PDA

View Full Version : range rover aksler

Mats H
08-06-2007, 13:12
er det noen som vet om det er store svakheter på rangeover aksler når det gjelder terreng kjøring om de tåler mye juling........? og åssen er det å fåtak i deler? takker får svar:rolleyes:

jan terje
08-06-2007, 13:27
Deler er enkelt å finne, for det trengs det mengder av.
Akslingene er nok uten sammenligning noe av det dårligste som finnes, tåler ingenting. Trist, da RangeRover ellers er en meget bra offroadbil.

knixen
08-06-2007, 13:39
Akslene er vel ikke grusomt dårlige, bare dårligere enn mye annet. Det som er aller verst er styredeler og plassering av disse. Parallell staget er nederst og framst på bilen, og dermed det første du skader i skogen.

Ellers finns det aksler og deler i massevis.... Vet om en hel bil med 3,9l V8 til ca 17000,- hvis du er intr i det? Har 1 år igjen på EU...

Teknisk grei tilstand, men endel rust i ramma. (Har ny ramme hvis det er aktuelt)

Mats H
08-06-2007, 16:38
:cool:Nei har ein suzuki lj 80 men rr aksler http://i108.piczo.com/view/r/0/u/m/v/3/9/f/0/e/p/img/i199726474_39933_2.jpg
men på biln min så er parlalell staget "bak" akselen. jeg har ikke noen store problemer med de. det begynte og "knirke" i drivknutane pån så jeg fulte knokkelhusa men fett og da ver det tyst:rolleyes:blir vel til å bygge om til andre aksler en gang men det får vi se på......bare og komentrere:p

Mats H
08-06-2007, 16:50
ikke vet hvofår den blei bygd med RR men,menThefinger

Tommy
08-06-2007, 17:13
Har man ikke større hjul en på den, med grovere mønster kan man bruke nær sagt hva slags aklser man vil, man kan også få masse forsterkede deler til RR akslene

Mats H
08-06-2007, 17:18
den størlelsen der passer ganske bra på bilen det er ikke mye større de skal være
før det subber i de staga men litt grovere mønster hadde vert kledliThefinger. har jo b230a
i biln nå:P

Mats H
08-06-2007, 17:19
men; takker får svarcrossboned

Kvenmon
08-16-2007, 21:35
RR akslingene tåler nok en del mer enn folkeoppatningen er. Det kjøres mye LR/RR med store hjul og tøff bruk uten havari.
Og er man uheldig å havarere så er det nesten bestandig en drivaksling som knekker, en billig og enklel del å skifte.

Hvis du vill ha sterkere akslinger kan du bytte innmat til 24 spline eller kjøpe akslinger fra en Land Rover Discovery, de har orginalt 24 spline.
Jeg har nå kjørt en del med 35" og LR/RR akslinger uten problemer.

Grunnen til at din bil har RR aksler er nok pga at de er laget for spiralfjærer og har enkle radiusarmer.

Mvh Roar M

Lorden
08-17-2007, 11:47
Har knekt noen stikkakslinger og sprengt noen differ.
Det betyr ikke nødvendigvis at akslingene er dårlige.
Har også tatt knekken på chevrolet akslinger og ARB sperre.

alt er vel mere et resultat av kjørestil, dekk, og motorstyrke...

Kvenmon
08-17-2007, 14:03
Har knekt noen stikkakslinger og sprengt noen differ.
Det betyr ikke nødvendigvis at akslingene er dårlige.
Har også tatt knekken på chevrolet akslinger og ARB sperre.

alt er vel mere et resultat av kjørestil, dekk, og motorstyrke...

He he du klarte ikke å holde kjeft du heller.....:)

Jeg har vært stolt eier av Patrol 160 m 3,3 Td og brukte minst 3 sett AVM frihjulsnav i året. Og han som kjøpte bilen av meg sveisa fast:eek:navet og da.....sprengte han diffen....
Så ALT kan ødelegges ved feil/brutal bruk

Mats H
08-17-2007, 16:29
he he det stemmer.ossen vet jeg det er 24 spleins eler ikke a? må jeg dra stikkakslene ut og telle?:cool: