PDA

View Full Version : Montere sperre

HKAKH
09-06-2012, 03:53
Har bestilt meg en sperre som jeg venter på dørene i nærmeste framtid.
Noen anbefallinger på hvem som kan montere å sette opp akslingen for meg?
Fortrinsvis i Arendals området, men i allefall på sørlandet en vei?

Å er det virkelig behov for at noen gjør dette for meg? Hva skal til for å gjøre det selv?

Lars'ern
09-07-2012, 23:22
Hva skal den monteres i?

HKAKH
09-08-2012, 01:43
Det er en OX sperre som skal monteres i en Dana 30. Denne henger under en Jeep ZJ 93 mod.

Finnes det noe write-ups ol på å sette opp en diff?

Det er vel snakk om å sjimse opp for å få rett ingrep mellom pinjon og ring hjul, men jeg har aldri sett noen sjims i disse akslene, så lurer litt på om det i det heletatt er noe behov for å sette den opp på nytt.

Lars'ern
09-08-2012, 23:44
Da kan ikke jeg hjelpe deg, for de akslingene har jeg aldri vært borti. Hadde det vært yota, så skulle du ihvertfall fått en god del teori og bilder :)

Men det er helt sikkert enten shims eller justering på pinjong og carrier. Som du sier, for å få rett inngrep på giringene.

HKAKH
09-11-2012, 06:31
Hehe ok sier takk for det! Tar kontakt hvis det skulle bli en yota neste gang ;)

Hvem er det som driver med slikt som dette? Hvor må jeg eventuelt for å få noen til å sett opp akslen min?

Lars'ern
09-11-2012, 17:32
Tja, si det du :) Har du spurt under Jeep-forumet? Evt så bør jo Jeep-verksteder klare det. AT er vel en mulighet.

HKAKH
09-15-2012, 21:51
AT ? jeg posta en tråd på jeep forumet så får jeg se om noen har noen forslag..

Lars'ern
09-15-2012, 21:56
http://arctictrucks.no/

martinj
09-15-2012, 22:30
send en pm til sivrt. eller zj96 her på pirate.. det er vel de beste på jeep her på forumet:smile:

sivrt
09-16-2012, 00:55
Det er shims på carrieren ja. Skal ha satt opp en Dana30 og en Ford 8.8 selv med ARB i 30`n men har ikke noen navn på noen som kan dette i vårt område. Jeg skal ihvertfall ikke gjøre dette selv. Det jo litt nøye det der og jeg vil gjerne at sperra holder så lenge som mulig.

HKAKH
10-21-2012, 05:17
Det er shims på carrieren ja. Skal ha satt opp en Dana30 og en Ford 8.8 selv med ARB i 30`n men har ikke noen navn på noen som kan dette i vårt område. Jeg skal ihvertfall ikke gjøre dette selv. Det jo litt nøye det der og jeg vil gjerne at sperra holder så lenge som mulig.

Har du fått satt inn noe sperre enda? Eventuelt funnet ut hvem som kan gjøre slikt?
Jeg fikk et navn av Janne hos norsk offroad teknikk, men jeg har ikke vært i kontakt med han enda. Får prøve å få gang på det når jeg krabber i land igjen.