PDA

View Full Version : passer volvo kasse?

kenneth23
09-04-2007, 21:10
har nå fått tak i en volvo motor (b23) og gir kasse (4 trinn)
er det noen som har satt inn dette før og vet om det passer til kassen der gir spaken skal opp?

Holten
09-04-2007, 21:31
Må lage nye motorfester og girkasse fester. Er ikke helt sikker på om girspaka passer, men det tviler jeg på. Dette er det mange som vet mer om enn meg!

Hvis du søker så finner du mye om det! Er mange som har gjort dette. :)

martinj
09-07-2007, 23:34
jadda. har selv en b 230a. det går veldig fint. du må bare korte inn gir overføringen som er skrudd i bakkant av geirkassa. men ikke alt for mye for det kan bli litt langt frem til spaken. det er jo rett spake på volvon vettu. å en del kortere spake en på suzukien. men du kan jo bøye og forlenge den selvfølgelig. lykke til da blir sukien noen hakk vassere med en gang.

kenneth23
09-08-2007, 10:07
takk for hjelpen, da er det bare å sette i gang

Jonnis
10-19-2007, 02:42
jadda. har selv en b 230a. det går veldig fint. du må bare korte inn gir overføringen som er skrudd i bakkant av geirkassa. men ikke alt for mye for det kan bli litt langt frem til spaken. det er jo rett spake på volvon vettu. å en del kortere spake en på suzukien. men du kan jo bøye og forlenge den selvfølgelig. lykke til da blir sukien noen hakk vassere med en gang.

Noen som vet om det passer med m47 / 5trinns kassen og?

eller blir den for lang??

martinj
10-25-2007, 17:24
det skal gå mener jeg. men er usikker på om m47 kassa er noe lenger en de andre...