PDA

View Full Version : Lock Right

advance
08-12-2007, 21:05
Jeg vet mange anbefaler ARB sperrer på det sterkeste. Men i det siste har jeg lest en del om LockRight (Autosperre) i blader. Og ser at mange anbefaler dette. Jeg selv kunne heller tenke meg noe automatisk da jeg ikke trenger tenke på det i det hele tatt. Siden dette er bak er ikke faren for akselbrudd like stor som foran, der jeg garantert hadde valgt manuel. Så vidt jeg vet finnes det ikke sperre foran til d-22 enda :(.

Men er det noen som vet hvordan dette virker? Hvordan kan den merke om det ene hjulet går fortere fordi man ligger i en sving eller fordi det ikke er grep på det? Eller kommer det an på differansen av hastighet. For eks at hastighetsforskjellen er for stor til en evt sving...

Andre meninger om LockRight tas vel imot!

martinj
09-21-2007, 10:06
hei jeg har locright i bakakselen på sukien. å det fungerer akkurat likt som sveiset bakaksel. den kobler inn med en gang det ene hjulet går en anelse fortere en det andre. også på asfalt. må rygge for å frikoblet den lettest. den glipper aldri i skogen den er veldig fast og fin sådan. virker veldig sterk å jeg har mishandlet den. å den virker jaggu enda. men jeg vil likevel ikke anbefale den selv om det er et mye billigere alternativ en arb. med en arb er det du som bestemmer. ut. inn. akkurat når du måtte ønske. mye bedre alternativ synes jeg:) å du merker det veldig godt for det butter skikkelig imot når du skal snu på asfalt, og dekkene slites fortere....

knixen
09-21-2007, 11:23
Vil heller anbefale en aussielocker, det er den snilleste av disse lunchbox lockerne. Nå vet jeg ikke om de lages til nissan, men gjør den det så løp å kjøp!

Den tillater at 1 hjul går raskere enn drivlinjen, men ikke saktere. Så du vil nok oppleve at den kniper litt av og til spesielt på asfalt. Men du lærer deg nok å kjøre med den så det unngår du raskt...

Kaare
09-23-2007, 23:48
ARB, advance... Glem alt annet på den bilen din...