PDA

View Full Version : Mercedes Gwagen kort type vurderes solgt

Chris
06-07-2013, 21:20
Tidligere SAS bil vurderes solgt.

Har gjort svært mye med bilen. Dette er det jeg kommer på i farten:
Byttet hjullager, mansjett og cv-ledd begge sider foran (cv ledd var i orden men hadde liggende så gjorde det bare). Alu-planlokk med gassdempere. Gassdemper på panser. Eu-godkjent i oktober 2012. Står nå på 35x12.5 dekk med 17" felger og 80 mm spacere. Har byttet ut original drivstoffltank med 90 liters plasttank. Bilen er profesjonelt understellsbehandlet i 2004. Har vedlikeholdt dette så rammen er i svært god stand, Ingen rust på demperfester. Bilen er pusset ned og rullet med sort benga-lakk. Bilen er også pusset ned innvendig og malt med hammerlakk. Har vært så og si overalt på bilen så det er Ingen rust som jeg vet om. Har satt inn brune skinnseter. Dørtrekk laget i kunstskinn. Disse er sydd av møbelsnekker. Byttet motor fra 300 diesel til 300td. Denne motoren var godt ca 350000 og er fra en mercedes 123 fra 1980-1984.Telleren starter på nytt etter 100000 så usikker på hvor langt bilen har gått. Virker som en god motor, ble kompresjonstestet før den ble satt inn, alt ok. Starter uten problem i kulda og går fint. Har byttet ut blinklys med led-blink framme ved hovedlyktene. ORC-hevefjærer er montert foran. Bak er det originale heve-fjærer. Så bilen er hevet ca 4 cm. Det er montert 2 stk 100 ampers batteri i bilen med hovedstrømbryter mellom.

Bilen er ikke noe glansbilde men fremstår som tøff og i god teknisk stand i forhold til alder. Har nå byttet oljer på differensial foran og bak, byttet olje på transferkasse og på girkasse. Olje på motor er byttet. Alt av mellomakslinger er smurt opp med fett også. Alt dette er gjort med jevne mellomrom. Bilen er registrert som 4 seter så man lett kan fjerne bakvegg og planlokk og montere inn seter. sommerhjul og vinterhjul følger med. ny webasto ctop montert. bilen står i osloomr
ta kontakt på mail chrulve@gmail.com eller tlf 45 291 594 for bilder info evnt visning91570

91569

Rossi
06-13-2013, 13:14
Selger du den allerede? Du hentet den i Tromsø i vinter en gang, ikke sant? Var det ikke helt hva du hadde tenkt deg, eller?

Chris
06-15-2013, 20:55
Stemmer at jeg hentet den for ikke lenge siden og bilen er grom nok og er som forventet men har to flyplassbiler og alt for mange andre biler, og må flytte ut av lageret mitt så må selge unna endel. Planen var å bytte akslinger på den og montere mye av det utstyret jeg har kjøpt til den. og om folk ikke vil betale så beholder jeg den så kan jeg heller la den stå et annet sted. Det unike er jo at denne er reg som 4 seter så en kort halvcab er jo ikke å forakte på sommeren. litt av saker er og at jeg må bygge opp min CJ7 som rulla under filminnspilling og trenger penger til å få gjort dette uten at alt av feriepenger osv ryker. så vi får se har jo kun lagt den ut her og på gw forumet på facebook men vært noen hendvendelser allerede :-)

Rossi
06-16-2013, 15:13
Såvidt jeg vet er den bilen i meget bra stand! Han du kjøpte den av er en ganske pirkete type, så jeg vil tro at en eventuell kjøper blir godt fornøyd med handelen :smile:

znej
06-16-2013, 17:37
Hva er prisen på denne? Sperre kun bak?

Chris
06-16-2013, 23:14
Bilen er i veldig god stand ja ikke rust alt er ordnet og gjort så det ikke blir noe problemer. Kjørte den jo fra tromsø til oslo og har brukt den her siden uten et feilslag. Er kun sperre bak ja da det er fortsatt aksler med lav giring fra flyplass. akslingene er helt utrolig i terreng pga giringen men skal man kjøre motorvei så ville jeg nok bytta. Pris spørs litt hva du vil ha med av utstyr og hvordan du vil ha bilen. send meg en mld på 45294594 eller en mail så kan vi ta det der da jeg ikke er så fte innom her

znej
06-24-2013, 17:12
Bilen er i veldig god stand ja ikke rust alt er ordnet og gjort så det ikke blir noe problemer. Kjørte den jo fra tromsø til oslo og har brukt den her siden uten et feilslag. Er kun sperre bak ja da det er fortsatt aksler med lav giring fra flyplass. akslingene er helt utrolig i terreng pga giringen men skal man kjøre motorvei så ville jeg nok bytta. Pris spørs litt hva du vil ha med av utstyr og hvordan du vil ha bilen. send meg en mld på 45294594 eller en mail så kan vi ta det der da jeg ikke er så fte innom her

Mail sendt! :)