PDA

View Full Version : Kjøpe Range Rover??

Tommy
02-08-2007, 18:08
Jeg lurer litt på å kjøpe meg Range Rover igjen, jeg eide en gang en 78 mod stor og sort med 33" hjul, bilen hette "Brumle"... denne bilen eide jeg i 1987, den hadde da en rimelig ny motor en såkalt police edition, dette var 3,5liter med forgassere og den brukte ekstreme mengder med bensin... gjerne 3 liter på mila... alt elektriske var ræva (Lucas mørkets oppfinner).
Men det var min aller første 4x4 bil og den var på en måte min første bil kjærlighet selv om det av og til vare et elsk-hat forhold...

Jeg har av og til lyst til å kjøpe meg en Range Rover igjen, da en classic..
men kan noen gi meg litt info her.. hva duger og er dette biler man kan leve med som nr1 bil uten å bli ruinert?

Roverman
02-08-2007, 23:40
Hei Tommy

Range Rover som bil nr 1, ja hvorfor ikke, har en -97 P38 2,5 DSE (Konebil) og en -87 2,4 VM Diesel, denne bruker jeg selv daglig, disse VM Dieselene får mye pepper, men som med alt annet som man tar vare på, så funker de også:)
Om du ønsker en bil som ikke koster skjorta, så velg en litt nyere Classic, gjerne 93-94 modell, og da med Diesel, om deu er heldig så finner du ei vogn hvor det sitter en 300tdi, dette er gode motorer, om du velger V8 bensin, så klart det koster, men det finnes både bensin og diesel utgaver til overkommelige priser, vet av ei flott vogn i Tromsø som er tilsalgs, der sitter det en 300tdi, som er gått lite (motoren) det er en bil som det er byttet motor i, om du vil vite mer om denne, så kan jeg sikkert hente litt mere info om bilen..

JB-RACING
10-07-2007, 18:52
Jeg kjøpte meg en på Lørdag 1990 3,9 Efi Automat 1,3 l/mil og det er jo ikke bare flatmark ifra Bergen til Oslo, synns ikke det er helt feil
Og min første bil?? 1966 Land Rover 109 Pick-up

Tom K
10-11-2007, 10:20
Synes heller du skulle ta medisinen din å sette deg i en mørk krok til annfallet har gått over jeg Tommynono

gammern
11-01-2007, 10:07
Tom da.

Skjerp deg litt.

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn :cool: