PDA

View Full Version : Dagligdagspraten, du vet, den om alt og ingenting

Pages : [1] 2 3 4

Bergum
08-31-2007, 07:40
Da er vi i gang igjen, ny tråd med nye utfordringer.
Vi må ha masse biler, og mye døllprat.

status
08-31-2007, 08:27
ja..... da var vi her... JIPPI, på tide og vise at vi er klubb full av pirater.

http://bilsportfoto.com/pirate4x4.no/kok-pirat.JPG

Bergum
09-01-2007, 10:47
I dag kom flaggene, så i dag kan jeg flagge....Thefinger

truls t
09-01-2007, 15:46
hmm..gratulerer..:)

norwegian redneck
09-01-2007, 20:22
Pickupen er ribbet invendig og klar for sveising. i tilegg til dette vil det bli kapping i hjulbuer å ordentlig festing av bøttesetene.

http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/Myddy_kriss.jpg

Andre ting jeg holder på med bytting av varmeapparat å eu godkjenning av Volvoen. Det blir også ombygging til turbo etter den er gjennom Eu!!

http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/Volvo_2.jpg

Palle4x4
09-02-2007, 13:56
dette var jo kult!!!!crossboned

Turbolux
09-02-2007, 14:44
Hvorfor bytter vi Forum?:( Sliter med disse fargene..

Bergum
09-02-2007, 15:23
Du vil få full forklaring på neste medlemsmøte....newburn

Turbolux
09-02-2007, 15:38
okay.. i seegrnpirate

Bergum
09-02-2007, 19:59

Må bare ha et større, må bare.....

cath
09-02-2007, 20:13
Pickupen er ribbet invendig og klar for sveising. i tilegg til dette vil det bli kapping i hjulbuer å ordentlig festing av bøttesetene.

http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/Myddy_kriss.jpg

Andre ting jeg holder på med bytting av varmeapparat å eu godkjenning av Volvoen. Det blir også ombygging til turbo etter den er gjennom Eu!!

http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/Volvo_2.jpg

Deilige biler :rolleyes::rolleyes:

Turbolux
09-02-2007, 20:41
Kan jo for faen i helvette ikke legge ut bilder her heller..

linda marie
09-02-2007, 20:49
Kan jo for faen i helvette ikke legge ut bilder her heller..

Joda lille vennen! Se her: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=333

Turbolux
09-02-2007, 20:58
De dær var nå egentlig elendig forklart... men samme d.. finner nok ut av d..
Sliter så me å være her, off.. Fargene ødelegger synet mitt innen noen minutter..

status
09-02-2007, 21:06
De dær var nå egentlig elendig forklart... men samme d.. finner nok ut av d..
Sliter så me å være her, off.. Fargene ødelegger synet mitt innen noen minutter..

Lenge siden du har sjekket synet ditt?

Bergum
09-02-2007, 21:18
Om du myser med øynene, ser du alt klart da?:confused:

Ps. Det vil forklare noen trær om du gjør det......Thefinger

Turbolux
09-02-2007, 21:20
haha.. Ser like elendig uansett.. newburn

Bergum
09-02-2007, 21:22
<Du er altså fjernsynt på en kortsynt måte med Konkave bidirektionale linser, av den konvekse typen?????

Kule smilys???nonoThefinger

linda marie
09-02-2007, 21:31

Ved du? Æ sleid møe ida æ. Bare spørr Bergum om de! Men de ser ud te at æ har fått de te nå.

Men uansett, så er kanskje Hr.Formann veldig flink til sånne data greier. Men han kan *piiip* ikke parkere i egen gård:D

Turbolux
09-02-2007, 21:35
ett eller anna e gale iallfall.. :confused:

Hehe, *piiippp* parkering ja, fan heller.. er jo værre en muttern jo..Thefingercrossboned

Har forresten salg på bilen nå, så blir nok ikje noe mere offroad på meg.................... viss ikke det blir......................:eek:

linda marie
09-02-2007, 22:34
ett eller anna e gale iallfall.. :confused:

Hehe, *piiippp* parkering ja, fan heller.. er jo værre en muttern jo..Thefingercrossboned

Har forresten salg på bilen nå, så blir nok ikje noe mere offroad på meg.................... viss ikke det blir......................:eek:

ØY!!! Selge bilen? trenger du noe mer fornuftig? Bytte? Har jo en kjedelig Peugot for salg jeg...

Palle4x4
09-03-2007, 16:23

hvor var det du bestilte de flaggene fra??grnpirate

Bergum
09-03-2007, 18:22
BEstille, pføy
Her er det snakk om bugivning på høyt nivå.....

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=5827

cath
09-03-2007, 22:08

Er vel all den heimkoken................... nononono

norwegian redneck
09-03-2007, 22:37
Ole satt musestille da frøken spurte elevene hva foreldrene
deres jobbet med.
"Hva med dine da, Ole " spurte hun.
"Pappa er erotisk danser på homsebar og tar inn på
billige hotell og blir pult i ræva mot betaling."
Frøken dro Ole ut på gangen og spurte:
"Er dette sant Ole? "
"Nei Egentli spiller han på Start,
men det er så jævli flaut"

Heia Brann!!

Bergum
09-04-2007, 05:55
HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!crossboned

Turbolux
09-04-2007, 08:20
Heimekokinga som gjør d ja.. Thefinger

linda marie
09-04-2007, 12:44
Hva man lærer med en fireåring i huset!!!

1. Barnesikre hus finnes ikke.

2. Stemmen til en fireåring er høyere en 200 voksne på en restaurant.

3. Motoren i en takvifte er ikke sterk nok til rotere med en gutt på 21 kg i supermanndrakt hengende i et hundebånd festet i et vifteblad.

4. Motoren på en takvifte er sterk nok til å spre maling på alle fire vegger i et rom som måler 6x6 meter.

5. Baseballer lager merke i taket.

6. Du bør ikke hive baseballer innendørs når takviften er på.

7. En takvift kan slå en baseball langt.

8. Glasset i et vindu (ikke engang et dobbelt termopanvindu) kan ikke stoppe en baseball slått av en takvifte.

9. Når du hører toalettet spyle ned etterfulgt av ordene "Åh-åh" er det allerede for sent.

10. Bremsevæske og bensin lager masse røyk.

11. Et forstørrelsesglass kan lage ild selv på en overskyet dag.

12. Hvis du bruker en vannseng som hjemmebase når du har på deg piggsko lekker den ikke. Den eksploderer.

13. En stor vannseng inneholder nok vann til å fylle et hus på 200 kvadratmeter nesten to centimeter dypt.

14. Lego kan passere gjennom fordøyelsessystemet til en fireåring.

15. Duplo kan ikke passere gjennom fordøyelsessystemet til en fireåring.

16. Superlim er for alltid.

17. Uansett hvor mye gelepulver du tømmer i et svømmebasseng kan du fremdeles ikke gå på vannet.

18. Filtrene i svømmebassenget liker ikke gele.

19. Videospillere kan ikke spille av vafler.

20. Søppelposer er dårlige fallskjermer.

21. Småstein i hjulkapslene bråker når du kjører.

22. Du vil egentlig ikke vite hvor den lukten kommer fra...

23. Se alltid inn i ovnen før du slår den på.

24. Plastikkleker og varme ovner er en dårlig kombinasjon.

25. Brannvesenet har minst fem minutters responstid.

26. En sentrifuge i en vaskemaskin kan ikke gjøre meitemark svimmel, men en katt kan bli det.

27. Katter kaster opp sin egen kroppsvekt to ganger når de er svimle.

28. Humor vil hjelpe deg gjennom livet.

Noen som kommer på flere ting?

truls t
09-04-2007, 15:12
dritbra.......

Palle4x4
09-04-2007, 23:10
yeees! HEHE himla god!!grnpirate

norwegian redneck
09-05-2007, 08:30
Noen som har gjort noe spennende med bilene sine i det siste??

linda marie
09-05-2007, 08:58
Noen som har gjort noe spennende med bilene sine i det siste??

Æ har vaska Gobben! Fant diverse hull. Men spennende? Nei, ikke særlig:(

Nå MÅ æ snart ud i heia!

Bergum
09-05-2007, 09:02
Æ har vaska Gobben! Fant diverse hull. Men spennende? Nei, ikke særlig:(

Nå MÅ æ snart ud i heia!

Ehh. Snakker du om typen eller bilen? :rolleyes:

linda marie
09-05-2007, 10:00
Ehh. Snakker du om typen eller bilen? :rolleyes:

Gobben min er en lekker 74-modell. Litt treg, men god når han kommer opp i fart. Behagelig til langkjøring. Selv om han bråker noe. Bruker han ikke ofte, og behandler han pent. Bortsett fra når jeg tar han i heia. Da kan jeg bruke han litt røft og hardt. Men det virker som om han liker det. Til tross for at han virker litt sliten når jeg kommer hjem med han. Derfor trenger han en deilig dusj, litt x4-glidemiddel for rustne ledd osv...

Jeg er så og si trofast. Har bare en yngre elskerinne. Hun er kjapp, tenner kjapt og har feminine former. Liten og slank, med en passe brei bakende. Gleder meg til å kjøre henne vinterstid, da jeg tror hun varmer meg bedre enn Gobben.

Har i pose og sekk jeg. Gobben er som en mann av eldre årgang skal være. Og Madammen er som ei søt kvinne. Akkurat min smak;)

Bergum
09-05-2007, 11:11
Ja, da er det altså typen du prater om, som vi trodde Thefinger

linda marie
09-05-2007, 11:21
Hva skal jeg med type, når jeg har en lekker Land Rover å leke meg med. Forskjell på å ha sex med bilen, enn i bilen. Heheh!

Turbolux
09-05-2007, 15:31
Skeptisk til det der Linda.... crossboned

Du tror ikke heller du skulle bytte ut Gobben med ein litt mere.. ja, En bli som står litt mere i stil til deg? :P

Selg Blikkboksen å få deg en Hilux som du virkelig kan trø i skogen, å faktisk har en mulighet til og komme over diverse glatte små stokker ? :P

Så får du jo kansje noen kroner for Gobben, så kjøper du deg en REN offroader, og ikke en Kombinasjon av vei, skog, skogsex bil..

så kan du jo i tilleg få noen ører til en ren vei bil, selge den pju-gotten eller å de var du hadde.. å få deg en anna vei bil også? hadde ikke det vært en idè ?

Så slipper du kansje i tilleg å bruke så mange kroner på ei stor oljekanne i ny og ne..

Si fra når du selger den da, onkel har snakka om å få en stor gammel blikkboks som han kan samle noen lastebil deler inni, den måtte da passe perfekt til det :)

ThefingerThefingerThefingerThefingerThefingerThefi ngerThefinger

Turbolux
09-05-2007, 15:38
Eller vi kan jo senke taket på den, å bruke den som mobil flexrampe på treffene crossbonedThefinger

Var ikke det en god idè Linda?

linda marie
09-05-2007, 15:42
Gobben har jeg lagt snart 55lapper i. Så hversågod å kjøp den for det du. Å være LR eier er en livstil. Vi tar godt vare på våre kjære biler. Og det er ikke bare å kjøpe ny bil. Huff!

Turbolux
09-05-2007, 15:49
De 55 lappene, håper du har lagt dem ned inni bilen i en koffert? :eek:

status
09-05-2007, 16:38
55 tusen.... HUFF, det har blitt en dyr bil for deg linda. du skulle bare ha solgt den når du sist hadde den ute for salg.

cath
09-05-2007, 17:52
Skeptisk til det der Linda.... crossboned

Du tror ikke heller du skulle bytte ut Gobben med ein litt mere.. ja, En bli som står litt mere i stil til deg? :P

Selg Blikkboksen å få deg en Hilux som du virkelig kan trø i skogen, å faktisk har en mulighet til og komme over diverse glatte små stokker ? :P

Så får du jo kansje noen kroner for Gobben, så kjøper du deg en REN offroader, og ikke en Kombinasjon av vei, skog, skogsex bil..

ThefingerThefingerThefingerThefingerThefingerThefi ngerThefinger

ØØØØØØØhhhhhhhh... skogsexbil.... er det sånn dere har oppi der du bor uten dekning..........nononono

Turbolux
09-05-2007, 21:30
EHH, selv om du bare er missunelig på at eg har eget kjøreområde Angina, så ikke mobb meg XD :P

Nei eg driver ikke med noe skogsbilsex nei! :P

å ti skal vi begynne å bygge BØLLE? Driver å lader opp nå :P
Har funne fram masse snacks eg hadde tenkt og ta med ned :P

Palle4x4
09-05-2007, 22:03
Gobben har jeg lagt snart 55lapper i. Så hversågod å kjøp den for det du. Å være LR eier er en livstil. Vi tar godt vare på våre kjære biler. Og det er ikke bare å kjøpe ny bil. Huff!

ok den var jo å bruke litt mye penger på den bilen! du kunne jo ha kjøpt 5 sukier for de heller så hadde du virkelig kunne hatt det gøy!!!! eller et par luxer som frode sier!!!grnpirate

Palle4x4
09-05-2007, 22:05
ja faen heller, er klar som faen å få mekka litt på bølle!!!! det begyner å bli på tide å få begynt!!!grnpirate

Palle4x4
09-05-2007, 22:40
jau jau!!grnpirate

linda marie
09-06-2007, 07:04
To motorbytter etter at jeg kjøpte bilen. Det har vært endel utgifter i den forbindelse. Gav jo 36 tusen for bilen. og da var den faktisk strøken.

Men selv om jeg sikkert kunne kjøpt andre biler og herjet de i stykker, så er det av null interesse. LR er som sagt en livsstil. Man tar godt vare på bilen sin. Tror en landy eier er mer omsorgsfull og kjærlig mot bilen sin, enn dere med vanlige biler;)

norwegian redneck
09-06-2007, 07:28
Jeg er faen så omsorgsfull og kjærlig mot bilen min. Thefinger

linda marie
09-06-2007, 08:40
Jeg er faen så omsorgsfull og kjærlig mot bilen min. Thefinger

Hvis det er sånn du behandler kvinnfolka dine så....nono

norwegian redneck
09-06-2007, 10:35
Hva er det jeg har gjort som ikke er snilt mot bilen min??

Bergum
09-06-2007, 11:14
Kjørt en svær stein inn i sprekka, lagt buken på sa mange gress/stein/fjellknatter at en sjovel ville ha trengt påleggsveis.
Lånt den ut til andre gutter, OG JENTER...
Druknet den, flere ganger...
Felt trær.
og, ikke minst, du har brukt den uten beskyttelse.....

linda marie
09-06-2007, 11:47
Tror Bergum mer eller mindre oppsummerte tingene der. Men likevel... Kriss drar damer i fleng likevel :cool: De liker vel slemme gutter? Hadde Kriss vært ca 15 år eldre, så hadde kanskje jeg òg likt det. Nå er han bare en sånn søt liten maskot som en har lyst til å "gnurekose" når han får skrubbsår :p

Fra det ene til det andre: kanskje jeg skaffer meg en Pajero uten skilter etterhvert nå. Hvem vet:confused::rolleyes:

norwegian redneck
09-06-2007, 12:36
Selv om den blir brukt hardt så får den kjærlig pleie. den ser abre vraka ut. den er ikke det. hihi. Og hvis ikke jeg kunne kjørt den som jeg gjør, så hadde ikke denne sporten vert like gøy.

Og det hadde vert kjedelig å se på når jeg kjører

Bergum
09-06-2007, 12:40
Det er i allefall ikke kjedelig å se på når du bruker ho. (hva er navnet på ho?) :)

Turbolux
09-06-2007, 15:32
Ja nå må du forklare Linda..

Kriss er jo kjempesnill mot bilen sin. Behandler den som en Go Hilux skal behandles.. De bilene er ikke laga for å dulles med, dem er laga for å brukes! nonoThefinger

linda marie
09-06-2007, 16:50
Ja nå må du forklare Linda..

Kriss er jo kjempesnill mot bilen sin. Behandler den som en Go Hilux skal behandles.. De bilene er ikke laga for å dulles med, dem er laga for å brukes! nonoThefinger

Forklare hva da? HiLux`n er en bruksbil. Går den i stykker er det bare å kjøpe ny. Den eier ikke sjel. Det gjør derimot en veteran Landy!

Turbolux
09-06-2007, 18:07
De er de værste eg har hørt.. Skjønner at du ikke vet å du snakker om nono

norwegian redneck
09-06-2007, 20:09
ikke sjel dummeste jeg har hørt

cath
09-06-2007, 20:25
De er de værste eg har hørt.. Skjønner at du ikke vet å du snakker om nono

Smaken er som baken Turbolux..................................... Den er delt :)

Palle4x4
09-06-2007, 23:14
To motorbytter etter at jeg kjøpte bilen. Det har vært endel utgifter i den forbindelse. Gav jo 36 tusen for bilen. og da var den faktisk strøken.

Men selv om jeg sikkert kunne kjøpt andre biler og herjet de i stykker, så er det av null interesse. LR er som sagt en livsstil. Man tar godt vare på bilen sin. Tror en landy eier er mer omsorgsfull og kjærlig mot bilen sin, enn dere med vanlige biler;)

det sier litt å mye land rover suger, når du allerde har bytta 2 motorer i den!!! hvis du pleier den bilen så godt som du sier så skulle jo ikke det vært nødvendig!! ikke sant!!!!grnpirate
ta kriss sin for eksempe, den er blitt brukt som offroder siden 93 eller noe sånt å den er det ikke bytta motor i, å så har kan kjørt uten olje i axlingene å i tarnsfør kasse siden i vinter, å det funker like fint enda!!!

linda marie
09-07-2007, 06:58
det sier litt å mye land rover suger, når du allerde har bytta 2 motorer i den!!! hvis du pleier den bilen så godt som du sier så skulle jo ikke det vært nødvendig!! ikke sant!!!!grnpirate
ta kriss sin for eksempe, den er blitt brukt som offroder siden 93 eller noe sånt å den er det ikke bytta motor i, å så har kan kjørt uten olje i axlingene å i tarnsfør kasse siden i vinter, å det funker like fint enda!!!

Kan det være at motoren som sto i, var originalt fra 1974? og toppen sprakk tilslutt. så fikk jeg en motor fra en 1964 mod, som desverre ikke passet helt. nå har jeg fått tak i en orginal 1974 motor igjen. 2,25 diesel. så får vi se hvordan den blir. for husk lille vennen, at min bil er litt eldre enn de fleste bilene her inne. og hvilke biler her inne er laget slik at du kan stå fast midt inni landet og kun fikse den med et multiverktøy og strips? :cool: Dere får si hva dere vil, men hadde dere tatt dere tid til å se en Land Rover i aksjon, så kanskje dere hadde forstått meg bedre? En Land Rover har sjel. Bare se på dens historie. Hva den opprinnelig ble laget for, og benyttet som. Selvsagt er drømmen en splitter ny Defender, men da jeg ikke akkurat har en godt betalt jobb, så blir det bare med drømmen:rolleyes:
Må igjen få med at bilen var STRØKEN da jeg kjøpte den! Så jeg har nok ikke vært så forsiktig som han som solgte den til meg skulle ønske...

STB4U9zZsa4

linda marie
09-07-2007, 07:00
http://www.youtube.com/watch?v=OznC9-Kflo8&mode=related&search=

Her er jo en liten del av hva du kan få som x-tra utstyr til en Landy!grnpirate

Bergum
09-07-2007, 07:09
Min kan repareres med skiftenøkkel, ducktape og ståltråd...

PS. Her er den nye campingvogna til Redneck...

Bergum
09-07-2007, 07:12
Legg merke til at den hvite bilen kjører med tohjulstrekk, og uten sperre......Thefinger

linda marie
09-07-2007, 07:29
Legg merke til at den hvite bilen kjører med tohjulstrekk, og uten sperre......Thefinger

Hvor mange år til regner du med at du har din bil da Bergum? Min er 33 år nå. Det er ELDRE enn meg. Øyyyy!!!! I bilalder er jeg veteran:eek: Skal ikke gå innpå salgsverdi, fulgte servicer, vedlikehold og om eksteriøret er pentcrossboned

Bergum
09-07-2007, 07:37
Om jeg får til det jeg ønsker, så får den nesten evig liv.
Om ikke, så kan dette bli et kort forhold.. :-)

norwegian redneck
09-07-2007, 08:30
Jeg syntest vi dropper diskusjonen om hvem sin bil som er best nå. Noen liker en ting mens noen andre liker noe annet. Ikke vits å rakke ned på hverandres utsrtyr.

Hvis du har en bil du liker og du syntest fungerer greit, så har du jo det helt topp. Den andre personen som har en annen bil koser seg like mye.

Og selv om det er litt hardt å si det. Så er som orginalbil Suzuki den beste offroader som finnes. Ingen annen ORGINAL bil kan måle seg i mine øyne.
Vi heiser å kjøper dekk å sperrer på alt av biler som Hilux, pajero, kingcab og landrover. Å hva ligger rett etter oss i offroad løypa?? Jo 5 orginale sukier med noen svære glis bak rattet. Thefinger

Bergum
09-07-2007, 08:46
Sier ingenting jeg Thefinger

norwegian redneck
09-07-2007, 08:57
tror jeg sa det for deg. hehe

status
09-07-2007, 10:32
http://www.youtube.com/watch?v=OznC9-Kflo8&mode=related&search=

Her er jo en liten del av hva du kan få som x-tra utstyr til en Landy!grnpirate

sperre og mudd dekk er løsningen! bilen var jo like høy som en lastebil.

status
09-07-2007, 10:33

ja..... greit og lage demofilm da.

status
09-07-2007, 10:35
Min kan repareres med skiftenøkkel, ducktape og ståltråd...

PS. Her er den nye campingvogna til Redneck...

bruke din bil som trekkvogn ?

Bergum
09-07-2007, 11:32
Har jo lavgir, så det er ikke noe problem. Thefinger
Verre med hastigheten...nono

norwegian redneck
09-07-2007, 13:11
ååå gleder meg til å se bjarnes bil som trekkvogn

Johansen
09-07-2007, 16:49
Fra det ene til det andre: kanskje jeg skaffer meg en Pajero uten skilter etterhvert nå. Hvem vet:confused::rolleyes:[/QUOTE]

Godt valg:p

Tommy
09-08-2007, 08:38
He he alltid morsomt med bildiskusjoner... husk å ikke bli helt historieløse
Landy er en legendarisk bil, merkeklubben bare i Norge har masse medlemmer, eget medlemsblad (10nr i året) og har eksistert siden 1975 (tatt litt fra hodet)
Både Afrika og Australia er fortsatt full av Land Rovere som brukes som arbeidsbiler daglig...
Kanskje ikke verdens beste offroadbil rett ut av boksen, men kanskje verdens beste arbeidshest... og jeg har sett et par virkelig ekstrembygg av LR, toppers.
Defender med spiraler og V8 er en grom offroadbil ut av butikken, og i flere år dominerte den Originaklassen i Eurotrial...

Hva som er den beste offroadbilen helt originalt kan man diskutere til det gror mose på oss og vi blir sikkert aldri enige, Suzuki er uten tvil en favoritt mest på grunn av størrelsen... (husk at Bergum ble slått i flexrampa på Jamboreen av en Nissan Cherrycrossboned)

Hummer H1 kanske den mest ekstreme offroadbil som noen gang er laget, bilen hadde massevis av gromt utstyr, og jeg har sett folk som virkelig kan bruke disse bilene, og ikke mange klarer å følge... Men størrelsen er helt klart et minus i trange skogsløyper... og ratter man en slik bil er kanskje ikke lysten veldig stor til å knekke den rundt alt som finnes av trær.

Volvo har også laget en rekke utrolig bra offroadbiler, selv om ikke utseende har tiltalt hardcore offroaderen..
Valpen i sin første utgave er en kjempebil og det forundrer meg at den ikke f.eks blir brukt i Standardklassen.. (Mikke Larsson vant alt med en slik i Sverige for noenår siden)
Vi hadde en i klubben for mange år siden som hadde en med 38 tommere og brukte den som en everyday car... skal si folk kikka..
En annen ekstrem bil er uten tvil Volvo's TG serie, altså den nye valpen... med portaler og stor motor var den en vinner i mange mange år for det svanske forsvaret, den har blant annet vunnet sin klasse i Paris Dakar.

Toyota er kanskje en av verdens mest kjente produsenter av 4x4 biler...men igjen som arbeidshester, både HiLux og LandCruiser er kent for sine egenskaper og for å være ektremt pålitelige og slitesterke....
Fordelen Toyota har er at det finnes så utrolig mye fett å få tak i, amerikanerene og australienere har trykket denne bilen til sit bryst og derfor lages det mye fett til og med til de tidlige årgangene...

Jeep, stiller på mange måter i samme klasse som Landyen, og er kanskje den mest klassiske av alle 4x4 biler, Jeep er jo blitt et utrykk brukt på mange flere biler en bare merket Jeep.
også her er det militærbilene som har utmerket seg, Krigeren er produsert o x antall millioner og etterlignes fortsatt når nye modeller lages.

Mange biler som ikke er nevnt her... men blir fort for mye... nononono

Kos dere med den bilen dere har, husk at det er mangfoldet som trigger folk inn i denne interessen.. livet er altfor kort til å kjøre en kjedelig bil...

Tommy
09-08-2007, 08:48
Ikke meningen å bli for seriøs dagligprat tråden deres....ThefingerThefingerThefinger

Johansen
09-08-2007, 14:28
Kan det være at motoren som sto i, var originalt fra 1974? og toppen sprakk tilslutt. så fikk jeg en motor fra en 1964 mod, som desverre ikke passet helt. nå har jeg fått tak i en orginal 1974 motor igjen. 2,25 diesel. så får vi se hvordan den blir. for husk lille vennen, at min bil er litt eldre enn de fleste bilene her inne. og hvilke biler her inne er laget slik at du kan stå fast midt inni landet og kun fikse den med et multiverktøy og strips? :cool: Dere får si hva dere vil, men hadde dere tatt dere tid til å se en Land Rover i aksjon, så kanskje dere hadde forstått meg bedre? En Land Rover har sjel. Bare se på dens historie. Hva den opprinnelig ble laget for, og benyttet som. Selvsagt er drømmen en splitter ny Defender, men da jeg ikke akkurat har en godt betalt jobb, så blir det bare med drømmen:rolleyes:
Må igjen få med at bilen var STRØKEN da jeg kjøpte den! Så jeg har nok ikke vært så forsiktig som han som solgte den til meg skulle ønske...

STB4U9zZsa4

Måtte bare få det ut.
Land Rover er ikke den eneste bilen som fløtter seg i sandkassa.
ThefingerSe her: http://www.youtube.com/watch?v=zkMjhzv_zzE

linda marie
09-08-2007, 14:38
Aldri sagt at land rover er den beste bilen. absolutt ikke. poenget mitt er det at det er smak og behag. og er en først blitt hektet på land rover, så vil man ikke bytte merke. tommy har sagt mye om hvorfor; land rover klubben og samholdet der. (selv om jeg har vært lite aktiv i år:()

sandviper
09-08-2007, 16:05
Skal vi la bildiskusjonen ligge? Blir aldri enige uannsett.

norwegian redneck
09-08-2007, 16:10
ja da blei min toyota en bakjhulstrekker i dag vertfall. hehe. blei litt mye motstand for en aksling på en liten test tur her.

Bergum
09-08-2007, 16:35
(husk at Bergum ble slått i flexrampa på Jamboreen av en Nissan Cherrycrossboned)

Det var en der som sa at han sli inn fornavet mitt, så da jeg befynte å spinne, trodde jeg ikke at jeg kunne komme høyere.....!!!! newburn

Nestegang den rampa er oppe, og jeg er i nærheten. så skal jeg høyere opp.....Thefinger

linda marie
09-08-2007, 17:11
Skal vi la bildiskusjonen ligge? Blir aldri enige uannsett.

Hvis du sikter til at jeg har sagt at lr er beste bilen, så burde du lese foergående innlegg... Har overhodet ikke forsøkt å lage diskusjon av hva slags bil som er den beste!

Bergum
09-08-2007, 23:54
ja da blei min toyota en bakjhulstrekker i dag vertfall. hehe. blei litt mye motstand for en aksling på en liten test tur her.

Min har begynt å lage mørke striper på veien.
nå MÅ jeg få laget meg ei skliplate eller to.....Thefinger

sandviper
09-09-2007, 21:34
Måtte jo skje...

status
09-10-2007, 09:43
Nestegang den rampa er oppe, og jeg er i nærheten. så skal jeg høyere opp.....Thefinger

Vi skal vel ikke sveise en selv?

Bergum
09-10-2007, 10:00
Skaffer du stål, så skal jeg få det svaist....

sandviper
09-10-2007, 10:24
Eller lage en av tømmer, litt mere vrien å frakte rundt på men...

Noen som kjenner noen som kan sponse stål mot at firmaet får logo på rampe.

sandviper
09-10-2007, 10:31
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=6317

Hva blir neste prosjekt Kriss?

Bergum
09-10-2007, 10:35
Han skal kjøpe lada samara, med bladfjærer og 22" dekk.
Det er en 0.7L motor med mekanisk sperre på 2 hjul.
Den har tidligere vært brukt av en eldre fyr, så den er nesten ubrukt.
Den har "orginale bøtteseter" Thefinger

sandviper
09-10-2007, 17:36
Nesten lik din daThefinger

Tommy
09-10-2007, 17:45

Bare så det er sagt... Lada har ingen sperre på noen aksler...

Bergum
09-10-2007, 17:50
Har ikke Lada sperrer?
Den har jo flere.
1. Hastighet.
2. dametekket
3. akselerasjon.
4. retardasjonen.

Men, den største sperra, sitter i hodet på eieren :-)

Bergum
09-11-2007, 09:42
Fikk telefon fra et produksjonselskap som skal produsere lokal Suzukireklame.
De lurte på+ områder å kjøre/filme på.

Tips?

Bratte bakker og utsiktspunkt....

status
09-11-2007, 11:22
bakken opp til meg :-)

linda marie
09-11-2007, 12:39

Tips?

Ljosland! Nydelig utsikt og bratt bakke opp til radiotårnet der. Vet det ikke er særlig "lokalt", men er da ikke så langt opp dit?

cath
09-11-2007, 20:35

Tips?

Vel, de kan jo bare filme deg når du kjører i hagen din..... knegg knegg...grnpirate

Bergum
09-12-2007, 08:04
Vel, de kan jo bare filme deg når du kjører i hagen din..... knegg knegg...grnpirate

Javist kan jeg det. Må bare få byttet støtdemperen bak etter at du var i heia å kjørte Thefinger

cath
09-12-2007, 08:06
Javist kan jeg det. Må bare få byttet støtdemperen bak etter at du var i heia å kjørte Thefinger

Bilen din tåler ikke møe gitt......................Thefinger

Bergum
09-12-2007, 08:08
2 damer i bilen min kan jo bli for mye av det gode..... :eek:

MiniMette
09-12-2007, 19:46

Vi viser bare hva bilen skal brukes til :cool:

cath
09-13-2007, 01:34
Ja, bilen din er vel ikke vant å bli kjørt med, hehehe......grnpirate

cath
09-13-2007, 01:36
Vi viser bare hva bilen skal brukes til :cool:

Ja, det var sinnsykt gøy kjøring, hehe...
Skal vi gjenta det ...:eek::eek::eek:

MiniMette
09-13-2007, 14:34
Ja, det var sinnsykt gøy kjøring, hehe...
Skal vi gjenta det ...:eek::eek::eek:

Jeg er m jeg, men tar kanskje min egen bil denne gangen, så slipper jeg å få noen klager, hi hi:p

cath
09-13-2007, 17:34
Jeg er m jeg, men tar kanskje min egen bil denne gangen, så slipper jeg å få noen klager, hi hi:p

Vi kjører hver vår bil neste gang......
Men vi bør kjøre først så ikke noen sinker oss......hihi... ThefingerThefinger

Palle4x4
09-13-2007, 22:34
for noen diskusjoner!!grnpirate

Bergum
09-13-2007, 22:43
Damer bak rattet, og damer bak tastaturet..... Thefinger

status
09-15-2007, 00:27

HUSK, det finnes også damer som er flinke!

MiniMette
09-16-2007, 17:54

Vi ER flinke! Sånn er det bare, vi kan ikke noe for det :p

Bergum
09-16-2007, 18:16
Du vet. Det er litt forskjell på å gi gass, og faktisk sikte :-)
Neida, dere ER flinke, og når bilene deres blir ferdige, så blir de helt topp :-)

Turbolux
09-16-2007, 22:37
Du Cathrine, sko du ha Hilux akslinger også på Bølle? Må eg rett å slett ta med det også ned da :p

Palle4x4
09-17-2007, 16:38
Vi ER flinke! Sånn er det bare, vi kan ikke noe for det :p

hmmm tja er ikke så sikker på det!! heheThefingergrnpirate

Bergum
09-17-2007, 20:23
Palle, du var savnet i dag.....nono

norwegian redneck
09-18-2007, 02:44
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=6317

Hva blir neste prosjekt Kriss?

Hmmm. er ikke helt sikker enda. Men kort Patrol med 3,3TD ligger høyt på lista.

Bergum
09-18-2007, 03:48
Æ du hjemme, eller æ du full? Thefinger

cath
09-18-2007, 07:50

Du er bare misunnelig...............hehe............Thefinger

cath
09-18-2007, 07:51
Du Cathrine, sko du ha Hilux akslinger også på Bølle? Må eg rett å slett ta med det også ned da :p

Du vet jo at dere har frie tøyler....men ja, jeg vil gjerne ha det ja :-) :eek:

norwegian redneck
09-18-2007, 10:38
jeg er hjemme og edru. Thefinger

status
09-18-2007, 11:02

Velkommen hjem. var det en fin tur eller?

Turbolux
09-18-2007, 11:23
Men det er bra.. Da tar eg med ett sett med hilux axslinger å diverse mellomakslinger. Blir det bra eller? Thefinger

velkommen hjem lillegutt.. Hatt en fin tur eller? hehe.. nå skal eg ha den smittybuilten din.. hehe..

Bergum
09-18-2007, 14:13
Kriss er kommet hjem, og jeg har reist.
Sitter nå på hotell i utlandet, og lengter hjem.
Her er det vått, kaldt, flatt, og kjedelig.....
Også kalt Nederland.....Thefinger

cath
09-18-2007, 16:56

Tenker du rister godt i kroppen enda jeg grnpirate

cath
09-18-2007, 16:57
Men det er bra.. Da tar eg med ett sett med hilux axslinger å diverse mellomakslinger. Blir det bra eller? Thefinger

velkommen hjem lillegutt.. Hatt en fin tur eller? hehe.. nå skal eg ha den smittybuilten din.. hehe..

Turbolux skal få hedersplassen når jeg tar alle mine offroad hjelpere på hyttetur etter hvert som BØLLE har blitt i stand.. :)

statusbabe
09-18-2007, 20:24

Haha, det er gutten min det!!!:p

Turbolux
09-18-2007, 21:14
Turbolux skal få hedersplassen når jeg tar alle mine offroad hjelpere på hyttetur etter hvert som BØLLE har blitt i stand.. :)

Det er dama si der XD Fant felger til deg også i dag btw.. White spooke er bra? :p

status
09-18-2007, 21:29

:D:D

Turbolux
09-19-2007, 10:23

Gutt? Haha.. gamle mann jo Thefinger

statusbabe
09-19-2007, 13:08
Forsiktig nå....nono dette kan få uante konsekvenser....crossboned

norwegian redneck
09-19-2007, 13:22
ja i dag mellom 17 og 1800 kommer Red_Baron fra forumet her å ser på pickupen mulig han blir den glade nye eier av ducky truck. grnpirate

Så nå må jo jeg ha ny offroader. hmmm. :confused:

linda marie
09-19-2007, 13:44
Noen som har lyst på en tredagers? Bare å komme hit! Jeg har fått fullstendig influensa etter lørdagens kjøring:( Liten halsbetennelse i tillegg:mad: Så nå skal jeg forsøke å kjøre meg i influensa"rus" ned på butikken og handle det mest nødvendige av proviant for dagene framover. Og så jeg som har begynt å ta ut tak og innmaten i dørene på lr`n. Må nok bruke vinteren på å fikse interiøret. Mindre rust enn ventet, så endelig en positiv overasskelse:o

cath
09-19-2007, 18:38
Gutt? Haha.. gamle mann jo Thefinger

Forsiktig å kødde for mye med status babe nå....hihi....
Hun kan bli en tanke voldelig nono

Turbolux
09-19-2007, 18:43
Tviler ikke XD Ser for meg juling nå ja Thefinger

JEG VIL BYGGE BØLLE

norwegian redneck
09-19-2007, 18:45
HJEEEEEEEEELP!!!grnpirate

Jeg har ikke offroader. noen som har en til låns?? hehe :rolleyes:

linda marie
09-19-2007, 19:30

Slik som du bruker bilene dine, hadde jeg ikke turt låne deg lr`n engangThefinger

Turbolux
09-19-2007, 19:35
Bare å komme det krissiboy.. Kryr av luxer her..

Neida Linda, kriss bare bruker bilene ordentlig.. Som sagt, dem er til for å brukes.. nonoThefinger

norwegian redneck
09-19-2007, 19:39
Greit kommer løpende!!

Turbolux
09-19-2007, 19:40
HaHa.. du løpende, du er faen meg dau før du når 2 km.. XD Thefinger
ikkje det at eg er noe bere men Thefinger
Du må bare Røyke å drikke mere, så ska du se.. crossboned

cath
09-20-2007, 06:34

Hjelpe til å lage ferdig BØLLE vettu, så skal du få kjøre offroad.....
Eller i hvert fall være bitcha mi i passasjer sete grnpirategrnpirate

norwegian redneck
09-20-2007, 07:45
CoPilot er for gamlinger og kjærringer!! Thefinger

norwegian redneck
09-22-2007, 20:33
Før:
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/1.jpg

Etter:
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/2.jpg

Har også fikset sentral låsen.

cath
09-22-2007, 20:43
Jeg savner gamle Kriss bilen.............................. snufs........:(

Bergum
09-22-2007, 21:37
En ting er det at det ikke fines et offroad miljø i Nederland som jeg har funnet, men mkat, det har de. Drikke og....

cath
09-23-2007, 10:20
Noen som har det fint mens vi andre sidder i kalde Norge og jobber ...... grnpirate

Bergum
09-23-2007, 12:58
Ja, er det ikke deilig?
Hvordan går det med bølle.... Eh ungene????? Thefinger

cath
09-23-2007, 16:08
Bølle har det veldig fint i sitt lune hus :cool:

Bergum
09-24-2007, 20:58
Kriss:
Hvordan går det med webben???:p

norwegian redneck
09-24-2007, 21:08
Heilt erlig så har jeg ikke fått jobbet med det etter jeg kom . hjem har hatt så sykt mye å gjøre..

cath
09-25-2007, 06:37
Hvem fra klubben skal ned til DK i uke 40?

status
09-25-2007, 08:27
Heilt erlig så har jeg ikke fått jobbet med det etter jeg kom . hjem har hatt så sykt mye å gjøre..

Trodde forslaget var ferdig jeg.....

status
09-25-2007, 08:28
En ting er det at det ikke fines et offroad miljø i Nederland som jeg har funnet, men mkat, det har de. Drikke og....

Det er godt og se du koser deg.

norwegian redneck
09-25-2007, 10:26
Utkastet var klart men bergum vil ha noen endringer som er litt arbeid å få til. så tar litt ekstra tid.

Men vi har jo heldigvis en side som virker intil videre så det er jo ikke noen krise

status
09-25-2007, 12:24
Utkastet var klart men bergum vil ha noen endringer som er litt arbeid å få til. så tar litt ekstra tid.

Men vi har jo heldigvis en side som virker intil videre så det er jo ikke noen krise

oki, jeg har ikke sett noe forsalg.

norwegian redneck
09-27-2007, 07:37
Bjarne sin nye signatur:

Bjarne Bergum
Forman Kristiansand Offroad Klubb
Sitter som regel fast på glatta. (eller i hagen)
Tlf 9012 3748 Bergums garasje

Bergum
09-27-2007, 08:00
HAHAHA, Veldig morsom du....... Thefinger

norwegian redneck
09-27-2007, 13:04
Meg ja. Må bare få ut bildet Catrine tok når jeg satt på kontoret ditt i går! hahahaha Thefinger

cath
09-27-2007, 20:12
Du SADD jo på kontoret, hahahaha.................
Bildet blir lagt ut så fort mitt blonde hodet får det til Thefinger
Eller muligens må du komme og hjelpe oss :-)

Palle4x4
09-29-2007, 10:41
Du SADD jo på kontoret, hahahaha.................
Bildet blir lagt ut så fort mitt blonde hodet får det til Thefinger
Eller muligens må du komme og hjelpe oss :-)

det burde du klare! så blond er du ikke!!!!! nja kansje:);)

cath
09-29-2007, 12:25
Du får jo vente og se Pallemann....
Så vil det vise seg hvor blond jeg er............hihihi.....
Men når jeg tenker etter så er jo du litt blond du også, hehe nono

status
09-29-2007, 20:52
jaja folkens, nå er det ikke mange timer til at dama og jeg skal stille i biltrail.

og hvordan dette går... får dere svar på i morra kveld... på tide og sove.

grnpirate

norwegian redneck
09-30-2007, 02:22
JFk9yVwVLrEbgMjmdhOmGo

cath
09-30-2007, 08:53
jaja folkens, nå er det ikke mange timer til at dama og jeg skal stille i biltrail.

og hvordan dette går... får dere svar på i morra kveld... på tide og sove.

grnpirate

Vi er nå på vei til Arendal for å se på dere Status grnpirate
Blir en blaut dag..... Thefinger

norwegian redneck
09-30-2007, 11:17
Stian har endelig tatt til fornuft å selger den stygge Golfen sin og har kjøpt seg ordentlig bil. :cool: Er stolt av deg.

http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/Volvo_01.jpg

cath
09-30-2007, 16:08
Kaller du dette bil??? nono

Turbolux
09-30-2007, 21:24
Å style en Volvo er som å sminke en Gris ThefingerThefingerThefinger

norwegian redneck
09-30-2007, 22:17
ja det kan ikke bli annet en bedre!!

"Turbo i hjernen, bensin i blodet, volvo i hjertet"

cath
09-30-2007, 22:37
Å style en Volvo er som å sminke en Gris ThefingerThefingerThefinger

Hahahahahahaha...
Jeg ler meg i hjel............. :p

Bergum
10-01-2007, 06:38
ja det kan ikke bli annet en bedre!!

HAHAHAHAh
Konge......!!

Du, du vet hva du har i vente om du ikke får deg BIL igjen....
Volvo på tur i skogen.
Vi er mange som har vinsjer, og bruker gjerne 10 timer på å flytte Svensk pantZerstål ut i naturen......Thefinger

norwegian redneck
10-01-2007, 07:49
Thefingerå nej risikerer ikke å skade hærligheten. Den skal kunn kjøres på asfalt og glatt vinter VEI!! hehe

Bergum
10-01-2007, 07:58
Om vinteren er alle veier hvite.
Du vet ikke hvor du kjører, før nesa på bilen sitter ned i ei grøft.
Herregud å JEG gleder meg

cath
10-01-2007, 08:24
Æ bytter ud toyotaen før vinteren....... crossboned

Turbolux
10-01-2007, 10:34
HAHAHAHAh
Konge......!!

Du, du vet hva du har i vente om du ikke får deg BIL igjen....
Volvo på tur i skogen.
Vi er mange som har vinsjer, og bruker gjerne 10 timer på å flytte Svensk pantZerstål ut i naturen......Thefinger

Å eg har Gravemaskin.. No more Volvo..

Bergum
10-01-2007, 11:28
Myr har du og.
Vi vet alle hva den kan gjøre med en "bil"

Turbolux
10-01-2007, 11:39
Cat 307 + Myr 100x100 + volvo = Dødsenka volvo i myr Thefinger

Bergum
10-01-2007, 11:52
Cat 307 + Myr 100x100 + volvo = Dødsenka volvo i myr Thefinger

KONGEKOMMENTAR

norwegian redneck
10-02-2007, 12:57
Der er visst like hissig på senking som på heving uten pappirer.

Skjønner ikke hvorfor de ikke likte mine fjærer på EU kontrollen. Dere kan jo selv tippe hvilke som var de orginale

http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/2019_DSC00354_1.jpg

Bergum
10-02-2007, 13:24
Eh. Den var jo lett. De korte er seff orginale..... Thefinger

sandviper
10-04-2007, 14:38
Noe for Bergum? http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=83038

truls t
10-04-2007, 17:01
den er jo ikke så langt unna.. bare ca 8 timer å kjøre en vei....

truls t
10-04-2007, 17:03
øhh.. når er det treff igjen.. jeg begynner å få skjelven igjen....

Bergum
10-07-2007, 10:31
Alle husker vi hva Kriss pleier å gjøre i danmark.nono
Han finner seg en 30cm sandkant og setter seg fast.:eek:

Nytt av året, er at han har med seg Nikko, og, som den gode elev nikko er, så har han også satt seg fast.newburn

Så, nå i DK, så står det 2 norske biler fast på stranden, og venter på våres Danske venner med vinsj..... Thefinger

Alle vi i KOK, sitter nå spent å venter både på bilder, og en plausibel forklaring på hva som har foregått.... crossboned

norwegian redneck
10-07-2007, 14:45
Ja vi måtte teste forholdene litt før beach treffet. hehe. Men gikk på en liten smell. Fikk litt problemer med hilux i forsøk på å redde Nicco.

Men vi fikk noen gode dannske venner i arbeidet. Tommy Olsen sin co pilot og noen andre galdninger som vi treffer igjen på beach treffet.

Konge tur hadde vi selv noen små vansker. men det går seg til. hehe

Håper dere er med oss ned å leker neste gang folkens.

Bergum
10-07-2007, 15:16
Ja, hva skal jeg si, 2 biler løse, og en ny fast.
Kommer sikkert bilder vil jeg tro.
Tør ikke si hvem som sitter fast denne gangen....... Thefinger

norwegian redneck
10-07-2007, 17:06
Thefinger Det er nok formanns egen kone som satt fast på stranda denne gangen. Thefinger

Det endte opp med at nicco tauet ho løs og vi måtte til med teip for å få holdt frontleppa på bilen ho sin på plass siden den knuste!!

http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMAGE_014.jpghttp://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMAGE_015.jpg
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMAGE_016.jpghttp://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMAGE_017.jpg

cath
10-08-2007, 07:49
Hvem vil kjøpe en Toypta stasjonsvogn ......................Thefinger
jævla drittbil, hehehe......

Tusen takk for hjelpen Nicco grnpirategrnpirate

status
10-08-2007, 08:27
Hvem vil kjøpe en Toypta stasjonsvogn ......................Thefinger
jævla drittbil, hehehe......

Tusen takk for hjelpen Nicco grnpirategrnpirate

Tror det ikke er så mye problemer med bilen... heller sjåfører!

linda marie
10-08-2007, 10:26
Når beina blir skrøpelige, men lysten til å komme seg ut i skogen på egenhånd er tilstede, er nå håpet her:

elraso
10-08-2007, 16:32
eneste som mangler er veltebøyler og vinsj ,,+ pirat radio :-)

cath
10-08-2007, 20:52
Tror det ikke er så mye problemer med bilen... heller sjåfører!

Snakk for dæ sjæl........
Lurer på hvem som måtte innom tollerne på vei ud fra danskebåden.... var ikke nicco vel, hihi...... nono

status
10-08-2007, 22:24
Snakk for dæ sjæl........
Lurer på hvem som måtte innom tollerne på vei ud fra danskebåden.... var ikke nicco vel, hihi...... nono

Det er kun de tøffe som er innom tolla. vi kan jo ikke noe for, vi kjører så tøffe biler.

cath
10-09-2007, 08:39
Det er kun de tøffe som er innom tolla. vi kan jo ikke noe for, vi kjører så tøffe biler.

Blei stoppa jeg og med min kule toyota...
Men vi kvinner bare smiler pent vi, så slepper vi å måtte inn å vise skittent undertøy og spre beina.....hihihi............ :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

cath
10-09-2007, 08:56
Thefinger Det er nok formanns egen kone som satt fast på stranda denne gangen. Thefinger

Det endte opp med at nicco tauet ho løs og vi måtte til med teip for å få holdt frontleppa på bilen ho sin på plass siden den knuste!!

http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMAGE_014.jpghttp://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMAGE_015.jpg
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMAGE_016.jpghttp://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMAGE_017.jpg

Du er så søt når du er sint Kriss....hihi.. :rolleyes:

Bergum
10-10-2007, 09:29
Fant et bilde av en pen dame jeg bare måtte legge inn her....

norwegian redneck
10-10-2007, 10:20
Det er diskriminering, godt det er lenge til jeg blir en gammal gubbe. hehe Thefinger Thefinger Thefinger

:cool:Volvo er kjærlighet!;)

sandviper
10-10-2007, 14:08
Blir det noe ny bil på deg Kriss? Hilux igjen eller?

norwegian redneck
10-10-2007, 14:12
må bare finne en grei en til rundt 50k. Vet du om noen?? Helst japse, de tåler mye juling

cath
10-10-2007, 17:06
må bare finne en grei en til rundt 50k. Vet du om noen?? Helst japse, de tåler mye juling

Har en billig toyota corolla du kan kjøpe Kriss :cool:

sandviper
10-10-2007, 18:41
Cruiseren min, 20K + 30 i heving, sperre og dekk bør bli bra da...

norwegian redneck
10-10-2007, 22:00
Å lenge er crusern godkjent. EU lissom??

sandviper
10-11-2007, 16:49
Ut oktober... Hvis ikke den blir solgt ila ei uke blir det jobbingen med den i langfrien og Eu godkjenning etter det. Er ikke så mye som må gjøres, litt rust sveising, fikse eksos og bytte bremser bak.

norwegian redneck
10-11-2007, 23:30
jeg slenger på et par lapper om jeg får den ferdig eu ok. har du noe garage eller prosjekt tråd noe sted jeg kan kikke på??

linda marie
10-12-2007, 09:03
Nei! Nå er jeg lei! Og naboene er skikkelig forbannet. Skjønner de godt jeg...

Bergum
10-12-2007, 09:16
Hva er galt her da?
Landrover med panseret åpent, og hjulene i rar stilling.....?

linda marie
10-12-2007, 11:34
Hjulene i rar stilling? Neida. Har bare svingt meg så nærme kanten som mulig sånn at naboene skal komme forbi bak meg. Som du ser, er det ikke mye plass. Klarte tilslutt å hoppe meg bakover ved å la bilen stå i gir og lavserie. Prøvde å rulle igang, men gikk ikke:( Så nå står den på lekeplassen. Som vanlig egentlig. Vet sånn ca hva feilen er, men det passet dårlig at den kuttet ut idag.:mad: Jeg har ikke tid til å gjøre noe med det, hverken idag eller i morgen.

Men kvitte meg med Gobben min? ALDRIThefinger

truls t
10-12-2007, 15:57
hva er galt med gobben nå da,,.

sandviper
10-12-2007, 22:19
Garasje tråden på nlck http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=4362

linda marie
10-15-2007, 11:28
hva er galt med gobben nå da,,.

Dieslepumpen trenger to nye o-ringer. krysser fingrene for at det er kun det som er feilen.:confused: ikke fått gjort noe på bilen i helgen. har jo hund som hobby nr to, så vært med ei venninne som konkurrerte. dere får heller heie på meg og troya når vi skal konkurrere den 4.nov:)

Turbolux
10-16-2007, 14:50
skjønner bare ikke at du gidder å ha den når der ikke er anna en problem.

Bergum
10-16-2007, 16:01
Det er som å ha barn. Mesteparten av tiden er de bare i veien, resten kan du ikke klare deg uten dem....

linda marie
10-16-2007, 19:45
skjønner bare ikke at du gidder å ha den når der ikke er anna en problem.

Fordi Land Rover er en livstil. Det er en bil med sjel. Og en bil fra 1974 må man beregne at det stadig er småting å gjøres med.

p.s. hvor lang tid beregner du å ha bilen din? hvis du klarer å ha den i 33 år uten å ha måtte gjøre noe med den, da kan du heller uttale deg.crossboned

Bergum
10-16-2007, 20:06
Hey 11 år igjen på min......

linda marie
10-17-2007, 08:00
Hey 11 år igjen på min......

Spar den i noen år til, så er din veteran. Dermed kan guttungen overta den og spare inn masse i forsikring+++ hehe:p

norwegian redneck
10-17-2007, 08:55
Jeg tror grunnen til at Frode hisser seg opp, er at hilux gutta kan gjøre dette med bilen. Og har fortsatt en bil å kjøre med.

UNUKptyKdMM
Og ja hvis du har sett hele videoen så vet du at den virket etter dette også, og etter å ha stått på taket til en boligblokk som ble sprengt.

Toyota RULES!!! Thefinger

Bergum
10-17-2007, 09:38
Og om du kjenner historeien, så vet du at det var jævli mange timer de brukte for å få startet den igjen, og skikkelig heavy verktøy.....

norwegian redneck
10-17-2007, 10:34
Halvanne time på å få den i gang etter vannet, kjuvkobling av kabler etter brann inni coupeen, 4 timer etter den ramlet fra bygningen. Og de byttet ikke noe deler, annet en et hjul som sprengte når de slapp den fra krana.

Disse bilene er utrolige, bygning eksplosjonen:
HQ_60PpxSzI

linda marie
10-17-2007, 15:41
en toyota er jo en flott og driftsikker bil. ingen tvil. men det er nok få 33 år gamle hiluxer som blir godt brukt, som det ikke vil gå noe galt med iblant. derfor blir jeg en smule provosert selv, når gobben min blir mobbet. jeg har aldri påstått hvilken bil som er best. for det går ikke. men jeg fastholder enda at land rover har mer sjel en andre offroadbiler med tanke på land rovers historie. det er mye jeg kunne gjort med min bil for å få den mer "up to date" men jeg vil ha den så original som mulig fordi den er verdt å bevare. hver sin lyst. noen jenter samler på glansbilder, jeg tar vare på en eldre lrThefinger

Nå gleder jeg meg til å låne herjebil istedet for å bruke gobben i skauen.crossboned

Bergum
10-17-2007, 16:02
Beklager Linda, men du tar feil.
Om du ser ned i de landene der de går med burka og er rerrorister, så er det mange mye eldre HiLuxer, en LR'er etc.....

Bare se hver gang det er en terror aksjon på TV, så er det en gammel HiLux i bakgrunnen.

truls t
10-17-2007, 16:43
talibaneslene er ikke så gamle.... de bare ser sånn ut etter ett par år i den tjenesten....

Turbolux
10-18-2007, 06:54
Det er ikke vitsi å diskutere hva som er best av LR og Hilux.. Det er bare idiotisk.. Land Roveren hadde vær totalvrak hadde den skulle vært gjennom den testen som Top gear hadde...

linda marie
10-18-2007, 08:53
Det er ikke vitsi å diskutere hva som er best av LR og Hilux.. Det er bare idiotisk.. Land Roveren hadde vær totalvrak hadde den skulle vært gjennom den testen som Top gear hadde...

Igjen?! Det er du som diskuterer med deg selv virker det som. Jeg har ALDRI villet diskutere hvilken offroadbil som er best. les forgående tråder.

elraso
10-18-2007, 14:36
noen biler er bruk å kast klasikere tar man vare på , :)

cath
10-18-2007, 21:41
en toyota er jo en flott og driftsikker bil. ingen tvil. men det er nok få 33 år gamle hiluxer som blir godt brukt, som det ikke vil gå noe galt med iblant. derfor blir jeg en smule provosert selv, når gobben min blir mobbet. jeg har aldri påstått hvilken bil som er best. for det går ikke. men jeg fastholder enda at land rover har mer sjel en andre offroadbiler med tanke på land rovers historie. det er mye jeg kunne gjort med min bil for å få den mer "up to date" men jeg vil ha den så original som mulig fordi den er verdt å bevare. hver sin lyst. noen jenter samler på glansbilder, jeg tar vare på en eldre lrThefinger

Nå gleder jeg meg til å låne herjebil istedet for å bruke gobben i skauen.crossboned

Du kan få sitte på når jeg skal herje litt med BØLLE......hihi grnpirategrnpirate

norwegian redneck
10-19-2007, 06:59
Nå må noen få bølle ferdig først kanskje

Bergum
10-19-2007, 09:30
Da har vi fått på det rene hvorfor Linda kjører bil med mye stål i, og god lastekappasitet:

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article523466.ece?act=readDebate&id=79758

norwegian redneck
10-19-2007, 11:25
Fredagshumoren er i dag sanger, som kommer fra en kar med navn Steven Lynch.

Enjoy:
zDc-isaLXjczIux3dM3Nv8
gsvV-sa6kXQIKZJM737Zl0
p_tWeFFPKGsbQIH3iq1xVw

cath
10-21-2007, 13:23
Nå må noen få bølle ferdig først kanskje

Dere svikter meg jo bare i denne byggeprosessen...
Jeg er blond - kom å hjelp!!
:o:rolleyes::cool::(:confused:

norwegian redneck
10-22-2007, 08:03
Jeg må få min egen bil på veien før jeg kan tenke på andres.
Hvorfor resten av hæren du hadde skaffet ikke kommer må du ta opp med de.

cath
10-22-2007, 08:17
Jeg må få min egen bil på veien før jeg kan tenke på andres.
Hvorfor resten av hæren du hadde skaffet ikke kommer må du ta opp med de.
Jævler...hehe...
Nei, det har faktisk vært noen av hæren her oppe, men siden jeg har vært på jobb har de bare gått igjen ......
Men stålet vi har bestilt har ikke komt enda.. så det blir full pupp når det kommer... grnpirate

linda marie
10-22-2007, 12:15
Vil minne om festen oppe hos Morten, fredag den 26. oktober. Har ikke fått sendt ut invitasjon til alle i klubben, da jeg ikke har alle mail adressene.

Spørsmål og om dere kommer/ikke kommer, gis på PM, mail eller tlf til meg. Ingen vits i å oppta plass her i tråden til slike svar. Håper så mange som mulig kommer!

status
10-25-2007, 06:30
Vil minne om festen oppe hos Morten, fredag den 26. oktober. Har ikke fått sendt ut invitasjon til alle i klubben, da jeg ikke har alle mail adressene.

Spørsmål og om dere kommer/ikke kommer, gis på PM, mail eller tlf til meg. Ingen vits i å oppta plass her i tråden til slike svar. Håper så mange som mulig kommer!

Meg og min kjære kan ikke komme, det er fyrverkeri tid snart, så null fritid.. bare jobb jobb jobb = penger penger penger

http://www.engelsrudnfi.no/images/Pyropartner/logo%20bandit%202.JPG__[100px].jpg

linda marie
10-25-2007, 06:41
Skjønner det. Men har sendt ut invitasjon på mail til endel i klubben. Hadde vært fint å vite hvem som kan komme og ikke. Er noen som har sagt de skal komme hvertfall:) Så værsåsnill dere som ikke har svart enda; send en PM, mail eller ring meg.

status
10-28-2007, 19:29
Skjønner det. Men har sendt ut invitasjon på mail til endel i klubben. Hadde vært fint å vite hvem som kan komme og ikke. Er noen som har sagt de skal komme hvertfall:) Så værsåsnill dere som ikke har svart enda; send en PM, mail eller ring meg.

Ble det en bra fest da?

linda marie
10-29-2007, 07:10
Ble det en bra fest da?

Selv om det ble lite folk, så hadde vi det ganske gøy. Offroadvideoer fra evjemoen i år, samt tidligere år ble vist. Litt fra Arendal offroadklubb ble òg vist.

Men..!!! Pepper til mange i klubben for å ikke engang gi beskjed om de ikke kunne komme eller ei. :mad: Det var utrolig dårlig, og det er ikke bare min mening.

Satser likevel på å lage flere sammenkomster når våren kommer. Håper da at jeg hører fra flere i klubben. :)

Turbolux
10-30-2007, 10:28
Hadde nok fått flere folk med hadde det vært på peppes eller noe slikt.

linda marie
10-30-2007, 11:38
Hadde nok fått flere folk med hadde det vært på peppes eller noe slikt.

Dette var snakk om en privatfest.

norwegian redneck
10-30-2007, 12:51
Noen som tukler med noe i garagen for tiden??
Er nysgjerrig på om vi faktisk får noen BØSE biler i klubben ettervert, i motsetning til disse "gate" offroaderene våres.

Har sotte å lest på prosjekter på pirate4x4.com i det siste.
Og vi har ikke begynt å bygge offroad biler eigang. Thefinger

truls t
10-30-2007, 19:49
tar pepperet. fikk besøk og da var det plutselig ikke så lett å komme fra..

sandviper
10-30-2007, 19:54
Noen som tukler med noe i garagen for tiden??

Blir ARB front og bak på min om 14 dager og krypekassecrossboned Ellers skjer det lite før bilen er Godkjent hos BT

Har sotte å lest på prosjekter på pirate4x4.com i det siste.
Og vi har ikke begynt å bygge offroad biler eigang. Thefinger
Noen spesielle, hiv ut noen linker.

norwegian redneck
10-30-2007, 22:03
kult, blir tøff den Jeepen din!! Digger den

Er så sinnsykt mye kult. Skal legge ut linker av noen av de feteste jeg har funnet i måra.

norwegian redneck
10-31-2007, 09:34
Her har dere noen prosjekter borte i statene jeg likte.

http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=585046 Yota Lux
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=614563 Zuki Sammy
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=432075 Yota Lux
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=331224 Yota Lux
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=220153 Yota Runner
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=508537 Doge Ram (extreme)
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=396725 Jeep CJ-5
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=450288 Zuki/Yota/Unimog (sykegreier)

norwegian redneck
10-31-2007, 13:15
crossboned Happy Halloween Fuckers crossboned

http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/4.jpg

cath
10-31-2007, 19:43
Happy Halloween Fucker!!!!!

Kom på døra mi..........crossbonedcrossbonedcrossboned

sandviper
10-31-2007, 22:34
Jøss du er jo neste like stasha rundt øyene som det jeg er Kriss.
Nebbtanga glapp og traff øyet, ikke bra:rolleyes:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php?action=dlattach;topic=1239.0;attach=1183 ;image

norwegian redneck
10-31-2007, 22:40
au faen føck det så ikke mye godt ut :(

Turbolux
11-01-2007, 06:41
Steike, det såg ikje noe godt ut. Blitt bedre nå?
Du dreiv med da når du fikk til det?

Lille lay (nico)
11-01-2007, 21:10
Jeg skal montere vinsj på fronteraen, men lurer på om jeg må ha sånn monterings plate for å få det til? eller forslag!! Bergum! jeg vet du kan det! Thefinger:cool:

sandviper
11-01-2007, 21:44
Skulle bytte bremser bak på Wrangleren, den ene fjæra satt fast så skulle dra til med nebbtanga, og det var det... Mye bedre nå takk:)

linda marie
11-02-2007, 06:57
Nå har jeg endelig fått satt på vinterdekk på Peugot`n. Så hvis snøen kommer iløpet av få dager, så vet dere hvem dere kan skylde på. :p

Har òg litt småtteri jeg skal kvitte meg med: stort innebur til kanin med alt av utstyr. Sprinkelseng med madrass med blå "himmel" til. Noe guttetøy og mammaklær. (er det ikke på tide at flere i klubben tenker på barn?) Firkantet gullfisk bolle med speil rundt, ca 10-15 liter.

norwegian redneck
11-02-2007, 07:13
Vi kan ikke ha snø på et par uker enda. Satt på 18" erne mine i går med slicks bakdekk!!! Og har ikke funnet en 4x4 bil som har falt heilt i smak enda.

Bergum
11-02-2007, 09:26
Jeg skal montere vinsj på fronteraen, men lurer på om jeg må ha sånn monterings plate for å få det til? eller forslag!! Bergum! jeg vet du kan det! Thefinger:cool:

Ta med deg bilen opp davel, så kan vi se på det.
Du må jo ha deg et sandanker og du Thefinger

linda marie
11-02-2007, 09:30
Vi kan ikke ha snø på et par uker enda. Satt på 18" erne mine i går med slicks bakdekk!!! Og har ikke funnet en 4x4 bil som har falt heilt i smak enda.

Sto en ganske grei hilux i siste utgave av motorbørsen-biler under 30.000,- en grå eller blå en tror jeg det var.