View Full Version : Tung snø på busstaket!
Er det noen av dere som skuffer taket på bussene deres? Er kommet en del snø her nå, å det fortsetter å snø. Snøen som kommer nå er rimelig tung.
Tja.. 1 m3 med snø veier fort jævla mye. Gjerne mer dersom snøen er våt.
Har det blåst fonner på taket eller ligger det jevnt utover?
Thingsbæk
12-25-2012, 16:18
Ta å skuff den vekk du !! Busstak gir seg mere en en skulle tro ;( ( e burde skuffa når e innreda min ....... )
Fr opp noe varme der inne, så leser det seg selv...
B4x4.no
har aldri skuffa taket på min... syter med å gå på det.. men det er som oddbjørn sier det gir seg ganske mye...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Tja.. 1 m3 med snø veier fort ett tonn. Gjerne mer dersom snøen er våt.
Har det blåst fonner på taket eller ligger det jevnt utover?
tja... 1 m3 vann veier ett tonn... så lenge noe av det er snø eller is er det nødt til å veie mindre.. ;-))
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Det må være tungtvann isåfall
ta deg en tur på taket du. men ikke gå oppå der, stå på siden å ta det av. har bestandig måka taket på mine busser. taket gir seg ganske mye å gammle fuger sprekker lett opp å du får lekkesje:pissed:.har heldigvis min stående inne. er veldig greit altsåThefinger
Jørn Høidalen
12-25-2012, 20:50
Står inne ja, men jeg hadde måket om den sto ute...
Fyrer i bussen hele vinteren, men den er tydligvis godt isolert for det smelter ikke..
Så jeg burde ikke gå oppå taket altså.. blir jo en hel sjau med stige å sånn da!! uuurk....
Syter litt med å gå der også for jeg kan ikke se taklukene. eller Airconditionen på taket lenger.
Thingsbæk
12-25-2012, 22:51
Har du ikkje fått det vekk enda ????? Vann over alt når det tiner ....... Supert å leite etter den rette skjøten/naglen som lekker til våren ...
Har som sagt aldri måkt min buss.. og det har aldri vært noe katastrofe... men ble så engstelig av å lese denne tråden at jeg lurer på om jeg m,å ta meg en tur!!!
Har som sagt aldri måkt min buss.. og det har aldri vært noe katastrofe... men ble så engstelig av å lese denne tråden at jeg lurer på om jeg m,å ta meg en tur!!!
E må nok gjøre noe med dette i morgen!
Så de har altså ikke hentet bussen enda Tommy??
Værmeldinga for Libru :
88165
Jepp. tyngre blir det altså.. bare å få det unna!!