PDA

View Full Version : Girvelger blinker.

Bronx
02-20-2012, 15:09
Har en 96 E-350 hvor overdriven,speedometeret og tripptelleren har sluttet å funke.
Hadde satt batteriene på lading i helga og når jeg koblet de på var den sånn.
Noen som har tips om hva det kan være?

lulle
02-20-2012, 22:42
Girer den rart og?Har trippen slutta å telle eller er alle talla borte?Det ser ut som om du har lada uten å ha batt kobla til bilen,men har du brukt buster eller lignene før du lada?

Bronx
02-20-2012, 23:25
Girer veldig hardt og rart. Er helt blankt tripp feltet og speedometeret står på null uansett fart.
Tok av batteriskoene før jeg lada ja.Brukte 24 volts lader hvor jeg koblet + på det ene mot -på det andre.
Har ikke brukt booster.
Kan det være Vss sensoren på bakaksel som er defekt?

lulle
02-21-2012, 00:06
Ja det kan det men da tror jeg du skulle ha hatt tall i trippen.Det sitter en modul i spedometeret som regner om bakakselsignelet og genererer tripptalla.Den sitter før ecu og spedo/trip så alt det vil miste signalet dersom den dør.Skjekk sikringer mener det er en egen sikkring til spedo.Husker ikke om rabs/abs får signalet før eller etter modulen men det kan jeg prøve å huske å se på i morra.Eller senere i dag etter en titt på klokka.

Bronx
03-06-2012, 15:15
Har fått ut feilkoder hos Kverneland bil i dag.
p0603
p1211
p0472
p0500
Skiftet ut Vss på bakaksel,så nå er abs lampa borte i allefall.

Lurer litt på om det kan være den modulen bak speedometeret som har tatt kvelden.

lulle
03-08-2012, 00:59
Hadde ikke tid i går men har sett nå.Det er sikring 8 og 18 på boksen inne i bilen men læren om tingenes iboende faenskap sier vel at det ikke skal vere så enkelt.

Bronx
03-08-2012, 11:41
Har sjekket sikringene flere ganger og byttet ut. Har bestilt speedocluster fra Phoenix og satser på at det blir bra. Er nok PSOM modulen som har kvelda.