PDA

View Full Version : heving king cab

Roxy
08-14-2007, 13:47
har en 86 mod, ser noen skriver noe om heving på fjærer.. hvordan blir dette i praksis på framakslinen? settes det inne nye torsonstag eller er det bare stramming av disse? behøver dette å bli dålig hvis en hever moderat ca 2" hvis man samtidig bruker lengre dempere? bak er det jo greit. for det er vel ingen av disse modellene som har stiv framakslig eller?

Roxy
08-14-2007, 13:48
heving på fjærer ble feil, men de skriver hevefjærer, 2" ol. det er dette jeg lurer på.

knixen
08-14-2007, 14:28
Du må nok stramme torsjonene for å få bilen høyere. Men 2" er litt i overkant i forhold til hva som er behagelig å kjøre med. 1" foran så kan du heller heve 2" på fjærene bak.

Roxy
08-14-2007, 14:44
ja var no slikt jeg hadde tenkt meg i kombinasjon med body lift. ble bare litt nysgjerrig, for jeg har lest litt rundt dette og sett at det er flere som har. heva 2-2,5" men hevefjærer osv.. og jeg synes det far pussig... i og med at det er ifs.. så er det jo det samme om en hever med å stramme torsonstagene eller om man bytter de ut, hever man for mye blir det dritt og kjøre uansett mener jeg, derfor jeg spurte.. he he godt å vite at jeg ikke er helt på bærtur

kermith
08-14-2007, 23:26
Lev. forventet 7 hverdage Ikke på lager
Varenavn ProComp Nissan King Cab D21 2" suspension lift kit
Varenummer D21 2
Vægt 75 Kg.

--------------------------------------------------------------------------------

Pro comp 2" Suspension kit til Nissan King Cab D21 årg. 1980 - 1990. Komplet undervogn. I sættet medfølger forrest (evt. torsionsstænger) og bagerst fjedre, støddæmperer, bøsninger samt monteringskit.

--------------------------------------------------------------------------------

Pris ved 1 7.595,00 DKK

kermith
08-14-2007, 23:27
Lev. forventet 7 hverdage Ikke på lager
Varenavn Old Man Emu Suspension Kit til Nissan King Cab D21
Varenummer EMU Nissan D21
Vægt 75 Kg.

Styk priser (delene kan købes stykvis - ring ved bestilling):

Front:
Torsionsstænger pris pr. sæt DKK 1.875,-
Støddæmper pris DKK 950,-
Styrtøjsdæmper pris DKK 775,-
Bøsninger og u-bolte pris pr. sæt DKK 450,-

Bag:
Fjedere (bladfjedre) pris pr. stk. DKK 2000,-
Støddæmper pris pr. stk. DKK 950,-
Bøsning og u-bolte pris pr. sæt DKK 450,-

I alt DKK 11.350,- / Pris ved samlet køb DKK 10.995,-

Roxy
08-15-2007, 13:20
ok, men skjønner ikke helt hvorfor det blir no lekkrere å skifte ut torson staga enn å stramme dem hvis det er ifs`n som er problemet med at det blir dårlig kjøre egenskaper.. tror uansett at jeg går for Body Lift i først omgang.. og i såfall sikkert strammer torsion litt ved en senere anledning hvis jeg skulle føle behovet for det, noe som jeg sikkert kommer til å føle he hecrossboned

knixen
08-15-2007, 14:19
ok, men skjønner ikke helt hvorfor det blir no lekkrere å skifte ut torson staga enn å stramme dem hvis det er ifs`n som er problemet med at det blir dårlig kjøre egenskaper.. tror uansett at jeg går for Body Lift i først omgang.. og i såfall sikkert strammer torsion litt ved en senere anledning hvis jeg skulle føle behovet for det, noe som jeg sikkert kommer til å føle he hecrossboned

Man bytter torsjoner for å få torsjoner som tåler mer vekt og som er litt mer heavy duty enn originalt. Forsterkede torsjoner er gjerne konstruert for å tåle at du har en winch på 50kg montert foran.

Bakdelen med BL er at du ikke øker flexen, du hever bare karosseriet uten å gjøre noe med det du EGENTLIG vil endre på. Med god flex så vil du ha mer kontakt med bakken og mindre behov for sperre.

Du må gjerne kjøpe BL, men anbefaler deg heller å spare litt å kjøpe et fjærhevesett.

Det kan jo være verdt å sjekke med bgnor om de har på lager og evt pris i norge? 4x4supply kan også ha...

Hvis de prisene du har fått er fra nordkystens, da ville jeg tatt leveringstid med en klype salt. De brukte 5 uker fra Danmark og hit til Tromsø...

Lundberg
08-15-2007, 15:35
Som Knut e inne på. den leveringstia skal du ikke gidde å lese på.
Det e innad i danmark. Normalt tar d mella 2-3 uke å sende til nord i norge å ca 2 uke til sør i norge fra guttan på Nordkystens.
Me forbehold om di har alt på lager.

E d ikke lagervare, kan du gange leveringstia med 2.

Roxy
09-11-2007, 15:24
Er det Tüv- papirer på disse hevesettene kermith??

kermith
09-11-2007, 17:53
ja på emu hævesættet er der men jeg ved ikke med procomp hævesættet min patrol er synet med procomp.

martinj
09-21-2007, 08:43
men når dere snakker om flex. jeg har erfart det at når man strammer torsjonen for mye mister man fleksen uansett. for man får ikke flekset nedover. fordi at øvre lenkarm blir liggenge imot forstillinga. forhjulene mine lettet hver gang jeg dro over en fartsdemper. det er ubehagelig. å ikke minst ugunstig i skogen. jeg ville gått for moderat heving av torsjonen, for de siger ofte litt når bilen drar på åra. å ville jeg satt på bodylift i tillegg. da går 33" rett på:):)