PDA

View Full Version : servo problem

toma
09-01-2007, 22:16
når bilen går på tomgang er det ingen servo men gir eg litt gass kommer den men virker ikkje som den skal. er nok olje på den. gjelder ein ford f250 powerstroke 99model. kan det være servo pumpa som er gått på bilen . trenger tips

på forhånd takk

Mad Max
09-02-2007, 07:06
Luft kanskje.........

toma
09-02-2007, 07:28
hvordan får man ut lufta da

EKJ
09-04-2007, 16:45
Kan hende at du har noe urenheter som har satt seg i overstrømningsventilen på pumpa. Symptomene stemmer hvertfall. Hvordan ser olja ut?

toma
09-04-2007, 20:53
olja er brun aktig og lukter brent¨

Chevysub
09-04-2007, 21:05
Kanskje greit å bytte den ?

Gammal ?

Hvis du har for lite olje vil pumpa lage en gnurelyd. Lav tomgang vil også gi lavt trykk, det samme gir slakk reim.

Og har du dårlig trykk funker servoen dårlig veit du.

Veit Ford leverte noen biler med bremseslanger som løste seg opp innvendig, så kalipere etc grodde igjen. Kanskje slangene dine kan ha samme sjuken ? Tviler på detegentlig, men kom på dette med bremseslangene.

EKJ
09-05-2007, 17:12
Husker ikke helt åssen pumpa på Ford ser ut i farten, men de fleste har overtrykksventilen sittende i uttaket til trykkslangen, mer eller mindre normalt at servo olja lufter vondt etterhvert og får en mørk farge. min har også denne konsistensen... sjelden at flatremer slurer så jeg tviler på at det er problemet, ved mindre du har fått tektylert remene dine..

toma
09-18-2007, 19:48
har bytta olje nå. men det rare er at den virker heilt greit når olja er kald, men ikkje når olja blir varm

EKJ
09-19-2007, 18:38
hmm det får meg til å tenke på utslitt pumpe?? er den jeg ville ha prøvd å bytte først. olja blir tynnere når den blir varm og den innvendige lekkasjen i pumpa øker. I ditt tilfelle så mye at den ikke klarer å levere nok trykk.. eller i værste fall snekka. Det samme gjelder der også. Sjekket du ventilen når du tømte den for olje??

toma
09-19-2007, 19:14
ja alt virka grei da. noen tips hvor man kan få tak i pumpe til normal pris

aeomholt
01-22-2008, 15:27
har bytta olje nå. men det rare er at den virker heilt greit når olja er kald, men ikkje når olja blir varm

Det betyr at olja ikke er tykk nok når den er varm og kan enkelt fikses med å blande i litt vanlig motorolje, f.eks. 10w30 for å få opp viskositeten.

Prøv å ha oppi litt og litt til servoen fungerer når bilen er varm.