PDA

View Full Version : Et halvt års drift er unnagjort... oppsumering

Tommy
08-05-2007, 14:54
Da har vi hatt åpent i et drøyt halvår....

Kan jo oppsumere litt.. vi er i dag i overkant av 1100 medlemmer... noe vi er svært godt formøyd med, vi varierer mellom 100-350 poster i døgnet, snittet ligger på rundt 170.

Vi hadde sist mnd 7000 unike brukere, og ligger på rundt 1000 unike brukere hver dag.

Dette var de tørre tall...
Hva synes dere om saker og ting her inne, husk det er dere som gjør denne siden til hva den er.

Vi har allerede hatt noen konflikter her, og det må man regne med, Vi har bestemt oss for at absolutt minst mulig skal slettes eller redigeres, og heller ikke mye av det har skjedd.
Vi tror og mener at driver man et åpent forum så får man tåle mye..

Vi er mange store personligheter her inne, og at noen av dem av og til går i klinch får vi rett og slett tåle.. Vi er da pirater..

Kom med tilbakemeldinger folkens, både om forumet, siden, og annet dere mener er rellevant..

Tom K
08-05-2007, 21:40
Jeg synes det det er riktig å la innleggene stå, så fremt de ikke inneholder direkte personangrep, sensur er en uting å det bør vi holde oss for gode til, vi er da for pokker voksne mennesker å det må være lov til å krangle litt hvis det er behov for det, ellers så har du gjort en god jobb Tommy, stå pågrnpirate

Tommy
08-07-2007, 10:18
Det må være flere som har meningers mot her..
Det handler om å bli bedre, og det trenger vi dere til!!

Chevysub
08-07-2007, 19:01
Skal skrive noen ord når jeg kommer fra jobb i kveld ;)

Amund
08-07-2007, 21:48
Eneste jeg har å sette fingern på er at jeg syns det er for mange underforum, er det mulig å slå sammen en del av dem tro? Er vanskelig å finne fram på hovedsida til forumet. Ellers er det helt supert! :)

Chevysub
08-07-2007, 22:04
njæsj

ShuDuck
08-08-2007, 01:12
Eneste jeg har å sette fingern på er at jeg syns det er for mange underforum, er det mulig å slå sammen en del av dem tro? Er vanskelig å finne fram på hovedsida til forumet. Ellers er det helt supert! :)

syntes også at det var for mye underforum, men har vendt meg til å bruke new posts -knappen og da får en jo med seg alt :)

Ellers synes jeg forumet har en god stemning med folk som kan oppføre seg. Og med interessante prosjekter og tech

Vier
08-15-2007, 18:59
Jeg synes dette er et hyggelig forum. Her er det fokus på offroad som hobby, og ikke minst som sport.
Vi er kanskje ikke like mange her som andre steder, men alle bidrar positivt og det setter ihvertfall jeg pris på.

Chevysub
08-15-2007, 19:22
Du veit, det er ikke størrelsen det kommer an på Thefinger

Og noen juger på seg mer enn andre ThefingerThefinger (hinte hinte)

Og til slutt, kvalitet er bedre enn kvantitet Thefinger

Ingen som skjønte at jeg mener et spesielt sted nå.........;)

Og, klistremerker kommer snart på øsa, i´m pissing in the rain (eller på et forum)

Øystein
08-15-2007, 19:33
Og til slutt, kvalitet er bedre enn kvantitet

Enig her, dette forumet er av god kvalitet mot andre "plug-and-play forum" rundt om.

BerntS
08-15-2007, 21:48
E no litt skeptisk eg, Bergenser som jeg er :)
Skjønner at folk har delt seg på forumene og noen av oss er begge steder.
Min største skepsis går på dette med rekrutering, da det kanskje er litt hardcore her og kanskje litt vanskelig for en fersk offroader å føle seg velkommen. Kanskje :)
Ikke minst hvis en feskt offroader kun bruker Offroad.no som jo er det mest navnemessige forumet å besøke :o
Mens "dere" konkuranse folk er mest her på Pirate, hvordan skal man da få øket rekruteringen til sporten....?

Og så liker jeg ikke den rivaliserinen som er mellom noen av brukerne på forumene nono
Det som har skjedd har skjedd og vi er jo alle Offroadere om vi har klubbforumet våres her eller der.
Så som Offroad.no og Pirate4x4.no bruker så synes jeg det klistremerket er vel drøyt. Og det sier en som har JEEP merke på Suzukien :)

Ellers er det helt supert :-)

Tom K
08-16-2007, 10:53
Og så liker jeg ikke den rivaliserinen som er mellom noen av brukerne på forumene
Det som har skjedd har skjedd og vi er jo alle Offroadere om vi har klubbforumet våres her eller der.
Så som Offroad.no og Pirate4x4.no bruker så synes jeg det klistremerket er vel drøyt. Og det sier en som har JEEP merke på Suzukien

Nå er det jo opp til hver og en hva slags klistremerker man vil ha på bilen da, offroad.no VAR en veldig bra side, men nå er det nok mest folk som lurer på hva som må til for å få godkjent arbeidslys på bilen eller eller hva biltilsynet sier til å ha 31" på Hi Lux:rolleyes: tror nok de mest seriøse har flyttet over hit, å alle nybegynnere burde også komme over hit for det er her expertisen er;)

martin
08-16-2007, 15:35
Får vel slenge noen ord jeg og.Først og fremst så synest jeg at dette er en veldig bra side!både for nybegynnere og de mer erfarne.Det står rikeligt med info om alt innenfor denne sporten og dem som er her er veldig flinke til og dele kunnskaper,dte er jo bare en fordel for en rookie som megcrossboned.Fikk også vert på et treff som ga så mye mer smak at vi som reiste ned nesten ikke prater om noe annet.At det blir noen heftige diskusjoner her synest nå jeg bare er artigt for da henter jeg meg en pils og litt chips og sitter å bare ler av kommentarene som er her.
Har fått mye mer ut av dette forumet enn et vist annet.
Så stå på Tommy du gjør en fabelakti jobb!

Blesvik
08-16-2007, 17:14
Jeg syntes siden har blitt akkurat slik vi planla i vinter!
Her er det åpent for alle og man kan skrive om det meste!!
Rivaliseringen med offroad.no føler jeg vi kan legge bak oss, siden de ikke er en rival lengre..Thefinger
Vi har blitt to forskjellige forum, ett for nybegynnere, gateoffroadere o.l. og ett for viderekommende..:cool:
Spøk til side, det er brukerene som skaper ett forum så alle skal ha en del av æren for suksessen!:)
Men Tommy har virkelig gjort en flott jobb for å legge alt tilrette!:):)

martin
08-16-2007, 17:30
Så klart mente jeg ikke bare Tommy men til alle som har stått på og fått dette til.Gi dere selv en klapp på skulderen.

Tommy
08-19-2007, 11:54
Hyggelig med tilbakemeldinger... det er slik vi som styrer her inne kan få gjort dette til det dere vil ha...

Husk at det er brukerne som lager forumet, jeg får stå på å gjøre resten av siden til det jeg håper den skal bli.

At det er litt rivalisering er vel ikke til å unngå, merket synes jeg faktisk var festelig, selv om vi ikke kommer til å selge det gjennom siden vår...ThefingerThefinger

Hyggelig at flere og flere trives her inne, husk at det er viktig at dere alle bidrar, først da har vi en side som er blitt slik vi håper den skal bli..

Husk også at her inne er terskelen for sletting veldig høy, redigering av innlegg vil dere aldri oppleve, da sender vi heller en PM og ber brukeren redigere selv.
Skal man ha et offentlig forum må man tåle at det av og til ikke alltid er politisk korrekt det som står der, man må også en og annen gang tåle at brukere braker sammen i hissige diskusjoner..

Vi som er moderatorer her inne vil fortsette å prøve å bidra med vår del slik at alt blir best mulig, men sere brukere må ta den største jobben i så måte...

Kom gjerne med flere kommentarer og tilbakemeldinger

jan terje
08-19-2007, 15:26
Jeg synes dette har blitt ett bra forum. For egen del var jeg lei offroad. no, men det var det flere grunner til. Men jeg er faktisk innom der fra tid til annen, da mest for å se i enkelte klubb forum for klubber som ikke er her.
Her er det nok litt hard core. Det er intet problem. Her tror jeg faktisk pirate og offroad.no kan utfylle hverandre etterhvert ved att forumene vil dekke 2 forskjellige grupperings interesser i hobbyen. De tar seg av pizza reserne og vi brukerne av offroad kjøretøyenecrossbonedcrossbonedcrossboned
Her er det veldig fritt under taket. Nesten for fritt.... I oppglødde situasjoner kan alle og enhver passere grensene for hva en bør legge ut av opphisselse, noe jeg desverre har gjort noen ganger, og da kan det være vondt når vi på pirate kjører en nermest 0 grense på sletting. Det meste vi har slettet er åpnet igjen, utenom litt dritt (bokstavlig talt) på offtopic.
Brukerne skaper dette forumet. Derfor er det litt opp til enhver hva som er best av pirate og offroad.no-det blir jo litt opptil hva en vil lese om.
Når min amcar interesse var på topp, likte jeg bedre Power enn Amcar, men det gikk jo på att Power hadde flere repotasjer om biler jeg likte. Kan jo ikke si Amcar var ett dårlig magasin pga. de ikke dekte min interesse.

Jeg må få skryte av alle brukerne her på pirate. Dere er flinke til å legge ut bilder. Det er bra. Nå har jo Blom hevet standarden med sin fantastiske repotasje fra Island. Legg merke til hvor lite bilder av biler det er. Her viser Blom hva en kan oppleve i en 4X4. La det inspirere oss alle.
Bruker du din offroader i jakt eller på fisketur, ja så lag deg en liten tråd fra turen. Og ikke la Blom skremme dere, en bilde repotasje kan være bra om du ikke har samme kvalitet på bildene som ham.

Lag how to repotasjer. Vi putler jo med litt av hvert vi som er her på pirate. Mye legges i prosjekt trådene våre, men hvorfor ikke lage små how to tråder og? Vis hvordan du retter en liten bulk. Hvordan du blander lakk i en lakk sprøyte. Hvordan du skifter kryss. Monterer cross over styring. Skifter sjakkel og foringer. osv. Gjerne i generell 4X4. Mye av dette er jo uavhengig av merke.

Pirate vokser med stadig nye brukere, kansje ikke så fort som enkelte hadde håpet på, men pirate vokser med kvalitet. Og det skal vi ta til oss alle sammen.

Til slutt;
la ikke faktummet att Toyote er den beste 4X4 bilen gjøre att du ikke viser interesse for dem som må kjøre Chevrolet eller Jeep. De ser lyset en dag de ogThefingerThefingerThefinger

Chevysub
08-19-2007, 19:08
Bilen min går vel under kategorien pizzareser :o

jan terje
08-19-2007, 19:35
Bilen min går vel under kategorien pizzareser :o

Håper du og andre leser det og ser det ikke er så alvorlig ment, bare litt satt på spissen. Min 4X4 forflytter seg kun trukket av traktor.

Chevysub
08-19-2007, 20:56
Neida, tok det ikke som dårlig kritikk i det hele tatt.

Men 235/85-16 blir jo ofte "hånet" som pizzakniver, så før jeg får feita dem opp har jeg vel en pizzareser da :)

ZukiJack
10-26-2007, 23:50
Først vil jeg si at dette har blitt et bra forum med veldig god teknisk og underholdende kvalitet.

Eneste jeg synes er litt dumt med selve forumt/layout'n...er at jeg synes det er litt utydelig å se hvor det har kommet nye postinger i forumet/emnet siden sist jeg leste der.
Det er så mange forskjellige typer ikoner som markerer fremfor forumene/emnene....så det blir litt villedende.... Kanskje det bare er meg som er litt sløv...og kanskje mer vant til det ganske så tydlige systemet på Offroad.no.
Jeg forstår at dere vil være så liberale som mulig og moderere/redigere så lite som mulig i forumet, men en ting med det er litt synd.
Om noen poster et emne som egentlig hadde hørt hjemme i en annan forumsdel, og man har lest i det og funnet ut at det som sto der var interessant, og gjerne vil følge med på videre trafikk i det emnet, så kan det være litt lett å glemme hvor man fant dette emnet tidligere...og må dermed lete rundt for å finne det igjen.
Hadde det i steden blitt flyttet til relevant forumsdel vil det bli lettere å finne igjen ting. (Ja, jeg vet det går å abbonere)

Du veit, det er ikke størrelsen det kommer an på Thefinger

Og noen juger på seg mer enn andre ThefingerThefinger (hinte hinte)

Og til slutt, kvalitet er bedre enn kvantitet Thefinger

Ingen som skjønte at jeg mener et spesielt sted nå.........;)

Og, klistremerker kommer snart på øsa, i´m pissing in the rain (eller på et forum)
Hvorfor må enkelte på død og liv "hate" det ene forumet for å kunne like det andre...og hvorfor må det i den forbindelse stadig legges frem slike personlige negative meninger om "det andre forumet" med den eneste bakrunnstanke om å høste sympati om den meningen for å skape mer splid.....?
Begge forumene klarer seg bra selv om det andre forumet er der.
Bruk heller energien på å skape forumet du liker best....enda bedre med nyttg aktivitet.

Jeg er like mye bruker av Pirate, som Offroad.no..og liker begge forumene svært godt.

Stå på Tommy og gutta... Dette er bra og blir stadig bedre og bedre.

Tommy
10-27-2007, 07:17
Takker for det Zukijack...
Jeg bruker stor sett alltid nye innlig knappen på toppen, da får jeg med meg det meste...

Harald
10-27-2007, 10:45
Takker for kjempeinnsats til de som har fått til dette!!
Håper dere får noe igjenn for strevet.

Mye nyttig og ikke minst artig å følge med på det som skjer.

Det som er synd med offroading i norge må være at vi motarbeides stort sett av alle enn oss selv. Så vidt jeg vet er det på gang en unionssak som skal være en paraplyorganisasjon for oss. På Pirate er vi for få til å bli hørt godt.
Skulle ønske vi kunne få en bane i Tromsø.

Krangelen mellom Pirate og Offroad synes å ha stabilisert seg til noen få som ikke kan samarbeide, ellers er det meste godmodig humor.
Mvh
Harald Thoresen
Tromsø
Vitara OME 30"
:)