PDA

View Full Version : Formula Offroad Skien

Geir
09-03-2007, 11:30
Veldig spente reiste vi fra Sokndal / Egersund i tre tiden på fredagen.
- vi skulle på vårt første formula offroad løp noensinne.
Vi hadde fått en liten forsmak om hva som ville møte oss både på tidligere Gjerstadsladd'r og ikke minst speedtrialen på Jamboreen i sommer.

Jeg kan si at det ikke ble så mye søvn den siste natta og forventningene gjorde at jeg klarte å stå opp ,tidlig , på en lørdag. ( dette sier en hel del for de som kjenner meg )

Lørdagen :
For å si det mildt .... grustaket i Skien er skrekkinngytende!

- at en bil i det hele tatt skulle kunne komme gjennom målporten i det hele tatt var etter vår mening på kanten av hva fysiske lover kunne tillate!

At Janne Bronndalen skulle debutere i formula , og i disse løypene - gjorde ikke forventningene våre mindre.

Og hun imponerte .Stort.

Med en flott 4.plass av 13 startende på lørdagen har hun overbevist meg ,med mange andre , at hun blir å regne med i toppen neste sesong.

Søndag :
enda verre løyper , og enda mer satsing blant førerene.
Jeg skulle gjerne kunne ordlagt meg bedre - men dette er helt sykt.

Vi blir sittende der i sanden å lure stort på hva som rører seg i hodene på førerne der de står på startstreken....det kan ikke være mye.
-Folka er jo galne, enkelt å greit!!!!!!

Sikkerheten er på topp ,både biler og i banen.... utrolig å se en fører krype ut av bilen etter 4-5 rundkast nedover den nesten loddrette veggen like hel.
Det er ganske sikkert mer en enn noe mørbanket formula fører i dag :rolleyes:

Ang. selve løpet må arrangørene få masse skryt.
-det hele virker godt planlagt , redning går raskt , lite med unødige pauser , kiosk og andre fasiliteter er bra.
-ikke noe problem å se at de har gjort dette før.

Men folka som stod helt i bunnen inni grusgrava, noe filmfolk - var det sikkert? (tenker på tidtaknings løypa)
-mulig det bare virket utrolig nært bilene for oss som stod oppforbi.
Jeg har sett biler som mister styringen før , og man vet jo ikke helt hvilken vei de tar.....

Det ble en lang tur hjem igjen,en stopp på Lyngrillen å få i seg siste måltid for dagen,og ankom Egersund engang mellom ett og to i natt.

Sitter her på jobben , etter sjette kaffikoppen på to timer eller noe , begynner øynene å holde seg litt lengre oppe om gangen.

MEN det var verdt det .
for oss var dette helt klart det store høydepunktet dette året , og vi er vel å regne som mer eller midre fast inventar på løpene neste år :)

Nok en gang jeg vil gratulere Janne spesielt på hennes debut i formula offroad !!!-og selvfølgelig alle de andre med plasseringene , og ikke minst svært underholdene kjøring :)

knut e
09-03-2007, 15:13
henger meg på her ja, samboern ble med også da hun fikk høre det var "slike biler som var på vormsund" for hu var med der og syntes det var moro og se på:)

var bra kjøring men fikk ikke blitt lengre enn til pausa da vi hadde 4t kjøring en vei, men vi rakk og se litt, spesielt spektakulært men synd var det jo med panzervagen som fikk seg en skikkelig trøkk foran

Panzerwagen
09-03-2007, 16:14
Like hel og like blid.Thefinger Født optimist og tror at alt går.. For de som husker Danmark i tidlig 2000, så var dette er ren reprise på såkalte "skylapper" eller svært så mørke kjørebriller.:cool:
Desverre fikk vi ikke bilen klar til start igjen, grunnet altfor mange knuste deler, men med litt mere kjøretrening og taktisk tankegang og pessimistiske "blaffringer" i hodet... så skjer helt sikkert slike forsøk igjen.. newburn
" Og jeg som trodde Panzerwagen kunne fly med sine vinger" :(

Panzerwagen

knut e
09-03-2007, 19:20
Like hel og like blid.Thefinger Født optimist og tror at alt går.. For de som husker Danmark i tidlig 2000, så var dette er ren reprise på såkalte "skylapper" eller svært så mørke kjørebriller.:cool:
Desverre fikk vi ikke bilen klar til start igjen, grunnet altfor mange knuste deler, men med litt mere kjøretrening og taktisk tankegang og pessimistiske "blaffringer" i hodet... så skjer helt sikkert slike forsøk igjen.. newburn

Panzerwagen

det som ikke dreper deg gjør deg sterkere sies det så da kommer du vel sterkt tilbake:) både du og bilen. synd med de penga osv som går med til fix men du ga publikum god underholdning iallefall..

Amund
09-03-2007, 22:55

Panzerwagen

Er det du som kjører 'Trollet'? Syns du kjørte veldig bra jeg (var der bare på lørdag). Ikke ta det negativt, men bilen din (og f.eks. Sofia sin) er jo av sorten som vi vanlige dødelige kan drømme litt realistisk om å bygge maken til, moro å se at det kan funke like bra uten duppeditter til 2 huslån! Vet ikke hva dere har kosta på motor og sånt selvsagt, men resten av bilen virker ikke urealistisk å kunne snekre sammen! Stå på videre!

Ang arrangementet må jeg gi skryt jeg også, var i Skien i fjor og det var rimelig trist. Litt været sin skyld og, men det toppet liksom kaka når de brukte tre kvarter på å berge en lastebil som sto fast midt på flata 300 meter fra noe som helst... all berging var megatreg, flere nestenulykker, og så havarerte alle bilene som var der hele tida.... men denne gangen var det fantastisk, bra de fikk øvd i fjor!!!!!!!

shortlux
09-04-2007, 08:50
feil bil amund. Det er denne han kjører
Gikk med navnet Gladiator i fjor med Morten Løvskogen som sjåfør

shortlux
09-04-2007, 09:27
Må også få nevne att det var ett kjempe bra treff. Tar av meg hatten for Kna! Spesielt til gutta som løp ned grustaket hele tiden. Dere gjorde en mega bra jobb!!!
Når det gjelder sjåførene må jeg si Arne imponerte meg mest. Bilen din har blitt veldig fin og kjøre stilen din er i en klasse for seg selv. Showman!!
Du har alltid gitt oss show for penga men i helga ga du oss mer!! Gratulerer med 2. plassen på søndag!

HAH
09-04-2007, 11:06
Ang arrangementet må jeg gi skryt jeg også, var i Skien i fjor og det var rimelig trist. Litt været sin skyld og, men det toppet liksom kaka når de brukte tre kvarter på å berge en lastebil som sto fast midt på flata 300 meter fra noe som helst... all berging var megatreg, flere nestenulykker, og så havarerte alle bilene som var der hele tida.... men denne gangen var det fantastisk, bra de fikk øvd i fjor!!!!!!!

I fjor kjørte vi faktisk 3 løp i Skien: 19. august, samt helgen 16-17. september. Regner med at det er 19. august du refererer til her.... Det var en temmelig trist affære, ja. Været var helt for jæ**** og ting fungerte dessverre ikke optimalt. Løpet 19. august var noe vi tok over på kort varsel fra en annen arrangør som hadde avlyst. I ettertid var vi glade for at vi sa ja, for vi lærte en masse den dagen! Så da vi kjørte "World Cup" 16-17 september i fjor hadde vi endret litt på organiseringen og dette arrangementet gikk veldig bra.

Angående årets løp så gikk vel dette enda bedre enn fjorårets! :)
Takker for all den positive omtalen!!! :D

Jan
09-04-2007, 11:38
Tusen takk for ei artig helg i Skien.Kommer tilbake.:)

Amund
09-04-2007, 14:24
I fjor kjørte vi faktisk 3 løp i Skien: 19. august, samt helgen 16-17. september. Regner med at det er 19. august du refererer til her....

Oppdaga etterpå at det var flere løp ja... ikke ta kritikken så tungt, ta det heller som skryt for denne gangen, for det var veldig bra! :cool:

HAH
09-04-2007, 21:31
Oppdaga etterpå at det var flere løp ja... ikke ta kritikken så tungt, ta det heller som skryt for denne gangen, for det var veldig bra! :cool:

Slap off. Kritikken for løpet 19. august i fjor var velfortjent ;)

Ang. helgens løp så var det ihvertfall så bra gjennomført at vi fikk prisen for Årets Arrangør! Say no more! :D:D:D

Dette var forresten løp nr. 5 og 6 i Nenset sandtak, så vi har jo lært litt etterhvert! :cool:

ShuDuck
09-04-2007, 21:46
Fikk også tildelt tittelen "Rescue team of the year " :)

Amund
09-05-2007, 08:01
Fikk også tildelt tittelen "Rescue team of the year " :)

Helt rå den gravemaskinen med vinsjen på... raskt og effektiv berging.

Terje J
09-05-2007, 12:14
Her er`n Arrangør pokalen crossbonedcrossboned vi fikk også pokal for beste "Rescue Team of the year"
Stor takk til alle som bidro til at dette ble ett flott arrangement:):):):):)

http://www.varden.no/article/20070906/SPORT/709060004/1007/_

shortlux
09-05-2007, 12:31
Gatulerer med velfortjente pokaler:)

Mäki Offroad racing
09-05-2007, 15:26
Rescue teamet fick priset "Official of the year"...
Jag skulle behöva namnet på bärgningschefen, kommer bara ihåg att han heter Börre nånting.

Tack
//Hans Mäki

ole kristian
09-05-2007, 19:44
Han heter. Tom Børre Stensland

Rescue teamet fick priset "Official of the year"...
Jag skulle behöva namnet på bärgningschefen, kommer bara ihåg att han heter Börre nånting.

Tack
//Hans Mäki