PDA

View Full Version : Større dekk/heving Jimny

BrattBakke
08-26-2007, 17:06
Har en 2005 Jimny jeg ønsker å kjøpe mer dugelige dekk til. AT dekk fåes stort sett kun fra dimensjonen 215x75x15 og oppover og dette blir 5,05% elns i økning rulleomkrets

Hva gjør man da? Kjøper dekkene og satser på at dette går greit eller prøver å få dette godkjent hos BT? Hva trenger jeg i så fall for at dette skal gå gjennom hos dem?

Alternativt ser jeg at det selges hevesett til bilen med TUV merking. Om jeg kjøper og monterer dette antar jeg det blir godkjent uten videre pga TUV men er det da opplagt at jeg får større dekk godkjent også? lite poeng i å heve bilen og sittet med 205x70 dekk...

Tips?

ShuDuck
08-26-2007, 18:08
Det skal ikke være noe problem å få godkjent et TUV-godkjent heisesett. Men du kan selfølgelig treffe noen som er utrolig vrange og ikke vil :rolleyes: isåfall dra til et annet BT. Er ikke gitt at man får godkjent større dekk, hvis det ikke står i papirene til heisesettet. Men det er usansynlig at det gjør. Du kan jo øke rulleomkrets med 5% så i mine øyne er 5.05% innenfor grensen. Men er tryggest å høre med BT, mulig de er så firkantet at .05% over ikke går og de ikke vil gå god for det :rolleyes:

sven
08-26-2007, 19:30
for BT er ikke 5% nødvendigvis 5% om det ikke står i STRO boka...

BrattBakke
08-26-2007, 20:08
Er denne boka noe som ligger ute? Ellers får jeg ringe og plage de litt, de er jo tross alt betalt for å svare.

Om noen har tilgang på tuv papirer enten på de orginale jimny felgene til suzuki eller på noen felger som heter offroad star og er solgt gjennom bilprodukter.no så syng gjerne ut!