PDA

View Full Version : forlenge pitmanarm

epa b loco
08-12-2007, 12:08
Etter å ha testet bygget mitt har jeg funnet ut at jeg ikke har nok sving, må vel forlenge pitmanarmen, skulle gjerne hatt noen tips:p

ZukiJack
08-26-2007, 13:58
Kapp pitman, finn en stålbit som har passe dim. som innlegg mellom i kuttet og sveis alt i sammen. No problemo....
Har gjort det selv på min.

Kan være smart å måle hvor stor distanse styrearmene ved hjulene vandrer fra max høyre til max venstre sving. Da vet du hvor lang pitman må være for å gjøre unna samme distanse.

Er det på en suki du skal gjøre dette?
I såfall... Om du har bladfjærer på bilen må du følge med på om pitman svinger så langt inn under rammevangen at den kommer inn over eller butt i bladfjæra/sjakel til bladfjære.... Det kan være at det går bra når bilen står i flat stilling, men når det flexer inn så kan da bladfjæra krasje i pitman ved full venstre sving. (been there, done that).
Jeg måtte kappe av min forlengning igjen og vinkle pitman en god del oppover slik at den gikk like oppunder rammevangen. Da ble avstanden som sjakelen lager mellom fjæra og ramma....stor nok til at fjære ikke kræsjer i pitman ved innflex.

epa b loco
08-26-2007, 17:37
er ikke pittman-arma av støpegods? liker ikke å sveise det jeg...

ZukiJack
08-26-2007, 17:40
Støpt stål i såfall...det er null problem å sveise i,,, Selv jeg som er max amatør fikk til det. Ikke noe anderledes enn å sveise i vanlig stål.

epa b loco
08-26-2007, 19:41
ok, takk for svar, må vel sveise da:p

morten larsen
08-26-2007, 20:49
:eek: