PDA

View Full Version : lys på cherokee

Enger
10-18-2013, 13:06
frontlysene på min cherokee -95 er heller dårlige, jeg kunne tenkt meg nye lykter. Kan noen her komme med anbefaling til nye lykter. Har ekstra langlys, så det er godt nok. Det som er virkelig dårlig er nærlyset. Reflektorene ser litt matte ut og glassene er også passe pattinerte.

Kunne også tenkt meg litt bedre ryggelys. Hva slags lykt(er) har dere som har ekstra ryggelys? Og hvor har dere montert dem, støtfangeren, takrails, baluke?

HardKåre
10-18-2013, 15:38
Sett på nye reflektorer og monter et lysforsterkerkit så får du godt lys... Mye morsomme klarglasslykter på ebay fex.

Til ryggelys vil jeg anbefale en billig spreder, skrudd fast under støtfangeren. Da er den ikke i veien for bakluka, men det er en dårlig plassering hvis du bruker bilen i terrenget. Da er alternativet 2 lykter, plassert ytterst på et lastestativ helt bakpå bilen. Skrur du rett i karosseriet er det utsatt for lekkasjer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Enger
11-05-2013, 12:22
To lykter i lastestativet er nok løsninga. Tenker koble opp slik at de kan brukes som arbeidslys også.
Leter etter noen relativt små lykter med mye lys og god spredning.

OllllO
11-09-2013, 22:32
Jeg er veldig fornøyd med denne :)
http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Arbeidsbelysning/Arbeidslyskaster-38751/

Enger
11-20-2013, 08:41
Sett på nye reflektorer og monter et lysforsterkerkit så får du godt lys... Mye morsomme klarglasslykter på ebay fex. ....

Nye lykter fra en plass over dammen er montert. Sammen med osram nightbreaker ble forskjellen bokstavelig talt natt og dag. Langlysene på de nye lyktene når dessverre ikke helt opp, men det kompenseres med ekstralysene.

Angående rygge-/arbeidslys sittter jeg nå å vurderer å bygge inn to lykter i fangeren istedet for å sette dem på taket. Det letteste er nok takmontering men de kommer for litt i veien ved av og på med ski og sykler.
Spørsmålet er; er det noen regler som sier at modifisering av støtfanger ikke er tillatt?