PDA

View Full Version : Spirillens racebus

Palle
02-08-2007, 11:21
Hej

Her er en lille præsentation af vores racebus, eller det vil sige når den engang bliver færdig.
Med dette link kan i følge vores anstrengelser:
http://www.putfile.com/spirillen

Der bliver plads til én bil inde bagi, anhængertræk, 7sovepladser,bord/stoleplads til 8mand,fadølsanlæg,køkken,bad og toilet.
230volt 3.5kw generator på motoren, med indbygget 180a svejser, powerinverter til at trække køleskab/tv, så kommer der højst sandsynligt en 2kw benzingenerator, i en af værktøjskasserne under bussen.

Skal forresten (helst) have sin jomfrurejse, til Løkken på beachtour 07.

Mvh
Palle

Blesvik
02-08-2007, 22:24
Bussen ser bra ut Palle!!
Gleder meg til å se den ferdig og til å møte deg i konkurranse igjen!:)

Palle
02-09-2007, 14:26
Bussen ser bra ut Palle!!
Gleder meg til å se den ferdig og til å møte deg i konkurranse igjen!:)

Tak for det Pål.

Og i lige måde, det skal blive sjovt at komme op og få nogle hådre buler, fra jeres "lidt" hårdere underlag, end den sand vi er vant til.

Bussen er, eller bliver slet ikke lige så fin som din, men jeg håber den bliver hyggelig, praktisk og rummelig på een gang.
Vores plan er, at lave lidt af gangen, men først få den brugbar, derefter kan vi lave lidt om, bla. er et fortelt allerede på ønskelisten.

Venlig hilsen
palle

Blesvik
02-09-2007, 15:57
Planlegg vanntanker og dusj først!
Man oppdager fort at det er viktig, det er også viktig med en bra trykkspumpe.
Er ikke sikker på hvor stor varmtvannstanken min er (ca 20-30 liter) og den varmes med kjølevannet til motoren eller 220v element.
Man kan dusje kontinuerlig når motoren går uten at vannet blir kaldere.
Hvis jeg har kjørt om kvelden er det fortsatt veldig varmt vann om morgenen.
Ferskvannstanken min er liten, bare 100 liter, men hvis man er sparsommelig holder det faktisk til å dusje 5 ganger.
Anbefaler minst 200 liter og like stor gråvannstank.
Toalett med fast tank anbefales ikke siden det er langt mellom stedene den kan tømmes.
En stor PortaPotti fungerer fint for vår del.

Tommy
02-09-2007, 16:24
Gråvannstank kan da ikke være nødvendig...

Blesvik
02-09-2007, 16:27
Gråvannstank kan da ikke være nødvendig...
Kjipt når dusj og oppvaskvannet renner ut i forteltet.
Hva om vi står parkert på asfalt?

Palle
02-11-2007, 16:19
Planlegg vanntanker og dusj først!
Man oppdager fort at det er viktig, det er også viktig med en bra trykkspumpe.
Er ikke sikker på hvor stor varmtvannstanken min er (ca 20-30 liter) og den varmes med kjølevannet til motoren eller 220v element.
Man kan dusje kontinuerlig når motoren går uten at vannet blir kaldere.
Hvis jeg har kjørt om kvelden er det fortsatt veldig varmt vann om morgenen.
Ferskvannstanken min er liten, bare 100 liter, men hvis man er sparsommelig holder det faktisk til å dusje 5 ganger.
Anbefaler minst 200 liter og like stor gråvannstank.
Toalett med fast tank anbefales ikke siden det er langt mellom stedene den kan tømmes.
En stor PortaPotti fungerer fint for vår del.

Jeg har faktisk tænkt rigtig meget over, hvor store tanke man skulle bruge, jeg må tilstå at jeg ikke troede, de skulle være SÅ store. havde måske regnet med ca. 100l til hver, det er bestemt hvor de skal sidde, så må vi se hvor store de kan blive?

Vandvarmeren er en pladevarmeveksler fra alfalaval, som sad der i forvejen, i stedet for oliefyr blev bussen varmet op med varmt vand, fra Odense fjernvarme.
Så er planen at sætte oliefyr ind, men beholde varmeveksleren til brugsvand(efter rensning med TRI).
Toilettet bliver også Portapotti, jeg kunne forstille mig en model, med serviceklap i siden, så man kan tømme den udefra.

Tommy
03-15-2007, 12:38
Hr du noen bilder innefra i bussen Palle...

Palle
03-16-2007, 01:13
Hr du noen bilder innefra i bussen Palle...
Jeg ved der blev taget nogle billeder inde i bussen på Beachturen, det var bare ikke mig der tog dem, og jeg har ikke fået dem endnu, men de bliver lagt ud med det samme jeg har dem.
Men der må jeg nok hellere advare lidt om indholdet af de billeder, da vi lige havde fået monteret tappetårn/fadølsanlæg, så vi sidder ikke og keder os, det er faktisk noget bedre end en flippermaskinehttp://www.pirate4x4.no/forum/images/smilies/crossbonesgif.gif (http://www.putfile.com/pic.php?img=4992625)

Tommy
05-07-2007, 07:44
Hvordan går det med bussen da Palle???

Palle
05-07-2007, 22:55
Hvordan går det med bussen da Palle???

Det er ikke gået så hurtigt fremad, her på det sidste, mest på grund af arbejde, men også alle de andre ting, man får sig rodet ind i.
Jeg har desværre ikke nogen spændene billeder af den lige for tiden.
Men den er da kørende, vi mangler b.l.a. at montere wc/bad i den, det glæder vi os meget til, men når man tænker på, hvad vi har brugt før, er der mange andre ting, der overskygger mangel på toilet.

Vi har nu været på 3 træf i den, plus et par andre ture, og jeg kan kun sige, at det er skønt at rejse med bus!!!!!!

Palle
09-10-2007, 12:41
Endelig er der sket lidt på busfronten igen!

Både godt og skidt, godt er jo selvsagt fordi der er sket noget, skidt fordi det var på bekostning af Spirillen, som vi har opgivet at få klar til Nordic Trial 07:(
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?p=33919#post33919

Men på den positive side, står bussen klar til Nordic trial, Heidi og Krüger har gjort HELE bussen ren indvendig, alt har været tømt ud, derefter er det vasket og sat på plads igen, vi har fået lavet lidt mere fralægningsplads, opstillet et TV/video(vi håber jo stadig at få fladskærm, men indtil videre er dette godt nok)

Arbejdet på div. vandledninger påbegyndes måske i aften, men forventes ikke færdigt til Helgen.

Palle
04-02-2009, 19:04
I morgen går bussen til syn, denne gang bliver den registreret som klassisk køretøj, dvs. meget billig forsikring:smile: