PDA

View Full Version : Dramatisk trial avslutning i Danmark!

jan terje
08-06-2007, 10:17
Som kjent reiste jeg og Arctic til Danmark denne helgen for å kjøre Toyota Trial cup 3 & 4. Vi hadde vært heldige å få låne Palles Suzuki LJ80.

Lørdagen.

Vi var to førere som skulle dele på bilen. Det innebar att vi måtte rekke å kjøre tilsammen 28 seksjoner fra 11.00 til 17.00.
Vi ble enige om hvordan vi skulle klare det, og gikk i gang.
Nå var utgangspunktet til meg og Arctic att vi bare skulle kjøre for gøy, men når vi nuller første seksjon, da kom hornene straks frem i pannen. NÅ skulle det satses. I neste seksjon ble det nedtur, vi river en pinne og får brutt.
Så 4 baner på 0, og ett rygg i siste.
Den lappen jeg nå hadde i nevene hadde ikke jeg sett maken til, fem 0 seksjoner. 17 prikker i første omgang. Men det var for mye, den brutte seksjonen ødela alle muligheter for å komme til tops på resultat listen.
I andre omgang begynner bilen å trøble. Den stopper i hytt og pine, men likevel seks nye baner på 0 prikker. I en seksjon får vi 9 prikker for motorstopp. Dermed ender vi på 7 plass samt att vi er beste nordmenn.

Søndag.

Samme opplegg, vi er to som deler bil. Men etter to seksjoner begynner bilen og trøble igjen. Nå er problemene så store att vi ikke klarer å ta oss rundt til banene engang. Vi bytter "alt" av tenningsdeler, gjør ren forgasser og skifter filter men ingenting hjelper.
Så kommer bilens eier til depoet og han mener att returen fra bensinpumpen må blokkeres. Som sagt så gjort.
Bilen starter, panseret igjen og vi lytter til hvor fint den går. Plutselig blir jeg så varm på venstre hånd som jeg holder på forskjermen. Og ja, der tok bilen fyr! Opp med panser og en 6 kilos inn og løpet er over.
Dette var trist, ikke minst for bilens eier, samt att vi hadde tenkt å vinne denne dagen.ThefingerThefingerThefinger

Men drammatikken blir premiert av Pirate med egen pokal til den som kunne gi de andre en positiv opplevelse med noe på løpet.
Takk for den.

Vil legge til att dette var ett meget bra arrangert løp. Mange biler men ingen problem med gjennomføring før banene stengte.
Vil også trekke frem Alice med sin medhjelper i kiosk vognen. De to bidrar til god stemning med sin gode mat og ikke minst hyggelige kommentarer til alle.

knixen
08-06-2007, 10:43
BILDER!!!!!!!!!

Palle
08-07-2007, 05:53
Jeg beklager, at jeg bare kom og satte fyr til jeres bil, så det var definitivt slut for jer, jeg må faktisk sige, at jeg ikke kan mindes, at vi nogensinde før, har måtte skrue så meget i bilerne, især motoren i LJ80eren kører normalt bare altid.
Men måske er den ikke så glad for Diesel:rolleyes:

Når det så er sagt, vil jeg ønske jer stort tillykke med titlen som bedste nordmænd.

Og tak til både Tommy og Maylinn, Jan terje og Jofrid, fordi i tog den lange tur til Skanderborg for, at tage del i vores lille Trialcup, jeg ved, at det har inspireret flere til, (måske) at komme til nordic trial på Brokelandsheia.

jan terje
08-07-2007, 06:34
Turen ned var like dramatisk og strabasiøs.

Arctic ble så varm og het, måtte stadig fylles og til sist måtte jeg ringe dSverre og få hjelp!