PDA

View Full Version : Rockys Frankensteinprosjekt

rocky
08-05-2012, 19:54
Som jeg prøver å antyde i tittelen, så er dette et prosjekt hvor noe forhåpentligvis skal vekkes til live fra de døde.
Dette "noe" er noe så originalt som en Suzuki SJ. Næh, skulle du ha sett!

85397

85398

85399

85400

85401

Som det fremgår av bildene, har denne bilen hatt et traumatisk forhold bak seg og jeg ser ikke helt bort i fra at fysisk vold og tortur har vært en del av tilværelsen.

Som tilnærmet alle andre tilsvarende biler har også denne Volvomotor og Hi-Lux akslinger med Esab-sperre bak.
Det er 4 trinns manuell Volvokasse og original transfer.
Motoren som sitter i nå er en B230A, men jeg har en B23E med 405-topp stående i garasjen. Den havner nok oppi her frem til den skal over i Amazonen min på et senere tidspunkt.
Om noen har ei BW55 liggende på hylla i garasjen så rop ut :)

Det må sveises litt i ramma og karossen. Balja er noget angrepet av rust og den bakre traversen som "toppstaget" fra bakakselen sitter i er revet løs.
Demontering er derfor første oppgave.
Etter noen timer i dag har jeg kommet hit og balja er løs og klar til å løftes av.

85402

85403

85404

Jeg har det ikke voldsomt travelt med dette prosjektet og jeg har heller ikke voldsomt mye ledig tid til det akkurat nå, så det kan nok gå noe tid imellom øktene, men jeg skal da prøve å få med noe her i tråden.