PDA

View Full Version : Endringer i teknisk reglement?

GECKO
10-18-2013, 21:42
Jeg skulle egentlig vært på Bilsportkonferansen, men ble forhindret fra å møte. Det jeg lurer på er om det er noe som tyder på at det kan bli noen endringer/skjerpinger vedrørende burkravet? Jeg skal i gang med buret på Punisher nå snart, og tenkte det var greit å sjekke litt på forhånd.

Jørn Høidalen
10-18-2013, 23:28
Du kan i alle fall beregne å ha min 15 cm fra topp av hjelm til underkant rør..

Mikael
10-19-2013, 07:56
Jepp, høyde opp til første kontaktpunkt i buret burde du holde over 15cm! Er ikke sikkert det blir en endring fra de 10cm som er per dags dato, men var stor diskusjon om det på Bilsportkonferansen.

Blir det ikke endring i teknisk reglement, burde i allefall alle andre passe på at de har minimum 10cm opp til underkant av rør! Vet det er et par som ikke holder seg innenfor dette... Kommer til å bli sjekket nøye fremover!

Åsa-nisse
10-22-2013, 07:33
10 cm till taket är det väl nu och inte till underkant rör?

Jag har 13cm till takplåten på bilen jag bygger nu och det kan bli tufft att få ner stolen längre.
Får nog kolla lite på hur jag ska göra om det blir 15cm, kan gå om jag kapar ur i ramen och flyttar fördelningslådan men blir det ändringar så är det ju nödvändigt.

Mikael
10-22-2013, 07:35
10 cm till taket är det väl nu och inte till underkant rör?

Jag har 13cm till takplåten på bilen jag bygger nu och det kan bli tufft att få ner stolen längre.
Får nog kolla lite på hur jag ska göra om det blir 15cm, kan gå om jag kapar ur i ramen och flyttar fördelningslådan men blir det ändringar så är det ju nödvändigt.
Du skal ha 10cm til første kontaktpunkt opp fra hjelmen din. Om det er underkant av rør eller takplate spiller ingen rolle.
Som oftest har vi en kloss på 10cm som vi skal putte mellom hjelmen og buret/takplate, passer den ikke inn får dere ikke starte.

Reglement sier;
"Avstanden fra førerens hjelm til takplate/underkant av burrør i taket skal være minst 10 cm."