PDA

View Full Version : Sivrt`s Jeep, Chevy & Polaris garage.

Pages : [1] 2 3 4 5 6

sivrt
09-13-2007, 20:20
Hei gamle kjente og eventuelle nye bekjentskaper!

I denne garasjen blir det ombygginger av mine to Jeeper, en 2000 mod WJ og en 1992 mod XJ. Masse bilder må forventes.crossboned
WJ`n er egentlig ferdig som den er nå så det blir nok mest XJ det kommer til å gå i her. XJ`n skal overta WJ`ns terrengoppgaver og skal bygges deretter.

Foreløpig ligger det mest info og bilder av disse på www.bilbygging.no under samme garasjenavn.

Jeep Grand Cherokee Limited
- 2000 mod m/3,1TD
- Dana 44A bakaksel.
- KN drop in luftfilter.
- 2,5" fjørløft, mix av 4wd.com og OME.
- 265/75-16 Goodyear Wrangler MT/R (32")
- 7x16 Akuza Velocity felger.
- Mopar transfercase skidplate.
- Mopar lyktebøyle i syrefast.
- Mopar steprails i syrefast.
- Jeep skvettlapper bak.
- Hella Luminator Xenon lakkert i bilens farge (Deep slate pearl coat).
- Warn 2" front reciever.
- Hjemmelaget vinsjkrybbe.
- Hjemmelaget skliplate/tauekrok til front recieveren med Jeep logo.
- Div. stickertrimming, Xenon look pærer, LED parklys +++

Jeep Cherokee Sport
- 1992 mod m/4.0HO, AW4 og 242 transfer.
- Dana 30/35.
- Pipercross drop in racingluftfilter.
- 2 dørs.
- 3" fjørløft fra Procomp og Trailmaster.
- Procomp MX-6 justerbare dempere.
- Lengre Procomp bremseslanger.
- 265/75-16 Grandtrek MT2 (32")
- Hella Rallye 3000.

sivrt
09-13-2007, 22:18
Må nesten legge ut tidenes mest hårete beltespenne..Thefinger

Lignet veldig denne her..

sivrt
09-13-2007, 22:26
Annonsebilder - Orginal

Legger ut noen bilder av XJ`n når jeg kjøpte den, helt orginal og standard segen bak. Grunnen til at jeg kjøpte denne var at WJ`n som jeg har brukt til offroad tidligere skulle få en liten pause. XJ`er er mye enklere og billigere å fikse når noe ryker og litt mindre i størrelse. Denne XJ`n hadde også den rette spec`en : 2 dørs og med 4 liter High output motoren. 190 gamp hjelper det når dekkene skal renses, he heThefinger.

sivrt
09-13-2007, 22:35
Det som har blitt gjort med XJ`n etter den ble kjøpt :

- Byttet begge hjullager og simmeringer i bakaksel.
- Byttet kryss høyre foran og bakre kryss i mellomaksel bak.
- Byttet olje på aksler, transferkasse og motor. Alt til Pennzoil.
- Byttet bremseslange bak til forlenget Procomp slange, stålomspunnet.
- Montert 6x9 Infinity høyttalere i bakluka og Sony pro sett i dørene.
- Renset nesten alt interiør, var fullt av olje og dritt.
- Byttet alle demperne til justerbare Procomp MX-6.
- Byttet luftfilter til Pipercross drop in racingfilter.
- Byttet bladfjørene til Trailmaster 75 mm med polyforinger.
- Montert Procomp 3" fjørløft men nye nedre kontrollarmer (runde med bøy), fjører, end links til stabstaget, trackbar relocation bracket.
- Sotet alle vinduene bak, demontert og gjort skikkelig.
- Isolert bak i Jeepen bak interiørdekslene med 30mm skumgummimatte.
- Montert Hella Rallye 3000 ekstralykter.
- Koblet om til 4 kjørelys bak istedet for de vanlige 2 som er orginalt.
- Byttet hengslen til hanskerommet, var rustet og vanskelig å få åpnet og lukket hanskerommet.
- Byttet plasten rundt døråpneren på førersiden, var knekt.
- Byttet ratt, montert et fra en `86 XJ.

Fremtidige planer/drømmer for XJ`n:
- 33" x 12,5"-15 Interco Trxus M/T
- 15" x 10" felger, ikke bestemt enda men lyster på Dick Cepek DC-1 i sort/blank.
- Bushwacker cut out flares.
- ARB eller Warn vinsjfanger foran til Tabor vinsjen jeg har.
- Warn bakfanger eller lignende med reservehjulsholder og 33" reservehjul.
- Rockrails.
- SYE kit med ny mellomaksel.
- ARB sperrer foran og bak.
- JKS quicker disconnects.
- Bar pin eliminators foran og bak.
- CB radio.
- Hellakkering.
- Og sist men ikke minst stor Pirate4x4 logo på bakvinduene nesten som på WJ`n crossboned.

Tror nok denne blir en bra terreng touring vogn etterhvert. Thefinger

Bildet er slik den står foreløpig.

martinj
09-13-2007, 22:47
ikke alle pirarer er som alle andre pirater. det finnes 2 typer. med og uten beltespenneThefingerThefingerThefinger

sivrt
09-13-2007, 22:52
Interiør - XJ.

Sant det Smu, he he.

I dette innlegget vil det komme bilder av ineriøret før og etter rensing. Har brukt noe som heter universalstein å rense den med innvendig og det funka skikkelig bra. Legger også inn bilder av det nye gulvteppet etterhvert, blir grått og i mye bedre stand.

sivrt
09-13-2007, 23:00
Understell - XJ.

Nye Trailmaster 75mm bladfjører med polyforinger, løftet ca 4,5" foreløpig. Vil nok sette seg litt lavere etterhvert. På bildene vises også de nye justerbare Procomp MX-6 demperne og Procomp hevesettet samt Procomp bremseslangen bak.

sivrt
09-14-2007, 03:32
Montering av Sony pro sett i dørene fremme - XJ.

Måtte bore hull med hullsag i døren for å få plass til vingemutteren som fester diskanten til dørtrekket. La delefiltrene under dashbordet. 5" basselement på orginal plass med orginale deksler i dørtrekket. De som fulgte med dekket ikke hullet som ville blitt der hvis jeg hadde fjernet de orginale.

sivrt
09-14-2007, 03:37
Isolering av lasterom - XJ.
Brukte 30mm selvklebende skumgummimatter, like til de som brukes i båter. Isolerte veggene bak for å kompensere for økt hjulstøy siden denne skal rulle på 33" Trxus etterhvert. Denne isoleringen kommer i tillegg til den orginale lyddempingen som er på interiørdekslene. Hjalp veldig på støy selv uten dekslene på plass.

Kablene som ligger på gulvet på det midterste bildet er et lysforsterkningssett fra Biltema som skal monteres ved anledning.

KC Daylighterene som ligger på gulvet på det siste bildet skal monteres istedet for Hella lyktene. Er i syrefast og på 150w. Gulvteppet skal også byttes til grått, er fullt av oljeflekker og i generelt dårlig forfatning.

sivrt
09-14-2007, 04:04
Liten testtur hos martinj etter nye bladfjører..

sivrt
09-14-2007, 04:08
Nykoblede baklys. Brukte tåkelysene til kjørelys, med samme lysstyrke som de vanlige kjørelysene selvfølgelig.

sivrt
09-16-2007, 01:32
WJ`n på Beachtour `07

Et par bilder fra beachtour `07. Det første sammen med bror min sin `99 XJ på 31" (min gamle) og svoger sin `86 XJ på 33".

sivrt
09-16-2007, 01:43
WJ`n på Brokelandsheia.

Et par bilder fra litt frikjøring på brokelandsheia sammen med 3 andre Jeeper.

sivrt
09-16-2007, 01:47
WJ`n på Haugereid.

Noen bilder fra litt frikjøring på Haugereid sammen med 3 andre jeeper.

sivrt
09-16-2007, 02:20
WJ`n og Landcruiseren til Martin på 44". Her ble min på 32" liten.:(

sivrt
09-16-2007, 02:22
WJ`n, svoger sin XJ og Stein sin WJ på sommertreff i Jeepclubnorway på Evje `07.

sivrt
09-16-2007, 02:28
Warn 2" front reciever - WJ

Bilder fra montering av front reciever fra Warn som skal brukes til tauekrok/skliplate og vinsjkrybbe. Skliplaten har vært sin vekt i gull og beskyttet fangeren fra mange treff. Sklei faktisk på denne til fremhjulene traff på sommertreffet på Evje.crossboned

Bildene viser reciever før montering av frontfanger, ferdig montert med deksel og med egenfabrikert skliplate/tauekrok med Jeep logo.Thefinger Har også laget en sikring på splinten til vinsjbolten, siste bilde.

sivrt
09-16-2007, 02:33
Hella Luminator Xenon - WJ

Fikk xenon lyktene lakkert i bilens farge som er Deep slate pearl coat av en skikkelig fagmann.;). Takk for hjelpen Martin.
Ble mye penere, den gamle lakken var flasset av enkelte plasser.

Bildene er fra før monteringen med alle delene nylakkert hver for seg, begge ferdig montert og med lyktene på.

sivrt
09-16-2007, 02:39
Understell - WJ

Øverste bildet viser ny demper og fjør fra www.4wd.com og OME spacere på 10mm hver. Etter dette bildet ble tatt satt jeg på en egenfabrikert spacer på 1,5cm i bunnen av fjørene fremme. Ble ca 2,5" løft totalt. Akkurat passelig for 32 tommere.crossboned
Bilder av egenfabrikert spacer nederst.

Har også Teraflex quick disconnects liggende til denne Jeepen men har tatt det av foreløpig pga for korte bumpstops. Ble litt dårlig plass i hjulbuen av en eller annen grunn, he he.

supersvein
09-16-2007, 17:25
Tøfft kjørt på Haugereid med vogna må jeg si!
...jeg hadde ikke turt å nevne det hjemme om jeg luftet WJ'en slik!

sivrt
09-16-2007, 17:32
He he, var litt bra kjøring den gangen de bildene ble tatt ja. Men det var nok vel så heftig på sommertreffet på Evje vil jeg si. Må si meg fornøyd med egenskapene den har i terrenget.

sivrt
09-17-2007, 01:21
Legger inn et bilde av den forrige børsa mi. Er min bror som har denne nå.

Spec når jeg hadde den:
- `99 Jeep Cherokee sport 2,5TD.
- 31" Goodyear Wrangler MT/R og 31" Yokohama geolandar IT.
- 3,5" Rubicon Express med fjører fremme, AAL bak, runde nedre kontrollarmer, end links bygd om til QD`s og flyttet trackbar (nytt hull i brakett)
- 1" JKS sjakler.
- Procomp ES3000 dempere med bar pin eliminators foran og bak.
- Senket transferkasse 30mm.
- Lengre bremseslange bak, flyttet bremserør foran.
- Lengre bumpstops foran.
- Egenfabrikert oppheng med wire til QD`ene.
- 2 x 150W KC Daylighters.
- Hvite blinklys og hvite markeringslys.
- Rustys tow hooks.
- KN filter, ventshades, senket hengerfeste ++

Siden bror min kjøpte denne av meg har han montert 31" Trxus, Procomp MX-6 dempere, sotet bakruter og div. stickers.

sivrt
09-18-2007, 11:13
For tiden lite som skjer med jeepene siden jeg er på jobb men når jeg kommer hjem blir det litt vedlikehold og diverse småplukk som skal gjøres på XJ`n.

Det første på den lange listen blir:
- Senke transferkasse 1".
- Montere 1" spacer over framfjørene. Blir ca 4" løft fremme og 4,5" bak.
- Bytte kryss i drivaksel fremme på førersiden.
- Fjerne gulvteppet.
- Begynne på sandblåsing og rustsveising innvendig, begynner bak i lasterommet.
- Sette på Pirate4x4 logo på sidevinduene bak.

sivrt
09-20-2007, 08:49
Har nå fått helt ferske 1" spacere til framfjørene i teflon som skal på XJ`n. Mekanikeren på jobb er heldigvis en racer på dreiebenken og har laget 2 stk til meg. crossboned
Så det blir noe av det første som skal monteres når jeg kommer hjem igjen. XJ`n vil da havne på ca 4" foran og 4,5" bak. Blir forhåpentligvis bra..Thefinger

knixen
09-20-2007, 10:38
Mye flotte bilder her! Fine prosjekter du har!:p

sivrt
09-30-2007, 21:41
Som noen sikkert har fått med seg så har jeg kjøpt XJ`n til Mastermedic.
Så nå erstatter den den grønne XJ`n som nå skal rigges ned og selges.

Jeep Cherokee XJ `86

Spec:
- 1986 mod.
- Godkjent motorbytte fra 2,5 til 4,0HO i vognkort (`95 mod motor).
- AW-4 automat (`95 mod.).
- 242 Transferkasse, orginal giring. (`95 mod)
- Dana 30 med 3.55 giring, disconnect aksel.
- Dana 35 med 3.55 giring og diffbrems bak, uten C-clip.
- 5 seter.
- 2 dørs

Understell:
- 115 mm Trailmaster hevesett godkjent i vognkortet bestående av...
- Bladfjører med polyforinger.
- Spiralfjører.
- Dempere.
- Nedre kontrollarmer.
- Øvre kontrollarmer.
- Justerbar trackbar.
- Diverse braketter.

- 1" spacere i teflon.
- Procomp styredemper.
- Teraflex Hi steer kit.
- Teraflex Longarm upgrade kit.
- Teraflex budget boost, spacere og sjakler.
- Posi-Lok på fremakselen.(Wire aktivert innkobling av 4wd)
- Tom Woods SYE kit med custom mellomaksel.
- Procomp lengre stålomspunnede bremseslanger foran og bak.

Dekk og felg:
- 35 x 12,5 - 15 Procomp X-Terrain fullseipet
- 10 x 15 American racing torque thrust felger m/ 3,5" backspacing.
- Reservehjul 35" x 12,5" - 15 Procomp X-Terrain.(Foreløpig ikke på felg)
- American racing låsemuttere.

Motor:
- Egen bryter til El.vifte som overstyrer releet.
- Throttle body spacer.
- Open air filter, custom made.
- Dynomax eksospotte, fjernet katalysator.
- Forlengede lufteslanger til bakaksel, aut.kasse og fordelingskasse med filter.

Elektrisk og lys:
- 2 x Optima red top.
- Bep batterivelger/hovedstrømsbryter 350A cont/1500A peak.
- Hella LED sideblinklys.
- Hvite blinklys og markeringslys m/oransje pærer.
- Amerikansk lyssystem, markeringslys og parklys samtidig.
- Bygd om til elektriske vinduer og speil.
- Biltema lysforsterkersett.
- Xenonlook H4 pærer.
- 2 x KC Daylighters 150W.
- 2 x Bosch tåkelys i W hullene i Warn vinsjfanger m/H3 Xenon look pærer, skal få strober i seg etterhvert muligens.
- Danita 640 CB radio med 1/4 antenne på høyre forskjerm.
- 4` Firestik antenne, venter på montering.
- Høyttalerbro med 2x6,5" Sony høyttalere i taket.
- 5,25" høyttalere i dørene foran.
- 12" Kicker med kasse.
- Zachry forsterker.
- Alarm.
- 12V uttak i lasterom med konstant strøm.
- ZJ takkonsoll med 4xLED pærer og 6 brytere til diverse utstyr.

Karrosseri og armor/recovery:
- Warn Rockcrawler vinsjfanger med bøyle godkjent i vognkortetThefinger.
- Warn Rockcrawler bakfanger med tire carrier m/feste til Hi-Lift. Skal bygges om med 2" recieverfeste bak til vinsj og arbeidslys bakover.
- Warn transfercase skidplate. (Ikke montert enda, må moddes)
- Warn Dana 30 diff skidplate.
- GTS Bugshield.
- Ventshades over fordørene.
- Bushwacker cut-out flares rundt om til 2 dørs.

Diverse fastmontert:
- Tabor 9000k med stålwire.
- Warn fairlead cover, hardplast.
- Warn winch cover i neopren.
- Warn skvettlapper m/4mm syrefaste opphengskjettinger.
- Kompressor med 3l tank i lasterom.
- AC kompressor med uttak for luftsperrer, muttertrekker o.l.(Ikke ferdig koblet)
- Grant GT Challenger ratt m/rattkule.

Diverse løst utstyr:
- T-Max vinsj i krybbe, krybbe må moddes.
- T-Max 48" Farm jack.
- T-Max kasteblokk.
- Div.sjakler.
- Staun tire deflators innstilt til 10psi.
- 6mm Piggkjettinger til bakhjulene, tilpasset 35" x 12,5" - 15"
- Lufttrykksmåler.
- ARB snatch strap 9m/8000kg med 20% stretch.
- Treesaver
- Rep sett for slangeløse dekk.
- Piratflagg, foreløpig uten flaggstangThefinger

sivrt
09-30-2007, 22:45
Samme planer som jeg hadde for den grønne tudoren gjelder for den nyervervede jeepen. Listen ble bare litt kortere, he he.

Det som først blir gjort med den nye blir å flytte over noen småting fra den grønne.
- Baklys.
- Bakruter ferdig sotet.
- Pipercross luftfilteret.

Skal også montere 1" spacere fremme for å kompensere for den tunge Warnfangeren, SYE kitet, nytt teppe og anlegg i første omgang.

Tommy
10-01-2007, 05:52
Flott bil den siste XJen.... egentlig akkuratt passe ombygd..
spennende garasje dette Morten, stå på

Amund
10-01-2007, 08:22
Grattis med grom bil! Mastermedic kommer til å vri seg i.. ehh.. sofaen. Kanskje han får gjort noe på rørhaugen min når han begynner å savne jeepen sin? :)

sivrt
10-01-2007, 09:12
Takk for det gutter... Er fornøyd med kjøpet kan man si, he he.crossboned

Legger inn en link til Amunds hjemmeside der det ligger endel bilder av den nye XJ`n.

http://amund.bilbygging.no/coppermine/thumbnails.php?album=9

martinj
10-01-2007, 21:26
dritrå bil. så er det jo bare å bygge videre på den, istedet for den andre. dette er jo et mye bedre utgangspungt. du har rett å slett gjort et kuppppcrossbonedcrossbonedcrossboned

sivrt
10-02-2007, 09:56
Igår fikk jeg montert Tabor vinsjen på warn fangeren, er ikke koblet opp enda siden jeg manglet en brakett til releboksen. Men den er på vei.
Fikk også satt over Pipercross filteret, montert lysforsterkersett fra Biltema, montert resten av dashbordet og satt i xenonlook pærer i hovedlysene.

Har også fått vært på en liten prøvetur..crossboned
Resultatet ser dere under her, he he... Gøy!

Roxy
10-02-2007, 12:45
grattulerer med lekker bil :)

Amund
10-02-2007, 20:49
Du må komme på Trophy i Svinndal til helga da :)

sivrt
10-02-2007, 21:42
Takk for det Roxy:)

Tror ikke e rekker det denne gangen Amund. Har endel å stelle med om dagen.

Fått flyttet over bakruten fra den grønne og baklyktene idag da. Måtte justere gasspedalen litt også, den gav bare halv gass. Ikke rart den gikk dårligere enn den grønne. Men nå er den på hugget igjenThefinger.

Nå må jeg bare finne på noe lurt så jeg kan få flyttet det ene batteriet frem. Hørte det ikke var så bra med vinsjen så langt fra batteriene. For mye spenningsfall i de lange kablene. Vet du noe om det Amund?

martin
10-02-2007, 21:59
Gratulerer med rå "ny"bil ser bra ut det der:)

Amund
10-03-2007, 17:16
For mye spenningsfall i de lange kablene. Vet du noe om det Amund?

Nja, så lenge det er nok kvadrat skal det jo gå, Hoel sier bruk sveisekabel med tynne kordeller... det er alt jeg veit om saken :confused:

martinj
10-03-2007, 20:08
men kjære jesus eller no... du har jo 70 kvadrats ledningercrossbonedcrossboned hvor mye strøm tap kan du forvente med 70 kvadrats ledninger fra bagasjerommet og fram, det er kansje snakk om 4 meters ledninger her i dette tilfelle. båten min er 10 meter lang å det har jeg en anker vinsj på 1000w. dette er ikke noe å bekymre seg over morten:)

sivrt
10-03-2007, 20:20
Ok. Var en liten fugl som sa at det var en sjangs for å brenne motoren i vinsjen med så lange kabler seddu..
Burde visst være max 1m fra batteri til vinsj.

Coltaine
10-03-2007, 20:25
Mastermedic brukte noe skikkelig grove greier fra batteriene, tviler på du taper noe særlig i de der.

Heftig skute btw! Vurderte nesten å kjøpe den selv.

Amund
10-03-2007, 22:09
Ok. Var en liten fugl som sa at det var en sjangs for å brenne motoren i vinsjen med så lange kabler seddu..
Burde visst være max 1m fra batteri til vinsj.

Det første er sant, og det andre er tull - kommer an på kablene! vet ikke hvor mye spenningsfall som er 'lov' - men det er helt sant at det går an å brenne opp om spenninga ramler, gjelder det samme med dårlig batteri også. Det er vel en formel for hvor mye kvadraten skal øke per meter ledning.. den kan sikkert en elektriker... :)

Martin, 1000w er jo ingenting, en skikkelig warnvinsj drar fort 600 amp! *12...

Coltaine
10-03-2007, 23:36
Resistans i en leder:

R = (Rho x L)/A (Rho= metallets motstand/resitivitet, Cu(Kopper): 0.0178, L = lengde i meter og A = areal)

Spenningstap i en leder:

En-leder: U1 = (I*rho*L)/A (I = strøm i ampere, rho = resitivitet, L= lengde i meter og A = areal)

Spenningsfallet er U = R*I altså resistansen gange strømmen.

sivrt
10-04-2007, 09:05
Ok. Så hvis kablene er 70 kvadrats og ca 4 - 5 meter lange så burde det ikke være noe problem altså?
Kanskje du kunne regnet det ut Coltaine for meg? Skjønte ikke så mye av det stykket ditt der, he he..
Vinsjen må ihvertfall tåle skikkelig hard vinsjing innimellom.

martinj
10-04-2007, 09:15
øøøhh amund. glemte å si at jeg har 7,5 hk baugproppell i tillegg til 1000w på vinsjen på samme ledningcrossboned. men har du plass til batteri framme da morten? uansett om du flytter det ene eller ikke. må bytte ut de ledningene master medic har lagt opp mellom batteriet og bryteren foran. det er ikke no vits med 70kvadrat fra vinsjen til bryteren hvis det er 50kvadrat fra bryteren til batteriene vettu... tror mi må i ledningsbuttikken igjen mortensnewburnnewburn

sivrt
10-08-2007, 10:12
Siden den grønne XJ`n skal selges har jeg nå rigget den ned til orginal stand. Ble noe liten her gitt...crossboned

sivrt
10-08-2007, 10:37
Var og kjørte litt på Haugereid også igår og fikk testet den blå XJ`n for første gang. Kjørte sammen med Erik i sin ZJ, Stein i sin WJ og Grunde i sin XJ.
Var skikkelig morro og synes den nye funket skikkelig bra. Er masse flex foran men er noe stiv bak.

Fikk også testet Staun tire deflators`ene for første gang. Et kjempeverktøy når en skal ut på tur i skogen:). Anbefales!

Noen bilder fra kjøringen.

sivrt
10-08-2007, 10:43
Noen bilder til fra igår...

sivrt
10-08-2007, 10:53
Ikke gjort så mye enda på den blå XJ`n siden den grønne skal gjøres klar for salg og må skrues litt på.

Siden sist:
- Byttet panserlåser.
- Satt på Warn streamer i frontruta.
- Satt på Pirate4x4 sticker på bugshielden og et par Teraflex merker på skjermene foran.
- Montert releboksen til vinsjen. Bare å koble pluss og minus igjen nå. Må bytte en strømbryter i motorrom og legge opp 70 kvadrats jordingsledning fra batteriene bak og frem i motorrommet.
- Hevet med spacere foran ca 1,3" for å kompensere for vekten av Warn fangeren og vinsjen. Totalt er den løftet ca 6" bak og 5,5" foran.Thefinger
Er nå 63 cm opp til kanalene.crossboned

Legger ved bilder av gammel og ny panserlås.

Nils
10-11-2007, 21:38
Må vell snart kjøpe meg eller lag en orgentlig fanger jeg oxo...Synes den ser bra ut den wærnen du har mortencrossboned

martinj
10-12-2007, 15:26
du morten. skal jeg sponse deg med en boks poleringThefingerThefingerThefingerThefingerThefin ger

sivrt
10-12-2007, 20:41
He he du Martin... Skal få shinet den litt før vinteren var planen. Bare jeg kunne fått meg en skikkelig plass å stå med den så, he he;)

sivrt
10-16-2007, 15:52
Batterioppsett - XJ

Legger ut noen bilder av oppsettet med doble Optima red top batteriene og kompressoren bak..

Disse batteriene skal flyttes til en mer gunstig plass så det går an å ha litt andre ting bak der. Greit med bagasjeplass når man skal på treff o.l.
Hovedstrømsbryteren skal også flyttes, muligens inn i hullet på passasjersiden samt lage noen 12V uttak og plassere av/på bryteren til kompressoren der.

Kompressoren har en innebygd 3L tank med trykkmåler og brukes til kompressorhornet fremme.

Bildene er tatt av forrige eier.

sivrt
10-16-2007, 16:01
AC kompressor - XJ

Bilder av AC kompressoren i motorrommet med tåkesmører, filter og vannutskiller. Denne er ikke koblet opp enda men det kommer. Da blir det uttak for luftsperrer og muttertrekker. Skal lage håndspeed på den også så den gir nok luft til å drive muttertrekkeren.

sivrt
10-16-2007, 16:06
Bilde før og etter..Thefinger

supersvein
10-16-2007, 19:29
Det er hva jeg kaller total makeover :)
..får lyst på en sånn jeg også, men trenger vi en bil nr. 4 til en husstand med 2 personer(?)

martinj
10-16-2007, 20:19
4 biler er liksom det noeThefingerThefinger jeg har akkurat kvittet meg med 2 å har vel 7 biler en 30 fots båt en jolle en vannskuter en gråtass en sjærgårdsjeep og tre mopeder på tunet. med andre ord baare kaos he he he

ZukiJack
10-16-2007, 20:25
Hvor mye må man regne med at det koster å heve en slik Cherokee til det nivået de to store her er?
Regner med at de er godkjent bygget...!!!???

Amund
10-16-2007, 20:29
4 biler er liksom det noeThefingerThefinger jeg har akkurat kvittet meg med 2 å har vel 7 biler en 30 fots båt en jolle en vannskuter en gråtass en sjærgårdsjeep og tre mopeder på tunet. med andre ord baare kaos he he he

Jeg er en familie på 1 og har 4 cherokee'er, en unimog, en willys, et rørprosjekt, snekke, gråtass og en KTM, + 2-3 delebiler og ei campingvogn...

men unnskyldningen min er at DET ER BARE EN SOM VIRKER! Thefinger

martinj
10-16-2007, 20:34
he he he ja amund det er viktig med litt pynt på utsiden av huset:):):)

sivrt
10-16-2007, 23:01
Min er godkjent med heving og vinsjfanger ja men ikke hjulene. Settet som står på den blå koster vel rundt 20-25 lapper. Kommer med TUV papirer. I tillegg bør man montere SYE og muligens gjøre noe med styringen. Det baller liksom litt på seg da. Først heving for å få større hjul og mer høyde, så breddere for å dekke hjula. Så kommer det gjerne vibrasjoner og må deretter ha SYE kit for å fjerne dette. Etter dette er det bare å bytte giringer i akslene og kalibrere speedometeret.

Tar vel egentlig ikke slutt men kan nok få en nokså lik bil for rundt 50-70 lapper pluss bilen..

ZukiJack
10-17-2007, 16:48
Min er godkjent med heving og vinsjfanger ja men ikke hjulene. Settet som står på den blå koster vel rundt 20-25 lapper. Kommer med TUV papirer. I tillegg bør man montere SYE og muligens gjøre noe med styringen. Det baller liksom litt på seg da. Først heving for å få større hjul og mer høyde, så breddere for å dekke hjula. Så kommer det gjerne vibrasjoner og må deretter ha SYE kit for å fjerne dette. Etter dette er det bare å bytte giringer i akslene og kalibrere speedometeret.

Tar vel egentlig ikke slutt men kan nok få en nokså lik bil for rundt 50-70 lapper pluss bilen..

Synd ikke kona har bildilla og faller for høye brede biler...hehe...
Lettere å bruke penger på slikt da..crossboned

sivrt
10-20-2007, 11:39
KC Daylighters 150W - XJ

Siden sist har jeg fått montert et par KC Daylighters på 150W på Warn fangeren. crossboned

Siden det var litt dårlig med plass på fangeren til å få montert disse kjøpte jeg et ekstralysfeste for 3 lys på Biltema. Kappet vekk det midterste lyktefestet og boret hull i platen for å feste den til fangeren. Kappet så vekk en firkantet åpning i platen som kommer bak fairleaden slik at vinsjwiren kommer gjennom. Monterte platen og fairleaden med samme bolter så alle fester er tilnærmet skjult.
Monterte så KC lyktene på de resterende 2 festene og koblet opp alt.

Synes det ble riktig så bra jegThefinger.

sivrt
11-02-2007, 10:08
Har fått tak i brukt komplett interiør til den blå XJ`n og reserve dører foran. Skal hente det i Bergen når e kommer meg hjem fra jobb etterhvert. Interiøret er komplett, mangler bare taktrekk og det bakre teppe. Ellers alt av deksler,midtkonsoll,dashbord og seter er med. Dørene har vinduer og elektriske vindusheiser. Delene kommer fra en `90 XJ Laredo. Interiøret er grått, en mye bedre farge enn det cowboybrune som er i den nå. Dørene kjøper jeg helst for å ha i reserve siden denne Jeepen skal brukes skikkelig. Fikk det til en veldig grei pris så det gjør ikke noe med en langtur på 90-100 mil for å hente det.

Det nye brukte interiøret skal monteres når e får meg et skikkelig verksted der XJ`n skal sandblåses innvendig og utvendig. Litt sveising må nok også påberegnes da tenker e.

Bilder kommer selvfølgeligcrossboned

sivrt
11-02-2007, 10:18
Har også i det siste fått snekret sammen en perm med forskjellige write-ups til Jeep Cherokee XJ og en perm til Jeep Grand Cherokee WJ. Permene har artikler og installasjons instrukser som omhandler utstyr og deler som jeg allerede har eller har planer om å ha på den blå XJ`n og WJ`n. Med bilder og step by step informasjon.

Disse permene får stå i et skap sammen med Haynes manualen til WJ`n i et fremtidig verksted..
Har også en egen perm med kvitteringer, godkjenninger og TUV papirer på den blå XJ`n.

XJ permen inneholder pr. dags dato:

Factory service manual:
- AW4 automatkasse.

Innstallasjons instrukser:
- Warn winsjfanger.
- Warn bakfanger med tire carrier.
- Warn rockrails.
- Warn front reciever hitch (2" vinsjfeste).
- Tom Woods Sye kit med custom mellomaksel.
- Teraflex High steer kit with knuckle.
- Posi lok (PLS900), wireaktivering av vakuum fremaksel.
- Trailmaster adjustable trackbar.
- JKS quicker disconnects.
- Procomp lange bremseslanger foran og bak.
- Bushwacker cut-out fender flares.
- Tabor 9000K.

Write-up på:
- Lengre lufteslanger til aksler og kasser.
- Gassfjærer til panser/hoodlift.
- AW-4 TPS justering.
- AW-4 TCU shift modification.
- Aluminium quarter panels.
- Trimming av hjulbuer for større hjul.
- Transfer case drop kit.
- Wheel alignment.
- Dana 30 ball joint replacement. (Opphengskuler)
- Dana 30 skifting av kryss i stikkaksel.
- Dana 30 Axle seal replacement.
- Dana 35 axle seal replacement.
- Cleaning mud affected starter motor.
- Roof tire carrier.
- Bumpstops foran.
- XJ driveshaft tech.
- Front driveshaft overhaul. (overhaling av dobbelkrysset)
- Rockrails montering av RockRash og Rockyroad sine.
- Rewiring av markeringslys som blinklys. (Amerikansk lyssystem)

Har også fått lastet ned Factory service manual til hele bilen også, både `88 og `99 mod. Har også fått lastet ned Parts catalog til de samme modellene. Men disse filene har jo over 1000 sider hver så de ligger bare på pc`n foreløpig. Får heller printe ut de delene e trenger hvis det blir aktuelt.

WJ permen inneholder pr dags dato:

Installasjons instrukser:
- Warn front reciever hitch (2" vinsjfeste)
- Warn multi mount vinsjkrybbe, feste av vinsj til denne.
- Teraflex Quick disconnects.
- Mopar splash guards, skvettlapper bak.
- 4wd.com 2" suspension system

Write-ups:
- Headlamp adjustment.
- Fog lamp adjustment.

sivrt
11-02-2007, 17:05
Fant et bilde på nettet som viser alle delene på 115mm Trailmaster settet som står på den blå XJ`n.

Ikke rart det koster litt dette settet egentlig, er jo noen kilo stål her da..Thefinger

sivrt
11-04-2007, 07:13
Fant noen bilder av kjerra fra sommertreffet til Jeepclubnorway på Evjemoen i sommer..

Nils
11-08-2007, 20:02
Thor ringte akkurat.. Lurte på om vi kunne skaffe en ku-fanger til 2000mod Blazer..crossboned Vet du om noen??????????

sivrt
11-08-2007, 20:17
Nei ikke på stående fot akkurat.. Legg inn et innlegg under "Kjøpes" så kan det jo hende noen andre har..

I morra må e bytte krysset høyre foran så e e klar til Haugereid på søndag.. Kanskje smøre opp børsa også mens e e igang..
Og få på de ferske låse mutterne fra American racing.Thefinger

Etter det blir det tåkelysmontering i W hullene nede i vinsjfangeren..

Nils
11-08-2007, 20:30
Bare dytte ut Rødhette heheThefingerThefingerThefinger

sivrt
11-08-2007, 20:37
Trenger ikke det vettu.. "Wærner" kan stå på grusen han, he heThefinger

sivrt
11-09-2007, 22:42
Idag har jeg fått gjort litt småting med XJ`n..

- Byttet olje i transferkassa, det var på tide kan man si.
- Byttet olje i forakselen, det var også på tide.
- Byttet kryss i høyre drivaksel foran til Spicer, det gamle var helt ferdig.
- Byttet rundt på et par bremseklosser som var montert feil.nono
- Montert låsemuttere fra American racing.
- Montert tåkelys i Warn fangeren som skal lyse gjennom W hullene på hver side. Disse er ikke koblet opp enda.. Skal også sette gitter foran lyktene før de er helt ferdige.

Har foreløpig bare noen få dårlige bilder av tåkelysmonteringen.

sivrt
11-09-2007, 22:45
Siden hjulmutterene er nokså spesielle måtte låsemuttere bestilles fra Wokas siden de forhandler American racing felger. De går liksom inn i felgen og sentrerer den med en hylse med innvendige 1/2" gjenger.

Nye deler er alltid gøy, he hecrossboned

sivrt
11-09-2007, 22:49
Kompressorhorn - XJ

Slenger inn et par bilder av kompressorhornet på 150db. Måtte modifisere det også litt idag siden hjulet tok inni hornet ved full flex. Kuttet av den ene tuta med vinkelsliperen og vips, ingen subbing der lenger..
Får nok testet om jeg har kuttet nok på søndag da det er kjøring på Haugereid med jeep gjengen.

sivrt
11-12-2007, 13:45
Slenger ut noen bilder av siste treffet på Haugereid til jeepclubnorway avd. sørlandet..crossboned

Fikk litt problemer med innkoblingen av forakselen. Men etter å ha snudd gaffelen til Posi-Lok`en ble den god som ny og sjaltet fint sånn som den skulle.:)

Kom opp en småbratt bakke der ingen andre kom opp men da måtte bakakselen si takk for seg. Er noe som har knekt inni der men har ikke åpnet den enda. Skal fikses i kveld forhåpentligvis..:mad:

Bilder av Posi-Lok først..

sivrt
11-12-2007, 13:51
Bilder fra kjøringen..

sivrt
11-12-2007, 13:54
Den bratte bakken der bakakselen fikk seg en trøkk..

sivrt
11-12-2007, 21:17
Her kommer da bildene av bakakselen som fikk kjørt seg igår..newburn

Trodde først bare det var gått et par planethjul, lyden var kjent.. Men neida.. Alle 4 småhjulene inni der var gåene, det ene hadde faktisk knekt i 3 store biter og lå i bunnen. Bare shimsen igjen på kubbeakselen. Pinionen hadde også mistet 2 tenner og carrieren hadde også fått seg en skrape men ikke sprekt. Det eneste der inne som hadde klart seg var vel kronhjulet og stikkakslene..newburn

Trodde også at dette skulle være en smal sak da jeg og Nils har en bakaksel som skulle passe over. Men nei igjen.. Denne hadde 4.10 giring og min har 3.55. Flott!newburnnewburn

Så hvis noen har en Dana 35, Dana 44 eller Ford 8.8 til salgs... Gi meg et pling!

knixen
11-12-2007, 21:22
Ny giring og bytte ut carrieren til en arb??? Dette løser jo flere problemer på en gang???

sivrt
11-12-2007, 21:30
Vet ikke om e gidder å koste på en Dana 35 det der rett og slett.. Blir enten å sette på en Dana 35 med 3.55 giring igjen eller en kraftigere med ny giring foran og bak.. Gjerne Dana 44 eller Ford 8.8

knixen
11-12-2007, 21:35
Kjedelig sånt her uansett!!! Utrolig mye styr av det...

Tøff bil har du, det skal du ha!!!

sivrt
11-14-2007, 19:04
Takk for det Knixen..

Da var Grand`en vasket innvendig og utvendig og klar for en tur over fjellet til Bergen for å hente deler. Piggdekkene er satt på igjen og gode greier.. Ble endel kjedeligere nå men..:o
Var mulig han som hadde interiøret også hadde en Dana 35 med rett utveksling også liggende.. Hvis det er tilfelle blir det fullt bak der på vei hjem, he he..

Men men.. Blir moro å få sett litt snø for første gang i år da..crossboned

Selv om det blir på en 100 mil lang tur..

sivrt
11-16-2007, 14:30
Da var turen unnagjort og WJ`n tok turen med glans selvfølgeligThefinger. Var endel venting pga arbeid i tunnelene så vi måtte improvisere litt på hjemveien. Røldalstunnelen var stengt og kom vistnok til å være det resten av natta. Ikke nok med det så var omkjøringen også stengt med en bom.
Men det var en i en Hilux som kom seg forbi bommen så da skulle vi og en "polakk" også prøve oss på det. Han kjørte en nokså ny Dodge Ram 2500 med 4 dører og kjørte selvfølgelig litt for langt mot høyre for bommen og havnet i et dike med hele fronten. Venstre bakhjulet hans hadde ca 1 meter hjulløft og kom da ikke opp igjen..
Ja ja tenkte vi, kan jo ikke stå sånn i hele natt så snatch stroppen fra ARB ble funnet frem og festet det i vinsjfestet foran så jeg kunne se litt bedre. La WJ`n i 4 lav og begynte å dra på denne lastebilen da.. Med et hjulsett utenfor veien og det andre på snødekt vei. På et tidspunkt så det ut til at Ram`en skulle tippe over men det ordnet seg og jeg dro han opp uten problemer. Må si jeg var litt imponert over børsa dacrossboned. Rakk ikke ta noen bilder av dette selvfølgelig men den karen satt godt og var kjempelykkelig over at vi fikk han opp derfra igjen..

PS.. Ga han et godt tips om bilvalg neste gang han skulle handle, he hecrossboned

sivrt
11-16-2007, 14:35
Siden alt dette tok endel tid samt at vi måtte skru litt på delene vi skulle ha med oss hjem igjen varte turen fra 0600 i går morges til 0515 idag morges, he he.

Men men.. Fikk ihvertfall med meg komplett grått interiør i veldig god stand, fører og passasjerdør med vinduer og el.vindusheiser samt en Dana 35 bakaksel med diffbrems og 3.55 giring bak i WJ`n. Dvs den ene døra og dashbordet måtte stroppes fast på taket siden det var helt fullt inni..

Alt i alt må jeg si meg fornøyd med delekjøpet siden jeg bare ga 3200,- for dører, interiør og bakakselen. Pluss reisen men det var jo bare en kosetur det, he he..

sivrt
11-16-2007, 14:41
Legger inn litt bilder fra turen vår over fjellet..crossboned

Først på Haukelifjell..

Enjoy!Thefinger

sivrt
11-16-2007, 14:45
Fra stavkirken i Røldal..

sivrt
11-16-2007, 14:46
På Låtefoss ved Odda..

sivrt
11-16-2007, 14:49
I Morgedal, skisporten vugge på vei hjem med deler..

supersvein
11-16-2007, 18:17
Ikke rart turen har tatt tid, så ofte du stopper for photo-shoot Thefinger Thefinger

...Jeg må ha kjørt gjennom Røldal minst 100 ganger, men aldri ned til "sentrum."

Ellers er det godt å se at også din bil samler like mye shit på en tur over fjellet som min gjør :(

sivrt
11-16-2007, 22:36
He he.. Måtte benytte anledningen til å få noen tøffe bilder av gromvogna i så flott natur som det der vettu.. Så måtte e jo ha noe å dele med dere andre pirater etter turen..

WJ`n var nyvasket før vi dro men den så ut som jeg ikke hadde vasket den på månedsvis etter den turen der ja.. Hadde nok ikke vært så mye bedre med MT/R på heller..Thefinger

sivrt
11-18-2007, 10:20
Igår ble bakakselen på XJ`n byttet over. Satt på den jeg hentet i Bergen. Er fra en `89 XJ med diffbrems og 3.55 giring. Er en non C-clip aksel heldigvis, siden jeg nå har 6 stikkaksler i reserveThefinger.
Det som er igjen nå er å sette på forlenget stålomspunnet Procomp bremseslange der bak og lufte bremsene.

Ellers har e fått tatt en liten testtur og sjekket at diffbremsen fungerte, som den gjorde.crossboned

Skal bli godt å få dyret på veien igjen...

sivrt
11-20-2007, 10:29
Igår fikk jeg satt på ny Procomp bremseslange bak på XJ`n. Byttet også ut all bremsevæske i den bremsekretsen som går bakover. Sugde ut den bremsevæsken som lå i kammeret til den fremre bremsekretsen også, var like brun og fin som den andre. Skal lufte ut den gamle væsken foran også ved anledning.

Har også tatt ut et blad av fjørpakken på hver side for å få bedre flex og komfort. Har vært veldig stiv med de 115mm fjørene bak. Virket som det hjalp på komforten ihvertfall. Har bare fått testet den over fartsdumper og slikt på veien, men virker mykere.
Så da gjenstår det bare å få testet flexen.crossboned

sivrt
11-22-2007, 23:00
Idag var jeg og Erik Oland og kjørte litt på Haugereid og fikk testet litt flex og den nye bakakselen..
Den funket skikkelig bra og diffbremsen virket akkurat som den skulle. Fikk også bedre komfort og flex i terrenget etter jeg tok ut et blad på hver side bak.

Godt å få den tilbake der den hører hjemme..crossboned

Fikk også tatt noen bilder selvfølgelig, legger de ut i morra.

sivrt
11-23-2007, 09:04
For de som er kjent på Haugereid kjørte vi over myra, var noe bløtt underlag. Men siden jeg kjørte med ca 8 psi i dekkene fløt det nokså bra allikevel..

Ryddet litt kvister mens vi først var der.. Vinsjfanger er greit å ha..

Anyways... Pics!

Geir
11-23-2007, 16:24
Gjørme er bare SÅ gøy!!! crossboned

ser bildene og savner Cherokee'n min med en gang .... den kunne kanskje engang blitt noe a la dem på bildene :mad:

sivrt
11-23-2007, 16:39
Synes egentlig det er gøyere med stein og fjell jeg.. Jo brattere jo bedre, he heThefinger
Men gjørme kan være gøy det også da.. Rockcrawling er mer min stil.. Får liksom litt mer følelse av at man kommer godt frem når det er bratt og har godt grep..

Skjønner godt at du savner indianeren ja.. Har 3 og en halv stående nå..

Geir
11-23-2007, 16:46
På Knottheia , hvor vi hadde kjørefelt og ett par norgescuper tidligere , er det et helt utrolig grep i fjellet ...og det er nok av det å kjøre på !

det er nesten ubegripelig hvor bratt det går an å kjøre på slik "knudrete" fjell som er der ....

MEN , etter noen timer med frikjøring der oppe , endte somregel de fleste bilene i de største gjørmehullene til slutt , bare sånn for at en skulle kunne stå i å vaske bil,klær m.m. i evigheter etterpå Thefinger

jeg hadde forresten en 88' 3dørs , men uten stasj ... kom aldri så langt før den ble solgt videre newburn

sivrt
11-23-2007, 16:50
Har en `92 XJ med orginal 4.0 High output som er til salgs for tiden.. Din for 35 lappercrossboned
Et godt emne, he he..

sivrt
11-23-2007, 17:59
Skvettlapper foran - XJ

Har fått laget meg noen skvettlapper fremme på XJ`n idag. Laget de av tynn hard plast, ca 2mm, som jeg skrudde rett i bredderne med selvborende skruer. Vil ha skruer istedet for bolter så de bare rives ut istedenfor å ødelegge bredderne hvis jeg henger de opp i noe. Stikker ca 15 cm ned under bredderne og kanalene. Greit med noe som tar av for den verste dritten nå på denne tiden av året. Sparer kanskje kanalene og hjulbuene/gulvet litt for salt og sprut.. Er ihvertfall praktisk om ikke pent akkurat.
Skal på sikt ha skvettlapper både foran og bak i sånn mykt gummimateriale ala Artic trucks. Vil ha de sånn at de bare føyer seg etter terrenget og ikke knekker eller rives av.. Kanskje henge de litt bakover i en tynn kjetting eller lignende.. Tror det kan bli litt tøft..

Nå virker jo pine me brekket også.. Greit med ny brukt aksel altså..crossboned

sivrt
11-25-2007, 11:36
Interiør - XJ

Igår begynte jeg på å bytte interiøret i XJ`n fra kåbbåibrunt til grått. Har vel kommet ca halvveis. Fikk byttet baklukedeksel, sidedekslene bak, dekslene ved beltene til stolene foran og alle setene. Midtkonsollen var allerede byttet da jeg kjøpte bilen. Det interiøret jeg setter inn nå kommer fra en `90 Laredo. Da får jeg også litt bedre seter med mer støtte sideveis i ryggen. Kjekt når man er i terrenget.. Skal bytte teppe også men det blir når den skal sandblåses innvendig.
Skal bli godt å bli kvitt den brune fargen inni..

Noen bilder før og etter..

Amund
11-25-2007, 22:17
Neeei du skulle hatt svart! ;)

sivrt
11-25-2007, 22:35
Skulle det Amund men det er så fryktelig lite svart interiør til 2 dørs til salgs for tiden..Thefinger
Fikk en veldig god pris for dette interiøret samt den nye brukte bakakselen så da var det like greit..
Tenkte å ha svart setetrekk i den uansett da. Lettere å gjøre rent for dritt. Taket skal også trekkes om og det blir i svart. Da er det jo nesten like mye svart som grått inni der..crossboned
Blir uansett bedre enn den brunfargen som var der..

sivrt
11-25-2007, 22:53
Legger ut et lite bilde av flagget som skal på den blå XJ`n på treff o.l.
Hvis jeg kommer meg på Beachtour `08 skal det garantert på....
Mellom treff skal det pryde veggen på mitt fremtidige verksted..crossboned

Kjøpt på ebay, var det som lignet mest på logoen her.grnpirate

Flagget er forresten 3 x 5 fot, dvs ca 90 x 150cm.Thefinger

sivrt
11-28-2007, 21:35
Igår var jeg og Erik Oland på Haugereid igjen gitt og ryddet litt løyper for kvister.. Fikk kjørt litt også før det ble mørkt..
Så her kommer litt bilder på hvordan flexen ble etter modifiseringen av bladfjørene..crossboned

Synes det begynner å bli bra flex nå..

Neste nå må bli å forlenge bumpstopsene foran og bak samt lengre bremseslanger foran.

Ove
11-28-2007, 21:49
Flott bil !

Har en liten forespørsel :
Det ser ut som at dere er endel nede på Haugereid , er dette noe som taes på sparket eller planlagt ?

Kunne tenke meg ned å holde dere med selskap og få luftet trialbilen litt ....

sivrt
11-28-2007, 21:53
Vi tar endel turer på sparket men har noen planlagte kjøringer med Jeepklubben også.. Har snakket litt med Martin også og han kunne også tenkt seg å lufte sin Zuki også.. Er bare morro med flere vettu..
Kan sende deg en PM neste planlagte kjøring Ove så ses vi sikkert der..

Ser frem til å måle krefter med bilen din, he heThefinger

sivrt
11-28-2007, 21:54
Fikk tid til et kosebilde også, he he..
Kan bli fine bilder nå på høsten..

Ove
11-28-2007, 21:57
Flott , send en PM !

Skal bli morro å få kjørt litt igjen før bilen plukkes ned .

sivrt
12-03-2007, 13:55
Har ikke skjedd så mye med Jeepene siden sist oppdatering.

Har byttet løpehjul til serpentinbeltet på XJ`n, lageret var helt gåent. Skal se om ikke det går å presse ut lageret av det gamle og bytte det. Greit med et i reserve.

Var på lokallagstreff i Jeepclubnorway på Haugereid igår. Bilder fra kjøringen ligger her:http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=8871

En liten teaser fra bildene..

Nils
12-12-2007, 09:07
Heisann!!!!!

Takk for flott bursdagsgave:):):)

En liten ting? Hva er min lakk-kode..

Du kjenner jo meg.. Har e mulighet skulle det helst vært på igår:):)

sivrt
12-12-2007, 09:23
Værsågo du, he he... Den falt nok i smak ja..Thefinger
Må få ut bilder på garasjen din av den nå da. Prøvemonteringcrossboned

Lakkoden vet jeg ikke i hodet. Kanskje Martin husker. Det sto vel ikke på den lille flaska som du fikk med heller kanskje?

Det vil si at delene mine også e kommet da... Goodies...Wohoo..crossboned

Nils
12-12-2007, 12:56
:)Det er mulig at det står på den... har e den forresten..
Vet ikke må hjem og grave litt i skapene:)
Ringte Martin igår.. husket ikke det han heller..
Men det skal vi finne ut staaaaaaaasThefingerThefinger
WHOOho fytti .........asså..crossboned

sivrt
12-12-2007, 15:01
Tror du har den på benken i garasjen eller i en av de kassene på gulvet vettu.. Vet det var en VW farge. Mulig e har skrevet det ned en plass au.

Bilder da?

Nils
12-12-2007, 15:15
Er på jobb enda..:o men bare vent hehehThefingerThefingerThefinger

Blir feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeettttcrossboned

sivrt
12-19-2007, 09:59
Da var endelig delene kommet hjem.. Bestilte litt småting fra Quadratec til den blå XJ`n. Har også kjøpt meg grove piggkjettinger til 33" x 12,5" av Stein i jeepclubnorway og en LED lommelykt med solcellepanel en annen plass. Ingen skal komme her å si at ikke jeg tar min del av miljøkampen, heheThefinger

Bildene viser:
- Gangstercaps fra Lund.
- Chilton manual til XJ og ZJ.
- Gitter i sort hardplast til KC Daylighters.
- 3 stk reservepærer til KC Daylighters.
- Daystar handle keeper til T-Max farm jack/Hi-Lift.
- Piggkjettinger.
- LED Lommelykt med solcellepanel.

sivrt
12-19-2007, 10:07
Prøvemontering av Lund Sunvisor..

Blir nok bra detta når den blir lakkert i bilens nye farge.. Bare synd det blir lenge til den skal på da siden vogna må lakkes først.

sivrt
12-19-2007, 10:11
Tok noen testbilder igår av begge grombilene.. Var ca 8 kalde da bildene ble tatt.. Har fått god anledning til å bli kjølt ned nå etter en tur på jobb, he he

sivrt
12-19-2007, 14:26
Vil helst unngå å bore i taket på jeepen. Tenkte å lime fast hele gangstercapsen med Terroson kraftlim. Det funker ihvertfall på skjørter på gatebiler, burde vel funke på denne også?

Noen som har synspunkter på det?

sivrt
12-24-2007, 09:37
Ingen? Neivel da..

Får legge inn litt fler bilder istedet da.. Fått på gitterne på KC lyktene og byttet den ene "pæra" siden sist. Er jo sealed beam på disse 150W lyktene.

sivrt
12-26-2007, 10:41
Fått testet kjettingene jeg kjøpte til 33 tommerne mine.. De var dessverre for korte for 33x12,5 så vi prøvde de på noen 265/75-16 som Nils hadde og der passet de perfekt. Men detta ordner seg nok, snakket med Stein som e kjøpte de av og han skulle høre med de som laget kjettingene til han. De fikk faktisk et hjul av han for å måle hvor store de skulle være så der er det noen som har bæsja på leggen.. Hvis ikke det ordner seg lager jeg bare noen ekstra tverrlenker av vanlig kjetting og kobler alt sammen med kjettingskjøteløkker..

Bilde av kjettingene på 33 og 265 hjulene..

sivrt
12-27-2007, 23:44
Slenger inn noen flere bilder av børsa fra nissetreffet til AOK 2.juledag på Brokelandsheia.. Vi som kom med jeepene våre storkoste oss i de glatte løypene og rundt bålet med pølsegrilling.

sivrt
12-27-2007, 23:51
Satt å kikket gjennom litt gamle bilder på pcn her idag og kom over dette bildet av WJ`n. Har gjort litt med det i photoshop men bare mindre justeringer. Bildet ble nokså bra synes e..

Tommy
12-28-2007, 05:28
flott bilde...
Må også si at XJen din er fet, fikk kikket litt på den i Gjerstad andre Juledag...

sivrt
12-28-2007, 09:32
Takk takk Tommy.. XJ`n er et "work in progress" som det heter.. Har endel planer men de største koster litt og krever et skikkelig verksted, så de får vente litt enda..

sivrt
12-30-2007, 16:39
Flere bilder fra samme "fotosession":cool:

sivrt
01-12-2008, 04:35
Slenger inn et bilde jeg tok av XJ`n i den første snøen som kom i år.. Synes det ble litt tøft når det var såpass mørkt med det amerikanske lyssystemet foran..
Er ikke akkurat en habil fotograf men synes det er moro å ta bilder.. Med et sånt motiv blir det jo ikke mindre gøy heller..Thefinger

sivrt
01-12-2008, 04:54
Har også fått meg en Danita 640 CB radio som skal monteres når jeg kommer hjem. Fikk et bra kjøp på Qxl.no.

Tenkte å montere en Alan S9 Plus antenne, 150cm lang. Skal monteres bak ved siden av og rett over den ene baklykten på en hjemmelaget brakett. Burde få gode signaler da vil e tro..

Bildene viser sånn e har tenkt meg montering av antennen..

Nils
01-12-2008, 11:47
Nå har vi sveist og slipt ferdig på Rødhette. Lakket med sinkspray og rødt oppe på tuppen dær Thefinger

Tar noen bilder innimellom.
Har vært en del ombygging på festene til radiatoren, men nå blei det knall bra.
Sitter som et skådd..:)

Beggyner og sette i motoren idag:)
Blir spennende og se hvor mange andre fester vi må bygge om.:)
E jo sabla gildt au då:)

sivrt
01-12-2008, 19:01
Se det ja.. Er føkka at e ikke er hjemme når dere fyrer børsa for første gang altså..newburn

Bare ta en hau med bilder, så kan mi legge de inn med litt tekst når e kommer hjem igjen.. Blir gøy detta ja..

Ser du har fått navnet på jeepen i profilen din au, he he.. Får endre mitt au nå da... "Rødhette og Ulven"Thefinger

Nils
01-13-2008, 18:59
Nå står motoren oppi og nesten alle ledningene er koblet på:)
Har byttet bensintanken og satt inn transfercase.
Ser at crossmemberen ikke kommer til og passe på hullene i ramma. Lurer litt på hva de gjorde på ulven dær.??
Tror e får ta meg en tur ned og se litt under den imorgen.:)
Har ikke fått gjordt noe mere idag, har hatt sveiseblink på venstre øye og vært nede på legevakta og pillt ut noe metallspon som satt fast på øyeeplet.
hehe kjekt med værnebrillerThefingerThefingerThefinger

Det som er igjen nå er å fylle olje på alt, feste crossmemberen, montere fronten(ferdig tillpasset med radiatorfester og det hele) og selfølgelig ledningene bakover og dashbordet.

Begynner og se en ende her hvertfall:)

sivrt
01-13-2008, 19:29
Høres bra ut detta ja.. Husker ikke helt hvordan det ser ut under der traversen til kassa er festet. Mener det er 2 ekstra hull der som er ferdig gjenget opp men vet ikke om de er til 4 literen og automatkassa..

Ja briller kan være kjekt å ha vettu.. Får ta med noen opp til deg, he he.

Blir morro å få kjørt litt sammen nå etterhvert. Rødhette og Ulven har jo ikke kjørt sammen enda, he he..nono

Amund
01-14-2008, 00:33
Når jeg tenker meg om... så mener jeg det satt ei plate mellom girkassefestet og gummien på 2.5-literskassa som forskjøv festet laaaangt... og tok du av den så kunne du skru gummin rett i automaten... eller noe sånt... kikk på det.

sivrt
01-14-2008, 23:26
Prøvde meg litt på redigering i et helt enkelt Windows program på det forrige bildet av "Ulven" her inne. Prøvde å få det litt lysere, blåere og litt kaldere følelse.. Vet ikke om det har lykkes men.. Gøy er det..

Tommy
01-15-2008, 06:22
Synes det var tøft som fy jeg... alltid gøy å jobbe med bilderedigering for å finne akkuratt den rette følelesen, synes du lykkes godt her......

sivrt
01-15-2008, 07:35
Takker.. Synes det ble nokså greit selv siden jeg bare har brukt Microsoft office picture manager her på en pc på jobb. Det er jo ikke akkurat et redigeringsprogram av råeste sort for å si det sånn, he he.

Får få registrert Adobe PS heller så kan det bli mange spesielle og forhåpentligvis tøffe bilder her inne..

sivrt
01-17-2008, 03:51
Da har jeg fått laget meg en brakett til cb antennen i syrefast. Denne må modifiseres noe når jeg kommer hjem der den festes til karrosseriet. Der antennen monteres er den ferdig, trenger bare hull til antennen. Den ligner noe på den braketten som er på bildet øverst på denne siden.

Tenkte også å lage meg forsterkede difflokk, både til D30 og D35.Kjekt å ha hvis diffene butter i en stein eller lignende som man ikke har sett før man står på. Vurderer da om jeg skal forsterke et orginalt lokk eller lage en slags ring som monteres utenpå difflokket. Hvis jeg skal forsterke lokkene vil jeg sveise mer stål rett på det orginale lokket og slipe dette pent og male det.
Det andre alternativet kan jeg legge ut noen bilder av slik jeg hadde tenkt det. Er mange forskjellige design på dette ute og går.

Går også å lurer på om jeg skal lage meg en slags skliplate under begge diffene som gjør at diffene ikke henger seg opp på hindringer. Ser de selger det på 4wd.com, men dette kan ikke være vanskelig å lage selv. De som de har der boltes i 4 av hullene på difflokket og rundt akselen der pinjongen kommer ut.

Noe sånt kanskje?

sivrt
01-17-2008, 04:12
Fant noen gamle filmklipp av "Ulven" på Amund sin hjemmeside..

Småprøving..
http://amund.bilbygging.no/coppermine/displayimage.php?album=2&pos=5

Svinndal 08.04.07..
http://amund.bilbygging.no/coppermine/displayimage.php?album=2&pos=10

Nils
01-17-2008, 22:29
Heisann:):):)
Fikk fyrt opp bilen idag:)
Startet med en gang.. herlig:)
Har bytta heile ledningsnettet bak oxo. Montert radiator og slikt, bytta olje på alt sammen. Så nå er det god knall.:)
Håper på å bruke bilen på jobb på mandag vist alt går etter planenThefingerThefingerThefinger

Morrrrrrrooooooo:)

Kult svev på fri eksos altså hehehehhe

sivrt
01-17-2008, 22:33
Noen gamle bilder av børsa e hadde liggende.. Før Warn fanger ++.

Ulven til høyre og donorbilen med High output motoren i.
14233

Bilde fra hjemmesiden til Mastermedic som hadde vogna før meg.
14234

knixen
01-17-2008, 22:35
Skikkelig tøff bil!!!

sivrt
01-17-2008, 22:35
Rått Nilsen!!!

Var som pokker at e ikke var der da dere fyrte dyret for første gang altså.. Håper du har fått tid til å ta endel bilder til motorbytte tråden da..

Godt jobba svogercrossboned

Holten
01-17-2008, 22:37
Får så lyst på Cherokee når jeg ser bilen din! :cool: Stemmer i med Knut! SKIKKELIG tøff bil! grnpirate

Nils
01-17-2008, 22:41
:)Ja Kim har tatt en del bilder..
Blir bare spennende om e husker alt vi har gjort.. Har blitt sinsykt mye.
Hadde e ikke kjøpt en hel bil tror e e hadde hatt noen uker til med tilpassing og tenking..:o
Donorbilen er jo bare ett skall med hjul nå..

sivrt
01-17-2008, 22:43
Takk for det Knixen.. Skal bli bedre etterhvert, he he..

Planene for denne fremover og langt fremover:- Montere gangstercaps lakkert i bilens farge.
- Koble opp tåkelys i Warnfangeren på egen bryter.
- Bytte resten av interiøret.
- Montere SYE kit og mellomaksel.
- Koble ferdig vinsjen.
- Montere skidplater.
- Montere rockrails.
- Bakfanger med tire carrier.
- Lage uttak for trykkluft fra AC kompressoren med håndspeed.
- Montere CB radioen med antenne.

Litt større ting:
- Sandblåse hele vogna.
- Lakke hele bilen utenom Warn fanger og Bushwackerne.
- Dana 44 foran og bak med 4.88 giring og ARB i begge ender.
- Budget boost
- 35" Trxus.

De siste planene er nok en god stund frem i tid da de krever endel kroner og et skikkelig verksted å stå i..
Men planene er der....

knixen
01-17-2008, 22:45
Vi har alle planer, og det er helt RETT!!! vi skal ha drømmer og ambisjoner!!!Thefinger

Har mange!!! ;)

sivrt
01-17-2008, 22:46
Takk til deg også Holten.. Setter pris på sånne innlegg her, he he..

Det er bra Nils.. Gleder meg til å se den live nå.. Rødhette lives again!!crossboned

Gleder meg ikke minst til kjøring neste gang.. "Rødhette og Ulven på nye eventyr"Thefinger

Nils
01-19-2008, 19:22
Da var denne dagen i garasjen over:)

Idag har e bygd eksos(strake rør hele veien bare en flamme demper) fikset bremserør og luftet.
Bygd komplett ledningsnett foran..

Og sist men ikke minst............Prøvekjørt bilen her hjemme en tur..

E må si at jeg er veldig fornøyd foreløpig..:):):)
Lyden av det nye eksosanlegget blei heil råttThefingerThefinger
Kommer ikke til og høre ulven ved siden av heheh:)

sivrt
01-19-2008, 22:06
Har du glemt gromlyden Ulven lager allerede?Thefinger

Er nok gøy med "ny" bil ja, he he..

Man kommer nok til å få det med seg altså når Rødhette og Ulven kommer sammen...crossboned

sivrt
01-26-2008, 13:51
Vurderer å selge WJ`n min til fordel for et annet prosjekt/annen bil..

Se annonse under "Offroadkjøretøy selges"

supersvein
01-26-2008, 16:10
Jeg er veldig spent på hva det prosjektet er !!!

sivrt
01-26-2008, 16:54
He he... Er ikke så mye forandring.... Men dere får nok se om ikke så lenge...Thefinger

Kan love det blir grommere enn WJ`n e har nå..crossboned

sivrt
01-28-2008, 10:31
Da har jeg fått meg en muntlig avtale over telefon på et nytt prosjektcrossboned

Så nå skal stasvogna bygges ned og bygges om til 5 seter før salg..

Et lite hint om hva som kommer inn her etterhvert, forhåpentligvis ikke mange dagene til heller....Thefinger

sivrt
01-31-2008, 22:41
Da var sekken pakket og billetten til Ålesund bestilt.. I morgen tidlig blir det henting av ny stasvogncrossboned Gleder meg bare litt, he he.. Blir spennende å se om den svarer til forventningene nå....

Bilder fra turen hjem og av vogna kommer plutselig selvfølgelig..Thefinger

sivrt
02-02-2008, 00:12
Da var den nye stasvogna endelig hjemme.. Var bare en 82 mil lang tur så det gikk heldigvis fort..Thefinger
Traff forresten en grå og rød suburban med en lik suburban på henger i eidsvolltunnellen på vei hjem.. Noen her inne?

Den nye er en Jeep Grand Cherokee (jøss!) Limited 2000 mod med 4,7 V8crossboned Denne skal forhåpentligvis bli grommere enn min andre WJ.

Legger ut et par bilder tatt på turen hjem.. Ble ikke så mange denne gangen men..

Nils
02-02-2008, 05:54
LUUUUUUUUUUUUUUUNNTT....crossbonedcrossboned:)
Gleder meg til å se den i live:)

shortlux
02-02-2008, 10:01
Flott bil, blir morro å følge med på ommbyggingen av den.

sivrt
02-02-2008, 19:49
Ombyggingen har allerede begynt så smått her.. Har fått satt i KN drop-in luftfilter og montert de syrefaste kanalbeskytterne som sto på den svarte WJ`n.
Neste blir heving, dekk og alt i fronten. Lyktebøyle med lykter og vinsjfestet.

Amund
02-03-2008, 11:16
Syns du sa det var stasjonsvogn jeg, da har du blitt lurt, det er jo grønne skilter på den Thefinger

Grattis, fin bil... ønsker meg sånn jeg og... kanskje du vil selge med den gamle? :)

sivrt
02-03-2008, 18:23
Tenkte å hive i baksetene i den nye men tror jeg dropper det foreløpig. Har ikke akkurat behov for de, mest kjekt og ha..

Gi meg et bud da Amund, he he..Thefinger

sivrt
02-04-2008, 21:28
Idag har jeg fått byttet fjørene og demperne på den svarte WJ`n tilbake til orginalfjører.
Har også fått satt hevesettet over på den nye åtter WJ`n. Godt å få den litt opp fra bakken. Ser mye bedre ut allerede.

Byttet også til oransje LED pærer i parklysene og andre blinklyspærer som ikke er så oransje å se på, mer regnbuefarget liksom..

Må bare få demontert alle godsakene i fronten på den svarte så blir den lagt ut for salg på Finn.no

dynna
02-05-2008, 20:36
Hva blir prisen på dan gammle WJ`n

sivrt
02-05-2008, 21:55
Tenkte på rundt 260K som orginal 5 seter. Ligger annonse under offroadkjøretøy selges her inne..

sivrt
02-07-2008, 20:10
Må vel fylle på med litt flere bilder her inne..

Her er åtteren med 2,5" heving og kanalbeskytterne montert. Ruller på orginal dimensjon vinterdekk foreløpig.. Men nå er det ihvertfall plass til 32" MT/R til vårenThefinger

Har også montert xenonlook pærer i tåkelysene.

sivrt
02-07-2008, 20:23
Har fått demontert vinsjfestet og lyktebøylen med xenon lyktene på den svarte WJ`n. Har også fjernet varebilveggen og satt i baksetene.

Begynte å bytte bakfangeren men trenger noen nye klips som må til for å montere den nye fangeren. Fikk ny fanger bak på forsikringen etter en kar rygget på meg i våres.. Beholder den gamle fangeren i tilfelle e skulle få bruk for den en gang, kan lett repareres og lakkes opp hvis nødvendig.

Har også gjort den ren innvendig og utvendig. Så nå skal den bare vises med baksetene i så er den helt klar for salg.

sivrt
02-07-2008, 20:31
Fikk gjort litt med åtteren idag også. Monterte lyktebøylen og koblet opp Hella xenon lyktene.

Måtte først fjerne fangeren foran for å montere braketter til bøylen og ledningsnettet til lyktene.
15039

Monterte "fotgjengervenlige" braketter for øvre festepunkt til lyktebøylen. Disse skal bøye seg innover hvis en fotgjenger kommer litt for nærme. Sikkert pga TUV papirene.
15040

Monterte så de nedre brakettene for de nedre festene.
15041

Festet ballastene til ekstralysene bak grillen. Brukte svart teip over de røde bokstavene så de ikke synes og svarte strips til å feste de med.
15042

Har dessverre ikke bilde av bøylen ferdig montert på vogna enda. Ble mørkt før jeg var ferdig, he he..
Jeepen skal vises etter de nye reglene og forhåpentligvis godkjennes med bøylen. Bestilte time for denne bøylen på BT før fristen gikk ut 25. mai i fjor men det spilte ingen rolle. Den timen var jo for et annet skiltnummer. Så selv om det er samme type bil, samme årsmodell og samme bøyle må altså denne godkjennes etter dagens regler. Men har tro på at det går greit. Bøylen er levert av Jeep og er orginal Mopar del. TUV papirer har jeg også på den..
Krysser fingrene..

sivrt
02-08-2008, 09:27
Da var åtteren vist hos biltilsynet og kan flotte seg med nye bokstaver i vognkortetcrossboned.
Det eneste de hadde bemerkning på var at xenon ekstralyktene gjorde at lysene på bilen kom på 110%. Skal jo egentlig bare være maks 100%. Men de gjorde heldigvis ingenting med det, fikk bare beskjed om ståa.

Forhørte meg også litt om mitt 2" vinsjfeste i fronten som enda ikke er montert. De så ikke noe i veien for at det kunne monteres. Skulle det brukes til vinsjing burde festet ha papirer og skrives i vognkortet.
Hvis det bare skulle brukes til hengerfeste eller tauekrok trengte jeg ikke det.

Ser ut til at det må skaffes da..

sivrt
02-10-2008, 00:07
Etter en kjapp tlf til Bgnor fikk jeg vite at ingen regler krever godkjenning av vinsjfeste som er skjult bak fangeren foran. Så da er den saken grei..

Byttet master sylinderen på "Ulven" idag, den lakk kan man si.. Måtte også ta en liten overhaling på den ene trommelen bak, var noen løse deler der plutselig..

Så da er den klar for kjøring i morra crossboned

Har ikke fått tatt noen nye bilder i det siste, får se om ikke det kommer etterhvert her..

sivrt
02-12-2008, 18:18
Fikk montert CD skifter idag og AFFF 2L brannslokningsapparat på stasvogna.

Var også en tur i Kristiansand og betalte for omreg til personbil med 5 seter på den svarte WJ`n som skal selges.

Slenger inn noen bilder av Åtteren med lyktebøyle og Xenon lyktene.. Det kommer seg.. Tok bildene på kaia i Kristianby..
Mangler bare 32" MT/R nå, de skal på til våren..

jonny puma
02-12-2008, 18:27
Hei. Kosta d my sånn ca derre hevesette ditt??
Har en samme bil men litt usikker på om æ ska kost på hevesett....
Jævli fine bila....
Kosn vart kjørekomf etter hevesettet?

sivrt
02-12-2008, 18:35
Hevesettet er fra USA og kostet ca 3800,- ferdig hjem. Har satt på noen spacere fra OME i tillegg da det løftet litt mindre enn det skulle. Så ca 4 lapper tilsammen.

Men skulle jeg gjort det om igjen kan du gå for OME sett eller Trailmaster. De har begge TUV godkjente sett til denne som kan godkjennes. Rundt 7-8 tusen for de..

Kjørekomforten ble bedre i mitt tilfelle. Noe mykere enn orginalt men veldig behagelig.

jonny puma
02-12-2008, 18:44
Ok.. Takker for svar... more of the good stuff...crossboned

sivrt
02-14-2008, 09:27
Siden e har så grei en mamma og tilfeldigvis har bursdag idag kunne jeg legge til disse custom Jeep ullsokkene i klesskapet, he heThefinger..

Komplett med logo på vrista og initialer på hælen..

Amund
02-14-2008, 09:30
Gratulerer! :cool:

sivrt
02-14-2008, 21:16
Takk for det du...

Nils
02-15-2008, 22:23
Bilde fra Søndag "Ulven" i saule kaos hehecrossboned Var morro det:)

sivrt
02-15-2008, 22:25
Coolt bilde.. Vet du har flere, he he.. Kom med dem..Thefinger

Nils
02-15-2008, 22:33
Hehe er vel noen kule til fra søndag:)

sivrt
02-15-2008, 22:36
Den siste bakken der va skikkelig bratt asså... Litt coolt at det bare var jeeper som kom opp da, he he...

Var en bra dag det der ja...

Det siste bildet der.... Er det det de kaller "redneck winch"Thefinger

Nils
02-15-2008, 22:39
Hehe ja sjekk utrykkaThefingerThefinger

Et bilde tilcrossboned

sivrt
02-15-2008, 22:43
Det siste var Überfett! Beste til nå..

Ny bakgrunn på tlf det der nå... Smud!

sivrt
02-18-2008, 21:04
Har fått byttet dørtrekkene i Ulven om til grått. De var noe skadet så jeg kunne ikke bruke de orginale klipsene som vanligvis er der. Disse henger bare i noe papplignende og disse hullene disse monteres i var temmelig ubrukelige. Brukte derfor bare sånne popmuttere som man får på Biltema og skrudde 5mm bolter gjennom hele dørtrekket og inn i mutterne.. Funket bra og er nok litt bedre enn det orginale systemet.. Har bare byttet ut noen av klipsene foreløpig. Alle skal byttes ut så det blir bolter rundt hele kanten..

Vasket håndtakene med noe som heter "Universalstein". Ble gullrent..

Før:
15468
15469

Etter:
15470
15471

Gammelt og nytt dørtrekk:
15472

Nytt trekk montert:
15473

sivrt
02-20-2008, 10:54
Igår fikk jeg byttet et par paneler til om til grått, de som går over dørene og A stolpene.. Byttet samtidig dørpakningen i førerdøren. Så da er alle dørpakningene byttet til helt nye og orginale pakninger. Nils hjalp meg å bytte hele dashbordet også, det hjalp endel kan man si..
La samtidig opp nye kabler til høyttalere i dørene og under dashbordet..

Har også fått festet hendelen til Posi-Lok`en skikkelig i midtkonsollen med sånne gummikledde fester.

Kjøpte noen setetrekk på Biltema for en stund siden, de har e også fått festet skikkelig på alle setene.. Trekkene er sorte og grå.. Har ikke bilder foreløpig av det siste..

Her er et med dashbordet ute..
15539

Fant også ut at oksygenmåleren er knekt av, så denne må også byttes etterhvert.

sivrt
02-20-2008, 20:41
Her er dashbordet ferdig montert..
15564

Posi-Lok festet til midtkonsollen.
15565

Posi-Lok sett fra førersetet.
15566

Endelig CD spiller i vogna.
15567

Har bare høyttalere i dørene foreløpig men det kommer mer etterhvert..

Setetrekk ferdig montert.
15568

sivrt
02-22-2008, 21:12
Fikk kjøpt meg hvite markeringslys til Ulven idag.. Satt i oransje pærer og vips, ny front..

Gamle markeringslys:
15662

Nye vs. gamle:
15663

Nye montert:
15664
15665
15666

sivrt
02-22-2008, 21:26
Har hatt dårlig oljetrykk etter siste kjøring. Ligger rundt 20psi / 1,5 bar. Synes det er litt lite så har begynt å feilsøke litt. Ingen olje forsvinner, ingen kjølevæske forsvinner, ingen kjølevæske i motoroljen..
Tok også kompresjonstest på motoren og den var grei. 150psi på alle sylindre untatt sylinder 1 som hadde 130psi, noe som er helt normalt. Så da kan jeg vel utelukke ventiler og toppakning.
Eneste som gjenstår er å sjekke oljepumpen om den kan lure litt..
Skal også flushe motoren med sånn rensevæske i oljen og bytte olje og filter.

Noen som har flere tips om ting som kan lønne seg å sjekke?

Fikk dårlig oljetrykk etter bilen kokte de to siste gangene vi kjørte. Skal derfor bytte termostat for å se om dette hjelper. Fant også ut at lageret i el.viften var gått og må derfor bytte denne også. Denne skal også slå inn hvis tempen stiger men det gjør den ikke. Må vel bytte et rele for å fikse dette.
Skal lage egen bryter på denne viften også så jeg kan overstyre releet så den kan gå under terrengkjøring.
Skal flushe kjølesystemet med rensevæske og bytte til ny kjølevæske..

Så hvis noen har en el.vifte til cherokee til salgs så er det bare å gi meg et pling..

sivrt
02-26-2008, 19:15
Har visst fått rådebank i Ulvennewburn

Så når jeg kommer meg hjem fra jobb blir det overhaling av oljepumpa og bytting av lager. Har igrunnen hatt en litt lei lyd i den hele tiden men nå har e altså fått greie på at det er lagrene.. Skal prøve å bytte dette ved å ta av bunnpanna samtidig som oljepumpen skal ut og fikses evnt byttes..

Men men.. Slenger inn et bilde av Ulven på Haugereid på fredag den 22.02.

martin
02-26-2008, 19:51
Hvor fikk du tak i dem hvite blinkersa?

sivrt
02-26-2008, 20:27
Kjøpte de av en som hadde de liggende, helt nye. Regner med du tenker på markeringslysene. Blinklysene under hovedlyktene får du i hvitt på forskjellige sjapper i unaiten. F.eks 4wd.com og Quadratec.com. Men de har ikke hvite markeringslys lenger.

martin
02-26-2008, 22:26
Kjøpte de av en som hadde de liggende, helt nye. Regner med du tenker på markeringslysene. Blinklysene under hovedlyktene får du i hvitt på forskjellige sjapper i unaiten. F.eks 4wd.com og Quadratec.com. Men de har ikke hvite markeringslys lenger.

tenkte på markeringslysa ja. Har knust det ene på høyre siden så da tenkte jeg på blanke men får gå for org. og sote dem da....Hmmm har ikke dere da fra donor bilen?

Sondres
02-26-2008, 23:02
tenkte på markeringslysa ja. Har knust det ene på høyre siden så da tenkte jeg på blanke men får gå for org. og sote dem da....Hmmm har ikke dere da fra donor bilen?

Se her Martin:) mulig noen av disse passer din modell
http://search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&dfsp=1&catref=C6&from=R10&_trksid=m37&satitle=cherokee+SIDE+MARKER&sacat=-1%26catref%3DC6&fmmk=&fmmd=&fylo=&fyhi=&mppfqy=cherokee+SIDE+MARKER&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&sabfmts=1&saobfmts=insif&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1&fgtp=

martin
02-26-2008, 23:09
Se her Martin:) mulig noen av disse passer din modell
http://search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&dfsp=1&catref=C6&from=R10&_trksid=m37&satitle=cherokee+SIDE+MARKER&sacat=-1%26catref%3DC6&fmmk=&fmmd=&fylo=&fyhi=&mppfqy=cherokee+SIDE+MARKER&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&sabfmts=1&saobfmts=insif&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1&fgtp=

Takker for tipsa men der var ingen hvite:(.gule må det vel gå ann og få her til lands skulle en tro.(beklager og kuppe tåden din sivrt)

sivrt
02-26-2008, 23:59
Har et ekstra sett med oransje markeringslys liggende hvis du er interessert. Du skal få de rimelig.. Kom med bud, he he.. De har orginale hull for pærer også mener jeg.

sivrt
03-08-2008, 11:05
Har fått bestilt meg antenne til CB radioen nå. Ble ikke Alan S9 som e tenkte på først, ble for lang til kjøring i tett terreng. Har istedet bestilt meg en T27F 1/4 antenne som er beskjedne 58 cm lang. På tross av lengden skal den være et godt alternativ til Alan antennen. Blir kjekt å få denne montert.

Denne tenkte jeg å montere rett på karrosseriet der den orginale radioantennen sitter. Den er fjernet så det bør gå rimelig greit å montere den andre der.

Antennen:
http://www.emes.no/images/t27f1-4_ant.gif

Foreløpig liste over ting som skal gjøres med Ulven kommende friperiode:
- Trekke om taktrekket til sort.
- Lage midtkonsoll i taket med plass til CB radio, brytere (10 stk) og muligens ny lampe.
- Lager i motoren og oljepumpe.
- Skal flytte KC lyktene lenger inn i fangeren så de ikke stikker for langt ut. Optimalt helt bak bøylen.
- Sote siste ruten bak, passasjersiden.
- Gå over alle gjennomføringer og tette disse fra motorrom og inn i kupeen.
- Montere Warn transfercase skidplate. Skal kjøpes til onsdag da det er JCN kveld på Bgnor.
- Polere hele vogna, er grådig matt gitt.
- Koble opp onboard air prosjektet som forrige eier begynte på, tror e har alle delene som skal til. Blir kjekt med tilgang til luft både til fylling av dekk etter kjøring og muttertrekker. Blir gauge inne ved midtkonsollen for å holde øye med trykket og bryter på AC kompressoren i taket..

sivrt
03-08-2008, 11:12
Midtkonsollen i taket lager jeg av tre og kler denne med sort skai. Lager en plate som trekkes med carbonfolie der bryterne skal sitte..

Bryterne går til:
- KC Daylighters fjernlys.
- Tåkelys i fangeren, muligens montere strober i disse.
- AC kompressor til onboard air.
- Kompressor til horn.
- Kompressorhornet.
- Fremtidige ryggelys.
- Fremtidige rocklights, dvs små arbeidslys som lyser opp understellet ved kvelds/nattkjøring.
- Bryter på 2x12V uttak bak som skal monteres.
- Reserve, til ting som e kommer på etterhvert.
- Reserve, til ting som e kommer på etterhvert.

Sondres
03-09-2008, 09:33
Dette blir bra vettu:) skal du til oslo til onsdag? Skal du kjøre inn alene eller vil du ha selskap på veien?Thefinger

sivrt
03-09-2008, 12:42
Skal innover på JCN kveld ja.. Tror Nils ville være med en tur.

Men bare gøy hvis mi blir flere jeeper innover da. Ta med deg Peder eller no. Roald jobber vel muligens.. Hvis ikke vil kanskje han være med..

sivrt
03-14-2008, 12:33
Ble visst ikke antennen fra Emes allikevel. Fant en som virker bedre på TVBoden på Svinesund som er tykkere og mer robust. Hadde også flere justeringsmuligheter mtp plassering. Legger ut bilde senere når denne er montert..

Har også vært på JCN kveld på Bgnor og kom ikke akkurat tomhendt hjem..

Ble ny skliplate til transferkassen, ny bakfanger og ny tirecarrier. Alt fra Warn.crossboned
Kjøpte også en nippel til overhaling av CV ledd som en bruker for å presse grease inn i kulen som ligger mellom kryssene.

Amund henter nye gromme deler på lageret...
16705
Takk for god service Amund! Ikke noe nytt akkurat det da, he he

Sånn ser bakfanger og tirecarrier ut på bilen..

sivrt
03-14-2008, 12:38
Fikk også Jeepclubnorway sin kalender på Bgnor den kvelden, og gjett hvem som har børsa avbildet i mars måned....Thefinger

Jupp, Ulven er nå månedens rig i JCN kalenderen..

Og sånn ser det ut.. Bildet er tatt på Haugereid i fjor høst.

Amund
03-14-2008, 12:51
Takker for ros, alltid hyggelig når dere kommer på besøk! :cool:

knixen
03-14-2008, 13:52
Den tire-carrieren der er dritkul!!! Skulle gjerne hatt en sånn til min bil!!!

Det er bare å montere og legge ut bilder:p

sivrt
03-14-2008, 22:18
Begynte å montere bakfangeren idag men ble ikke ferdig. 3 av 8 bolter til innfestningen av brakettene knakk så de måtte bores ut. Det er meningen å bruke disse boltene men jeg setter i nye 8mm gjennomgående bolter istedet der de gamle knakk.
Den ene braketten er montert, trenger bare justering i bredden. Mangler å bore ut en bolt på førersiden så er det klart for brakett der også.
Måtte kappe hull i karrosseriet der braketten skal sitte og løsne litt på bolten til sjaklene for å få braketten på plass.

Satser på å bli ferdig i morgen. Bortsett fra den bolten som må bores ut er det bare nye deler fra nå av.

Har tatt noen bilder underveis og av alle delene. Bilder kommer når den er ferdig.

Alltid hyggelig å stikke innom vettu Amund. Er verd turen det..

sivrt
03-15-2008, 16:58
Da var bakfangeren med tire carrier ferdig montert.

Delene før montering..

Fanger, tire carrier og hjørnene til fangeren:
16737

Brakettene som fester fangeren til karrosseriet:
16738

sivrt
03-15-2008, 17:02
Demonterte den orginale fangeren først og borte ut de boltene som knakk.

Måtte kappe hullene i karrosseriet litt større for å få montert brakettene.
16739

Måtte rette en kant under for å få skiven på den ene festebolten til i sitte skikkelig på plass.
16740

Midtseksjonen av fangeren montert.
16741

Brakettene er festet i karrosseriet med 15 bolter og midtseksjonen festet med 12 bolter i disse igjen.
16742

sivrt
03-15-2008, 17:09
Så monterte jeg hjørnene med 6 bolter hver. Tire carrieren var neste og ble shimset opp og festet med en bolt og en brakett som igjen ble festet med 3 bolter i det hjørnet den svinger på.

Ferdig montert på bilen.
16743
16744

Hjørnet der carrieren svinger på og brakett.
16746

Låsemekanismen på motsatt side.
16745

Tire carrieren helt åpen.
16747

Omplasserte også skiltet så det blir synlig når reservehjulet er montert.
16748

sivrt
03-15-2008, 17:12
Det som gjenstår nå er å feste holderen til hjulet. Den må bores opp sånn at den passer best mulig mtp felgens innpress og dekkets bredde. Denne skal ha noe motstand fra hjulet sånn at den ikke skrangler under kjøring.
Har allerede montert boltene som hjulet skal skrues i, sånne med splines som presses inn i holderen. Hullet der bak er 1 3/4".

Fangeren passet veldig bra og den var egentlig bolt-on bortsett fra de hullene som måtte kappes og de boltene som knakk.

Denne skal klare hjul opp til 37" så det burde være nok å gå på med mine 33".

Takk nok en gang til gutta på Bgnor for bra service:)

FrolandPirates
03-15-2008, 18:35
Demonterte den orginale fangeren først og borte ut de boltene som knakk.

Måtte kappe hullene i karrosseriet litt større for å få montert brakettene.
16739

Måtte rette en kant under for å få skiven på den ene festebolten til i sitte skikkelig på plass.
16740

Midtseksjonen av fangeren montert.
16741

Brakettene er festet i karrosseriet med 15 bolter og midtseksjonen festet med 12 bolter i disse igjen.
16742

pigede rust au duuuuuuuuuuuuu.

å dy å så pige

sivrt
03-15-2008, 18:58
Ja er litt rust der au.. Men det skal vekk etterhvert..

En hellakkering er under planlegging Jarle.. Blir rått, det er alt e kan si foreløpigThefinger..

sivrt
03-17-2008, 22:11
Da var reservehjulet montert på tire carrieren. Sikten gjennom bakruten ble ikke så mye dårligere heller egentlig..
Bilder kommer...

Fikk også montert antennen til CB radioen og koblet opp radioen foreløpig under dashbordet på førersiden. Denne skal monteres i den midtkonsollen jeg skal lage i taket.

sivrt
03-17-2008, 22:59
E og Nils var en tur til Oslo hos Bgnor og da var det jo naturlig å ta veien via Svinesund:laughing:
På vei derfra tok vi turen innom en kompis av meg som bor på Nesodden og handler endel med gamle amerikanere og Harleyer..
Han hadde stående en gammel Cherokee Chief fullsize som han hadde nettopp solgt.. Da måtte e jo ta noen bilder seff..

Men skjønner ikke hvordan disse jeepene fikk sneket til seg tittelen "fullsize".. Var jo ikke så stor denna:laughing:

Åtteren hadde selvfølgelig fått på seg storskoa i anledning Bgnor besøk i JCN regi..
16886
16887
16888

For de som liker gamle klassiske biler og harleys, ta en titt på siden hans..
www.onars.no
Han har bl.a en `50 Cadillac med flames, en `66 Mustang av sjelden type og noen 70 talls Ford pickups..

sivrt
03-19-2008, 17:00
Da var hjulet montert med en liten hilsen i senter av felgenThefinger
17030

Har også fått polert opp vogna med Autoglym. Var jo så matt at e nesten satt fast når e gikk inntil den..
Ble bedre nå kan man si..
Før, halve polert:
17031
17032

Etter:
17033
17034

sivrt
03-19-2008, 17:13
Har også satt tilbake det bladet jeg fjernet på bladfjørene for flex. Det måtte på igjen da Ulven ble litt segen etter ny bakfanger og reservehjul. Er ikke akkurat laget i tynnplater dette her..:D

Fikk prøvd den litt på Haugereid idag også..
Da måtte selvfølgelig en stubbe hoppe opp fra intet og bøye det forsterkede styrestaget mitt fra Teraflex:pissed:
Sånn gikk det..
17035
17036

Men men, ikke noe en presse ikke kan fikse, he he:grinpimp:

sivrt
03-20-2008, 16:44
Var en tur på Haugereid idag med fire andre Jeepers.. Begynte med kjempevær men etterhvert begynte det å snø. Fikk prøvd en ny tøff bakke og kjørte litt i en løype som muligens skal brukes i et Jeep challenge som er under planlegging.
Men når løypa var halvkjørt mistet jeg bremsene helt etter litt heftig flexing.
Det viste seg at det ene bremserøret foran var knekt.

Da var det bare å ta seg en kjøretur i Rødhette og hente ny bremseslange og nipler. Måtte flense røret på nytt. Fikk satt på en mye lengre stålomspunnet Procomp slange så nå er det bare å flexe i vei. Dette skal byttes på motsatt side også selvfølgelig..

Etter det var det tut og kjør.

Amund
03-20-2008, 19:34
Ugh, det så kjipt ut i snøværet :( Fin fanger forresten :)

Tommy
03-20-2008, 19:46
he he tøffinger...
Her ligger det f%## meg 20 cm for øyeblikket...

dynna
03-20-2008, 20:58
Blie bra den nye fangeren. driver og bøyer meg en rør fanger sjøl. er F... meg ikke så lettThefinger

sivrt
03-20-2008, 23:12
Ja er veldig fornøyd med fangeren. Veldig greit å ha med seg et ekstra hjul da jeg kjører på 10psi hver gang vi er ute å kjører. Har ikke poppet noen rim enda da, he he..
Men den er jo også veldig solid så den tåler endel mer enn den orginale ved en evnt smell i fjell eller lignende. Så synes jeg jo den har det rette utseendet da, det er jo også en grunn til å ha den..:grinpimp:

Blir moro å se hvordan du får fangeren din Dynna.. Skal du ha reservehjul på den?

Det skal mere til enn 0 grader og snø for å stoppe oss vettu TommyThefinger

sivrt
03-26-2008, 01:29
Fikk gjort litt småting på Ulven idag.

- Byttet "pads" på skiftegaffelen i forakselen.
- Byttet olje i forakselen og kikket over alt i diffen, alt var gull heldigvis.
- Festet Posi-Lok kabelen litt bedre under motoren.
- Byttet sokken på styredemperen fra oransje til rød så den matcher fjørene foran.
- Fikset litt opp i innfestningen til styredemperen på styrestagsiden. Den hadde for liten skive så mutteren hadde forsvunnet litt inn i foringen.
- Flyttet KC lyktene ca 5 cm innover. Synes de stakk litt for langt ut. Jeepen er jo nok overbitt med den Warn fangeren, ikke vits i å bygge den mer utover.
Snudde bare lyktefestet innover istedet for utover. Det gikk akkurat heldigvis. Fjernet bare de store skivene i underkant, beholdte de på toppen..

Synes dette ble mye bedre og de sitter litt bedre beskyttet der de er nå..

Før:
17786
17787

Etter:
17788
17789
17790

sivrt
03-26-2008, 01:38
Har også fått koblet opp plussen til vinsjen skikkelig i et ordentlig koblingspunkt i motorrommet med 2 x 10mm bolter. Jordingen til vinsjen ligger klar til montering og jeg har samme koblingspunkt til denne. Vinsjen er jordet til rammevangen foreløpig..

I morgen er planen å kikke litt på on board air prosjektet og muligens få dette opp å gå.
Planen er å bruke AC kompressoren sammen med 3L tanken til den lille kompressoren bak for å ha et lite reservoar luft. Legger en slange mellom kompressor og tank så AC kompressoren fyller denne. Den lille kompressoren som er innebygd i tanken blir fortsatt tilkoblet så det er mulighet for luftbruk selv om motoren ikke går.

Når dette er ferdig blir det ca sånn:
- 1 x luftuttak foran ved vinsjfangeren.
- 1 x luftuttak bak ved bakfangeren.
- Uttak til luftsperrer foran og bak.
- Tåkesmører og vannutskiller på kompressoren.
- Sikkerhetsventil på fordelingsblokken.
- El.Bryter til AC kompressor i kupeen.
- Trykkmåler inni kupeen.
- Trykkbryter i motorrom.
- Håndspeed i kupeen for å øke raten AC kompressoren gir ved bruk av muttertrekker og ved fylling av luft i dekkene etter kjøring.

Legger ut bilder og forklaring as we go..

Holten
03-26-2008, 02:01
Ble bedre når du flytta bakover ja! Detaljer som teller vettu :smokin:

knixen
03-26-2008, 06:58
Et par uker siden sist jeg var innom og dette ser meget bra ut Sivrt!!! Flott bakfanger, polering +++:beer:

sivrt
03-26-2008, 09:33
Takk takk gutter..:grinpimp:

sivrt
03-27-2008, 21:37
Ble litt intimt mellom Ulven og Rødhette på jordet på Gjennestad her om dagen.. Fikk begravd hele hjulet foran da jeg skulle rygge ut fra jordet.. Var visst en vei ned der plutselig:eyemouth:

Nils skulle bare kjøre forbi og dra meg ut men det var noe sleipt der. Kom en smule nærme og Åtteren måtte hentes for å dra Ulven opp..
Men litt power ordnet den biffen, he heThefinger

knixen
03-27-2008, 21:39
kule bilder!!! men du har jo winch... :idea:

sivrt
03-27-2008, 21:41
Kunne ikke bruke vinsjen akkurat der.. Hadde et hjul nedi veien som går på baksiden av låven og et hjul på jordet. Og nærmeste festepunkt for vinsjen ca 5-600 meter unna...:shaking:

sivrt
03-30-2008, 22:51
Var en tur på Haugereid igår og fikk prøvd jeepene i snøen litt.. Var meg selv, Nils i Rødhette, Erik og Peder.. Veldig fornøyd med de seipede MT/R`ene på snø. Virker som de er bedre enn usepede ihvertfall

EnjoyThefinger

sivrt
03-30-2008, 22:57
Flere bilder fra samme kjøring..

sivrt
03-30-2008, 23:01
Enda fler..

vegsir
03-30-2008, 23:14
ah offroad porno:grinpimp:
men åssen er det med kjøretillatelse der? er det bare å reise opp dit å kjøre, eller må man ha tillatelse?

er det sperrer på de bilene der?

sivrt
03-30-2008, 23:17
Tillatelse er det Erik som ordner med. Han har kontakt med grunneier og AOK om bruk av kjørefeltet på vegne av jeepclubnorway.

Den blå ZJ`n til Erik har ARB bak, ellers har oss andre bare orginal diffbrems bak og åpen foran..

Amund
03-30-2008, 23:26
Ser ufattelig gøy ut... jeg vil være med i klubben deres!

sivrt
03-30-2008, 23:31
Det var en høydare den turen der ja.. Du er hjertelig velkommen til å ta deg en tur nedover Amund . Hadde vært morro som fy det vettu..

vegsir
03-30-2008, 23:33
Tillatelse er det Erik som ordner med. Han har kontakt med grunneier og AOK om bruk av kjørefeltet på vegne av jeepclubnorway.

Den blå ZJ`n til Erik har ARB bak, ellers har oss andre bare orginal diffbrems bak og åpen foran..

okei. han grunneieren er veldig grei etter min erfaring. det skader jo ikke å være i familie med ham heller daThefinger

jøss. husker vi var der i fjor, en 4-5 biler. og det var kun 2 av de som kom opp. og så kommer dere opp når det er snø og greier.

forresten. sånn etterhvert når jeg får handla meg bil, er det lov å henge seg på disse turene da?

sivrt
03-30-2008, 23:39
Det er ingen problem vil e tro.. Jo fler jo bedre synes ihvertfall jeg..

Steinbakken kan være en utfordring den, he he.. Måtte lage litt spor der før vi kom opp den dagen, men alle 4 kjørte opp bakken der for egen maskin.

ShuDuck
03-30-2008, 23:44
Må man ha jeep for å være med? :innocent: Det ser moro ut

sivrt
03-30-2008, 23:48
Nei vi har hatt andre også med på kjøringer tidligere. Er bare oss som er mest aktive der med jeeper. Oftest tar vi bare sånne kjøringer på sparket oss i mellom.
Når det er organiserte treff der er det enten JCN eller AOK som arrangerer det. Når lokalavd sørlandet har kjøringer der i JCN regi er det bare jeeps der. Når vi kjører er det bare morro med flere som kjører..

Amund
03-30-2008, 23:52
Det var en høydare den turen der ja.. Du er hjertelig velkommen til å ta deg en tur nedover Amund . Hadde vært morro som fy det vettu..

Problemet er at det ikke blir moro med mine 3 originale XJ'er... det jeg mente var at jeg vil være med i todørs XJ med 33-klubben... :) vi får se, suner år leiter!

vegsir
03-30-2008, 23:56
kan jeg få spørre om hvor mye en må regne med å koste på bilen for å få den tilnærmet lik din, eller den røde der?

sivrt
03-31-2008, 00:00
Det kommer ann på om du vil ha den godkjent eller ikke da..

Men i tillegg til bilen koster det nok litt.

- Breddere : 4-6000,-
- Dekk og felg : 10-15000,-
- Heving 5,5" : 10-25000,-
- Vinsjfanger : 10000,-
- Vinsj : 5-15000,-
- Styring fra Teraflex : 7-9000,-
- SYE kit og mellomaksel : 10000,-

Sånn ca da. Kan spare mye hvis du ikke skal ha det godkjent i vognkortet eller vil ha vinsj. Noe av delene kan man jo kjøpe brukt også .

jangunnar
03-31-2008, 06:45
Steinbakken kan være en utfordring den, he he.. Måtte lage litt spor der før vi kom opp den dagen, men alle 4 kjørte opp bakken der for egen maskin.

Den opprinnelige "steinbakken" er på den andre siden av feltet.Fra Kioskområdet og ned på baksiden. Der avslutta vi alltid treffa i vi hadde på begynnelsen av nitti tallet med en sinnsyk klatrekonkurranse. Har mange artige minner derfra med Kjellis i Gulsoten, Torger med Femmeren, Roger Høvik, Dehnes,jonis, der var det ikke mange som kom opp i begynnelsen
Unnskyld avsporingen :grinpimp:

sivrt
03-31-2008, 13:45
Tenker du på bakken som har vært en del av en proto løype på vest siden av feltet Jan Gunnar? På baksiden av myra på en måte mot byen liksom..

Der har jeg også kjørt oppThefinger
Ligger bilder av det her inne på side 4. Tok bakakselen der men det var det verdt. Morro å kjøre opp en bakke i en protoløype uten sperrer og bare på 33":grinpimp:

jangunnar
04-01-2008, 08:45
Tenker du på bakken som har vært en del av en proto løype på vest siden av feltet Jan Gunnar? På baksiden av myra på en måte mot byen liksom..

Der har jeg også kjørt oppThefinger
Ligger bilder av det her inne på side 4. Tok bakakselen der men det var det verdt. Morro å kjøre opp en bakke i en protoløype uten sperrer og bare på 33":grinpimp:

Det er på den siden mot byen ja, ser ut som det er den bakken du kjører opp.
Den er blitt snillere med årene, men allikevel imponerende å komme opp med bilen din.

jangunnar
04-01-2008, 08:53
Det frister å bygge om bilen min når jeg ser bilder fra kjøringene deres, jeg bor jo bare et steinkast unna så det er nesten for galt å ikke kjøre mer i skogen enn det jeg gjør.
Må bare bli ferdig med Cosworth prosjektet først.

sivrt
04-01-2008, 17:10
Det er på den siden mot byen ja, ser ut som det er den bakken du kjører opp.
Den er blitt snillere med årene, men allikevel imponerende å komme opp med bilen din.

Takk for det du.. Var ganske så fornøyd selv ja:grinpimp:

Hadde vært morro med flere i todørs klubben vettu, he he..

sivrt
04-03-2008, 15:05
Da var det bare to biler igjen på utsiden her gitt..

Min kjære svarte WJ ble solgt til en hyggelig jente fra Bergen. Litt vemodig er det jo, men e har da litt igjen også da:grinpimp:

Hovatn
04-06-2008, 13:13
legg ut bilder når du får montert de merkene du fikk av meg da vel må se åssen de tar seg ut på en av bilene dineThefinger

sivrt
04-06-2008, 17:17
Skal gjøre det vettu.. Men det blir nok et par uker til. Reiser på jobb i morra..

sivrt
04-12-2008, 22:16
Har nå bestemt meg for å ikke bytte lager i motoren for å fikse rådebanken.. Blir ikke overhaling av oljepumpen heller..

Derimot har jeg kjøpt meg en delebil som jeg skal bruke motoren på. Det er en `95 mod XJ 4 dørs, selvfølgelig med en 4.0 HO. Kun gått 175K og sviver veldig pent. En annen fordel er at speedometeret og km.stand nå blir i kilometer og ikke i miles som det har vært til nå.. Bremsekraftforsterkeren blir også byttet siden `95 mod har en som er kraftigere. Mulig jeg får koblet opp cruisekontrollen også nå.Fikk en grei pris på denne og får dessuten reservedeler så det holder. Siden det er en 4 dørs blir ikke interiøret eller dørene brukt og legges vel ut for salg tenker jeg..
Men det meste av andre ting skal spares på i tilfelle.. Aksler, girkasse, transferkasse, rattstamme, skjermer, panser, bakluke+++

Bilen hentes om en drøy uke.. Blir godt å få litt fin gange i XJ`n, har jo hatt denne ulyden i den helt siden den ble kjøpt. :laughing:

sivrt
04-23-2008, 16:50
Da var delebilen hentet og står bare å venter på å bli partertThefinger
Blir morro å få begynt på høggingen..

Delene jeg ikke trenger ligger nå for salg under "Annet 4x4 selges".

sivrt
04-24-2008, 14:56
Nesten et treff på tunet til Nils idag i det fine været:grinpimp:
19562

Litt forskjell fra orginal kan man si.. Donorbilen til venstre for de som er i tvil, he he
19563
19564

Flextest må til.. Ikke så verst..
19565
19566
19569
19570

2 X 33":grinpimp:
19567
19568

dynna
04-24-2008, 22:21
Bra flex, mine fjerer er ikke så myke enda:)

sivrt
04-24-2008, 22:42
Thank you.. Men var ikke helt maks flex det der.. Fortsatt alle hjulene på bakken..Thefinger

Ble bedre bak med litt ekstra vekt..