PDA

View Full Version : Må noe gjøres med eksosen?

Chevy-LPG
09-13-2007, 14:24
Har en suburban 5.7 bensin vortec. Denne er nå elektronisk tunet med 20hk og 60nm ekstra.

http://www.gjelstenli.no/webbilder/sub62.jpg

Jeg har nå også montert en komplett K&N kit med varmeskjold, dette skulle ut fra dynotester for aktuelle motor gi 9,52hp ekstra.

http://www.gjelstenli.no/webbilder/sub134.jpg

http://www.gjelstenli.no/webbilder/sub135.jpg

Jeg er ikke så opptatt av disse hk, men at motoren skal gå best mulig. Bilen har nå ved litt tungt pådrag fått et mer dypere lyd, og man hører at den suger luft på en annen måte.

Jeg har derimot fått tilbakemeldinger om at det ut av eksosen høres en "fiselyd" ved samme belastning. Betyr dette at jeg nå har for lite ut i forholde til inn?

Jeg er ikke ute etter noe værstinganlegg, kun evt om jeg må/bør gjøre noe med eksosen for å kompensere for mer luft inn, slik at motoren blir mest mulig i balanse om dere skjønner hva jeg mener.

Kan du også ta deg tid til å komme med konkrete forslag til hvilke potter/rør som evt må erstattes?

Chevysub
09-13-2007, 15:17
Tror ikke røret ditt er for lite. Er det ikke 3" enkeltrør du har ?

Kanskje noe har blitt fucka opp av den tuninggreia, for eksempel tenning/tenningstider etc ??

Prøvd å sette den tilbake til standard ?

Fisinga kan jo være ordentlig fising, lekkasje ?

HardKåre
09-13-2007, 18:08
Er ikke bare så enkelt som at du hører turboen jobbe med åpent filter? Jeg får i allefall en slik "fislelyd" når turboen begynner å jobbe etter at jeg byttet til et større filter...

Chevy-LPG
09-13-2007, 22:20
Er ikke turbo på bensiner.....

Mad Max
09-14-2007, 05:52
Har du bilder av den gamle luft filter boksen din???
På subben vi har sitter det en filter boks som har i sin tid tillhørt en 4,3 Vortec og jeg lurer på åssen den originale ser ut og om du skal selge din gamle???

Chevy-Sheriff
09-14-2007, 07:51
Legger du opp 3" dobbeltanlegg med crossover og noen potter med bedre gjennomstrømming, tenker jeg lyden vil forandre seg til "smooth rumbling".....:cool:

Men, det luftfilteret tar friskluft fra hvor?....det hullet i skjermen..?
Sitter det orginalt en plast-tube mellom inner og ytterskjerm, som leder friskluft fra fronten av bilen?

EKJ
09-15-2007, 08:44
Mulig at katalysatoren har løs innmat, eller er at deler av den har vandret bakover i potta. hvis du har noen da.....

Chevy-LPG
09-21-2007, 17:26
Legger du opp 3" dobbeltanlegg med crossover og noen potter med bedre gjennomstrømming, tenker jeg lyden vil forandre seg til "smooth rumbling".....:cool:

Men, det luftfilteret tar friskluft fra hvor?....det hullet i skjermen..?
Sitter det orginalt en plast-tube mellom inner og ytterskjerm, som leder friskluft fra fronten av bilen?

Nei, det er ingen plast tube, det tar kun luft fra et hull i skjermen.

Chevy-LPG
09-21-2007, 17:27
Har du bilder av den gamle luft filter boksen din???
På subben vi har sitter det en filter boks som har i sin tid tillhørt en 4,3 Vortec og jeg lurer på åssen den originale ser ut og om du skal selge din gamle???

Kan ta et bilde av det gamle om du ønsker.

Det gamle skal jeg ha, ønsker ikke å kvitte meg med det som originalt hører til bilen.

Tom K
09-21-2007, 21:40
Jeg ville prøvd å bytte potter først, sett på noen åpne potter type Apple eller superflow,