PDA

View Full Version : Flexrampa på Herstua

Tommy
08-19-2007, 09:25
Dette var vel egentlig et Hopp... men her måtte vi teste.. tipper den er 2,30 på toppen...
8179

Tom K
08-19-2007, 11:48
Du må jo ha fart, PINGLEThefinger

EvoMan
08-21-2007, 22:05
litt veldig dumt hvis du klarer å bøye noe med bilen din på det hoppet..drit kjedelig å få litt helling når en mx sykkel er på vei ut av det hoppet, og ikke forberedt på det...

ShuDuck
08-22-2007, 00:12
litt veldig flink om han klarer å gjøre den skjeiv også.. er nok ikke den første til å flexe på den heller :rolleyes:

Tommy
08-22-2007, 06:13
litt veldig dumt hvis du klarer å bøye noe med bilen din på det hoppet..drit kjedelig å få litt helling når en mx sykkel er på vei ut av det hoppet, og ikke forberedt på det...

Rampa var like fin etterpå.. ikke mye vekt på toppen der, og rampa var mere solid en den ser ut på bildet....

hjallis
08-22-2007, 09:51
hvor mye veier en da en mx som kommer i 60 70 med en sjåfør som pumper sykkelen på vei opp hoppet.Thefinger

EvoMan
08-23-2007, 22:21
den veier nok ikke like mye som hva vekten blir i sideforskyvning der....

ZukiJack
08-26-2007, 14:41
De som har brukt ...og laget den rampa har ikke lenger tilholdssted på Herstua.
Tror det er Eidsvoll Motocross klubb som har holdt til der tidligere og etterlatt seg den rampa.
De har flyttet til Gardermoen Motor Park nå.

Rampa har stått der i hvertfall tre år etter at den ble etterlatt.
Om de hadde noen interesse av å ta vare på den ville den nok vært fjærnet for lege siden.
Nå har ikke lenger motocross-gutta lovlig tilgang til Herstua...så om den blir for skadet til det bruket er helt likegyldig.

For 1-2 år siden sto den til salgs på Finn.no og tydligvis ble den ikke solgt.
Da har de sikkert bare gitt den opp.
Vi hadde faktisk litt planer om å lage en uoffesiell flex-konkurranse på den da vi hadde cup'n, men det ble ikke tid til det.

Om dere vet om en motocross-klubb eller noe som kan ha nytte av den, så kan det sikkert gå å få overtatt den på et vis.

Så lenge den står hos oss...så står den jo bare og kan friste uvedkommen og uønsket cross-kjøring dit.

Tommy
08-26-2007, 14:53
Spørs om ikke den er ødelagt etter all villmannskjøringen og ikke minst all sidebelastningen den er blitt utsatt forThefingerThefingerThefingerThefinger

ZukiJack
08-26-2007, 15:03
Spørs om ikke den er ødelagt etter all villmannskjøringen og ikke minst all sidebelastningen den er blitt utsatt forThefingerThefingerThefingerThefinger
Det tenkte jeg ikke på...........
http://forum.softpedia.com/style_emoticons/default/death.gifhttp://forum.softpedia.com/style_emoticons/default/tomato.gifhttp://forum.softpedia.com/style_emoticons/default/raygun.gif

Mad Max
08-26-2007, 15:13

Ja vi får ta turen opp med vinkelsliper og skjærebrenner og kutte den i biter så vi er helt sikre på at ingen skader seg...:rolleyes:

EvoMan
08-30-2007, 23:06
den har aldri tilhørt nmk eidsvoll/gardermoen.. ble lagt av en kompis gjeng som brukte den helt til 2stk hoppa på hverandre og kjøringen ble stoppet.. de eier den fortsatt og Tore har latt den stå der til de får nytt sted.. den MÅ ikke ødelegges selv om den ikke er i bruk akkuat nå..

Vier
08-30-2007, 23:31
Vel, nå vet de ihvertfall at de må hente den snart hvis de vil beholde den...

lømo
08-31-2007, 01:01
er vel bra stål priser om dagen,lever dritten til gjenvinning :)

Tom K
08-31-2007, 09:47
Eller begynne å ta plassleie

Coltaine
08-31-2007, 09:55
den veier nok ikke like mye som hva vekten blir i sideforskyvning der....

Om du ser hvordan den rampa er oppbygd, så kommer du til å se det med en gang om rampa har blitt skjev....

ZukiJack
08-31-2007, 14:19
Om de er så redd for den, så hvorfor la den stå igjen slik...
Om jeg eide den og var redd for den, ville jeg i allefall ha plassert den på en plass hvor den får stå i fred.
Tommy er ikke den første som har flexet på den rampa.
Det har vært maaaaaaaaaaaange biler oppå den før.
Den sto jo til salgs på Finn.no for et år eller to siden, og tydligvis ble den ikke solgt. Ikke så vanskelig å tro at den er forlatt for godt og ikke lenger har noen verdi for den som har eiet/eier den.

Om du kjenner eieren Evo, bør du fortelle han at om han er redd for den, bør han tenke på å gjøre noe med den før den blir ødelagt.
Det står ingen der og passer på at den ikke blir kjørt i stykker.

EvoMan
08-31-2007, 22:38
har snakka med han og de har avtale med tore om å la den stå der.. men samme for meg da vel, 4hjulingen min er for brei for den alikevell:) ikke tør jeg heller:(

poenget var at det er da ikke noe vits i å ødelegge for andre selv om eiern ikke står å passer på så er det lov å bruke hue(ikke bare til å ta i mot flasker med serru)
sier heller ikke at den er eller kommer til å bli ødelagt da, men sjangsen er hakke større om den utsettes for slike tumulter.. den er/var bygd ganske så bra for å få et så rett utgangspungt som mulig ut av kanten... amatører trenger det....

men for all del, kjør på den dere..jeg syns bar det er synd..men er vel slik med piratene nå om dagen som før i tiden, er om å gjøre å ødelegge....

Vier
08-31-2007, 22:51
..men er vel slik med piratene nå om dagen som før i tiden, er om å gjøre å ødelegge....

Nei, det er om å gjøre å ha det morro, og det har ingenting med ødeleggelse å gjøre...

extremetoy
08-31-2007, 23:46
har snakka med han og de har avtale med tore om å la den stå der.. men samme for meg da vel, 4hjulingen min er for brei for den alikevell:) ikke tør jeg heller:(

poenget var at det er da ikke noe vits i å ødelegge for andre selv om eiern ikke står å passer på så er det lov å bruke hue(ikke bare til å ta i mot flasker med serru)
sier heller ikke at den er eller kommer til å bli ødelagt da, men sjangsen er hakke større om den utsettes for slike tumulter.. den er/var bygd ganske så bra for å få et så rett utgangspungt som mulig ut av kanten... amatører trenger det....

men for all del, kjør på den dere..jeg syns bar det er synd..men er vel slik med piratene nå om dagen som før i tiden, er om å gjøre å ødelegge....Etter ulykka skulle vel dette fjernes som jeg har forstått... var snakk om å flytte det før nc runden, men om det skal taes vare på så tips kompisen din da!

EvoMan
09-01-2007, 21:49
du... selv om dere også har tilatelse til å kjære der så er det ganske så mange flere som har tilatelse til å være der også...

extremetoy
09-01-2007, 21:58
du... selv om dere også har tilatelse til å kjære der så er det ganske så mange flere som har tilatelse til å være der også...Har ikke sagt noe om det jeg.. tore sa jo at vi bare måtte fjerne den, så vet ikke hvilken avtale dere har jeg!

martinj
09-03-2007, 20:47
var viss veldig mange som plutselig var interessert i den nå. skynn dere å hent den. lås den inn i garasjen før noen kommer om natten å stjeler dencrossbonedcrossbonedcrossboned

Chevysub
09-03-2007, 20:52
Jah, synd om noen kom og "tok" den :eek:

Chevy-Sheriff
09-03-2007, 21:42
Det var da faen så mye grining over en ting som IKKE har godt istykker.....:rolleyes:

EvoMan
09-03-2007, 21:52
ja det var da faens så mye til grining også, veldig synd ikke alle syns det er greit at en type motorsport kan ødelegge for andre grener...

Chevy-Sheriff
09-03-2007, 21:53
....gjeeeeeesp........:rolleyes:

ShuDuck
09-03-2007, 21:59
veldig synd ikke alle syns det er greit at en type motorsport kan ødelegge for andre grener...

:confused:

EvoMan
09-03-2007, 22:06
:)

martinj
09-03-2007, 22:30
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzThefingerThefingerThefinger

Chevysub
09-03-2007, 23:03
Næmmen, skal duttene lalle ? ThefingerThefinger

fan, det er jo bare ei rampe som noen driter i. rart ingen har stjælt den eller "brent" den opp.

Hadde den vært så uhyre verdifull eller viktig så burde dem passa på den, i det minste fått satt den bak ei brakke eller noe der oppe.

Gidder dem ikke det, vel, dems problem :)

Folk bør passa på tinga sine mener nå jeg :)

hjallis
09-03-2007, 23:16
hvem i helvete var det som begynte å grine da evoman,frikjøring med mx og atv kan ødelegge mye for vårt eneste lovlige kjørefelt.skall du syte å være belerene gjør det på det andre store offroad forumetnono

EvoMan
09-04-2007, 21:40
helvette......... det foreligger midlertidig godkjenning på mx på det området ut 2008..

Tom K
09-05-2007, 01:08
Nå er vel også evoman kjent for å blande seg bort i det meste også da crossboned

hjallis
09-05-2007, 10:48
ja evo, jeg har lese og srive vansker.mx,atv,frestyle ramper alt det finner du ved ringbanen 2km unna +roa,bjørkelangen pluss masse fler .hvorfor skal da frikjøring uten noe som helst organisering/lisens forekomme på naf sitt kjøre felt.etter ulykken der oppe skulle det være full stans for mx og atv i folge toreThefinger.

Blesvik
09-05-2007, 11:32
Ble mye sørmuling fra alle kanter her, men jeg syntes Evo hadde ett poeng, vi skal ikke ta oss tilrette og ødelegge andres ting.
Men jeg er overbevist om at Tommy var sikker på at rampa tålte bilen da den er bygget rimelig lik vår egen rampe.
Og den ble heller ikke skadet av det!
Men noen har lagt masse arbeid i det hoppet og det må være lov å si ifra!

Case closed!!

FrolandPirates
09-05-2007, 11:44
Ble mye sørmuling fra alle kanter her, men jeg syntes Evo hadde ett poeng, vi skal ikke ta oss tilrette og ødelegge andres ting.
Men jeg er overbevist om at Tommy var sikker på at rampa tålte bilen da den er bygget rimelig lik vår egen rampe.
Og den ble heller ikke skadet av det!
Men noen har lagt masse arbeid i det hoppet og det må være lov å si ifra!

Case closed!!

OOOOOOOOOOOOOOggggggggg
Ti poeng til RockStar;)

jan terje
09-05-2007, 12:47
Jeg støtter fullt ut alle her. Vi bør tenke hva som kunne skjedd. Tenk dere om rampen hadde veltet. Teoretisk kunne det på bakken ligget en kjeledress. Tenk om det var en person som hadde kjeledressen på seg. Alle kan tenke seg hvordan det da ville gått. Spesielt om personen hadde såpe i øynene. Å ikke se en rampe falle over kjeledressen man har på seg pga. att man gnir såpe ut av øynene er direkte helse skadelig. Dette med å gni seg i øynene er heller ikke bare bare. I ørene lærte vi av Tron Viggo og Flode att det minste en skulle stikke inn var albuen. Dette setter det hele i ett enda værre lys. Og lys er påbudt. Men ikke over alt. I Italia er kjørelys forbudt, men på tross av det har de fabrikker for sports bil produksjon.
Nei, sett i lys av dette er det fint att vi alle er gjort oppmerksomme i saken og alene står samlet mot. Og for.

kermith
09-05-2007, 16:22
øh hvad gik det ud på JT

Chevysub
09-05-2007, 16:25
Tror det heter sarkasme :cool:

kermith
09-05-2007, 16:37
hehe ja okay
:)