PDA

View Full Version : Stramming av torsonstag

Roxy
09-12-2007, 18:23
det jeg lurer på er, hvordan strammer jeg disse? jeg har en 86 mod king cab jeg absolutt skulle ha heva litt til budsjettet er på plass så jeg kan kjøpe kompell hevesett, det jeg lurer på er:
Hvordan går jeg fram?
er det bare å slakke staga, jekke opp bilen og løsne de 3 boltene som staget sitter festet med i front og vri staget en runde og sette på boltene igjen, og så stramme opp staget på stramme skruene?
Har aldri vært borti slike stag før? kan noen svare meg kort og greit på detta hadde det vært supert!!

Mvh Øyvind

martinj
09-13-2007, 21:51
a stramme stage så mye som du snakker om er er rein idiotinono for det at den vil stå så mye i spenn at de vil knekke. du må også huske på at når øvre lenkarm blir liggende imot på gummi stopperen kan du stamme så mye du orker men det hjelper overhodet ingenting. å du mister all fleks nedover. det vil resultere at når du kjører i skogen vil ikke hjulet følge underlaget. når hjulet står i luften vil du bare spinne på det hjulet du ikke har feste på. å hva er vitsen med det??? hva er egentlig vitsen med å stramme torsjonen så mye i det heletatt. jeg satt bodylift på min. strammmet torsjonen ca 1,5 tomme for den var seget litt. å satt på 33x12,5. det var glimrende.husk også på at når du strammer torsjonen for mye så vil paralell staget vri seg når du svinger noe som resulterer i ubehagelig kjøring på vekselvis glatt og tørt føre. jeg kan anbefale det settet som amund selger på bg nor. det er helt komplett. og koster ikke mere en 2000- 2500 kr lykke til..

Roxy
09-14-2007, 08:07
dette var et spørsmål om how to, og dette er bare for å få på nye dekka når fjøringa har sigi. men appropo idioti så er du vel inne på no der når du promoterer body lift som den rette vei å gå når det gjelder offroad... hmm nono

martinj
09-16-2007, 15:43
arctick truck og fjallasport monterer bodylift på de bilene de bygger om. å det er heller ikke noe annet alernativ når det gjelder king cab. har du prøvd en king cab i skogen med overstrammet torsjon, så skjønner du hva jeg mener:)