PDA

View Full Version : Spm om Gv aksler..

extremetoy
08-23-2007, 14:47
Tåler disse mye orginalt? hva må man gi for ett par med sperrer og med over 5:1 i utveksling? må vel ha Gv transfer også..

EKJ
08-23-2007, 16:26
løberg har kjørt formula offroad løp med GW akslinger og transfer, og det er ikke store forskjeller ute og går mellom de som sitter på f.eks 400CDI og de fra 83-84 og opp så jeg tror ikke at det er det største problemet med holdbarhet så lenge cv ledd og mansjetter er i orden, prisene variere en god del, men er normalt dyrere en andre typer aksler(7000 pr stk har jeg da sett), utveksling på MB felten er 5,33:1 har hørt om noen som har konvertert til "sivile" aksler for å slippe full rus på landeveien, så noe må det vel finnes derute.Enste jeg har vært borti på den jeg hadde var at jeg bøyde tappen til sperrehylsa på framakselen en gang. Lykke til!!

mercemann
08-23-2007, 23:43
Jeg har kjørt GW i 3 år nå. Med alt fra orginalhjul til 37" På denne tiden har jeg ødelagt CV ledd. (aldri nye bare gamle) og en bakdiff. Akslene tåler mye juling. Ja pinnen på sperre sylinderen kan bøye. Jeg har et sett 5.33 aksler liggende som kan selges om budet er bra. (trenger nye cv-ledd og pinjonglager forran.)