PDA

View Full Version : Nc 2014?

PrinZe
01-13-2014, 21:32
Hei og hopp.

Går å vurderer å bygge om gamle dagligbilen til å kjøre NC og kanskje no Danmarkstreff.. Men blir det noe av NC i år? Vet ikke om jeg gidder å bygge bil hvis jeg ikke får brukt den til noe.

Blir i så fall å stille i Modified :)

Kristian

Brynjar
01-13-2014, 21:40
Blir 5 runder Norgescup i år. Fra Aust Agder til Trøndelag :smokin:

Ligger terminliste på bilsport.no

PrinZe
01-13-2014, 23:20
Sweet. Da får'n prøve å bygge i vei.

Foreløpig ser det ut til å bli Hilux på 36x14,5x15, korta inn ramme bak, oppjustert 2,4TD osv.. Leste om bur og greier i stad, er det slik at f.eks buret fra Allpro ikke er lov? Jeg må ribbe interiøret og helsveise bur? Bilen er oppbygd for alt for mange kroner fra før, jeg må bare bygge om litt på det sikkerhetsmessige for trial. (Frontkolliderte i 2012, så den får aldri skilt igjen)

I modifisert må vel bilen ligne på en produksjonsbil, så jeg må få tak i et plan jeg kan bruke.. Det jeg har er for bra til å brukes i trial. Noen som har noen plansider jeg kan bruke? Mk2 X-Cab...

Brynjar
01-14-2014, 07:22
Du kan nok ikke korte inn ramma i modifisert. Siste revisjon av teknisk regelverk ligger på bilsport.no.
Kapper du ramma ender du i ProMod eller FunClass

PrinZe
01-14-2014, 18:04
"1 Chassis
1.1
Ramme, bærende konstruksjoner
Under forutseting av at karosseriet endres tilsvarende, kan akselavstand endres til annen
serieprodusert utgave av kjøretøyet. Endringer av rammen skal utføres i samme materiale,
profil og retning som originalrammen.
Dokumentasjon som bekrefter aktuell utgave skal
fremlegges ved teknisk kontroll.
Festebraketter tillates flyttet og modifisert"

Tenkte å kappe av rammevangene bak sjakkelen til bakakselen, ikke endre akselavstand. Kun fjerne overhenget.. Kan ikke det gjøres?

Mikael
01-14-2014, 18:17
Dette er mat for Offroadseksjonen/Oddbjørn Thingsbæk, så du får helt korrekt svar :smile:

Ove
01-14-2014, 19:24
"1 Chassis
1.1
Ramme, bærende konstruksjoner
Under forutseting av at karosseriet endres tilsvarende, kan akselavstand endres til annen
serieprodusert utgave av kjøretøyet. Endringer av rammen skal utføres i samme materiale,
profil og retning som originalrammen.
Dokumentasjon som bekrefter aktuell utgave skal
fremlegges ved teknisk kontroll.
Festebraketter tillates flyttet og modifisert"

Tenkte å kappe av rammevangene bak sjakkelen til bakakselen, ikke endre akselavstand. Kun fjerne overhenget.. Kan ikke det gjøres?

Tror nok du ikke får gjøre dette , regelverket sier IKKE at du kan kappe av overskydne ramme - så da er det nok ikke lov.
Samtidig kan du heller ikke fjærne noe av karosseriet , bortsett fra 10 cm rundt hjulbuer og 10 cm av kanalene "likevel begrenset til gulvets orginale høyde" .

PrinZe
01-14-2014, 19:45
Hmm, det var surt.. Da får det være overheng da Thefinger

Chri-ha
01-14-2014, 20:02
overhenget blir borte etter runde 1 det :laughing:

PrinZe
01-14-2014, 21:02
Har kjørt mye offroad med den slik den er, med plan og bakfanger.. Har ikke ødelagt noe enda, så det går nok bra. Fordelen er at det er jævla langt opp til planet, så det skal en del til :)

Angående bur, lurer på om det blir innvendig eller utvendig.. Utvendig hadde vært kult da :)

rocky td
01-20-2014, 11:15
Anbefaler utvendig bur, da dette også beskytter og bevarer karosseriet mye bedre :grinpimp:

PrinZe
01-20-2014, 12:32
Jepp, lurer på det.. Men da trenger jeg rørbøyer :P

Lars'ern
01-21-2014, 00:18
Det trenger du uansett Kristian :grinpimp: