånd, Plakater, mapper, skilter, bannere, osv.)
Vi har også en meget gunstig avtale på premier arrangørene kan benytte seg av.
Vi var først ute med støtte til kampen om Wolfroad, og planlegger en demonstrasjon i Oslo i høst.
Vi skal ikke være passive, men pådrivere for alle typer offroad i vårt lange land.

Hovedsiden vår er også noe vi kommer til å jobbe masse med utover høsten, her kommer både tekniske artikler og reportasjer fra treff og lign.

Stickers deler vi fortsatt gratis ut, selv om vi har vært tomme en stund er akkuratt en ny ladning dukket opp.

Jeg ser også at det stadig drøftes hva man får som betalende medlem og hvor mye det koster.
Selv om man ikke kan laste opp bilder uten en rød stjerne, så kan man fint bruke hostingstjenester andre steder når man legger ut bilder her.
Ellers får man som betalende medlem hos oss;

Fri opplasting av bilder (Altså ingen grenser for hvor mange bilder man kan laste opp)
Fri bruk av avatar
Fri bruk av custom tittel
Tilgang til søke i forumet
Større PM boks
Muligheter til å delta på gratis lotterier
++++

Vi har en svært enkel betalingatjeneste som VIRKER

Pengene blir i første rekke brukt på drift av forumet og til merker osv.

EN rød stjerne koster i utgangspunktet 250 kroner av disse går 50 kroner tilbake til DIN klubb om de har forum kun her på siten.
Dette gjør vi fordi vi ikke anser det at klubbene får ha forum her som en tjeneste vi gi dem, men som takk fra oss for at de er med på å skape et sted som dette.

Håper dette var oppklarende, kom gjerne med kommentarer

martin
07-31-2007, 16:44
Jeg er enig med det Tommy sier her. Vi må huske på at det er vanskligt nok og være offroader som det er med hensyn til kjørefelt o.s.v,isteden for og slenge dritt til værandre må det vel være bedre og stå sammlet slik at vi kan synest blandt alle motorsport grener her i landet,ta wolfroad saken foreksempel her må vi stå sammen for at dem med makta skal høre oss.Vi er ikke så mange at vi har råd til og splittes!!