PDA

View Full Version : trenger hjelp til dekkvalg

knut e
08-12-2007, 14:45
har bestemt meg for g bruke 31x12,5r15 på campoen og lurer litt på om noen har noen innspill og komme med, valget står mellom interco ssr og procomp at mt og x terrain

hvordan er de forsjellige dekkene og kjøre på både langs vei og i terrenget, og ikke minst, hvordan er levetiden på dem, har forsåvidt mest lyst på ssr men innbiller meg at de kansje er så de sites fort noe som jeg har hørt rykter om at f.eks irok gjør

Jan
08-12-2007, 15:15
Jeg har Procomp X-Terrain på subben. Godt fornøyd med de. Virker ganske slitesterke, men også myke. støyer endel, men merker det ikke inne i bilen. Procomp Mudterrain har jeg kjørt 70000 km med på Patrol og Hilux. Nå er det igjen ca. 8 mm mønster. Både slitesterke og myke. Støyer lite. Bruker de året rundt uten problemer.(SEIPET). Synes de er bedre i terrenget enn BF Mud som jeg hadde før. Både på snø og barmark. Et skikkelig allrounddekk.

knut e
08-12-2007, 16:20
ok, da virker det kansje som det vil bli procomp mt. men du har ingen erfaring med ssr regner jeg med

det beste med ssr er at de er nesten en tomme større enn procomp i samme dim

Amund
08-12-2007, 23:01
Trxus MT er fine dekk, sporer lite og bråker lite i forhold til andre dekk (inntil de er halvslitt, da begynner de å bråke litt). Har kjørt et sett 31 og et sett 33 ca et halvt år hver, da har øverste 'trapp' i mønstere vært nesten nedslitt, dvs ca 1-2 mm, det syns jeg ikke er så galt når jeg pendlet 12 mil om dagen + div kjøring og spinning.

Ellers har procomp kommet med Xtreme Mud Terrain, som har nytt mønster og virker mye mykere i gummien enn de gamle dekkene derfra.

knut e
08-13-2007, 15:53
Trxus MT er fine dekk, sporer lite og bråker lite i forhold til andre dekk (inntil de er halvslitt, da begynner de å bråke litt). Har kjørt et sett 31 og et sett 33 ca et halvt år hver, da har øverste 'trapp' i mønstere vært nesten nedslitt, dvs ca 1-2 mm, det syns jeg ikke er så galt når jeg pendlet 12 mil om dagen + div kjøring og spinning.

Ellers har procomp kommet med Xtreme Mud Terrain, som har nytt mønster og virker mye mykere i gummien enn de gamle dekkene derfra.

men nå er vel ikke trxus mt og ssr det samme dekket?

Amund
08-13-2007, 17:57
men nå er vel ikke trxus mt og ssr det samme dekket?

Nei, minn meg på å ikke poste etter klokka 10 om kvelden er du snill :confused: ser at jeg leste litt feil, sorry :)

lømo
08-13-2007, 19:48
jeg har hatt ett sett procomp mud terrain og det er garantert det siste. mine erfaringer er at de har svake dekksider. kjørte hull i mine flere ganger på de 10 månedene jeg hadde dem. de funker greit nok på veien da..

knut e
08-13-2007, 23:41
jeg har hatt ett sett procomp mud terrain og det er garantert det siste. mine erfaringer er at de har svake dekksider. kjørte hull i mine flere ganger på de 10 månedene jeg hadde dem. de funker greit nok på veien da..

ok, det er notert, da heller det igrunn mot ssr dekkene. de ser jo også mye grommere ut med spor på sidene