PDA

View Full Version : Litt spørs angående klasse...

Rukus
08-05-2007, 21:38
Jeg planlegger å få bilen min godkjent i klassen Ligth Truck...å har i forbinnelse med det noen spørs....

Er en Toyota Hilux.
Den er jo levert med v6 i usa...kan jeg da sette inn en v6 fra blazer? 4.3?

Å vil et slikt flat bed kitt fra allpro kunne brukes på bilen min?
Link til bilde av et slikt:
http://www.allprooffroad.com/images/stories/flatbedkit_shop1_lg.jpg

Hva ellers må jeg tenke på?

Holten
08-05-2007, 22:19
Litt tips :)

"Er en Toyota Hilux.
Den er jo levert med v6 i usa...kan jeg da sette inn en v6 fra blazer? 4.3?"

3.1 Motor
Motor skal være plassert som originalt for kjøretøyet. Det tillates å bytte til annen motor dersom antallet sylindere ikke overstiger det som er levert originalt på aktuell bilmodell fra opprinnelig produsent. I tvilstilfelle, pålegges deltaker å fremlegge nødvendig dokumentasjon. Trimming av motor og/eller ettermontering av turbo tillates.
Riktig fungerende returfjær skal finnes på forgasser/spjeldhus.

"Å vil et slikt flat bed kitt fra allpro kunne brukes på bilen min?
Link til bilde av et slikt:
http://www.allprooffroad.com/images/stories/flatbedkit_shop1_lg.jpg"

Lastebil tillates med uoriginalt lasteplan dersom dette har en lengde som minst tilsvarer avstanden fra førerhuset til kjøretøyets absolutt bakerste punkt. Det kreves samtidig at lasteplanet i sin fulle lengde har minst samme bredde som førerhuset.

Rukus
08-05-2007, 22:37
Da må det jo kunne funke Thefinger

Rukus
08-06-2007, 19:54
Ut i fra d æi klarte å finne ut av reglan så kan æi ha orbitrol på biln min vest æi vil....stemme d? i LT klassen

Tommy
08-06-2007, 20:03
Det kan du ikke...
regelteksten:
5.1 Styreinnretning
Servostyring og/eller styredemper tillates byttet og ettermontert. Ratt og rattstamme tillates byttet.
Stoppanordning for styreutslag kan justeres eller demonteres, ellers tillates ingen endringer.

Dette betyr at servo kan ettermonteres, men ikke orbitrol... da havner du i ProModified

Rukus
08-06-2007, 20:42
Hva me hjelpe sylynder da? Kan jeg ha det...? Slik som Hoel har på 4runnern...

jan terje
08-06-2007, 21:29
Det skal godtas. Det er jo bare en annerledes servostyring, bla. er det orginalt på Chevrolet fra midten av 50 tallet og frem til og med 64.

Rukus
08-07-2007, 10:59
Akkurat ja. Takk for svar :cool:

hoel-in-one
08-07-2007, 18:50
Dette lyder bra Peder !! Fikk du litt dilla ?grnpirate

Rukus
08-07-2007, 19:09
Dette lyder bra Peder !! Fikk du litt dilla ?grnpirate

Ja jeg må si at det at du gjorde det så bra i Ligth Truck fikk meg virkelig gira på dette crossboned Okey da, jeg har ikke forventninger tl å gjøre det lika bra som deg da....mengler jo en deeeel (mye) erfaring forhold til deg da.
Men jeg vil hvertfall stille å gjøre så godt jeg kan. Jeg ofrer hvertfall alt om jeg må grnpirate

jan terje
08-07-2007, 19:11
Og 200mil en vei til løp er da ingenting for en fra nord, det er bare byfolk sørpå som reagerer på avstander over 4 kilometerThefingerThefingerThefinger

hoel-in-one
08-08-2007, 09:30
Som jeg nevnte for deg i går, det kunne vært artig med nordlig og en sørlig serie for så å kjøre finalen i Mo i Rana... grnpirate

En annen ting, du har mer enn nok erfaring og en potent bil !

Rukus
08-08-2007, 12:07
Og 200mil en vei til løp er da ingenting for en fra nord, det er bare byfolk sørpå som reagerer på avstander over 4 kilometerThefingerThefingerThefinger

du sier noe dær ja Thefinger

Rukus
08-08-2007, 12:09
Som jeg nevnte for deg i går, det kunne vært artig med nordlig og en sørlig serie for så å kjøre finalen i Mo i Rana... grnpirate

En annen ting, du har mer enn nok erfaring og en potent bil !

Ja tanke din hørtes utrolig bra ut. Hadde jo vært konge om man fikk det til slik at vinnerne kjørte mot hverandre f.eks i Mo i Rana (på storforshei)
Vi får satse på å møtes ja, mann mot mann :cool: