PDA

View Full Version : Dobble Transfer?

Rukus
08-05-2007, 17:50
Leste i en tråd her på pirate4x4 at det kanskje er snakk i å endre reglene i Ligth Truck slik at man kan bruke dobble transfer.....noen som vet om dette kommer til å skje? Isåfall når? Jeg har nemelig tenkt å stille i trail med min bil, å tenkte da på Ligth Truck....men jeg har jo dobble transfer....:mad:

extremetoy
08-05-2007, 17:57
Leste i en tråd her på pirate4x4 at det kanskje er snakk i å endre reglene i Ligth Truck slik at man kan bruke dobble transfer.....noen som vet om dette kommer til å skje? Isåfall når? Jeg har nemelig tenkt å stille i trail med min bil, å tenkte da på Ligth Truck....men jeg har jo dobble transfer....:mad:skal du kjøre Norges cup??? blir vel 200 mil en vei:)

Rukus
08-05-2007, 18:18
Ryktan går i at dæm skal starte opp i harstad....

Blesvik
08-05-2007, 18:47
Jeg skulle også like å vite argumentet for å forby dobble kasser!
Utvekslinger ellers er jo fritt!!

Rukus
08-05-2007, 19:07

Enig me deg! :cool:

hoel-in-one
08-07-2007, 18:54
Foreløpig kan du låse spaken.. den må sitte der ellers får du hverken eller gir.
Det er rett og slett en sikkerhetsfaktor å ha to transferkasser, og på en annen side så rekker du ikke gjennom seksjonen i lav-lav før tida er ute.;)

jan terje
08-07-2007, 18:59

Det eneste argumentet Pål er att det i regelverket står att det ikke er tillatt.
Men, som med resten av reglene er det bare å komme med begrunnede forslag til endringer og sende til Tommy Olsen som styrer det i NBF. Erfaringsmessig blir førerne hørt og regler endret, denne saken er det vel strengt tatt kun en kun en ordlyds endring i teksten som må endres for att det skal være i boks. Rent teknisk er det vel intet som skulle tilsi att det ikke kan endres.

Rukus
08-07-2007, 19:12
Foreløpig kan du låse spaken.. den må sitte der ellers får du hverken eller gir.
Det er rett og slett en sikkerhetsfaktor å ha to transferkasser, og på en annen side så rekker du ikke gjennom seksjonen i lav-lav før tida er ute.;)

Tenkte om man finn til rene rock crawling løyper :cool: noe som jeg VIL haaa! hehe. Er du ikke enig? crossboned

Chevy-Sheriff
08-07-2007, 21:24
Leste i en tråd her på pirate4x4 at det kanskje er snakk i å endre reglene i Ligth Truck slik at man kan bruke dobble transfer.....noen som vet om dette kommer til å skje? Isåfall når? Jeg har nemelig tenkt å stille i trail med min bil, å tenkte da på Ligth Truck....men jeg har jo dobble transfer....:mad:

Det er ikke lov med 2xtransfer i LT.
Regelendringer pleier å bli diskutert på høsten, for å kunne enes om forandringer innen året er omme.

Det vil si: Om denne regelendringen går igjennom, vil den kunne være gjeldene for neste år.

Som eneste nasjon, som kjører denne klassen, står vi ganske fritt til å betemme selv.

Skal denne regelendringen tre i kraft, bør de fleste av førerne i denne klassen være enige.
Og det har aldri vært ett problem i Light Truck :)

Personlig ønsker jeg denne regelendringen velkommen.

Rukus
08-07-2007, 21:58
Hmm....hvem skal jeg snakke med da? Må jo være flere i denne klassen som vil kunne bruke slikt..?

hoel-in-one
08-09-2007, 21:32
Du kan snakke med oss og evt Tommy, det er foreløpig ikke så mange som kjører klassen så det er sannsynlig lett å diskutere. Enig med Trond, kun fordeler med dobbelt..;)

Rukus
08-09-2007, 21:35
Du kan snakke med oss og evt Tommy, det er foreløpig ikke så mange som kjører klassen så det er sannsynlig lett å diskutere. Enig med Trond, kun fordeler med dobbelt..;)

Har snakket litt med Tommy å han kunne fortelle at det mest sansynlig vil bli tillat med dobble transferi LT fra neste år. Dette er gode nyheter for meg å min trail satsing :cool: