PDA

View Full Version : Trenger litt hjelp til 91 suburban, gløding

Chevysub
08-03-2007, 15:33
Søstra mi og svogers har litt problemer med glødinga, bla.

den gløder bare dann og vann, sjeldent når motoren er kaldt.

Har spurt om dette før og fått inntrykk av at styringa av gløderelét sitter i hjernen på denne årsmodellen, og lurer derfor på om det går av å bypasse denne, slik at den gløder uansett, relestyrt selvfølgelig.

Ev skjema på hjernen som viser hva man forhåpentligvis kan kutte av ledninger :).

er det noen mulighet for å resette hjernen ? Den står engine service soon i dasjen, og det må bort :)

EKJ
08-04-2007, 01:05
Man kan jo bygge om til eldre type som ikke er ECM styrt, en annen ide er å prøve å bytte tempføleren som gir signal om gløding eller ikke til ECM. Det med check engine lampa kan være flere årsaker,(både motor og gir) du kan prøve å jumpe med en binders i diagnoseplugen for å få ut blinkkoder (Hvilken av stikkerene du må jumpe over husker jeg ikke i farten, så det må jeg bla opp), eller å reise på ett verksted å få noen med OBD apparat til å se på det. Den siste muligheten er å ta av begge minuspolene og vente en halvtime før du setter dem påfor å se om det kommer tilbake. Har vært borti at dette kan være kuren på noen av disse.

Chevysub
08-04-2007, 11:50
Bilen skal bare repareres og selges visstnok, dem skal ha seg Wrangler.
Men greit å ordne dette først.

En sånn OBD sak fant jeg på nettet til 44 dollar, men er vel litt raskere å stikke innom ei sjappe som har en sånn. Regner med at US Carservice har det.

Kan jo prøve å kortslutte føleren på motoren da, se hva som skjer. Hvis føleren har daua kan jo det være en løsning, før man ev btter den. eller løs ledning :) Kan jo være så enkelt.