PDA

View Full Version : Deler ?... er det int. ?

driving
08-03-2007, 23:43
Sitter å funderer over å kanskje ta over en delebil. .. da noen deler er litt plutselig påkrevd etterhvert.

Delebilen blir da i tilfelle en lang paje, sen 90 mod. som er mer eller mindre strøken men skal ikke ha så mange deler selv(10 deler mer eller mindre)... så da blir det å regne litt på hva som blir lønnsomt og klart selger man unna litt flere deler av denne bilen så blir det mer aktuelt og kan lønne seg i forhold til nye deler osv.

Men er folk interessert i deler ? Fisker litt etter interesse for å "se an markedet".

Blir jo deler som

2,5 TDI Motor.
Komplett girkasse med transfer. (canter typen som benyttes på videre årsmodeller).
Panser med scoop.
Dører på passasjer side.
Bakaksling av type spiralfjær.
Støtfanger foran i god stand.
Foraksling osv.
Evt. seter inv. andre interiør detaljer osv.
Mellomakslinger.
Bærebruer... dvs alt som sitter på bilen utenom noen få ting som undertegnede skal ha.

Er jo snakk om deler som fungerer og karroseri deler som er fri for rust.

Pris... Billigere enn skrapern i noreg. Har ikke tenkt til å bli rik på å selge gamle bildeler akkurat.

Hva ønsker jeg med tråden ? vel at folk som kunne tenke seg deler evt. sender pm eller skriver et svar inn.... Skjer dette så skjer det i løpet av høsten og delene vil være tilgjengelig på østlandet.

driving
08-05-2007, 00:02
Så at "sen 90 modell" kan forveksles med sen 90 talls modell men mener bare sen 1990 modell dvs siste utgaven av det gamle karroseriet. Bare så det er spesifisert.

odd-henning
08-25-2007, 09:09
hallo har du kjøpt?, farge på bilen? er den hvit er jeg interresert i panseret:) er det elvindu er jeg interresert i vindusheisene forran og bak på høyresiden:)crossboned

driving
08-27-2007, 22:29
Ikke kjøpt enda, foreløpig ser fargen grønn ut tenker jeg blir en 1990 modell så den har elektriske heiser på dørene på høyresiden. Skal poste her igjen når den er kjøpt/henta.

odd-henning
08-28-2007, 08:11
fikk til heisene, men panseret er meget interresant. og muli litt mere:)

Maylinn
11-07-2007, 12:31
har du fortsatt mye deler...

driving
11-12-2007, 23:06
ja har iogforseg mye deler da jeg har gått glipp av 2 aktuelle delebiler, men det er mange der de kommer ifra så jeg har endel deler nå jeg får henta bilen ;) :o

Er litt "kravstor" på hvor bra delebilen skal være da jeg skal ha noen helt rustfrie deler ifra den.....

driving
01-21-2008, 14:56
Da var delebil i hus, har ikke hatt så mye tid å plukke på den ennå.

Det som er utrolig er at den er ikke noe rust på karrosseri og bare litt utapårust på ramma...

Div, deler selges etterhvert, blant annet panser med scoop ;)... og diverse annet som girkasse osv.....

De som er på jakt etter noe spes kan jo ta kontakt ellers så legges vel deler fram til salg litt etter hvert...

Maylinn
01-21-2008, 19:30
Da var delebil i hus, har ikke hatt så mye tid å plukke på den ennå.

Det som er utrolig er at den er ikke noe rust på karrosseri og bare litt utapårust på ramma...

Div, deler selges etterhvert, blant annet panser med scoop ;)... og diverse annet som girkasse osv.....

De som er på jakt etter noe spes kan jo ta kontakt ellers så legges vel deler fram til salg litt etter hvert...

Har denne bremseskiver bak????

Maylinn
01-21-2008, 19:32
Har du mulighet til å legge inn noen bilder:),tenkte da på innvendig...

Maylinn
01-21-2008, 20:12
Kjøper scoop panseret hvis det er i bra stand og passer på gen1 kort pajero..

driving
01-21-2008, 20:17
Hei skal få tatt et par bilder men tar nok et par dager. Er mørkt grått int. Som er i ganske så bra stand.

Maylinn
01-21-2008, 20:37
Hei skal få tatt et par bilder men tar nok et par dager. Er mørkt grått int. Som er i ganske så bra stand.

Kjempeflott,ingen hastverk...
tenkte mest på dashbord,instrumentspaneler osv...

HardKåre
01-22-2008, 12:06
Hmmmm lite rust i karosseri og ramme... Fint interiør...
- Du har ikke tenkt på at du kan gi den et nytt liv igjen...? nono

driving
01-22-2008, 17:23
Vel... kan hende jeg tar vare på skallet og ramma siden den er så strøken.
Komme ikke til å kaste mye men selger og tar vare på.

Men jeg har en som er helt lik og som er nesten strøken, som da blir strøken.... Og den er STRØKEN inni og var strøken utapå....

Kjørte 3000 km med den i helga og den gikk som en klokke.... 1500 km med 700 km på ræva... og 1500 km med 2550 kg på ræva... Lå å cruisa i 85-95.

Men var en tur oppi 120 med hele "vogntoget". 4,5 tonn....

driving
01-27-2008, 18:42
Som foreskrevet ;)

http://www.offroadgarasjen.no/forum/viewthread.php?forum_id=10&thread_id=7&pid=45#post_45

HardKåre
01-27-2008, 20:52
Er det en norsk bil eller er den hentet inn fra det store utland? Hvorfor ble den solgt som delebil hvis den er nesten strøken med bra motor/drivverk?

driving
01-27-2008, 21:59
Defekt topp, ellers strøken.

Ifra tyskland. Visste ikke at ramme og karrosseri var så fordømt bra. Så ramma tar jeg iallefall vare på. Så får vi se.

Er jo litt slitt i lakken etter så mange år og litt hjallamekk i dashen (kom. radio). En liten bulk i (liten) i karrosseriet bak. Har jo trava 271... så noen km er det jo.

Maylinn
01-28-2008, 09:21
Er det skivebrems bak.. og vil du selge panseret,hvis det passer på en gen1
da....

driving
01-28-2008, 11:17
Vel, panseret er vel kanskje allerede solgt er en som skal ha det. Dvs, blir det solgt så blir det solgt hvis ikke så sier jeg ifra.

Er tromler bak ikke skiver er fortsatt en gen1 dette.

Nitteberg
01-28-2008, 12:16
Hva skal du har for girkassa da?

driving
01-28-2008, 13:58
Tja spørs om jeg må ta den ut sjøl eller ikke. Er jo nye typen kasse. Men det vet du vel. Kom med bud ! Så finner vi sikkert ut noe.

Etter det jeg mener og tror, og har testa så er kassa i veldig fin stand. Bilen har bare hatt 1 eier og han har hatt bilen ifra han var noen og 50 til han var ca 70 år. Så det er mye som er nesten som nytt.