PDA

View Full Version : Formannens hjørne

Bergum
08-31-2007, 07:13
Kjære medlemmer
Dette er en stor dag.
I dag(lørdag) er det nemlig et år siden jeg og Status m/fl gikk til det skritt å starte Kristiansand Offroad Klubb.
Vi har blitt en fin gjeng, med mye fin kjøring.
Vi har møtt og fått mange flere venner, en det vi hadde for et år siden, og vi har hatt mye morro med dere alle.
På dette året har vi klart mye, ja, mye mere en jeg hadde sett for meg.

Vi har:
Hatt kjøring for beredskapsansvarlig i kristiansad kommune. (masse god PR)
Fått avtale om utkjøring av personell og matriell for brannvenenene i Vennesla, og søgne/sogndalen.
Vi har blitt kontaktet av politiet for bistand i søk etter savnet person.
Vi har fått kjøre på forsvarets område på Evjemone.

Alt i alt, så har vi fått utrettet mye på dette året.

Videre er det ingen vei, bare skau, fjell og myr, akkurat som vi liker det. Klubben går nå inn i den fasen hvor vi skal utvilke oss videre og øve opp våre ferdigheter inne kjøring, vi skal få oss et område der vi kan sette oss selv og bilene våre på prøve under trygge rammer, og lære opp nye meldemmer i det vi har lært oss.

Fremtiden vil gi nye medlemmer i klubben faddere fra styret. Disse har som har sitt ansvar å få med disse nye offroadrene ut på kjøring, og inn i vårt sosiale nettverk. Vi må sørge for at når det kommer nye folk som vil være med, så skal de både være velkomne til å kjøre, OG til å grille med oss etterpå. Den følelsen av å være velkommen, den sitter lenge..

Kjøreområdet i sørlandsparken har vi nå fått første avslag på. Jeg regner med 4 avslag til, før vi eventuelt får det. Beredskapsansvarlig i kommunen jobber i allefall med saken.

Evjemoen vil vi fortsette å kjøre på, vi kommer fremover til å kjøre som klubb, med kun klubbens medlemmer. Det vil ikke bli tatt opp nye medlemmer på kjøringen, disse må melde seg inn FØR vi er på Evje. Selvsagt kan du ta med deg EN kammerat med bil, men da er selvsagt DU ansvarlig for denne kammeraten. Ansvaret gjelder ikke bare at han holder seg til reglene, men også at han - eller henne, blir presentert for klubbens medlemmer på en slik måte at han/henne føler seg velkommen.
Vi har nå søkt om flere kjøringer på Evjemoen, og kommer tilbake med de datoene vi eventuelt får.
På Evjemone vil vi kunn tillate kjøring med bil eller større. Dette på grunn av at løypene der oppe er tilpasset biler og ikke gir nok utfordringer for andre fremkomstmiddler. Dette har og et sikkerhetsaspekt, da sykler og quads ikke er så lette å se fra en bil i heia.

Klubben skal nå også uniformere seg, Logoen vil nå snart være på plass, og da er veien kort til T-shirts og jakker kommer. Jakkene er forøverig av skikkelig kvalitet, som holder varmen sommer som vinter.

Vi skal også ha medlemsmøter utover høsten/vinteren. Vi må bare få bekreftet datoene med Samsen før de blir offentlige. Vi satser på et mindre rom på Samsen, og klokkeslettet blir 19:00

Websidene våre vil snart få et ansiktsløft. Kriss, eller rødnakken som han kalles, har overtatt vervet som Webmaster, og vil legge sitt preg på websiden. Forslag og ideer kan selvsagt sendes ham.

Vi sender nå inn søknad til Brønnøysundsregistene for å få et organisasjonsnummer. Med dette, vil vi stå bedre rustet i forbindelse med bankkontonummer og søknader om middler til å utvikle baner og nye brukere.
Vi kommer også til å intensivere søknader om middler til arbeid for våres unge deltakere.

Så, på vegne av meg og styret, ønsker jeg dere alle sammen velkommen til vårt nye forum her på Pirate4x4.no

- Formann

Bergum
04-26-2008, 22:37
Liten oppdatering fra styret.
Nå er det ikke lenge til Evje åpner igjen, håper vi. Det har vært tørt i været i vår, så vi håper på at bakken har satt seg, og ikke er mere egnet for modellbåter en biler.

Når det gjelder veltbur i bilene våre, så er det ulovlig med både innvendig og utvendig bur. Moralen er altså, bygg ulovlig, og lev lengre.

Flere har nå kjøpt klubbtøy, og bruker det :-) Kjempebra. Gelder egm til neste treff...
Husk nå på å sette av 8-10 august, da vi har kjøring 48 timer den helgen. Konkuranser og morro blir det og. Husk hengekøye, ev telt.

Vi jobber fremdeles med sikkerheten, og dette med forsikring.
Vi har en advokiat på jobben med å age en ansvarsfraskrivelseskontrakt som må undertegnes av alle på området. Dette betyr i klartekst at alle medlemmer, passasjerer, og besøkende er selv ansvarlig for forsikring av seg selv når vi er der oppe.
Noen av oss har i forsikringsavtalen at forsikringen ikke gjelder ved høyhastighetsløp. Sjekk da med forsikringselskapet om de dekker personskade ved denne typen kjøring, henvis til vilkårene, og be om en utdypende forklaring på hvorfor ikke.
Vi andre bør tegne ekstra forsikring.

Vi har søkt kommunen i krsand om å få kjøre en TT konkuranse på møvik. Du tar til høyre like før Flekkerøytunellen, og på høyre side av veien er det flere grusplasser med fine hindringer på. Vi komerm tilbake med mere om dette.

http://webhotel2.gisline.no/GISLINEWebInnsyn_KPS/Map.aspx?srs=EPSG:32632&x=6439857,95&y=439200,925&scale=2905&plugin=no&mapTheme=ortofoto

Vi har nå gått gjennom medlemsregistert, og det er mange som ikke har betalt medlemsavgiften. Vi vil selvsagt kontakte dere når lista er helt klar.
Nye medlemskort vil bli produsert når endelig medlemsliste foreligger.
I denne forbindelse hadde ejg satt pris på et passfoto/bilde av hodet ditt på mail til formann. Mulig at vi kan få biler på kortene.

Bergum
05-08-2008, 13:20
Det blir styremøte torsdag som kommer. Har dere noen saker dere vil ta opp, send den mail til formann@klubbadresen.nå

Bergum
05-18-2008, 17:13
Jeg vil på vegne av styret takke alle de som stilte opp for klubben i årets 17 mai tog.
Selv om toget gikk fort, så var det en fin urban tur, hvor enkelte fikk prøvet både flex og fjæringer på midtrabatter og fortauskanter.

Til Andre, beklager at vi glemte deg igjen på skolen, godt du hadden ebil til å komme etter i.... :D

Vi var så mange at alle 7 bilene var tilnærmet fulle...

Til nesteår, så må vi lage noe så overaskende, at vi komemr på TV.
Noen som kan få laget en rampe så vi kan få en zuk vertikalt???? :-)

Takk alle sammen.

ps. Flrer bilder finnes på Facebook:
http://www.facebook.com/inbox/readmessage.php?t=1003262209079&mbox_pos=0
http://www.facebook.com/album.php?aid=37783&id=694675145&ref=mf

Bergum
08-06-2008, 20:56
En liten status på hva som skjer og har skjedd:

Akkurat nå er klubben mellom to faser.
Vi er nå blitt så store, og lært så mye, at vi begynner å ta kjangser.
Dette innebærer at rissikomomentene har økt, og samtidig har vi fått satt oss godt inn i regelverket og ansvarsforhold ved en ulykke.

Sannheten er at det er jeg som formann, som har hovedansvaret, og vil bli holdt ansvarlig ved en ulykke. Det vil si at det er mitt hus som må selges, om noen av dere ruller over en 3djepart som ser på.

Vi har og mistet all kjøring på Evje, utenom kjøring som kan deffineres som arangementer. Forsvaret vil prøve å begrense bruken av området, og dette går utover oss.

For at vi skal kunne jobbe videre med kjøringer og kjøreområder, må to ting på plass:

1. Klubbpresentasjon
2. Innmelding i organisasjon.

Uten innmelding i organisasjon, vil vi ikke kunne kjøre på et eventuelt område som vi får tildelt.

Styret jobber med innmelding i organisasjon, men vi trenger hjelp til å få laget presentasjonen.
Ingen presentasjon, vanskeligere å søke om kjøreområder hos private....

Håper at alle forstår at jeg ikke vil risikere huset mitt på å holde arangementer uten forsikring. Ja, jeg vet det er mindre kjangse for at det skjer en ulykke, en at jeg vinner i lotto.

Men jeg spiller lotto, og forventer å vinne en dag......

Bergum
10-31-2008, 15:30
Ny liten status.

Vi har ute søknad om 2 kjøringer, og et kjøreområde.
Vi har fått nytt kontonummer, så ikke betal til det gamle... 3060.23.57607
Vi har og fått ny webadresse, for oss som ikke kan stave... www.kok4x4.no

Det nærmer seg årsmøte, og innkalling vil komme om en stund.

Bergum
11-21-2008, 06:24
Mail er sendt styret ang nytt styremøte. Noen som har noe å ta opp, send en mail /PM