PDA

View Full Version : NTC- MiniTrophy - Svinndal - 5-7 Oktober -07

hoel-in-one
09-05-2007, 15:53
Vi klemmer til igjen med høst trophy i Svinndal. Sikkert greit at det er litt tid mellom Rena og Svinndaltreffene.
Det blir stort sett samme opplegg som foregående Trophy, Østfold Offroadernene blir med på arrangementet denne gangen og det blir litt variasjoner i løypene og klassene i forhold til før.
Det blir inntil 4 klasser

Under 33"
Over 33"

Modifisert/trailbiler
Trailbiler/ rørbygg

Løyper til biler med hjul under 33" vil gjøres noe enklere enn foregående år, mens vansklighetsgraden på de store løypene vil være som før og vi kjører trailbiler inn i samme seksjoner. Kommer det protobiler skal nok de også få noe å spise på
Jeg lager mer info som legges ut med link litt senere.

NTC T-shirts er i salg allerede ...100 pr stk, kan bestilles rett fra meg pr mail og forhåndsbetaling. Vi har med skjorter som kan kjøpes ved innmelding på MiniTrophy Svinndal.

ShuDuck
09-05-2007, 16:03
morro. kommer t-skjorta i svart ? :o

crom
09-05-2007, 17:51
kommer selvsagt vi og med hele familien.
er et fint og variert kjøre område så vi gleder oss alerede til kjøring og få prøvd jeep,n der.:):):)

Roger'n
09-05-2007, 18:13
Får jeg være med på å legge løyper denne gang og ?? :rolleyes::rolleyes:

hoel-in-one
09-05-2007, 20:31
Ja Roger, du kan få være med å lage løyper, og nei Duckybaby - skjortene er trykket kun i hvit - XL og L:)

Mad Max
09-06-2007, 06:28
Blir dette en konkurranse over 2 dager der du må kjøre begge dager, eller kan man bare kjøre feks lørdag og ta med seg 1 plass premien hjem???

hoel-in-one
09-06-2007, 08:15
Vi må vel prøve å få alt unna på lørdagen. Det har jo gått greit å kjøre alt ferdig frem til ca 1700 tidligere, og med litt mer hjelp i løypene så tror jeg at trail-løypene ikke ødelegger for tida. Vi lager heller færre løyper i stor klasse.;)

extremetoy
09-06-2007, 09:45
Får jeg være med på å legge løyper denne gang og ?? :rolleyes::rolleyes:Håper du lager den tøffere en sist da:) Var vel bare 3-4 biler som klarte løypa di, å der var ikke du medThefinger

shortlux
09-06-2007, 10:03
Håper du lager den tøffere en sist da:) Var vel bare 3-4 biler som klarte løypa di, å der var ikke du medThefinger

Joda. Roger fulførte den han, men det var med hjelp av winsjn min:D

Gjengen fra ringerikeoffroadklubb kommer. Å jeg skal ha med ett brett med huetabletter så jeg kanskje orker å kjøre mere enn fem løyper:)

hoel-in-one
09-06-2007, 20:59
Du kan få en grei pris på nye fjærer, så slipper du både nyrebelte og hodetabletter Thefinger;)

shortlux
09-07-2007, 08:13
Du kan få en grei pris på nye fjærer, så slipper du både nyrebelte og hodetabletter Thefinger;)

Nå var det sånn at desverre hue værket var der før jeg komnono men fjærene skal jeg ha, ingen tvil:D

Hilux
09-07-2007, 15:53
Noen som trenger vinsjehore? Jeg er godt dressert og løper relativt fort med vaier`n Thefinger

Edit:
Da er jeg utnevnt til løpegutt for Thomas, kan tro han gleder seg til å sjefe over meg en hel dag i skauen. Bare håper han tulla når han sa jeg måtte ha på meg cowboydrakt:eek:

hoel-in-one
09-09-2007, 19:57
Blir artig å se deg i rette settingen igjen Jonny - selv om du skal være vinsjhore ! Så forresten gamlevogna di på Rena i helga...
Si fra til alle du kan tenke deg som kan være observatør i seksjonene.. vi trenger noen fler denne gangen.

shortlux
09-10-2007, 09:42
Blir artig å se deg i rette settingen igjen Jonny - selv om du skal være vinsjhore ! Så forresten gamlevogna di på Rena i helga...
Si fra til alle du kan tenke deg som kan være observatør i seksjonene.. vi trenger noen fler denne gangen.

skal se om jeg klarer å ordne noen hoel

Roger'n
09-10-2007, 13:02
Ser ut som at jeg ender opp som observatør denne gangen da Jeepen ikke har det helt bra om dagen.. er litt usikkert enda.. :cool:

extremetoy
09-10-2007, 13:05
Ser ut som at jeg ender opp som observatør denne gangen da Jeepen ikke har det helt bra om dagen.. er litt usikkert enda.. :cool:
Hehe:) Surfing on a JEEPThefinger Kan få være hore til megcrossboned

Jeg har fikset med 3 stk funksjonærer Hoel!

shortlux
09-10-2007, 13:15

Nei nei du må være med! Hvem ellers skal jeg winsje daThefinger

extremetoy
09-10-2007, 13:29
Nei nei du må være med! Hvem ellers skal jeg winsje daThefinger
Du får winsje deg selv da:) Blir sikkert jeg må trekkes ut av et hull:mad:

shortlux
09-10-2007, 18:49
Blir nok en del selvhjelp denna gangen da jeg har planer om å fulføre litt flere baner:) Å hjelpe andre syns jeg er en del av morroa

Hilux
09-11-2007, 07:40
Så forresten gamlevogna di på Rena i helga...

Kult, så du nyvogna mi da??

hoel-in-one
09-11-2007, 16:47
Nei, den var ikke der... hvis ikke jeg kjørte den da :eek:

Hilux
09-11-2007, 21:58
I wish Thefinger

extremetoy
09-12-2007, 10:53
Da blir det arrangert under NBF som TTT.. Får håpe alle blir fornøynd nå!

shortlux
09-12-2007, 11:36
så bra!! Gleder meg

hoel-in-one
10-01-2007, 12:49
http://www.bebe.no/4x4/NTC/NTC_logo.png

Arrangementet blir som det har vær tidligere, men det kommer mange nye mennesker og da ser det slik ut.

3 klasser:
(Liten klasse) Biler standard eller modifisert opp til og med 32" hjul
(Stor klasse) Ombygde biler med dekk fra 33"
(Trail) Her vil det vise seg om det blir en eller to klasser som deltar

Krav til bil:- Liten og stor klasse

Teknisk i orden, bremser, batteri festet, bur eller hardtop og hele dører eller minimum harde halvdører.
Siden det ikke er prikksystem, men det gjelder å komme seg gjennom løypene, er det en meget stor fordel med sperrer og evt vinsj.
Brannapparat påkrevet - 2kg ok

Fører og passasjer:
Hjelm, sikkerhetsbelter og godt humør !

Trail:
Gjeldende regler etter NBF

Priser:
GP tar 100kr pr bil pr dag uansett biltype
Forsikring kr 30 pr person uansett deltaker eller publikumer- betales ved innmelding - ankomst.
NTC-T-shirts til salg kr 100

Gjennomføring:

Teknisk sjekk av biler fra ankomst fredag ettermiddag kveld og frem til start ca 11:30 lørdag
Funksjonærer/løypekontrollanter får vester ved henvendelse til Hoel ved teltet.
Førermøte/funksjonærmøte kl 10.00 evt før start oppe i terrenget med utdeling av løypekart

Start etter førermøte - pause ca kl 1400 - 1430 - folk kjører seg ferdig med seksjonen de er i, og tar pause.
(Av erfaring kan dette være vanskelig å gjennomføre, men jeg kjører en runde å stopper kjøringen, det blir likt for alle.)

Alle deltakere kjører sin klasse, og kjører ferdig alle løypene tilhørende klassen før man evt kjører andre løyper for å sanke poeng.
Det henger klippetenger i utgangen av hver seksjon som man klipper i løypekortet på riktig seksjon, disse er forskjellige i alle seksjoner, så det blir vanskelig å jukse.

Vi stanser all kjøring klokka 18:00, dvs man kjører ferdig seksjonen man står i. Tengene blir tatt vekk 18:15
Klippekortene leveres til en funskjonær med orange vest, og poengene blir straks telt opp, og premieutdeling forhåpentligvis før det blir mørkt.

Vi satser på pokaler i alle klasser, samt tilleggspremier.

Traildelen vil bli arrangert i ca 5 seksjoner, hvorav noen i Stor løype. Vi stenger disse av i den perioden trailen blir kjørt. Vi informerer om dette på førermøte, hvilke løyper etc, slik at de kjøres så tidlig som mulig i Tropyet.
Hvor lang tid dette tar er avhengig av hvor mange biler som starter i trailkonkurransen.

Det er ikke prikkbelastning i Trophyet, man skal gjennom! Om man velter eller ødelegger bilen i seksjonen skal den fjernes så fort som mulig.
Forsøk på å forsere hindre - fjellknauser etc uten hell på 3 forsøk belønnes med brutt seksjon. Har man vinsj bør man trekke ut wiren først som sist om seksjonen ser for vanskelig ut.
Det er alltid noen bak som blir forbannet, og tiden går fort.
Gå gjerne gjennom seksjonene før de kjøres og tenk sporvalg, diskuter med kopiloten og bli enig om gjennomføringen. God planlegging synes på resultatet.
Ingen publikumere skal være innenfor sperrebåndene - EVER- mens det er bil i seksjonen - om codriver er ute av bilen - SKAL- ha hjelm på hodet.
Førere eller copiloter uten hjelm blir bortvist momentant.

Dette er en konkurranse, men også en sosial begivenhet. Det viktigste er ikke å vinne..... hm, men å delta. En kan kjøre 3 sekjsoner og se på resten, det er ikke noe krav til å fullføre.

Velkommen & Lykke til !

GP "leier ut" strøm for en 20kroning om noen skal sveise. Det finnes rennende vann fra slange, kun kaldt.
Ta med drikkevann og toalettpapir.

PS- det kan være forekomst av hjorteflue, ta med caps !

Ring meg etter arbeidstid eller send mail om det er flere spørsmål.
Mobil 95103322, oahoel@bgnor.com

Innmelding her: http://www.otc-mc.org/~087/bt/20071006/innmelding.php

Deltakerliste her: http://www.otc-mc.org/~087/bt/20071006/deltagere.php

TT-kjøring søndag

På søndag blir det TT.. Teknisk starter fra kl 10:00

Litt om TT for de som ikke har kjørt det før: Det er en konkurranse som kjøres i forskjellige seksjoner, der blir du straffet med prikker.

Prikker:

Motorstopp= 1 prikk
Rygg= 3 Prikker
Berøring av merkebånd\port= 5 prikker
Brutt merkebånd= 20 prikker
Brutt seksjon= 20 prikker
Ikke møtt til start= 30 prikker
Maks ant prikker om du stiller til start og ikke gjenomfører er 20 prikker!

Her er regelverket:

Reglement for Terrengtouring Oppdatert 20.01.2007

1 Formål
Hensikten er å gi deltagerne opplæring og utvikle deres ferdigheter i terrengkjøring.
Terrengtouring er også ment som en forberedelse for kommende utøvere av biltrial.

2 Gjennomføring
All kjøring skal foregå på avgrensede områder som er sperret for øvrig ferdsel.
Det skal legges vekt på at kjøringen foregår på en trygg måte, slik at faren for velt er minimal.
Arrangementet overvåkes av stevneleder eller dommer autorisert fra NBF.
I tillegg til arrangørlisens fra NBF, skal også skriftlig tillatelse fra grunneier og politimyndighet
foreligge.

3 Deltagere
Fører må ha gyldig førerkort for aktuelt kjøretøy. En passasjer, eventuelt ledsager, kan medtas i kjøretøyet. Sikkerhetsbelter skal benyttes.
Terrengtouring tillates fra fylte 16 år, dersom ledsager og kjøretøy oppfyller vegtrafikklovens krav til øvelseskjøring. Deltakere med Biltrial Junior lisens tillates også å delta med lisensiert kjøretøy, innenfor de regler som er satt i Reglement for Biltrial.

4 Kjøretøy
Kjøretøyet skal være firehjulsdrevet og ha en egenvekt mellom 600 og 3500 kg.
Dersom kjøretøyet ikke har fast ståltak, skal minimum 4 punkt veltebøyle være montert.
Maksimal tillatt modifisering av kjøretøyet settes tilsvarende Biltrial klasse Modified.
Teknisk kontroll av kjøretøyet skal foretas før kjøring på området. Det legges spesielt vekt på kontroll av bremser og styreinnretning. Batteri skal være godt fastsatt og alle ledninger og rør godt klamret.

5 Lisenser/forsikringer
Arrangør tegner NBFs forsikring for Terrengtouring, eventuelt årspolise for aktuelt område.
Enhver gyldig førerlisens utstedt av NBF kan benyttes i Terrengtouring.
For uregisterte kjøretøy tegnes vognlisens for Biltrial. Registerte kjøretøy med årsgyldige oblater kan delta uten vognlisens, men registreringsnummer og kjøretøyets eier noteres av arrangør.

6 Konkurranse
Det tillates konkurranse i form av ferdighetsprøver. Konkurransemomentene skal på forhånd godkjennes av NBFs Ferdighetsseksjon.
Eksempel på aktuell konkurranseform: Slalåm, hindergård, enkel terrengbane eller lignende.

hoel-in-one
10-07-2007, 20:39
Takk igjen for glimrende fremmøte.
Noen av de store løypene ble lagt opp med tanke på bruk av vinsj og noen få dro igjennom uten.... nemlig Zuki Jack, han fant veien rundt surhølet ;-)
Det deltok 23 biler i Trophyet og 8 tror jeg det ble i Trail, og hele 11 biler stilte til start i søndagens TT.
Kjempeheldige med være for 4. gang med MiniTrophy - vi måtte skrape vinduene for is lørdags morgen, men med lang under og lang over så gikk det greit.

Vi haddde kanskje ventet flere biler, så det ble litt lite med 10 løypoer for stor og 8 løyper for liten klasse, men jeg tror det ble nok kjøring på de fleste. Trailen ble ferdig i planlagt tid og det samme med premieutdeling og den første pilsen..

Vi satser på å gjøre det samme rundt Pinse tider, og de som ikke hadde vinsj nå, bør kanskje vurdere i løpet av vinteren, for litt slike utfordringer må det være i et MiniTrophy.
Jeg håper at alle hadde en fin helg selv om stikkaksler og girkasser har gått i filler, det er plenty av tid å reparere på nå.

GP var strålende fornøyd og lurte på om vi ikke skulle ta en runde til før det ble vinter..... tror ikke det blir overnattinger i telt før neste vår.

Hønefossgjengen dro flest pokaler, Raymond dro førsteplass både i den lille klassen i Trophyet og totalt i TT, Richard fikk en fin 3.plass i Trophyet og Marius tok 2.plassen i TT. Artig å se Bender i aksjon også, på siste seksjon i trailen tror jeg Bender satte høyderekord, jeg har aldri sett en trailbil så høyt i lufta gjennom myrhull og røtter... jeg håper det blir lagt ut mye bilder.

Resultater:

Stor klasse:
Nr 1 Erik Strømsnes - Toyota Hilux
Nr 2 Kenth Myklebust - Valpeloppe
Nr 3 Pål H. Pettersen - Toyota LC 73

Liten klasse:
Nr 1 Raymond Øveren - Suzuki 413
Nr 2 Daniel Jensen - Suzuki Pickup
Nr 3 Richard Storholt - Suzuki 413

Biltrail:
Nr 1 John Thomas Krogstad - Suzuki
Nr 2 Bjørn Fremming ? - Jeep
Nr 3 Are Simon - Suzuki

TTT:
Nr 1 Raymond Øveren - Suzuki 413
Nr 2 Marius Skaarud - Toyota HiLux
Nr 3 Morgan Svensen - Runneren til Hoel

Om noen av dere deltakere vil ha noe annerledes eller tillegg, si ifra så det kan planlegges for neste MiniYtrophy.

Bilder her : http://www.nofear.no/forum/viewthread.php?...amp;rowstart=10

Jeg mener og tror at alle som deltok i trailen gjerne gjør det her i Svinndal mer enn en gang til, og vi tar sikte på å dra med mange fler av dere som ikke tok turen i høst. Det er et enormt terreng for trailtraseer !

Tommy, neste gang melder du deg ikke bare på ... da kommer du og, du kan bare angre denne gangen :p

shortlux
10-08-2007, 08:56
Takker for en kjempe fin helg! Dette var morro.
Takker også for den fine pokalen jeg fikk i går, å den trøste premien jeg fikk på lørdag. Det var hyggelig og ett plaster på såret.:)

ShuDuck
10-08-2007, 10:06
Ja skulle ha vært der :( men neste gang skal jeg delta