PDA

View Full Version : Pris: G16 B fra 16 ventilers Vitara

Bergum
09-04-2007, 19:48
Hvor mye vil det være vanlig å betale for en G16 B fra 16 ventilers Vitara motor?

ShuDuck
09-04-2007, 20:02
tja , det kommer vel and på hvor du skal kjøpe, men hos hoggeren så må du vel ut med rundt 4-5000 vanligvis for en komplett motor med dynamo, ledningsnett osv. En kommer oftest best ut av det om man snapper opp en før den vrakes og plukker alt av deler av den før den hogges. For slikt som servo er kjekt å plukke av og, og den er ikke så billig når en kjøper på hoggeren heller..

Bergum
09-04-2007, 20:04
Vet du hvilken modellgruppe bil jeg er på jakt etter?

ShuDuck
09-04-2007, 20:26
OM du skal ha G16B ? Lang vitara og swift er vel det mest sansynlige å kommer over. Får du tak i en swift så er det TBI og du må ha foreler og kam ifra en vitara. og et termostathus fra en 1.3 swift for å få alt unna torpedoveggen. Vil ha god klaring til panseret med TBI-innsuget.

vitara er da MPFI og går klar av torpedoveggen, men kan bli trangt under panseret uten bodylift.

Jeg skal ha inn en 16v i min snart og legger nok ut en del biler og forklaringer. skal ha en GTI-motor i en annen og legger vel ut en del bilder og info om det også

Vollan
09-05-2007, 22:35
passer baleno motor? Er rimelig blank på dette:o

ShuDuck
09-05-2007, 23:05
Ja skal passe det, men det er de vanlige problemene en får men fordeler osv når det er motor montert feil vei . Bare å se etter typebetegnelse på motoren, om det er G-serien så er det mulig å få til. Nyere suzukier har ikke fordeler så da slipper man jo det broblemet, men til gjengjeld så er det mer kompleks motorstyring